Verdiepen in paarden/ mezelf ontw via een cursus/opleiding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Re: Verdiepen in paarden/ mezelf ontw via een cursus/opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 02:11

Sindy, wat is jouw link met de cursus.
Werk jij eraan mee, zijn het bekende van je, heb het zelf gedaan, of ...?

sindy11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 02:16

Ik ken Janneke inderdaad, ik werk zelf niet mee aan deze opleiding.
Zou de opleiding zelf ook graag willen volgen.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 07:26

sindy, die opleiding lijkt me inderdaad ook heel gaaf.
Ik wil wel graag meedoen maar eerst kijken of ik het financieel red.

FMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 08:10

Een goede kennis van mij heeft veel verstand van hoe een paard beweegt, is zelf ook fanatiek in de dressuur, orun gediplomeerd en werkt normaal gesproken met osteopatische, chiropraktische en massage handelingen. ik weet dat zij bezig is met een cursus van een aantal dagen waarin je op een hele ander manier naar paarden leert kijken. Vooral geschikt voor fanatieke ruiters die meer willen weten over hoe een paard beweegt en vooral ook waarom het zo beweegt. Je leert naar spieren te kijken, deze ook te masseren en je leert ook te onderscheiden of iets rijtechnisch een probleem is of dat dit een lichamelijke oorzaak heeft in spieren en in de botten.

Het gaat ook massage omvatten maar vooral ook een bepaalde manier van kijken. Ik weet dat ze nu bezig is met interessante films re maken om haar verhaal te ondersteunen. Ze heeft hiervoor ook mijn paard gefilmd vandaar dat ik zo goed op de hoogte ben ;) en zelf ga ik ook zeker de cursus volgen, heb ook die van massage hippique gedaan vond die erg leuk maar voor het geld dat je ervoor betaald iets te oppervlakkig in informatie en betaal meestal voor een massage voor mijn paard want het is wel zwaar werk en ben ook zeer tevreden over de masseuses van happy athlete waar je ook een cursus kunt volgen die krijgen een paard echt los.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:37

moravita schreef:
Wij hebben nml zelf net een nieuwe cursus ontwikkeld dit jaar "classicallround" nivo etc totaal onbelangrijk!! Interesse in het wezen paard en openstaan om je verder te ontwikkelen des te meer.

Oh, dan had ik jullie site een beetje verkeerd begrepen. Het zag er allemaal zoooo vergevorderd uit, ik denk dat kan ik nooit! :D Die cursus die je omschrijft klinkt wel heel leuk zo, een mooie opbouw en een hoop aspecten van het werken met paarden komen voorbij. Je woont wel ontzaglijk ver weg van mij, bijna 3 uur met de auto en over de reis met het OV wil ik niet eens nadenken...

Wel dichtbij het bedrijf dat Corinne noemt, misschien moet ik de mogelijkheden eens bekijken om e.e.a. te koppelen. Al blijft het een eind.

Sindy, de cursus die jij noemt klinkt ook leuk zeg! Wel zou ik dan eerst een keer een dag- of weekendworkshop willen doen, voor ik me gelijk opgeef voor zo'n jaar. Maar ook die gaat weer in mijn lijstje met favorieten. Vult lekker aan zo. :D

FMH, wat jij beschrijft over die kennis van je, dat is ook boeiend. Al die dingen als hoe beweegt een paard, chiropractie e.d., dat spreekt me ook erg aan. Die cursus waar jij het over hebt zou mij dan ook heel erg aanspreken, ook gewoon omdat het iets is waar ik niet zo heel veel van weet en het me best een cursus op niveau lijkt, waar ik dan lekker in kan duiken. Klinkt echt heel leuk! Heeft zij een website?

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:42

mmouse schreef:
Welk boek heb je?
Met Barneveld heb ik geen ervaring maar Massagehippique kan ik echt aanraden :)

Het handboek acupressuur paard, wat Alona zelf verkoopt. Ik heb het pas besteld, en krijg het hopelijk eind van de week binnen!
Heb jij de 6 daagse cursus gedaan?

Happy Athlete lijkt me ook een leuke cursus, alleen heb ik niet zo'n zin om eerst sportmassage voor mensen te doen.

FMH schreef:
Een goede kennis van mij heeft veel verstand van hoe een paard beweegt, is zelf ook fanatiek in de dressuur, orun gediplomeerd en werkt normaal gesproken met osteopatische, chiropraktische en massage handelingen. ik weet dat zij bezig is met een cursus van een aantal dagen waarin je op een hele ander manier naar paarden leert kijken. Vooral geschikt voor fanatieke ruiters die meer willen weten over hoe een paard beweegt en vooral ook waarom het zo beweegt. Je leert naar spieren te kijken, deze ook te masseren en je leert ook te onderscheiden of iets rijtechnisch een probleem is of dat dit een lichamelijke oorzaak heeft in spieren en in de botten.

Het gaat ook massage omvatten maar vooral ook een bepaalde manier van kijken.

