Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:30

KiWiKo schreef:
Hier een dik pak sneeuw????????? in Oostenrijk valt een dik pak sneeuw :D :D

als mensen gewoon winterbanden onder hun auto doen, dan glij je niet......... en kan je gewoon naar je werk

Ik heb winterbanden, en ik kan je verzekeren dat ik toch echt aan het glijden ben geweest vandaag. :j

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:31

Ja dat wel. Ik heb ook winterbanden maar gleed mooi mn afslag voorbij _O- En ik ging stapvoets :+
Dus ff in de achteruit om toch mn afslag te kunnen nemen :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:33

Vanochtend op de weg ook aardig wat glijders gezien, alleen geen idee welke banden zij hadden.

De chauffeur (stalgenoot) heeft vanochtend stapvoets gereden en dat is prima gegaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:33

Diablo schreef:
KiWiKo schreef:
Hier een dik pak sneeuw????????? in Oostenrijk valt een dik pak sneeuw :D :D

als mensen gewoon winterbanden onder hun auto doen, dan glij je niet......... en kan je gewoon naar je werk

Mwah, wij hebben winterbanden, maar we gleden wél hoor. Niet erg, we doen het rustig aan, maar we gléden wel. Maar zoals ik al zei, de wegen zagen er hier dan ook erg slecht uit.

ik heb altijd winterbanden onder de Vito, en ik neem de vito altijd mee op wintersport, en ik heb nog niet een keer sneeuwkettingen om moeten doen in de alpen, glee niks, nada ziltz zero....... en daar ligt pas echt sneeuw

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:34

ik ben vanochtend iets later weggegaan, en kantoor gebeld dat ik iets later kwam vanwege de files.

Ik kan thuis ook werken, maar ik wil op kantoor zijn

Was met de TT (geen winterbanden) maar die deed het ook prima hoor.
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 17-12-09 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 20:35

Nikka schreef:
Een arbeidscontract houdt in dat je werkt in ruil voor geld. Dus je komt opdagen op je werk, je doet je werk in de daarvoor afgesproken uren en daar krijg je geld voor. Hoe je daar komt maakt niet uit, dat is jouw verantwoordelijkheid.

Nou dat vind ik toch niet helemaal waar :o
Als je een been breekt of ziek bent is dat overmacht, een overstroming, een onverwacht spoedgeval in je gezin EN gladheid/sneeuw zijn dat ook lijkt me?
En allemaal personeelsleden rond hebben lopen met gips omdat ze de sneeuw hebben getrotseerd op hun fietsje werkt ook niet prettig als de sneeuw volgende week weer vertrokken is ;)

Daantje, veel ouders zijn volgens mij ook vandaag thuis gebleven.
Mijn vriendin staat voor de klas en op 15kids na zijn alle kinderen naar huis gegaan.
Ik moet een km of 7 en grotendeels over de grote weg maar om op die weg te komen kan nog weleens problematisch worden, verder ligt het bedrijf ook achteaf op een industrieterrein dus ik denk niet dat er geschoven wordt daar.
Op de fiets zal niet te doen zijn door de drek denk ik, fietsend is het langs een andere (veel langere en in het donker niet vertrouwde) route.

Nathalie, en dan zit je nog steeds vrolijk in je auto? :oo

Nee sorry ik vind dat onverantwoord en wil mn nek of andere ledematen OF mn auto liever niet risceren voor andermans aankopen.
Als mijn baas er morgen wel op staat dat ik kom dan zal ik misschien moeten lopen (helaas liggen mn langlaufers bij mnouders anders was ik er zo _O- ) maar dan kan hij vergeten dat ik pas om 22.30 richting huis schuifel!

Zoals gezegd ben ik winters weer echt wel gewend, maar dan wel op de plekken waar dat hoort (DL, Oostenrijk, Frankrijk, Zwitserland enz) en met de juiste spullen :D
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 17-12-09 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:35

als je het gewend bent dan kan je ook naar je werk.

