Accountancy studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:44

renee16 schreef:
LAC-A oftewel: Leer Accountantscontrole - A

Das idd een lastige... ;) Succes ermee!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:54

Relaxed schreef:
Manon, het is een klein belasting- administratiekantoor (2 vestigingen) en ze willen graag accountantskantoor worden. Dat is dus ook meteen de opdracht. Kijken in hoeverre ze aan de eisen voldoen om AA-kantoor te worden..

Klinkt indd erg leuk!
Welke regio zit 't?

Anoniem

Re: Accountancy studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:02

ZW Drenthe, voor mij lekker dichtbij dus..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:05

ManonR_ schreef:
Relaxed schreef:
Hier gaat ook alles goed! Druk met de voorbereidingen op de OAT! Hebben al 1 oefentoets gehad, nog niet voldoende, moet nog wat meer leren ;) Volgende week vrijdag hebben we er weer 1..
In april mag ik gaan afstuderen. Heb al een bedrijf, moet alleen nog op kennismakingsgesprek.. Hoop dat ik dan voor 1 sept klaar ben met HBO..
Welk bedrijf ga je werken? (eventueel via pb).

Celiien schreef:
Morgen ga ik proefstuderen bij de HHs voor accountancy *\o/*
heb er helemaal zin in (:)
Wat doe je nu? VWO? HAVO?

ik zit nu in 5 havo
ben erg benieuwd naar deze studie :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 09:09

Waarom lijkt het je leuk?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:30

sowieso vind ik het vak M&O erg leuk,
ik vind (hoofd)rekenen leuk, balanssen opstellen leuk, jaarrekeningen maken leuk
en verder gewoon onwijs gave studie :)

vandaag die proefstudeerdag gehad, ontzettend gaaf!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:41

M&O is een goede en handige basis, maar de accountancy draait echt niet alleen daarom..
Je krijgt even goed te maken met recht, marketing etc.

Mooi dat 't proef studeren zo bevallen is! :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 16:47

Gaaf zou echt het laatste zijn wat ik zou roepen over mijn opleiding. Gelukkig vind ik mijn werk vaak wel erg interessant. Mijn opleiding op het moment minder, maar dat komt wel weer.

Je hebt bij accountancy heel erg veel te maken met regelgeving :j.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:41

Jeuh, vandaag te horen gekregen dat ik mijn blijven na mijn proeftijd :D Echt leuk mijn eerst echte vaste baan..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:59

Gefeliciteeeeerd! (:)

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:21

Ik zie dit topic nu pas, leuk! Ik doe mee als t nog kan :)
Ik ben sinds september bezig met een duaal traject accountancy. Studeren doe ik op de hanzehogenschool te Groningen en werken doe ik bij Berk. Zowel opleiding als t werk bevalt super :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:26

Sisco, dan zit je bij mij op school ;) Ik doe alleen de voltijd daar, 4e jaar..

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:37

Of jij bij mij :P
Dus jij bent al bijna klaar, heerlijk lijkt me dat! Hoe bevalt je de school zo door de jaren heen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 17:48

De FEM is echt goed geregeld! Als ik over andere Hogescholen hoor hoe het soms gaat hebben wij het echt goed.. Heb in de afgelopen jaren weinig 'problemen' gehad doordat dingen niet goed geregeld waren ofzo..
Heb alleen met die Oude Voshaar (jou vast bekend ;) ) wel een keer gezeik gehad.. Ik zou na het 2e jaar van voltijd naar duaal gaan, had een baan en alles, maar meneer OV was van mening dat ik vakken uit jaar 2 over moest doen omdat duaal die op een andere manier kreeg dan wij op voltijd :+ Statiestiek is statistiek lijkt me, maar nee.. hij vond dat ik het nog een keer moest doen. Ook moest ik een volledig project over doen die wij al hadden gehad en die voor 90% hetzelfde was.. Ben toen dus maar gewoon op de voltijd gebleven :P

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:18

Hhaa, ja die OV is wel een beetje een malloot ja :j Wel k*t dat dat dan meteen de rest van je schooltijd bepaalt. Verder vind ik statistiek echt van het nivo 0, waardoor ik het al helemaal niet snap waarom dat over gedaan moet worden :n

Mij bevalt deze school idd ook positief, behalve dat ik een beetje verkeerd ingelicht was. Bij mn intakegesprek was de planning dat ik 2 jr in 1 ging doen, was allemaal mogelijk enz. Totdat ze me vorige week kwamen vertellen dat ze nu de lessen voor de 2e klas aan het ontwikkelen zijn en dat het er dus helemaal niet inzit om sneller door de stof te gaan. Jammer.
Verder is alles super geregeld, alleen BB snap ik niet, nouja, zeer beperkt.

