Vakantie baantje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ReJo

Re: Vakantie baantje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:23

Ik zou gewoon een krantenwijk nemen..
als ze zeggen dat het niet mag op je 14e kun je hem op je ouders naam laten zetten.. hebben wij ook altijd gedaan!
En 21 euro mag je blij mee zijn voor 7 uur ;) meer zal het ook niet worden op je 14e

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:28

Pfoe, wat kan jij zeuren zeg. :=

Ik heb al vanaf 2 weken voordat ik 13 werd een krantenwijk en verdien daarmee 7,50 ong per x mee. Dit is 1,5 uur ong.

Ik ben nu 14 en ga na de zomervakantie stoppen met mijn krantenwijk en daarna als ik dan in november 15 word in de supermarkt ofzo.

heb even het topic doorgelezen, maar nemen ze op de markt mensen van 14 jaar aan dan?
iemand ervaring? lijkt me wel leuk om te doen :j

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:13

melsh schreef:
malih schreef:

ik verdien ruim boven het minium loon ik verdien met 7 uur werk 63 euro.

WAUW. Wat voor werk doe jij dan wel niet? Levensgevaarlijk met extra loon voor de risico's ofzo? :P

Haha, als je poep luiers, kots over je kleren, huishouden en eten koken onder levensgevaarlijk verstaat. Ja dan krijg ik extra loon voor de risico's :o Nee zonder grappen :) ik werkt in de gehandicapte zorg :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:18

Niinatjuh schreef:
Maartje1990 schreef:
Hé je beledigt mijn werk! ik werk in een kas, prima werk hoor! En zelf werk ik 'maar' 5 uur en alleen 's ochtends ;)

Ik heb trouwens vorig jaar wel tig kinderopvangs gebeld (toen was ik 18) en mij namen ze niet aan omdat dat niet mocht, mocht alleen gediplomeerd oid personeel.

Misschien kun je gewoon eens een briefje bij de super ophangen als vakantie oppas? Of bij een boer langs gaan of die nog werk heeft?

En even voor de duidelijkheid in vind je een ontzettend verwent nest die haar handen niet vuil wil maken en alleen maar 'gemakkelijk' en 'lui' werk wil doen én dan ook nog even veel geld wil beuren. Nou dame dan moet ik je even wakker maken zo zit de wereld nu eenmaal níet in elkaar je moet (hard) werken voor je geld en tja helaas is dat niet altijd zoveel als je zou willen maar dat heb je dan maar gewoon voor lief te nemen.

Desondanks succes met zoeken en ik hóóp dat je in godsnaam ophoud met zo te zeuren. Want dan kom je zéker niet aan werk.

K ben dus niet verwaand, kijk bij een boer werken, lijkt me zwaar maar wel leuk, niet te veel mensen, gewoon dieren, en hard werken, daar heb ik dus niks tegen!

kíjk dat bedoelde ik dus niet helemaal. Het is niet alleen 'boer oh met dieren werken' maar zwoegen en zweten op het land. En dát is geloof ik níet waar jij je handen aan vuil wilt maken.

edit: uiteraard is het óók mogelijk om met dieren te werken, maar die kans schat ik zéér klein in dat je dan dergelijk werk kunt gaan doen, dat is in ieder geval niet waar je op moet hopen als je bij een boer aanklopt voor werk. Want grote kans dat je op het land beland!
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 16-07-09 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:26

misschien hier wat :D :o !!

Ik ben 13 wordt in september 14 .
had het zelfde als jou maar mij maakt het niet wat uit met geld enzo..
voor ervaring,, :o
:Y)
ik heb gewoon ff in de familie gevraagd en je raad het nooit !!
ik melk koeien sinds kort bij mijn oom !
ik vind het wel geinig werk en je verdient goed :D :+
en anders zet je gewoon een brief in de supermarkt,
en gewoon ff bij je buren langs gaan voor een oppas baantje enzo :+
Veel suc6 ! :Y)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:33

Ps: €2.50 of meer vind ik al veel :+

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:34

Bloembollen koppen mag je ook doen als je 14 bent. Verdient volgens mij wel redelijk. Is vaak alleen sochtends (van 7 tot 1 volgens mij) Dus daarnaast genoeg tijd om 'leuke' dingen te doen.
Werken is niet altijd leuk.. Maar als je wil verdienen zou je toch wel moeten werken. En die paar uur die je doet met 'niet leuk' werk overleef je ook wel hoor.

leonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:50

ccathalijne: nee ponyritjes bij een manege van mensen die ik ken
en welscobfan dat geld is allemaal voor mij
en een meisje van 14 mag blij zijn maar ik verdien in 7uur ponyritjes alleen een beetje opletten 25euro en ik ben 11

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:05

Ik vind eerlijk gezegt dat je niet zo moet zeuren! (A)

Of je neemt lekker die baan in de kas of je stapt op je fiets! :) Internet helpt ook vaak!
( zo ben ik bij de AH gekomen.. )

Maar daarvoor had ik wel eerst al van ;
etos, kruidvat, c100, xenos,hema, trekplijster en van haren solicitatie formulieren gehaald! :)

maar ik zit er ook aan te denken om nu nog kranten er bij te gaan doen ! :)

_Jis_Ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:44

Ik krijg nou al 6 weken lang, 2 keer in de week bij de folders dat er bezorgers gezocht worden... Maar dat zal wel te min zijn..

