Perikelen aan de kassa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowcab

Re: Perikelen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:05

wij zijn ook verplicht aan de ouders te vragen of hun kind een snoepje/extra'tje mag. Staat er altijd bij als we het binnen krijgen van het hoofdkantoor! (Bart Smit ;))

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:08

Ik heb laatst wel gehoord dat iemand al bellende de bus instapte en de buschauffeur heeft afgestript tot het einde van de kaart. :P

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:17

Ik heb ook altijd zo`n hekel aan mensen die niks zegen.
Goedemidag - niks
Spaart u zegels - niks
Dat wordt dan zoveel - niks
Wilt u de bon nog mee - niks

En sommigen worden dan vervolgens boos dat ze geen zegels krijgen.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:24

ris schreef:
Ik heb ook altijd zo`n hekel aan mensen die niks zegen.
Goedemidag - niks
Spaart u zegels - niks
Dat wordt dan zoveel - niks
Wilt u de bon nog mee - niks

En sommigen worden dan vervolgens boos dat ze geen zegels krijgen.

Als ze bij ons niks zeggen en nergens op reageren zijn het bijna altijd duitsers alsof we kunnen ruiken dat ze het niet verstaan

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:27

Bij mij zijn het soms toeristen maar bijna altijd zijn het hollanders die gewoon zichzelf te goed vinden om wat te zeggen.

Ik had vanavond een klant ik zeg goedenavond begint ze tegen me over dat ze mij nooit toestemming heeft gegeven tegen haar te praaten dus waar ik het lef vandaan haal tegen haar te spreken.
Ik had echt zo iets van nou sorry hoor het was vriendelijk bedoeld

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:02

Ik werk zelf al tien jaar als verkoopster in een slagerij. Begonnen als bijbaan naast mijn studie, en na wat omwegen nog steeds achter de kassa :D
Te veel dingen meegemaakt om op te noemen. Maar groot ergerpunt vind ik altijd wel de klanten die iedere week maar niet kunnen kiezen. Terwijl ze in een drukke winkel toch al wel een paar minuten hebben moeten wachten.
En ook ik vind de duitsers bij ons in de winkel erg irritant. Heel kinderachtig misschien maar ik blijf dan ook gewoon Nl. praten.
Hilarisch vind ik altijd de 'kakker' die altijd het duurste van het duurste willen. En dan vervolgens de rekening onder ogen krijgen. Je ziet ze binnensmonds kreunen en zit nog net een schrikreactie in de ogen :+

Ik ben overigens geen robot en moet dus bekennen dat mijn humeur om 5 voor 5 op een zaterdag wel eens wat wisselvalliger wordt.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:55

Als je bijna alle spullen al hebt binnengehaald vragen: Hoe laat gaan jullie sluiten? ik: Over 5 minuten Klant: Ow nu al...
Wij zijn 7 dagen per week 363 dagen per jaar open in de zomer 3 koopavonden. Het is een keer genoeg denk! Aangezien wij zoveel open zijn vind ik het ook niet nodig om elke dag nog een kwartier op slome klanten te wachten dan kom je morgen maar weer terug! We verkopen geen levensmiddelen dus het kan best wachten en anders had je maar eerder moeten komen!

Daarbij ga ik liever niet als laatste weg als alle winkels dicht gaan er zijn al eerder mensen overvallen na sluitingstijd daar zit ik niet op te wachten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:58

zap schreef:
Snap het hierboven helemaal hoor. Als iemands portemonnee bulkt van het kleingeld en ze 2,45 betalen met 50,- (elke dag opnieuw) dan kan ik het ook niet laten het wat kleiner terug te geven dan normaal. Noem het kinderachtig, nou ik vind het kinderachtig voor zulke bedragen met zulk groot geld te betalen. Ik heb niet veel wisselgeld en als ik 4 van die klanten heb dan ben ik uitgewerkt en dán beginnen de klanten ineens te zeuren... eigen schuld, dikke bult!

-O- Meen je dat nu nog ook of is dat sarcastisch ?

