Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moravita schreef:Wij hebben nml zelf net een nieuwe cursus ontwikkeld dit jaar "classicallround" nivo etc totaal onbelangrijk!! Interesse in het wezen paard en openstaan om je verder te ontwikkelen des te meer.
mmouse schreef:Welk boek heb je?
Met Barneveld heb ik geen ervaring maar Massagehippique kan ik echt aanraden
FMH schreef:Een goede kennis van mij heeft veel verstand van hoe een paard beweegt, is zelf ook fanatiek in de dressuur, orun gediplomeerd en werkt normaal gesproken met osteopatische, chiropraktische en massage handelingen. ik weet dat zij bezig is met een cursus van een aantal dagen waarin je op een hele ander manier naar paarden leert kijken. Vooral geschikt voor fanatieke ruiters die meer willen weten over hoe een paard beweegt en vooral ook waarom het zo beweegt. Je leert naar spieren te kijken, deze ook te masseren en je leert ook te onderscheiden of iets rijtechnisch een probleem is of dat dit een lichamelijke oorzaak heeft in spieren en in de botten.
Het gaat ook massage omvatten maar vooral ook een bepaalde manier van kijken.
Nimue schreef:FMH, wat jij beschrijft over die kennis van je, dat is ook boeiend. Al die dingen als hoe beweegt een paard, chiropractie e.d., dat spreekt me ook erg aan. Die cursus waar jij het over hebt zou mij dan ook heel erg aanspreken, ook gewoon omdat het iets is waar ik niet zo heel veel van weet en het me best een cursus op niveau lijkt, waar ik dan lekker in kan duiken. Klinkt echt heel leuk! Heeft zij een website?
Nimue schreef:Hmnee, de Classicallround cursus valt elke keer in mijn werk-weekend, dus dat gaat niet lukken, jammer.
Reiziger, ik kan dat boek niet vinden op de site, ook niet in de sectie 'boeken en dvd' en ook niet op de pagina's over acupressuur. Lees ik nou zo scheel of kan jij gewoon heel goed zoeken?
mmouse schreef:Welk boek vond jij beter? (ik zoek een lekker leesboek voor op vakantie)
moravita schreef:En wat de afstand betreftTja... eenmaal aangekomen kan ik je verzekeren dat het de reis waard is. En terug? Dan heb je zoveel te overdenken dat de tijd omvliegt
moravita schreef:Het lijkt mij bijvoorbeeld hartstikke leuk om deze liefhebbers in dit topic eens bij elkaar te zien!!