Ontslag door crisis... wie nog meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:15

Hier nog iemand die zit te balen dankzij de crisis!
Collega is al een tijdje weg met loopbaanonderbreking, ik heb haar functie grotendeels overgenomen bovenop mijn eigen werk. Na half jaar gevraagd of dat dat ook op mijn loonfiche kon staan, nee want deze verandering was voorlopig (nl eerst zien of ik het aankon en daarna pas bijhorend salaris).
Na nog eens 4 maanden (vandaag dus) weer gesprek: nu komt er geen aanpassing van mijn functieomschrijving en loon wegens de crisis, maar ze zijn wel heel tevreden over me hoor! :(
Ik werk in de maritieme sector, en sinds verleden week is het officieel aangekondigd: aanwervingsstop en besparen waar maar kan.
Ach ja, ik mag niet klagen, heb mijn loon nog en van uitstel komt geen afstel!

CoriienRN

Re: Ontslag door crisis... wie nog meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:16

Nee das waar.. maar toch.. beetje extra is niet erg toch.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:37

Jeetje, wat zijn er veel mensen ontslagen...
Ik wil jullie allemaal succes wensen met het vinden van een nieuwe baan :j

Ik ben gelukkig niet ontslagen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:04

Na 21 dagen zoeken heb ik 3 contractvoorstellen en heb ik hier uit ook al gekozen. Maandag start ik op mijn nieuwe job. Zeker in BE is er in de retail nog bakken werk te vinden! Ik zat drie weken terug werkelijk in zak en as, maar ben nu erg blij.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:05

Poes, wat fijn voor je. Succes bij je nieuwe job, hoop dat het je zal bevallen en dat je leuke collega's zult krijgen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:42

Dank je! Ik wens iedereen ook enorm veel succes met werk zoeken!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:47

poeh zijn er genoeg ontslagen,
ik heb geluk dat ik nog voor onbepaaldetijd ben aangenomen,
is dat ook te merken in de zorg?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:48

He Brien! Wat rottig voor je zeg! Vindt je het heel erg? Vond je het daar wel leuk? Wat deed je daar eigenlijk? Heel veel succes met het vinden van een nieuwe baan. Je vindt vast snel weer wat. In Almere zit je toch best goed?

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:56

Hier nog een aanmelding, per 9 mei ga ik voor de helft werken, 20 uur ipv 40 uur, ook door de crisis, aantal collega's hebben volledig ontslag aangezegd gekregen |(
En dan is het nog duimen dat het bedrijf zich hier doorheen kan helpen anders kom ik alsnog volledig op straat te staan.

Wil iedereen heel veel succes wensen met solliciteren!

edit * typo*

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 10:39

Ilzas schreef:
He Brien! Wat rottig voor je zeg! Vindt je het heel erg? Vond je het daar wel leuk? Wat deed je daar eigenlijk? Heel veel succes met het vinden van een nieuwe baan. Je vindt vast snel weer wat. In Almere zit je toch best goed?

Hey :D

Toevallig had ik het van de week met mijn moeder erover.. ik denk dat het makkelijker is om ander werk te vinden nu dat ik in Almere woon. Almere is groot, en kan naar Lelystad, Zeewolde, Utrecht, Amsterdam, schilhol.. is allemaal binnen half uur te doen.
Vanuit Den Helder was het denk ik toch wat moeilijker geweest...

Maar ja, het is niet het einde van de wereld, had een leuke job met leuke collega's en nu is het maar afwachten wat er voor terug komt. Vervelendste vind ik op dit moment dat er nog geen duidelijkheid is over het hoe en wat m.b.t. echte beeindiging van contract..
Ik was trouwens verkoop assistente en administratief manusje van alles bij een staalconstructie bedrijf.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:44

Ja, je kan zeker alle kanten op daar.

Hopelijk krijg je er snel iets voor terug dat leuker is dan je had. En tot die tijd: maar lekker wandelen met Sky. T'is lekker weer tenslotte. Solliciteren kan je toch niet de hele dag.

Onzekerheid is altijd rot, op welk gebied dan ook.

Oh, ik dacht dat je bij een verhuisbedrijf zat.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 10:46

Sky weet niet wat hem overkomt zo vaak dat ie de laatste week al naar het bos is geweest :D

Maar je zat in de buurt ;) Mijn vriend heeft een eigen verhuis bedrijf namelijk :P (is ook niet even makkelijk in deze tijd...)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 10:51

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, wordt net gebeld :):)
Mag maandag middag op gesprek komen bij een zuivel bedrijf in Zeewolde :D

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:57

Oh ja, "Klok-klepel"-story.
Goed man. Succes.
"Mona, daar wordt je blij van!"

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:35

Mijn vriend gaat komende maand de WW in. Kan wel nog verder met een 0-uren contract, maar heeft nu ook al een aantal dagen thuis gezeten omdat er simpelweg geen werk was. Hij wou al iets anders gaan doen, maar het stoppen met dit werk komt nu iets eerder dan gepland.
Hij is voor eind augustus al aangenomen op een nieuwe baan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:35

Veel succes met je sollicitatie!