Uitgaande van dat je het meent:
Moet ik dan echt speciaal ergens apart 5 Euro gaan afhalen omdat die kassatrees mijn briefje van 50 niet wil aanpakken (ja, die titel ben je dan in mijn ogen echt waard, verder gebruik ik het nooit :D )?!
Je hebt een winkel hoor! Daar wordt je gewoon geacht om wisselgeld te hebben. Ja, dat kost geld ja, da's een winkel.

(en de volgende cassiere zit weer te miepen dat je een portemonnee omschudt met al die losse meuk en een half uur staat te tellen in al dat losgeld die je van bovenstaande figuur gekregen hebt, want zo gaat het, maar anders kom je van die losse zooi ook niet meer af....)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:18

Geld is geld... Ik neem alles aan alleen het eerste uur kan ik briefjes van 100-200 niet wisselen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:52

ris schreef:
Bij mij zijn het soms toeristen maar bijna altijd zijn het hollanders die gewoon zichzelf te goed vinden om wat te zeggen.

Ik had vanavond een klant ik zeg goedenavond begint ze tegen me over dat ze mij nooit toestemming heeft gegeven tegen haar te praaten dus waar ik het lef vandaan haal tegen haar te spreken.

Goh wat leuk, je had Beatrix in de winkel. _O-

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:24

Wat mijn allergrootste ergenis is achter de kassa (supermarkt): extra geld pinnen. Bij ons mogen mensen onbeperkt geld pinnen, alleen helaas voor ons zit er zo'n bejaarde tehuis in de buurt en willen alle oudjes 200 euro pinnen. Meestal ben ik niet te beroerd om 1 vijftigje kleiner te maken, maar ze verwachten gewoon 5 briefjes van 20.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 18:04

Ikima schreef:
ris schreef:

Goh wat leuk, je had Beatrix in de winkel. _O-

Ik weet niet of ik deze klant dan geholpen had. Als ik niet tegen de klant mag praten, kan ik ze ook niet helpen dus zoek dan maar een ander. Bekijk het maar.

Dus ik vraag me af, hoe heb jij het opgelost?

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:24

Urielle schreef:
zap schreef:
Snap het hierboven helemaal hoor. Als iemands portemonnee bulkt van het kleingeld en ze 2,45 betalen met 50,- (elke dag opnieuw) dan kan ik het ook niet laten het wat kleiner terug te geven dan normaal. Noem het kinderachtig, nou ik vind het kinderachtig voor zulke bedragen met zulk groot geld te betalen. Ik heb niet veel wisselgeld en als ik 4 van die klanten heb dan ben ik uitgewerkt en dán beginnen de klanten ineens te zeuren... eigen schuld, dikke bult!

-O- Meen je dat nu nog ook of is dat sarcastisch ?

Uitgaande van dat je het meent:
Moet ik dan echt speciaal ergens apart 5 Euro gaan afhalen omdat die kassatrees mijn briefje van 50 niet wil aanpakken (ja, die titel ben je dan in mijn ogen echt waard, verder gebruik ik het nooit :D )?!
Je hebt een winkel hoor! Daar wordt je gewoon geacht om wisselgeld te hebben. Ja, dat kost geld ja, da's een winkel.

(en de volgende cassiere zit weer te miepen dat je een portemonnee omschudt met al die losse meuk en een half uur staat te tellen in al dat losgeld die je van bovenstaande figuur gekregen hebt, want zo gaat het, maar anders kom je van die losse zooi ook niet meer af....)

Maar helaas zorgt de winkel er niet altijd voor dat je genoeg geld hebt in de kassa. Mij maakt het echt niet uit of je nou met een briefje van €5 of van €50 betaald, maar dan moet ik wel wisselgeld hebben. Ik moest een kassa bijdraaien en ik open de kassa en de kassa was gewoon bijna leeg. Ik had nog maar 2 €1 munten en wat €0,10 en €0,05 munten, Geen €20 briefjes, 1 €10 en 1 €5 briefje.
Door de drukte kan er niet meteen voor nieuwe aanvoer geld gezorgd worden. Dus soms ben je wel genoodzaakt om kleiner of gepast te vragen. Maar ik ga nooit expres kleiner terug geven, maar soms doe ik het wel omdat het handig voor mij uit komt omdat ik dan minder snel door mijn €1 & €2 heen ben.