300 km rijden in twee dagen voor baan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: 300 km rijden in twee dagen voor baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:39

hihi

nee in de zorg :) t/m niveau 4 :)

en ik lever van huishouding tot terminale nachtzorg....... dus van diplomaloos tot HBO :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:01

Ik zou bijna bij je solliciteren.. ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 06:46

russel schreef:
KiWiKo schreef:
russel, als ik iemand aan het werk heb voor 10 euro het uur of voor 13 euro het uur........... dan kies ik toch voor die van 10 euro het uur :) :) zeker als ze het zelfde vermogen hebben.

dat is puur een economisch plaatje, want een werknemer moet zichzelf wel terugverdienen :)

Als je het zo bekijkt heb je gelijk, maar om iemand op HBO niveau laten werken en betalen voor MBO niveau vind ik andere koek.

Tita, mensen van straat plukken is wel een ruim begrip :P Een vak leren ook....Ik vind van de straat plukken en dan met name Marokkanen noemen en dan een Poolse met nadruk op het Pools zijn wel een standaard aangeven. Wat moet ik van het niveau hiervan voorstellen? Als de Poolse dame Nederlands spreekt en een middelbare opleiding heeft gehad in Polen en heeft bewezen dat ze goed voor die specifieke functie zal zijn, heb je gelijk, maar jouw vergelijking geeft mij een gevoel voor een andere insteek, ik kan nl zo verwachten dat jullie niet makkelijk in Nederland geschoold personeel voor die functie kunnen krijgen. Voor bepaalde funkties heb je nou eenmaal een opleiding nodig, daarvan kan je niet van de straat geplukt worden.

We hebben ook slechte ervaringen hoor.
Je kunt de opleiding van mensen die in een ander land zijn geboren niet vaak goed natrekken.
Zo hadden we ooit een dame uit de oostblok die hier in Nederland niet verder kwam dan ongeschoold werk zij beweerde een lab-opleiding te hebben gedaan ergens in Slovenie maar haar werk was zo slecht en ze sjoemelde alle resultaten bij elkaar.
Haar Nederlands was prut maar dat "soort" mensen krijgen geen functies waarbij ze zich mondeling moeten verantwoorden tegen over klanten ofzo.
Hun werk is gewoon simpel en niet zichtbaar maar voor hun wel weer een uitdaging en misschien kunnen ze zo door ervaring later ook op een ander lab terrecht.

Die marrokkaan is echt van de straat geplukt wel via een uitzendbureau had geen opleiding helemaal niks wel leuke jongen maar helaas seks met zijn vriendin was erg belangrijk := zette zijn telefoon uit en vertelde de volgende dag dat ie hem kwijt was.
Ondertussen had ie de halve ochtend liggen := := hij vertelde dit me persoonlijk nog niet wetend wat mijn functie in het toenmalig bedrijf was.
Nadat ie het een 3e keer had gedaan in een jaar tijd zorgde ik ervoor dat zijn contract niet verlengd werd :D

Poolse dame van nu is wel goed, werkt hard maar geen opleiding kan wel zeggen dat ze in Polen studeerde aan de Universiteit maar ja dat kan ik ook wel zeggen. Snap je

Wij kijken niet naar opleiding behalve voor bepaalde functies (zoals de mijne) en als je veel rekenwerk, verdunnen, of met apparaten moet werken moet je kennis hebben.
Is iemand aardig, wil ie werken, toon ie inzet, kan ie dus bij ons meer verdienen dan in een fabriek maar het is nog wel altijd minder dan mijn salaris of dat van een MBO met diploma.
Hij/Zij kan hem ooit inhalen :j bij goed werkgedrag maar dan spreken we wel over een jaar of 15 ervaring

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 15:36

Vandaag op laatste gesprek geweest, alles even doorgenomen en als alles een beetje mee zit start ik 6 juli :D :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:20

gefeliciteerd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:22

quincy123 schreef:
Vandaag op laatste gesprek geweest, alles even doorgenomen en als alles een beetje mee zit start ik 6 juli :D :D

Zo gefeliciteerd, ben wel benieuwd of je nog over je reiskosten bent begonnen...

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:46

proficiat meis met je nieuwe baan

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:07

@russel, er was al afgesproken dat ze de kosten zouden delen ;)

Gefeliciteerd! Hoop dat je t net zo leuk krijgt als mijn vriend bij DMG. Verbaas je vooral niet over de hoeveelheid post die je gaat krijgen van ze :P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:47

SUPER quincy!!! :) :)

van harte!!! :)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:16

Gefeliciteerd!

@ KiWiKo Gefeliciteerd!