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:53

Nou, ik ben bang dat ik binnenkort ook tot deze groep behoor. Er is een grootse reorganisatie bij ons op kantoor en ik krijg vóór 1 mei te horen of ik mijn baan kan houden en in welke vorm dan. Er zijn bij ons al 60 man “aangezegd” (ze ontslaan niemand hoor!) en we hadden er 196 zitten. Tel uit je winst. Je krijgt wel een aanbod als je eruit gezet wordt. En als je dat accepteert is het geen gedwongen ontslag, maar ben je vrijwillig vertrokken. Ze weten het allemaal mooi te verpakken hier.
Een jaarcontract wordt niet meer verlengd, maar ook met een vast contract ben je niet meer zeker van je zaak. Als het Last in First out is, dan ben ik de pineut, als het op performance gaat, dan maak ik nog een kans. Aan de andere kant, hoe ze de zaken hier aanpakken is zo schofterig, dat ik niet eens weet of ik nog wel wil blijven. Moeilijk hoor. Deze tijden…

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:57

Performance mag niet. Ik weet niet hoeveel mensen er van jouw leeftijd (20-25 25-30 30-35 etc) werken. Daar wordt een afspiegeling van gemaakt. En naar verhouding zullen er uit die groepen mensen ontslagen worden volgens de Lifo.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:34

Setti schreef:
En als je dat accepteert is het geen gedwongen ontslag, maar ben je vrijwillig vertrokken.

Ik ben er vandaag achter gekomen dat je ook met een wederzijdse contractsbeëindiging gewoon recht hebt op een WW uitkering. Wist ik ook niet, maar dit is in 2007 verandert.

http://www.uwv.nl/particulieren/werkloo ... index.aspx

Citaat:
Is het niet uw eigen schuld dat u werkloos bent? En heeft uw werkgever u gevraagd om akkoord te gaan met uw ontslag? Dan heeft dat geen nadelige gevolgen voor uw eventuele WW-uitkering. U hoeft dus ook niet te protesteren tegen uw ontslag om een WW-uitkering te krijgen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:00

Ik ben ook werkloos geweest. Een dag voor oud en nieuw werd ik telefonisch ontslagen bij het reclamebureau voor arbeidsmart communicatie waar ik werkte: het geld was op. Ik ben druk aan het solliciteren geweest en ondertussen ben ik nu vanap 1 april aan de slag bij het uwvwerkbedrijf. Toen ik daar binnen kwam vonden ze mij wel een geschikte kandidaat voor die functie!

Om even wat tips en weetjes rond te strooien:

Ook al weet je nog niet per wanneer je ontslagen gaat worden; maak wel al een afspraak bij het werkbedrijf (ook bij massa-ontslag, faillisement of als je pas na 2,3,4 maanden werkeloos wordt). Hoewel je op dat moment misschien nog geen recht hebt op ww sta je wel ingeschreven en kun je terecht voor advies en hulp over en bij het solliciteren!

Over die opmerking van eerder dat anderen op jou zak leven; dat is niet eerlijk om te zeggen. Mensen betalen gewoon premie voor de uitkering: het is een verzekering. Als je weinig of kort hebt gewerkt heb je minder lang recht op een uitkering. Hoe meer jaar je werkt, hoe meer uitkering je opbouwt. Voor ieder extra jaar ongeveer een maand extra.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:06

Bij ons is het ook dramatisch... iedereen (behalve de verkoop en het management) gaat voor 50% ofzo de ww in.
Nu hebben wij onder ons moederbedrijf nog een aantal bedrijven hangen waarvan het er bij 1 wel heel goed gaat en kunnen we mensen gaan detacheren. Das wel weer een voordeel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:07

Ik ben ook heel blij dat er gewoon een systeem van uitkering bestaat, ook al zullen sommigen ervan profiteren. Ik ben uiteindelijk maar 25 dagen werkloos geweest, maar het had net zo goed veel langer kunnen zijn. En dat terwijl ik echt een harde werker ben hoor.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:09

Mijn vader, alweer. :\
Hij was net weer aan het werk na 5 jaar thuis te hebben gezeten, hopen dat hij wat anders vindt, anders kunnen we naar een flatje verhuizen.. :\

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:34

Idd ik ben nu ook bezig.. maar wil echt niet vlotte :(

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:40

echt balen voor de mensen die er deze tijd uit gaan.
ook ons bedrijf is getroffen, helaas moeten er momenteel bij ons ook 25-30 mensen uit. Dit is ongeveer 10% van al het personeel.

momenteel zijn ze aan het kijken om voor de overige mensen/afdelingen enkele nog met vervroegde pensioen te doen of deeltijd ww aan te vragen. wie weet of ik er ook bij zit. spannende tijden in ieder geval.

voor de gene die al te horen hebben gekregen dat ze er uit moeten of al ontslagen zijn: heel veel succes en sterkte met het vinden van een nieuwe job.