Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en zelf ga ik ook zeker de cursus volgen, heb ook die van massage hippique gedaan vond die erg leuk maar voor het geld dat je ervoor betaald iets te oppervlakkig in informatie en betaal meestal voor een massage voor mijn paard want het is wel zwaar werk en ben ook zeer tevreden over de masseuses van happy athlete waar je ook een cursus kunt volgen die krijgen een paard echt los. moravita schreef:Wij hebben nml zelf net een nieuwe cursus ontwikkeld dit jaar "classicallround" nivo etc totaal onbelangrijk!! Interesse in het wezen paard en openstaan om je verder te ontwikkelen des te meer.
Die cursus die je omschrijft klinkt wel heel leuk zo, een mooie opbouw en een hoop aspecten van het werken met paarden komen voorbij. Je woont wel ontzaglijk ver weg van mij, bijna 3 uur met de auto en over de reis met het OV wil ik niet eens nadenken...
mmouse schreef:Welk boek heb je?
Met Barneveld heb ik geen ervaring maar Massagehippique kan ik echt aanraden
FMH schreef:Een goede kennis van mij heeft veel verstand van hoe een paard beweegt, is zelf ook fanatiek in de dressuur, orun gediplomeerd en werkt normaal gesproken met osteopatische, chiropraktische en massage handelingen. ik weet dat zij bezig is met een cursus van een aantal dagen waarin je op een hele ander manier naar paarden leert kijken. Vooral geschikt voor fanatieke ruiters die meer willen weten over hoe een paard beweegt en vooral ook waarom het zo beweegt. Je leert naar spieren te kijken, deze ook te masseren en je leert ook te onderscheiden of iets rijtechnisch een probleem is of dat dit een lichamelijke oorzaak heeft in spieren en in de botten.
Het gaat ook massage omvatten maar vooral ook een bepaalde manier van kijken.
Nimue schreef:FMH, wat jij beschrijft over die kennis van je, dat is ook boeiend. Al die dingen als hoe beweegt een paard, chiropractie e.d., dat spreekt me ook erg aan. Die cursus waar jij het over hebt zou mij dan ook heel erg aanspreken, ook gewoon omdat het iets is waar ik niet zo heel veel van weet en het me best een cursus op niveau lijkt, waar ik dan lekker in kan duiken. Klinkt echt heel leuk! Heeft zij een website?

Nimue schreef:Hmnee, de Classicallround cursus valt elke keer in mijn werk-weekend, dus dat gaat niet lukken, jammer.
Reiziger, ik kan dat boek niet vinden op de site, ook niet in de sectie 'boeken en dvd' en ook niet op de pagina's over acupressuur. Lees ik nou zo scheel of kan jij gewoon heel goed zoeken?

)
Met ridders in harnas gingen ze het strijdveld op. Je kunt je voorstellen wat zo'n harnas weegt!! Onze overtuiging is dat een ruiter die licht kan (Leren) zitten, voor zijn paard een mindere belasting kan zijn dan een ruiter die tegen de beweging zit. Daarnaast kun je, als je je daar prettiger bij voelt, ook heel heel veel oefeningen in stap doen. Uiteraard is een korrekte bespiering van je paard hierbij wel heel belangrijk. Dus voor ons is dat echt geen probleem!
Tja... eenmaal aangekomen kan ik je verzekeren dat het de reis waard is. En terug? Dan heb je zoveel te overdenken dat de tijd omvliegt
mmouse schreef:Welk boek vond jij beter? (ik zoek een lekker leesboek voor op vakantie)
moravita schreef:En wat de afstand betreftTja... eenmaal aangekomen kan ik je verzekeren dat het de reis waard is. En terug? Dan heb je zoveel te overdenken dat de tijd omvliegt
Ik spreek uit ervaring (reist elke week 1 uur & 15 min naar locatie van eigen paard omdat de plek gewoon zo geweldig is
) Grappig ook dat zoveel mensen een verzorgpaard hebben overgekocht.
Ik leen boeken vaak uit de bibliotheek (als ware scholier
) Misschien ook een idee voor jullie, haha. Tegenwoordig kunnen ze boeken overal vandaan halen (soort van zoek&boekknop ofzo), en kun je dus ook echt veel lenen. Ruiter tussen twee werelden heb ik ook uit de bieb gehaald.
Vond het boek mooi, zitten veel waarheden in, maar het was soms wel een beetje te spiritueel mijns inziens
Je zou het wel kunnen lezen als ik op vakantie ging, maar het is wel een diepzinnig boek. Dus als je liever in je vakantie niet te veel nadenkt is het niet aan te raden...
moravita schreef:Het lijkt mij bijvoorbeeld hartstikke leuk om deze liefhebbers in dit topic eens bij elkaar te zien!!
) Zijn er meer mensen die dat een goed idee vinden? Eerlijk zeggen hoor 

maar wel heeeeeeeel veel boeken