HAS Den Bosch, Dier- en Veehouderij Studenten '10/'11

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:23

Hee leuk meelanor! Welke opleiding heb je gedaan?

EDIT: ik kon niet posten en nu zijn er al weer nieuwe berichtjes:
Ik blijf denk ik wel dineren, wel handig en dan pak ik daarna de trein terug ofzo. Ik krijg alleen mijn OV pas in oktober? Krijgen jullie dat ook of ligt dat er aan dat ik 17 ben en VWO heb gedaan? Ik weet niet hoe dat zit namelijk.

Spott

Re: HAS Den Bosch, Dier- en Veehouderij Studenten '10/'11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:25

Hoe weet jij dat je je OV pas in oktober krijgt? Dat is echt raar, want ik ben ook 17 jaar, maar heb wel HAVO gedaan.
Vreemd!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:26

Ja is denk ik omdat ik VWO heb gedaan?

Zo, heb even de lijst er bij gepakt van Horse Event.
Wat hebben jullie ingevuld bij het studentnummer? Of waar kan ik die vinden?
En bij de samenwerking? Ik ken namelijk helemaal niemand die dat ook gaat doen.

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:27

Het studentnummer staat op een brief die de has je gestuurd heeft, volgens mij die ene met je klas erop.

Ik heb bij samenwerking niks geschreven, want ik ken namelijk ook niemand :P

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 18:32

Hoe zit het eigenlijk met de OV? Wanneer, waar, wie, hoe, wat enz :D

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:34

Hmm vreemd, ik heb al die brieven nog nagekeken en kon het nergens vinden. Misschien nog ergens op die HAS site? Ik zal eens zoeken.
Welke dagen doe jij wat mee? overnachten/ontbijten/lunchen/aanwezig op donderdagavond?

OV weet ik ook niet, ik probeer wat te regelen zodat ik in de maand September ook kan reizen voor niet al te veel geld..

Trouwens, ik weet er wel iets van, dat je als je die brief terug stuurde je binnen 3 weken je ov krijgt. Maar ik kan pas gratis reizen in Oktober. Hoe dat bij jullie zit weet ik niet..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:37

studentnummer is logisch te verklaren overigens ;) (pas toen iemand me dat uitlegde kon ik hem onthouden ;) )

mijne is bijv; 90062854.
90 (1990 ben ik geboren)
06 (in juni dus)
28 (de 28e ;) )
en dan 54. komt er bij alle studentnummers nog achter, en kan varieren, voor 't geval er 2 op dezelfde dag/jaar geboren op school zitten :)

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:39

ik doe voor vrijdag en zondag alleen lunchen, maar misschien vraag ik nog wel of ik ook nog mee kan dineren.

Ik snap verder ook niet veel van OV enzo.

Oh dan is je studentnummer ook wel makkelijk te onthouden!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:41

;) als je de logica ziet issie simpel
en anders vraag je je af waarom het zoveel cijfers zijn :))

ov krijg je als je nog 18 moet worden (18 wordt na 1 juli) pas in oktober
en anders in september (als je voor 1 juli 18bent ) als ik het goed heb onthouden :)

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:45

Ja ik vond het ook ook zoveel cijfers!

Dat is stom dat ik dan ook pas in oktober ov krijg! Maar het staat nergens...

Ik heb wel al de ov chipkaart..

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:50

Hee leuk topic! Ik ga aankomend schooljaar ook beginnen met Dier en veehouderij :)

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:52

Oh leuk ukie!

In welke klas kom je?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:59

meerdan de chipkaart krijg je ook niet (geloof ik) :)
maar óp die chipkaart moet je ''je reisproduct'' uploaden :) kun je ophalen bij ophaalstations die op de stations meestal bij de AH to Go te vinden zijn :)

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:07

Ja dat studentreisproduct kan je pas ophalen vanaf de 15e voor de maand dat je studiefinanciering in gaat, maar ik dacht dat mijn studiefinanciering 1 september (?) ingaat..

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:11

"Je hebt, als je op tijd aanvraagt, recht op studie- financiering vanaf het moment dat je met je opleiding begint. Ben je jonger dan 18 jaar? Dan heb je recht op studiefinanciering vanaf de eerste dag van het kwartaal volgend op de begindatum van je opleiding."
staat op zo'n site.

Dus dat betekent dat de studiefinanciering pas 1 oktober ingaat.. dat is poedersuiker..

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:27

Was even eten. Begrijp het nu van het studentnummer! De mijne zal dan zijn: 930227XX
Dat heb ik dan ook bij mijn lijst ingevuld.

