Opleiding Dokterassistent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xdniesje

Re: Opleiding Dokterassistent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:19

Ach meid! Wat balen joh..
Ik hoop dat ze het recht niet hebben om dit zomaar te doen..

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:39

Dat is heel oneerlijk van die stageplek maar dat gebeurd wel vaker jammergenoeg (meisje bij mij op school had hetzelfde) wat je kunt doen is naar je stagebegeleider van school of je mentor gaan en het uitleggen dan helpen zij je wel aan een nieuwe plek

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:44

Het verhaal is nog mooier:

De persoon met wie ze vandaag dat gesprek had is een klasgenootje van mij (die hier niks aan kan doen verder)
Toen ik mijn stage aan de telefoon had, had mijn klasgenoot net haar solli. gesprek....
Maar er blijkt nu nog een 3e kandidaat te zijn....

Ik begrijp dit niet want ze hadden mij al aangenomen!

Ik zit er hard over te denken om zelf de stekker eruit te trekken want als het al zo begint heb ik er weinig vetrouwen in

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:44

Lotus83 schreef:
Ik heb even een vraag:

Zojuist ben ik gebeld door mijn stage plaats waar ik in januari zou beginnen dat ze vandaag iemand anders op gesprek hebben gehad en waar ze dus nu eigenlijk de voorkeur aan geven, want die student wil daar ook komen werken (mij hebben ze nooit verteld dat die mogelijkheid er was).

Om een lang verhaal even kort te maken, de stage overeenkomst is getekend, ik heb hun handtekening, alles erop en eraan. Kunnen ze de stage overeenkomst zomaar ontbinden?!

als je overeenkomst getekend is niet denk ik, wat enorm balen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:55

Niet te snel zelf de stekker eruit trekken joh, ik zou gewoon even aangeven dat je even een gesprekje wilt, heb tevoren even een gesprek met je mentor en heb het er over, wie weet willen ze jou ook wel als jij aangeeft dat je daar ook wel zou willen werken maar dat dit nooit is besproken!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:58

Vind ik ook, niet opgeven. Gewoon even met de school praten. Jij kunt hier niets aan doen!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:09

Nee, ik kan hier ook niks aan doen, maar ik vind het niet normaal dat ze mijn cv kwijt zijn bij het solli.gesprek, dat ze vervolgens (vandaag) de gemaakte afspraken kwijt zijn en dat ze terwijl ze mij hebben aangenomen ze nu met 2 andere in gesprek zijn en ze dan gaan beslissen wie ze willen terwijl ik alles zwart of wit heb staan.

Als het nu zo warrig is, dan ben ik benieuwd hoe ze een leerling begeleiden

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:04

Dat wel, maar als het niet bevalt kun je altijd nog op zoek naar een ander plekje!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:48

__Marije__ schreef:
Dat wel, maar als het niet bevalt kun je altijd nog op zoek naar een ander plekje!

Helaas liggen de plekken hier niet voor het oprapen....

Ik heb de stagebegeleider weer gesproken, nu willen ze mij wel maar dan voor 3 dagen per week, wat nu voor mij niet haalbaar is.
Ik heb met haar afgesproken (destijds) dat ik voor 10 tot max 15 uur pw zou komen tot dat ik klaar ben met theorie
Nu heeft ze mij gevraagd of ik haar aan het contract ga houden.......

Ik heb woesdag een gesprek met haar om te kijken of ik anders later in het jaar kan beginnen ipv januari en zo niet ben ik mijn plek kwijt

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:51

Nee de plekken liggen niet voor het oprapen maar daarom zei ik het juist, als je het nu cancelled heb je helemaal niets!

10 tot 15 uur per week is wel weinig denk ik hoor, ik denk dat 2 dagen wel minimaal is en dan ook gewoon van 8 tot 5 zodat je alles meemaakt! Dit is voor mij ook echt de max door mijn ziekte, maar ik zou dit echt wel proberen!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:53

__Marije__ schreef:
Nee de plekken liggen niet voor het oprapen maar daarom zei ik het juist, als je het nu cancelled heb je helemaal niets!

10 tot 15 uur per week is wel weinig denk ik hoor, ik denk dat 2 dagen wel minimaal is en dan ook gewoon van 8 tot 5 zodat je alles meemaakt! Dit is voor mij ook echt de max door mijn ziekte, maar ik zou dit echt wel proberen!

Ik doe de opleiding in 9 maanden (theorie) dus ik heb geen tijd om 3 hele dagen stage te lopen.
Dat heb ik duidelijk aangegeven tijdens mijn solli en ze ging akkoord en heeft er voor getekend, dus dan vind ik dat ze nu niet moet piepen dat ik 3 hele dagen moet komen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:55

Nee maar dat ben ik ook wel met je eens hoor! Want ik doe dus ook de verkorte opleiding ;) Maar ik gaf alleen als tip mee: Pak 2 hele dagen ipv 10 uur ;)

Maar nogmaals, ga met ze om tafel dus niet via de telefoon ofzo, maar echt face to face en laat ze zien hoe graag jij dit wilt en geef ook aan dat dit nu je grens is, en dat je daarna altijd verder kunt kijken maar dat dit is afgesproken en dat het op dit moment ook echt het maximaal haalbare is omdat je een zware studei er naast hebt!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:58

__Marije__ schreef:
Nee maar dat ben ik ook wel met je eens hoor! Want ik doe dus ook de verkorte opleiding ;) Maar ik gaf alleen als tip mee: Pak 2 hele dagen ipv 10 uur ;)

Maar nogmaals, ga met ze om tafel dus niet via de telefoon ofzo, maar echt face to face en laat ze zien hoe graag jij dit wilt en geef ook aan dat dit nu je grens is, en dat je daarna altijd verder kunt kijken maar dat dit is afgesproken en dat het op dit moment ook echt het maximaal haalbare is omdat je een zware studei er naast hebt!