Heb je toevallig ook les gehad van mr. Stehouwer?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 11:13

Klink goed die school van jullie. Jammer dat het voor mij gewoon echt níet in de buurt zit. Hou het dus maar bij Markus Verbeek. Was in het begin echt níet blij met die school, maar het begint allemaal een beetje op gang te komen en vind het nu stukken beter gaan daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:49

Sisco4life schreef:
Hhaa, ja die OV is wel een beetje een malloot ja :j Wel k*t dat dat dan meteen de rest van je schooltijd bepaalt. Verder vind ik statistiek echt van het nivo 0, waardoor ik het al helemaal niet snap waarom dat over gedaan moet worden :n

Mij bevalt deze school idd ook positief, behalve dat ik een beetje verkeerd ingelicht was. Bij mn intakegesprek was de planning dat ik 2 jr in 1 ging doen, was allemaal mogelijk enz. Totdat ze me vorige week kwamen vertellen dat ze nu de lessen voor de 2e klas aan het ontwikkelen zijn en dat het er dus helemaal niet inzit om sneller door de stof te gaan. Jammer.
Verder is alles super geregeld, alleen BB snap ik niet, nouja, zeer beperkt.

Heb je toevallig ook les gehad van mr. Stehouwer?

Stehouwer heb ik in jaar 1 gehad! Briljant die vent! :D Die maakte de lessen gewoon leuk :P Hij zei wel eens dat ie het IQ van een hoogbegaafde had maar de motoriek van een mongool :+ :D

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:54

Haha, geweldige uitspraak! Heb ook altijd krom gelegen om die man. Ging altijd naar de lessen, hoe ziek ik ook was :=
Was ie in jouw tijd ook al bezig met dingen uitleggen dmv legoblokjes :+ ? Dat ie echt zn doosje blokjes meeneemt en staat uit te leggen. Ging over de opbouw van de kostprijs. Geniaal!

Ik heb tot nu toe geen vergelijkbare docenten, helaas. Nu ook les van OV, bóóóring! Daarnaast heb ik ook de ganse tijd het idee dat ie me aan blijft kijken, heel irritant.

@manon: Ik woon ook niet in de buurt, t is 1,5uur rijden enkele reis :7 Heb er ook eentje die is 2.5uur onderweg(trein)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 09:04

Tja 't is wel goed ;). Krijg geen reiskostenvergoeding voor school dus dan ga ik liever dichterbij naar school toe als daar ook een fatsoenlijke school zit.. :). Heb alleen wel af en toe aanvaringen met ze, maar dat heb je waarschijnlijk toch overal als je iets geregeld wil hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 10:33

Ik ben ook 1,5 uur onderweg met OV, auto dik half uur.. Zwolle zou voor mij iets dichterbij zijn, maar vind Grunn leuker ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 10:37

Ja ik ben nu dik een half uur onderweg en dat is het dichtst bij wat er is :+

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:41

Kijk, t is vrij normaal om een lange reistijd te hebben :) Ook eens leuk om te lezen. Ik moet we bekennen dat ik met auto van de zaak rij en er dus ook geen kosten aan het lange afstand rijden voor mij zitten. Verder vind ik t ook wel lekker om alleen in de auto te zitten met mijn muziek op :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 08:49

Ik rijd een auto privé. En km voor school krijg ik niet vergoed :(. Ben er nu elke maand al een volle tank aan kwijt en das toch iedere maand zo'n € 60,-. Heel jammer :(.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:31

Zoo volgens mij heb ik echt mazzel als ik dit zo lees...
Ik werk op 5 min. fietsafstand.. (ga op de fiets omdat ik langer bezig ben mijn autoruiten te krabben)

En mijn school is op 5/10 minuten afstand met de auto of klein kwartier met de fiets.

Heb mijn auto wel voor de deur staan, maar die gebruik ik meer voor naar de paarden en andere dingen als werk/school. Is dan ook een prive auto, heb geen lease auto.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 10:41

Ooh dat lijkt me echt heerlijk!!