Ik voor een in mijn werkgevers rol nu, zou dit absoluut niet kunnen appricieren.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:37

Bij ons was iedereen gewoon op het werk hoor, sommige wel wat later dan normaal, maar zou het een beetje vreemd vinden als de helft niet op zou komen dagen vanwege sneeuw.

Ben zelf een half uur eerder vertrokken dan normaal en kon dus lekker rustig aan doen. Vond wel dat er erg slecht gestrooid was overigens.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:37

opisop_shop schreef:
Nikka schreef:
Een arbeidscontract houdt in dat je werkt in ruil voor geld. Dus je komt opdagen op je werk, je doet je werk in de daarvoor afgesproken uren en daar krijg je geld voor. Hoe je daar komt maakt niet uit, dat is jouw verantwoordelijkheid.

Daantje, veel ouders zijn volgens mij ook vandaag thuis gebleven.
Mijn vriendin staat voor de klas en op 15kids na zijn alle kinderen naar huis gegaan.
Ik moet een km of 7 en grotendeels over de grote weg maar om op die weg te komen kan nog weleens problematisch worden, verder ligt het bedrijf ook achteaf op een industrieterrein dus ik denk niet dat er geschoven wordt daar.
Op de fiets zal niet te doen zijn door de drek denk ik, fietsend is het langs een andere (veel langere en in het donker niet vertrouwde) route.

Haha, nou dat is dus niet waar. Alle kinderen waren er gewoon. Mensen moeten gewoon werken ;) De wereld staat niet ineens stil door sneeuw.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 20:37

Gewend, als in vaker vast gezeten van jongs af aan, lange files, winterbanden, sneeuwkettingen, langzaam rijden enz maar dan wel met paps achter het stuur in zijn mooie grote wagen.
En niet ik in mn koekblikkie ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:38

kiwiko ik heb ook regelmatig in mijn pa zijn vito met winterbanden gereden bij sneeuw maar die ligt wel een stuk beter nog op de weg als bijv mijn polo met winterbanden. Dus dat zou wel kunnen :D

Ik vind het trouwens best appart dat mensen die 5-10 km moeten rijden thuis blijven en andere waaronder ook ik 100 km de weg op moeten gewoon gaan :Y)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:39

Maar het is toch niet de baas zijn probleem dat jullie een auto hebben die niet kan rijden in de sneeuw? Maar hij mag er dus wel voor opdraaien, en dat is krom.

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:40

Mijn zusje was vanochtend eigenlijk ziek, had nog geen nummer van haar baas waar ze net werkt dus kon ook niet afbellen. Toch maar heen gegaan.. Komt ze daar 1 minuut later dan normaal, wordt er ook nog gezegd; Wel een beetje laat niet, voortaan even wat eerder vertrekken..

Ik vond dat haar baas blij moest zijn dat ze nog is gekomen met dit weer.. Ze was er ook nog als eerste, haar collega's waren nog later gekomen..

Mijn vader had vanmorgen gewoon even met zijn baas gebeld, hij is dakbedekker dus dan is sneeuw niet zo handig. Hij kon mooi thuis blijven.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:40

opisop_shop schreef:
En allemaal personeelsleden rond hebben lopen met gips omdat ze de sneeuw hebben getrotseerd op hun fietsje werkt ook niet prettig als de sneeuw volgende week weer vertrokken is ;)

Tja, niemand krijgt gips als bijna iedereen om de sneeuw thuis blijft, dan zitten ze in het ziekenhuis namelijk ook zonder personeel en de ambulances rijden ook niet, veel te glad! :D :+

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:41

opisop_shop schreef:
Nikka schreef:

Nou dat vind ik toch niet helemaal waar :o
Als je een been breekt of ziek bent is dat overmacht, een overstroming, een onverwacht spoedgeval in je gezin EN gladheid/sneeuw zijn dat ook lijkt me?