Dit klinkt ook mega interessant! En bij Moravita op hun paarden rijden lijkt me ook geweldig! Er is zoveel leuks..nu die geldboom nog :D

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:43

oeps..

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:44

Nimue schreef:
FMH, wat jij beschrijft over die kennis van je, dat is ook boeiend. Al die dingen als hoe beweegt een paard, chiropractie e.d., dat spreekt me ook erg aan. Die cursus waar jij het over hebt zou mij dan ook heel erg aanspreken, ook gewoon omdat het iets is waar ik niet zo heel veel van weet en het me best een cursus op niveau lijkt, waar ik dan lekker in kan duiken. Klinkt echt heel leuk! Heeft zij een website?

Zelfde vraag!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:48

Die 3 dagen bij Moravita lijken me geweldig, alleen loop ik dan weer tegen het rijden aan...ik ben te zwaar en vaak zit er een grens qua gewicht en trust me...daar zit ik boven ;)
Hoe wordt dat opgelost?? En wat zijn bijv. de kosten voor die 3 dagen?? Heb ik al gevonden ;)
Dat jullie paarden gebruikt worden is perfect, want ik kan merrie nooit meenemen op cursus.
En 200 km enkele reis is wel ver weg :=
Laatst bijgewerkt door Nadia op 03-02-10 10:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:51

Hmnee, de Classicallround cursus valt elke keer in mijn werk-weekend, dus dat gaat niet lukken, jammer. :n

Reiziger, ik kan dat boek niet vinden op de site, ook niet in de sectie 'boeken en dvd' en ook niet op de pagina's over acupressuur. Lees ik nou zo scheel of kan jij gewoon heel goed zoeken? :D

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:55

Nimue schreef:
Hmnee, de Classicallround cursus valt elke keer in mijn werk-weekend, dus dat gaat niet lukken, jammer. :n

Reiziger, ik kan dat boek niet vinden op de site, ook niet in de sectie 'boeken en dvd' en ook niet op de pagina's over acupressuur. Lees ik nou zo scheel of kan jij gewoon heel goed zoeken? :D

Alona heeft op de site een webwinkel, kan je aanklikken, dan doorklikken naar boeken, en daar staat ie :D

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:06

Ik moest even zoeken naar de webwinkel, maar gevonden hoor! :D
Ik vind het boek iets te prijzig om zo te bestellen zonder het ingezien te hebben, maar dat kan vast wel op de workshop.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:15

Haha goedzo!

Ik heb een boekentik..Als ik denk dat ik het leuk vind koop ik het..
Je zult het niet geloven, maar mijn vriend en ik hebben 22 boekenkasten in huis, bomvol boeken en cd's :o

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:24

22 boekenkast vol?? :oo

FMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:34

Ik moet het even vragen over haar website, volgens mij is ze daar druk mee bezig. Ik kom er op terug.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:34

Oh, dat geloof ik wel hoor. Ik heb zelf zes boekenkasten (dubbel gevuld over het algemeen) en 3 dvd/cd kasten, en dan nog stapels door het hele huis heen. :D
Ik probeer tegenwoordig alleen boeken te kopen die ik ook echt zal gaan lezen. De ruimte raakt op, dus ik ben wat kritischer geworden hoe ik die vul. ;)

Leuk, FMH! Ik ben in elk geval erg benieuwd.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:51

FMH schreef:
Ik moet het even vragen over haar website, volgens mij is ze daar druk mee bezig. Ik kom er op terug.

Leuk!

Verreweg de meeste boeken en cd's zijn van mijn vriend hoor ;)

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:00

Leuk, meer boekenwurmen :))

Over boeken gesproken... kennen jullie het boek "ruiter tussen twee werelden" ? Het lijkt mij intressant maar ergens twijfel ik nog (heb de laatste tijd wat teveel boeken gekocht die later toch niet waren wat ik dacht dat ze waren :( )

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:11

Ik zat net aan Linda Kohanov te denken, of zij al was genoemd in dit topic ;)
Ja, ik vind haar boeken geweldig, zowel ruiter tussen twee werelden, als de tao van equus.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:30

reiziger schreef:
Ik zat net aan Linda Kohanov te denken, of zij al was genoemd in dit topic ;)
Ja, ik vind haar boeken geweldig, zowel ruiter tussen twee werelden, als de tao van equus.

Twee mensen, één gedachte ;)

Welk boek vond jij beter? (ik zoek een lekker leesboek voor op vakantie ;))

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:52

Wat betreft de vraag over het rijden bij de cursus "classicallround" en gewicht; Gelukkig zijn onze Frederiksborgers koningspaarden :D Met ridders in harnas gingen ze het strijdveld op. Je kunt je voorstellen wat zo'n harnas weegt!! Onze overtuiging is dat een ruiter die licht kan (Leren) zitten, voor zijn paard een mindere belasting kan zijn dan een ruiter die tegen de beweging zit. Daarnaast kun je, als je je daar prettiger bij voelt, ook heel heel veel oefeningen in stap doen. Uiteraard is een korrekte bespiering van je paard hierbij wel heel belangrijk. Dus voor ons is dat echt geen probleem!