Ik ga woensdag om tafel, maar dit hebben we dus tijdens mijn solli al uitgebreid besproken en daarom begrijp ik dit niet.

Momenteel kan ik geen hele dagen en daarom hadden we de maandag, donderdag en als ik geen praktijk/examens heb ook de woensdagochtend van 8 tot 13.00

In hoeveel tijd doe jij de opleiding?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:38

leg dit op school dan ook even uit. Als een andere leerling van hun deze stage krijgt dan kun jij aangeven dat je open staat voor een nieuwe plek en dat is natuurlijk veel beter want je hebt nu nog maar weinig vertrouwen in deze stageplaats denk ik.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:46

Ik doe de opleiding van eind juni tot begin juni dus als ik de zomervakantie er af haal ook 9 maanden.. Dus eigenlijk hetzelfde!

Mag ik vragen waarom je geen hele dagen kunt lopen? (mag per pb hoor?) want 's ochtends is het heel hectisch en 's middags hebben ze juist de tijd om je dingen te leren is mijn ervaring

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:44

Sassy4barrel schreef:
leg dit op school dan ook even uit. Als een andere leerling van hun deze stage krijgt dan kun jij aangeven dat je open staat voor een nieuwe plek en dat is natuurlijk veel beter want je hebt nu nog maar weinig vertrouwen in deze stageplaats denk ik.

Weinig vertrouwen is een groot woord, maar mochten zij mij toch willen (en dat heeft ze wel gezegd, ik heb hun voorkeur, alleen die uren) dan moet dat wel opnieuw op paier gezet worden.
Het idee is nu om in januari iemand anders aan te nemen en mij later in het jaar en dat komt mij ook niet slecht uit......, maar op dit moment ben ik vrij blanco, het vorige gesprek waarbij ze mij aannamen was ook veelbelovend en zo zie je maar...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:45

__Marije__ schreef:
Ik doe de opleiding van eind juni tot begin juni dus als ik de zomervakantie er af haal ook 9 maanden.. Dus eigenlijk hetzelfde!

Mag ik vragen waarom je geen hele dagen kunt lopen? (mag per pb hoor?) want 's ochtends is het heel hectisch en 's middags hebben ze juist de tijd om je dingen te leren is mijn ervaring

Ik heb niet de behoefte uit te leggen waarom ik nu geen hele dagen stage kan lopen (niet aanvallend bedoeld)
het is zoals het is en 10 tot 15 uur is voor nu prima en dan eind juni kan ik 24 tot 28 uur stage lopen

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:46

Dat zou wel een mooie oplossing zijn dan! Maar zet het goed op papier hoor! Want die ander wilde daar toch blijven werken? Is er dan daarna wel ruimte voor jou?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:50

__Marije__ schreef:
Dat zou wel een mooie oplossing zijn dan! Maar zet het goed op papier hoor! Want die ander wilde daar toch blijven werken? Is er dan daarna wel ruimte voor jou?

de afspraken (wat ze nu dus niet wil) staan op papier....

ja er is plek, want de als de ander daar gaat werken gaat de huidige ass. minder uren draaien, die wil minderen, vandaar

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:51

Jaa maar ik bedoel de nieuwe afspraken, als jullie dus samen tot een goed plan komen dat dat wel even duidelijk staat want jij moet wel de zekerheid van een stageplek hebben natuurlijk! Kun je al je uren daar lopen?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:53

__Marije__ schreef:
Jaa maar ik bedoel de nieuwe afspraken, als jullie dus samen tot een goed plan komen dat dat wel even duidelijk staat want jij moet wel de zekerheid van een stageplek hebben natuurlijk! Kun je al je uren daar lopen?

Ja de nieuwe afspraken laat ik wederom op papier zetten.
En ja ik kan al mijn uren daar lopen, althans dat was wel de afspraak...... :7

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:13

Nou ik duim voor je!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:29

Ondanks dat je niet wel toelichten waarom je maar halve dagen kan werken (wat ook zeker niet hoeft) ben ik het wel met Marije eens en bestaat de dag van een doktersassistente over 't algemeen uit een dag van 8-17u daar leer je gewoon 't meeste van.

Nu ik zelf in de praktijk werkzaam ben, merk ik aan huisartsen dat ze het zelfs prettig vinden dat de assistentes min 17 uur (2 dgn) per week werkzaam zijn om zo een goed contact met de praktijk/pat te behouden. Dus 10 uur als stage, vind ik zelf erg weinig en helemaal omdat je nog lerende bent.

Hopelijk komt 't voor jou uiteindelijk goed met die stageplek en kunnen jullie wat regelen, veel succes!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:23

Ja dat weet ik wel, en dat ga ik ook doen, hele dagen, als ik wat verder ben met de theorie (eind juni ben ik klaar)
tot die tijd was de afspraak 2 tot 3 ochtenden, dan moet ze niet eerst tekenen en dan nu piepen.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:24

Waarschijnlijk heb ik een plekkie gevonden! :) Nu maak ik me weer druk om het volgende, de reken en taaltoets.. Ik weet echt niet wat je van zo'n toets kan verwachten..