Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lotus83 schreef:Ik heb even een vraag:
Zojuist ben ik gebeld door mijn stage plaats waar ik in januari zou beginnen dat ze vandaag iemand anders op gesprek hebben gehad en waar ze dus nu eigenlijk de voorkeur aan geven, want die student wil daar ook komen werken (mij hebben ze nooit verteld dat die mogelijkheid er was).
Om een lang verhaal even kort te maken, de stage overeenkomst is getekend, ik heb hun handtekening, alles erop en eraan. Kunnen ze de stage overeenkomst zomaar ontbinden?!
__Marije__ schreef:Dat wel, maar als het niet bevalt kun je altijd nog op zoek naar een ander plekje!
__Marije__ schreef:Nee de plekken liggen niet voor het oprapen maar daarom zei ik het juist, als je het nu cancelled heb je helemaal niets!
10 tot 15 uur per week is wel weinig denk ik hoor, ik denk dat 2 dagen wel minimaal is en dan ook gewoon van 8 tot 5 zodat je alles meemaakt! Dit is voor mij ook echt de max door mijn ziekte, maar ik zou dit echt wel proberen!
Maar ik gaf alleen als tip mee: Pak 2 hele dagen ipv 10 uur 
__Marije__ schreef:Nee maar dat ben ik ook wel met je eens hoor! Want ik doe dus ook de verkorte opleidingMaar ik gaf alleen als tip mee: Pak 2 hele dagen ipv 10 uur
Maar nogmaals, ga met ze om tafel dus niet via de telefoon ofzo, maar echt face to face en laat ze zien hoe graag jij dit wilt en geef ook aan dat dit nu je grens is, en dat je daarna altijd verder kunt kijken maar dat dit is afgesproken en dat het op dit moment ook echt het maximaal haalbare is omdat je een zware studei er naast hebt!
Sassy4barrel schreef:leg dit op school dan ook even uit. Als een andere leerling van hun deze stage krijgt dan kun jij aangeven dat je open staat voor een nieuwe plek en dat is natuurlijk veel beter want je hebt nu nog maar weinig vertrouwen in deze stageplaats denk ik.
__Marije__ schreef:Ik doe de opleiding van eind juni tot begin juni dus als ik de zomervakantie er af haal ook 9 maanden.. Dus eigenlijk hetzelfde!
Mag ik vragen waarom je geen hele dagen kunt lopen? (mag per pb hoor?) want 's ochtends is het heel hectisch en 's middags hebben ze juist de tijd om je dingen te leren is mijn ervaring
__Marije__ schreef:Dat zou wel een mooie oplossing zijn dan! Maar zet het goed op papier hoor! Want die ander wilde daar toch blijven werken? Is er dan daarna wel ruimte voor jou?
__Marije__ schreef:Jaa maar ik bedoel de nieuwe afspraken, als jullie dus samen tot een goed plan komen dat dat wel even duidelijk staat want jij moet wel de zekerheid van een stageplek hebben natuurlijk! Kun je al je uren daar lopen?
Nu maak ik me weer druk om het volgende, de reken en taaltoets.. Ik weet echt niet wat je van zo'n toets kan verwachten..