Voor ziekte bestaat ziekmelden, spoedgeval in familie calamiteiten verlof. Wat betreft allerlei weersomstandigheden, soms is het onmogelijk om op je werk te komen maar daar valt dit niet onder. Je kan hooguit overleggen over een vrije dag.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:43

Als mijn personeel niet komt (die wonen in het zelfde dorp als mijn zaak) dan betekend dat dat ik zelf 100 km moet rijden om mijn zaak te openen.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:44

ik ben dol op mn werk, doe het altijd met veel plezier, rij er dagelijks 240 km voor heen en weer (120heen en ook weer terug:Y)) maar ook ik vind dit nu toch echt niet leuk hoor. Gisteravond naar het werk toe nog niks aan de hand, toen ik vannacht om 4 uur wegreed (mocht eerder weg ivm de sneeuw en de file die er geheid zou staan als ik om 07:15 weg zou gaan) was het echt verschrikkelijk op de weg. Alles was wit, een grote sneeuwstorm, ik zag misschien 2 meter rond de auto en dat nog wazig door alle vlokken, het wegdek was helemaal wit (lag zo'n 10 cm sneeuw op), dus geen belijning te zien, een auto die je constant voelt glijden, zelfs met 20 km/h. Ik heb nog nooit zo'n verschrikkelijke autorit gehad en nu moet ik straks weer een nachtdienst werken, terwijl het hier nu weer begint te sneeuwen. Nee ik heb nu echt ff geen zin om naar mijn werk te gaan hoor :n :n :n

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 20:46

Wahahha goeie Karin :D

Dat "mijn auto niet door de sneeuw kan" is niet zo gek; hij staat namelijk in een behoorlijke berg sneeuw dus ik krijg hem er waarschijnlijk niet uit.
Bovendien denk ik dat er weinig mensen rondrijden in NL op winterbanden als ze NIET met die auto op wintersport gaan!

en wat als je normaal met de bus komt, die rijden hier de hele tijd al niet, dan kun je wel thuis blijven of moet je dan ook komen? Immers; je baas kan er toch niets aan doen dat de bussen niet rijden, je te ver van je werk woont om te fietsen en je nog geen rijbewijs hebt? ;)

Als mijn baas zegt dat ik gewoon moet komen en ik vind dat het enigszins verantwoord kan, ga ik zeker heen en ja dan ga ik een uur eerder weg hoewel ik er normaal 15 minuten over doe ;)
Maar als hij me de keus laat en ik vind het niet verantwoord dan blijf ik nog een dagje binnen thuis hoor.

Ik hoop zeker dat de wegen morgen goed begaanbaar zijn, want ik wilde vandaag ook al op mn vrije dag een mooie sneeuwrit maken op mn nieuwe paard, maar vond het echt geen strak plan om 20km naar stal te rijden door dit weer :Y)
Aangezien ik morgenvroeg vrij ben zou ik graag alsnog op rit willen als dat kan!
Maar ook dat heb ik vandaag dus niet gedaan, is bij mij dus niet enkel een "ik heb geen zin om te werken maar ga wel paardrijden" iets.
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 17-12-09 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:47

Bij ons was iedereen er ook gewoon, ik heb er wel 2,5 uur over gedaan (normaal 45 minuten) maar goed uiteindelijk ben ik er ook gekomen.
Ik ben wel weer benieuwd naar morgenochtend, maar goed we shall see, ik heb een Suzuki Vitara die ik op 4x4 kan zetten, ik red me wel, doe gewoon voorzichtig.
Ben wel bijna een bocht uitgegleden vanochtend, maar ja voorzichtig corrigeren en daar gingen we weer lekker verder.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:47

Ik snap het best dat je met dit weer wat later bent :)
Maar om nou niet te gaan werken omdat het sneeuwt? Dat vind ik dan weer een beetje overdreven.
Dan maar wat eerder vertrekken, stapvoets kom je er ook!