Ik hing een briefje in de supermarkt op dat ik mijn slaapkamertje (huiskamer mocht niet van moeders..) beschikbaar stelde als konijnen-en-cavia-vakantie-opvang-adres.. Zelfs nu ik dit bericht post staan er 3 google ads onder waar je kunt zoeken naar een vakantiebaantje.. Lijkt me genoeg keuze als je niet al te kritisch bent, en dat kun je gewoonweg niet zijn met 14 jaar en maar 6 weken vakantiewerk.. Tegen de tijd dat je bent ingewerkt ben je weer weg..
Vraag anders je ouders of buren of mensen in de buurt of je klusjes voor ze kunt doen. Boodschappen doen voor oudere mensen die je kent ofzo.. Jij bent jong en wendbaar, zullen ze je dankbaar voor zijn.
Als je nog lang wacht is de vakantie voorbij en heb je nog geen geld, wat zul je dan balen dat je niet voor 21 euro in de kas hebt gestaan...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:52

leonietje schreef:
ccathalijne: nee ponyritjes bij een manege van mensen die ik ken
en welscobfan dat geld is allemaal voor mij
en een meisje van 14 mag blij zijn maar ik verdien in 7uur ponyritjes alleen een beetje opletten 25euro en ik ben 11

Dat is een slim plan! :) Dat is ook nog leuk werken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:03

Als je als 14-jarige 21 euro met 7 uur werken kan verdienen zou ik al lang blij zijn, dan krijg je wel 3 euro per uur. Vaak verdien je dan toch wel minder. ;)
Meestal kun je al niet aan ander werk dan folders/kranten komen.

Ik werk bij een 'biologische boer'. Ik verdien dus mijn geld met onkruid plukken en bloemkool snijden, en moet er ook drie kwartier tot een uur naartoe fietsen. Het klinkt misschien niet geweldig, maar ik denk dat als je op je werk eenmaal goed contact hebt met mensen dat het dan sowieso leuk wordt. Dus ook wanneer je in een kas zou werken. :P

Ik word er sowieso blij van als ik weer op mijn bankrekening kijk. Blijf daar maar aan denken, dan wordt het vanzelf leuk. :Y)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:17

[LZP] > [STW]

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 11:22

San_ner schreef:
Als je als 14-jarige 21 euro met 7 uur werken kan verdienen zou ik al lang blij zijn, dan krijg je wel 3 euro per uur. Vaak verdien je dan toch wel minder. ;)
Meestal kun je al niet aan ander werk dan folders/kranten komen.

Ik werk bij een 'biologische boer'. Ik verdien dus mijn geld met onkruid plukken en bloemkool snijden, en moet er ook drie kwartier tot een uur naartoe fietsen. Het klinkt misschien niet geweldig, maar ik denk dat als je op je werk eenmaal goed contact hebt met mensen dat het dan sowieso leuk wordt. Dus ook wanneer je in een kas zou werken. :P

Ik word er sowieso blij van als ik weer op mijn bankrekening kijk. Blijf daar maar aan denken, dan wordt het vanzelf leuk. :Y)

Aahw.. K ben wsss aangnomen bij een katten pension ^^
Dat schijnt lekker te verdienen, + k ben met dieren, en niet te veel mensen..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:24

Gefeliciteerd *\o/* Had eigelijk niet verwacht dat je op zoek zou gaan :o

Je bent aangenomen, maar je weet nog niet wat je gaat verdienen? Krijg je een contract of is het zwart?

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:55

melsh schreef:
21 euro voor 7 uur is VEEL.
Dat je dat even weet. Op mijn 14e kon ik alleen maar dromen van zo'n loon.
Ik bezorgde folders. Ik kreeg 6,44 voor DRIE UUR vouwen en anderhalf uur lopen...
Dusseh... Folderen... NIET bij RVN, die betalen echt SLECHT.

Mijn zusje loopt RVN folders, en verdient voor ongeveer twee en een half uur (incl invouwen) rond de tien euro.
Ik vind dat voor een veertienjarige een behoorlijk goed loon.