Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mijnluxor schreef:ja ik ben aan het wachten tot me intakegesprek voor Horse & health![]()
maar vriendinnetje van mij zit op de sport opleiding,
maar die zit in het 3e jaar en die gaat stoppen.
en vind zelf dat je best een dikke portomonee moet hebben
en daarbij talent en doorzettingsvermogen wil je uiteindenlijk
je opleiding halen er werk erin vinden.
want bij veel stallen kan ze zo aan het werk als je op wat hoger niveau
rijd en een beetje mans bent.
apple01 schreef:Nou, nog even over dat springen zoals me werd gevraagd. Moet dat in de sportklas eigenlijk ook?
Ik bedoel te zeggen, ik snap dat je een sprongetje moet maken. Maar waarom dan weer 2 keer in de week. Als je toch geen springruiter wilt worden waarom dan niet 2 a 3 keer in de maand. En waarom kan er neit iets ander bij? Voor het paard is mennen ook een mooie afwisseling? Of voltige? Mits je paard daar voor geschikt is. O.a Anky springt ook niet maar kan fantastisch ruiter. Ik vind het goed om het voor de 'laagste' groepen te doen maar voor de sportklas vindt ik het overbodig begint te worden. Sommige paarden die top dressuren kunnen niet springen. En dat wordt steeds erger want daar is het fokbeleid van Nederlandse grootste stamboek wel op gericht. KWPN. Als ik mezelf als voorbeel mag nemen. Ik rij redelijk goed en heb al vele paarden naar de Z en hoger gereden. Dus zelf opgeleid. Ik kan zonder zadel rijden, zit echt wel netjes. Maar springen. dat kan ik niet zo goed dan krijg ik snel last van mijn rug. Daarnaast kan mijn gribaldi met zij super lange benen echt niet springen. Maar dat wil niet zeggen dat we niet succesvol zijn in de dressuur en succesvol zijn is toch de bedoeling. Waarom zou je tijd en geld investeren in iets wat geen effect heeft? Ik kan natuurlijk wel een paar oxer'tjes springen en een paar hindernissen in een B parcour ,misschien L gaat heus wel maar meer kan ik neit. BOvendien ben ik ook niet gemotiveert het te leren. Ik ben gewoon een dressuur ruiter. wat is daar mis mee? Tevens ga ik niet naar deurne. Ik volg al een opleiding aan de universiteit. Ik wil de paarden niet in. Ik verdien liever wat meer en paarden als een super mooie hobby.
Zijn er mensen die nou n.a.v. de open dag naar Deurne gaan? Laatst zei iemand 'als ik wilde blijven rijden, moest ik naar deurne en daarom ben ik gegaan want dat wild eik graag' En eerlijk gezegt opende dat wel mijn ogen. Zelf heb ik die mogelijkhied wel gehad. Als je weinig middelen hebt zoals: geintereseerde ouders, financien, ruimte, etc. kom je er moeilijk en is Duerne een mooi ingang.
Chaos schreef:apple01 schreef:Nou, nog even over dat springen zoals me werd gevraagd. Moet dat in de sportklas eigenlijk ook?