Er waren genoeg auto's op de weg vandaag en mijn bus is gelukkig ook gewoon heelhuids aangekomen.
De NS heb ik vandaag wel express geweert. Ik zag mezelf al niet meer thuis komen omdat ze niet meer reden :=

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:53

Mijn man is vandaag ook thuis gebleven, hij moest naar heereveen, advies was thuisblijven.

nu is het voordeel dat mijn man en de rest van de collegas uit hun neus eten omdat er geen werk is, mijn man is zijn baan wegens reorganisatie dan ook per 1 februarie kwijt,
verder ben ik HOOG zwanger en kan dus elk moment beginnen met bevallen, als hij dan met veel vertraiging en toch de drang om snel naar huis te willen moet komen, zie ik dat niet zitten.

man heeft dus baas gemaild met de mededeling dat ie liever een vrijedag nam, dat ie geen werk had, en in verband met mij dus, het niet echt verandwoord vond.

en dat was gewoon accoord. overgens wou mijn man wel weg gaan hoor vanmorgen, maar ik wou het niet, ik zag het niet zitten, normaal ben ik niet zo bezorgt maar nu vond ik het niet prettig.

morgen wil die wel proberen naar het werk te gaan, maar het licht ook aan de berichten,
we wonen overgens in het buitengebied, en moest toch even depaarden op het land eten geven, hij kon hier stapvoets rijden, en zelfs dan gleed ie door. echt drama hier dus nu.

Kijk nu had mijn man geen dringende zaken op het werk, mocht ie werk hebben dat een ander afhankelijk van hem was zoals bv in een ziekenhuis, noem maar op, dan had ie zeker gewoon gegaan. maar om nou het verkeer te trotseren om dan vervolgens de hele dag een beetje te internetten en kletsen om de dag door te komen, nee dat gaat mij dan te ver.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:56

Je moet gewoon zorgen dat je winter banden hebt.

Ik ga ook niet op wintersport maar tegen november gaan toch echt de winterbanden er op.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:57

ach als je per gewerkt uur uitbetaald zou worden op een nul uren contract, dan had je vast op je werk geweest :)

Niet werken is geen inkomen........

en als je het als personeel voelt in je portomonaie dan kan je ineens veel werken joh :) OOK als het sneeuwt :)
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 17-12-09 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:58

Grappig, veel mensen die het hardste roepen dat je maar gewoon moet komen wonen niet hier in het Noorden.
Mijn werk cancelt heus niet zo maar, maar als de ING belt om te bellen dat Outbound niet werkt vanavond dan is er wel wat aan de hand. Treinen tussen Groningen en Leeuwarden reden/rijden niet meer (veel collega's komen uit Leeuwarden) en het volledige OV in de stad lag eruit. Er werd ook niet gestrooid of geveegd. Dat had ook geen zin, sneeuwde toch weer dicht.
En als ook de politie mensen aanraadt om thuis te blijven en alleen als het echt noodzakelijk is de weg op te gaan..

Overigens is het makkelijk praten met een dikke auto met winterbanden. Beetje student heeft die niet, is afhankelijk van OV en/of fiets. Taxi bellen kan, maar die heb ik weinig zien rijden vandaag.

Ik ben normaal iemand die minstens migraine moet hebben of een gebroken been moet hebben om thuis te blijven, fiets altijd door weer en wind naar de ING en stond eerder om kwart over vijf 's ochtends naast mijn bed om naar de AH te gaan. Maar als mijn werk zélf cancelt omdat ze het zelf onverantwoord vinden..

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:00

ReJo schreef:
Hier was het tot 10 uur helemaal droog (eindhoven)
dus hier heeft iedereen gewoon moeten werken neem ik aan :)

hoezo staat hierbij msn taal verwijderd :S?
ik ben geen 14 meer.. ?????