En wat de afstand betreft ;) Tja... eenmaal aangekomen kan ik je verzekeren dat het de reis waard is. En terug? Dan heb je zoveel te overdenken dat de tijd omvliegt :D

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:58

Wat verwoord je dat fijn zeg...het lijkt me geweldig om eens in de praktijk kennis te maken met de klassieke rijkunst. Ik ga jullie site even bij m'n favorieten zetten en er meer over lezen :D

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:06

mmouse schreef:
Welk boek vond jij beter? (ik zoek een lekker leesboek voor op vakantie ;))

Ik vond ruiter tussen twee werelden beter, omdat ze daarin veel beschrijft over de therapeutische sessies die ze hield met haar clienten. De tao is eigenlijk haar eerste boek, hoewel het in Nederland later uitkwam, en beschrijft meer haar eigen persoonlijke weg. Ach, ze zijn eigenlijk allebei super :D

Corinne14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:42

moravita schreef:
En wat de afstand betreft ;) Tja... eenmaal aangekomen kan ik je verzekeren dat het de reis waard is. En terug? Dan heb je zoveel te overdenken dat de tijd omvliegt :D

Haha daar ben ik het helemaal mee eens. Reizen is soms wel lastig, maar vaak helemaal de moeite waard *D Ik spreek uit ervaring (reist elke week 1 uur & 15 min naar locatie van eigen paard omdat de plek gewoon zo geweldig is :+ ) Grappig ook dat zoveel mensen een verzorgpaard hebben overgekocht.

Ik ken Moravita wel, ik heb jullie gezien op de NHdag. Maar ik wist helemaal niet dat jullie zo dichtbij Hardenberg zaten, in Coevoerden. Grappig. Prachtige locatie hebben jullie trouwens! Hoe lang bestaat Moravita nu eigenlijk? En ik zag nergens de kosten voor die drie dagen, hoeveel zal dat zijn?

Over massage. Ik heb een paar keer een massageur met paarden bezig gezien, de paarden vinden het zelf vaak ook erg prettig, ze raakten er helemaal ontspannen van. :j

Haha, wat erg dat jullie zoveel boeken hebben :') _O- Ik leen boeken vaak uit de bibliotheek (als ware scholier B-)) Misschien ook een idee voor jullie, haha. Tegenwoordig kunnen ze boeken overal vandaan halen (soort van zoek&boekknop ofzo), en kun je dus ook echt veel lenen. Ruiter tussen twee werelden heb ik ook uit de bieb gehaald. ;) Vond het boek mooi, zitten veel waarheden in, maar het was soms wel een beetje te spiritueel mijns inziens ;) Je zou het wel kunnen lezen als ik op vakantie ging, maar het is wel een diepzinnig boek. Dus als je liever in je vakantie niet te veel nadenkt is het niet aan te raden... ;)

moravita schreef:
Het lijkt mij bijvoorbeeld hartstikke leuk om deze liefhebbers in dit topic eens bij elkaar te zien!!

Dat lijkt mij ook hartstikke leuk. Ik dacht er sowieso aan om van dit topic een huiskamer topic te maken? We hebben in ieder geval op het moment genoeg mensen en dan kunnen we voorlopig lekker vooruit met kletsen. (en dan kunnen we later misschien eens een leuke meeting doen, bij moravita bijv. :D ) Zijn er meer mensen die dat een goed idee vinden? Eerlijk zeggen hoor :o

En ik gooi even ook nog even wat 'nieuws' in de groep:
Twee week geleden was ik ook bij een workshop over osteopathie en craniosacrale therapie. Heb er wel veel van geleerd, vooral over de werking van het lichaam, maar er waren toch ook heel wat zweverige dingen bij waar ik niks mee kan. Ze (de workshopleidster) gaf zelf ook wel toe aan de 'zweverige kant' te zitten, in vergelijking met andere osteopaten. (Je hebt ook de echte theoretische of technische osteopaten vertelde zij). Wat is jullie ervaringen eigenlijk met osteopathie? En vooral met cranio sacrale therapie? Ik ben er zelf nog nog niet echt uit. Ik vond dit aardig zweverig, maar er zijn ook osteopaten die dat wellicht niet zijn. Wat vinden jullie? Ik ben benieuwd.

Groetjes Corinne

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:34

Komt binnen stormen met de vraag, mag ik mij ook hier melden :o

Ben mezelf aan het orienteren op een nieuwe cursus / studie in de richting van daar waar mijn hart ligt, de paarden :D
Ik wil mijn kennis gaan verbeden, heb nu orun 1ste fase (destijds), IL jurylid en Bixiejurylid in the pocket en na 2 jaar niets gedaan te hebben dan alleen de praktijk wil ik een stapje verder komen......
Helaas heb ik geen boekenkast := maar wel heeeeeeeel veel boeken ;)