Ik bedoel te zeggen, ik snap dat je een sprongetje moet maken. Maar waarom dan weer 2 keer in de week. Als je toch geen springruiter wilt worden waarom dan niet 2 a 3 keer in de maand. En waarom kan er neit iets ander bij? Voor het paard is mennen ook een mooie afwisseling? Of voltige? Mits je paard daar voor geschikt is. O.a Anky springt ook niet maar kan fantastisch ruiter. Ik vind het goed om het voor de 'laagste' groepen te doen maar voor de sportklas vindt ik het overbodig begint te worden. Sommige paarden die top dressuren kunnen niet springen. En dat wordt steeds erger want daar is het fokbeleid van Nederlandse grootste stamboek wel op gericht. KWPN. Als ik mezelf als voorbeel mag nemen. Ik rij redelijk goed en heb al vele paarden naar de Z en hoger gereden. Dus zelf opgeleid. Ik kan zonder zadel rijden, zit echt wel netjes. Maar springen. dat kan ik niet zo goed dan krijg ik snel last van mijn rug. Daarnaast kan mijn gribaldi met zij super lange benen echt niet springen. Maar dat wil niet zeggen dat we niet succesvol zijn in de dressuur en succesvol zijn is toch de bedoeling. Waarom zou je tijd en geld investeren in iets wat geen effect heeft? Ik kan natuurlijk wel een paar oxer'tjes springen en een paar hindernissen in een B parcour ,misschien L gaat heus wel maar meer kan ik neit. BOvendien ben ik ook niet gemotiveert het te leren. Ik ben gewoon een dressuur ruiter. wat is daar mis mee? Tevens ga ik niet naar deurne. Ik volg al een opleiding aan de universiteit. Ik wil de paarden niet in. Ik verdien liever wat meer en paarden als een super mooie hobby.
Zijn er mensen die nou n.a.v. de open dag naar Deurne gaan? Laatst zei iemand 'als ik wilde blijven rijden, moest ik naar deurne en daarom ben ik gegaan want dat wild eik graag' En eerlijk gezegt opende dat wel mijn ogen. Zelf heb ik die mogelijkhied wel gehad. Als je weinig middelen hebt zoals: geintereseerde ouders, financien, ruimte, etc. kom je er moeilijk en is Duerne een mooi ingang.
Je wordt beter op het moment dat jij je breder ontwikkeld. Van springen kun je heel veel leren op dressuurmatig gebied.. Ik denk dat een GOEDE ruiter beide moet kunnen, als je niet veelzijdig bent zul je vaak ook alleen maar een bepaald slag paarden kunnen rijden. En waarom zou je je vastleggen op een gebied? Voor je houding, balans en dergelijke is springen heel belangrijk.
MeAndManuel schreef:Horse en Leisure is wat meer recreatief..
Het lesgeven op een manege.. maar je moet het ook leuk vinden om met mensen om te gaan.. het is een stukje mensen en paarden begeleiden.. mensen uitleggen hoe ze hun paard moeten opzadelen.. en ponykampen organiseren.. en het uitvoeren en bedenken van activiteiten...
^^ zo is het mij voornamelijk uitgelegd vandaag ( info middag )
Kan iemand mij het adres van de deurneflat geven.. voor de reisplanner??
apple01 schreef:Ja, maar dan ben je het ook met mij eens dat western, voltige, etc. ook goed is! Bovendien zeg ik niet dat springen niet goed is. Ik vraag me alleen af waarom er altijd zo zwart wit gedacht moet worden.
xx_Irisje schreef:MeAndManuel schreef:Horse en Leisure is wat meer recreatief..
Het lesgeven op een manege.. maar je moet het ook leuk vinden om met mensen om te gaan.. het is een stukje mensen en paarden begeleiden.. mensen uitleggen hoe ze hun paard moeten opzadelen.. en ponykampen organiseren.. en het uitvoeren en bedenken van activiteiten...
^^ zo is het mij voornamelijk uitgelegd vandaag ( info middag )
Kan iemand mij het adres van de deurneflat geven.. voor de reisplanner??
Dunantweg 12 in Deurne.apple01 schreef:Ja, maar dan ben je het ook met mij eens dat western, voltige, etc. ook goed is! Bovendien zeg ik niet dat springen niet goed is. Ik vraag me alleen af waarom er altijd zo zwart wit gedacht moet worden.
Omdat er gericht is op de engelse manier van rijden, engels en western word nog weinig gecombineerd.
Een voltige heeft met niets rijtechnisch te maken.
apple01 schreef:DON___RUBIN schreef:Ik heb er vorig jaar ook gezeten, maar ben gestopt![]()
waarom ben jij gestopt? En welke opleiding volgde je?