Leuk Ukie dat jij ook Dier- en Veehouderij gaat doen! Welke klas zit je? We hebben in dit topic al iemand van DV.1B en iemand van DV.1D
En help je ook mee aan Horse Event?
En ga je mee doen met de introductieweek?
Hoe ga jij dat doen Spott? Ook iets vervangends regelen voor de maand September of gewoon reizen op normale kosten?

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:33

Tja ik zal wel iets vervangends moeten regelen, want anders wordt het echt super duur! Ik vind het wel heel raar dat de studiefinanciering later in gaat als je jonger dan 18 jaar bent! :\ Dat is echt super onhandig!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:43

Ja onhandig he...
Wat ik me afvraag, je mag als DVstudent twee dagen meehelpen. Als ik donderdag al kom, en 's avonds mee eet en dan blijf slapen (vind ik wel een leuke ervaring hahaha), en vrijdags meehelp, telt dat als twee dagen of mag ik dan zondags ook nog meehelpen?

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:47

Volgens mij telt dat niet als een dag mee helpen, want je kan toch alleen maar vrij/za/zo kiezen om mee te helpen? :)
Maar ik weet het ook niet zeker hoor ;)

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:58

Ohja daar zit ook wel weer iets in. Ik vul het gewoon in en zie dan wel.
Heb even uitgezocht, een maandnetkaart kost € 359,50. Een maandtrajectabonnement kost voor mij € 174,00 maar daar komen de buskosten dan nog bij op (moet een uur in de bus zitten enkele rit). Misschien dat het voor jou goedkoper uitkomt als je een maandtrajectabonnement koopt, dat ligt eraan of je veel met de bus moet. Alhoewel ze daar ook wel iets op kunnen hebben denk ik. Voor mij is een enkele reis 5,70.

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:59

Ik ga eens ff kijken. iig hoef ik niet met de bus, dus dat valt wel weer mee dan :)!

edit: bij mij is een maandtrajectabbonement ook 174 euro, dus wel goedkoper dan een maandnetkaart! Ik vind het wel erg duur hoor, voor een maandje met de trein!
Laatst bijgewerkt door Spott op 08-08-10 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:01

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:04

haha ja ik had het al gevonden, maar wel bedankt! :)

Als ik gewoon 20 dagen een retour koop is het 220 euro, dus wel duurder dan een maandtrajectabonnement

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:06

meelanor schreef:
Over de introweek, dit vind je leuk of je vind het niet leuk. Het is even afzien (dat doen ze expres) maar dat is goed want aangezien wij nederlanders erg goed zijn in klagen heeft iedereen gelijk een onderwerp om over te praten ;) en met het afzien valt het allemaal wel mee hoor :). Ik vond het in elk geval heel erg fijn dat ik op school alles wist te vinden en dat ik al een hoop mensen kende :)

Misschien zijn ze wat milder geworden met de introductie. Ik ben een aantal jaren geleden geweest, en ben toen na 1,5 dag vertrokken. Douchen onder een gierton ging mij toch echt te ver... En voor de rest een week lang niet kunnen douchen, vindt ik gewoon echt smerig. Vond het een kinderachtige bedoeling (voorbeeld: voor het eten een uur lang in rondjes met een bord boven je hoofd lopen...). Ik geloof dat in de eerste 2 dagen bijna een kwart van de studenten naar huis is gegaan. Dat kan toch nooit de bedoeling van een introductie zijn? Wellicht dat de HAS er nu meer toezicht op houdt. Maar naar mijn ervaringen van toen, raad ik het echt niemand aan. Wel jammer want een introductie kan inderdaad heel goed zijn voor je contacten, vooral als je op kamers gaat.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:12

Spott jouw kosten zijn precies dezelfde als de mijne. Misschien hoeven we niet elke dag naar school maar bijvoorbeeld 3 of 4 dagen. Als je in de maand 3 keer 4 dagen naar school moet en 1 keer 3 keer kom je al goedkoper uit. Maar ik denk niet dat dat het geval zal zijn.
Heb jij trouwens gekeken naar het programma om te kijken op welke dagen je gaat meehelpen op Horse Event ? Of gewoon wat je het beste uitkwam?

HorseMoments: Ik ga mee doen met de introductie van dit jaar dus zal je verslag geven na 28 Augustus hoe het geweest is. Ben benieuwd... Douchen onder een gierton lijkt me niet echt de bedoeling, lopen met een bord op je hoofd vind ik dan wel weer meevallen, maar mijn zus had ontgroening en werd helemaal nat gegooid met eieren enzo en moest toen een twee uur rondjes op hun knieen over stenen, dat vind ik dan weer wat erger..
Maar ze hebben het hier over introductie, niet over ontrgroening. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken.