Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Re: Respect voor de postbode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:31

Nummer klopte niet eens vandaag, die man dacht hier zit iemand hier leggen we het neer en dan komt het wel goed!

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:45

Esmeralda schreef:
ach ik heb vrijwel dezelfde postbode, van de zomer heb ik zijn flesjes gevult en in de vriezer gelegt zodat hij ze een half uurtje later weer op kwam halen :D . Toen het zo vroor een bakkie koffie. :o Gewoon omdat het een enorme attente man is.Altijd een vriendelijk woord ect. Maar voor de rest niet meer of minder dan respect dan een ander die hard werkt. Het is je baan, daar heb je voor gekozen dus je weet ook de gevolgen. Leuke en minder leuke dingen. 8-)

Jij bent wel heel lief voor je postbode :D
Dit doen ze bij mij nou nooit!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:52

ja vind het dan zo zielig voor hem, blauw van de kou en maar doorrennen en toen zag ik een keertje dat hij een thermosfles in zijn tas had vandaar. :D En ik was toch koffie aan het zetten.
En zomers heeft hij dan een knal roode kop en het zweet loopt in straaltjes van hem af. Kleine moeite dan toch :Y)

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:57

Toen ik nog in Emmen post liep was er een man die graag een paar elastiekjes wilde hebben, die gebruikte hij voor de broekspijpen bij het motorrijden :+ Natuurlijk kon die man wel een paar stiekjes krijgen, en in ruil daarvoor kreeg ik regelmatig een flesje koelkastkoud water! Aardig he.

Vanmorgen gevallen, ik zou afstappen op een oprit om de post in de bus te doen en op die plaats lag net een tegel scheef. *Zwik* enkel dubbel en daar lag ik, op mijn rug met m'n hoofd in de heg (zal op zich best grappig geleken hebben) en de fiets met zwaar bepakte tassen bovenop me :\ Gelukkig niet gewond alleen m'n linkerschouder doet wat pijn bij zijwaarts strekken, maar even niet zijwaarts strekken dan. Gaat wel weer over. Het was in ieder geval heerlijk gleufweer vandaag!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:00

aauww.. ziet er inderdaad niet zo lekker uit die hand zeg :))

ik heb het ook altijd, als ik dan van mn fiets kom vanaf de paarden zijn ook mn handen helemaal bevroren.. echt een #@$% gevoel als ze gaan ontdooien :P

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:58

Oh vallen doe ik ook heel wat meer nu ik de post bezorg.
Ergens in december was het heel glad dus ik was heel voorzichtig, blijft tijdens het draaien van mijn fiets mijn voet hangen en val ik zo om.
Was net 10 minuten bezig hele hand dik en blauw, pols gekneusd, heup helemaal blauw en was nog zeker 3 dagen helemaal stijf.
Gelukkig hebben mijn vriend en mijn moeder het af kunnen maken en ik heb onder veel pijnstillers nog 1 straat gedaan.

Later ook nog een keer tijdens het achteruit rijden vol in een droge sloot gereden.

Ik dacht dat ik klunziger was geworden maar fietsen met volle tassen valt niet mee.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:11

Ik rijd met een opoefiets en dan mis ik mijn handremmen ook weleens. Met die overvolle fietstassen is het af en toe best moeilijk vooral het wegfietsen wil nog weleens voor problemen zorgen, dan zwiep en zwaai ik alle kanten op en blijft vaak mijn schoudertas onder mijn stuur hangen doordat hij tijdens de opstap/ wegfiets-beweging naar voren wordt geduwd door mijn fietstassen, heeft al heel wat bijna-val scenario's opgeleverd.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 21:11

Oja vallen... ook zoiets. := Ben zelf nog niet gegaan, maar mijn fiets wel toen ik 'm bij zo'n nabreng-punt aan het 'herladen' was. Onwijs zware tas en ik kreeg 'm haast niet opgetild. Tijdens het hannessen viel mn fiets dus om, tegen een auto. Fiets stond tegen een lantaarnpaal, naast parkeerplaats. Stom, doe ik nooit meer. 8)7 Wel netjes de mensen gewaarschuwd maar er was gelukkig geen ernstige beschadiging. Kon zo weggepoetst worden. :P

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 21:12

Flosje446 schreef:
Ik rijd met een opoefiets en dan mis ik mijn handremmen ook weleens. Met die overvolle fietstassen is het af en toe best moeilijk vooral het wegfietsen wil nog weleens voor problemen zorgen, dan zwiep en zwaai ik alle kanten op en blijft vaak mijn schoudertas onder mijn stuur hangen doordat hij tijdens de opstap/ wegfiets-beweging naar voren wordt geduwd door mijn fietstassen, heeft al heel wat bijna-val scenario's opgeleverd.

Heel vervelend, maar zo herkenbaar. :')

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:14

Dat is inderdaad herkenbaar. En ook je nabrengpost in de tassen willen doen en dan een omvallende fiets. Of een straatje gaan lopen, van te voren netjes mijn fiets ergens tegenaan gezet, maar zodra ik terug kom bij mijn fiets ligt ie.

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:17

Daarom ben ik zo blij dat wij die oude rode tassen nog hebben, ipv die nieuwe tassen. Die zijn zo irritant vooral met nabrengtassen die net wat te vol gevuld zijn.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:30

Ze zijn voller als ik wegga bij het bedrijf, de steunpunten zijn altijd minder vol. Nadeel is alleen als je al bij je steunpunt bent en nog post/reclame hebt in je tassen. Al ben ik vaak wel blij met steunpunt, dat betekend dat ik niet scheef door de wijk hoef te fietsen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 21:32

Haha droog. Ik zie al die welbekende happenings voor me. :+

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:44

Ik ben ook blij dat ik eigenlijk bijna altijd goed uitkom met mijn folders. Of ik heb net niet genoeg of ik houdt er een stuk of 5 over. En post houdt ik ook zelden over. En gelukkig is mijn 2e week een kleinere wijk, dus mijn nabrengtassen zitten nooit overval, past vaak niet in 2 tassen, maar wel in 2 fietstassen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 08:45

ik hou alltijd folders over hahah

bij ons geven ze alltijd te veel haha.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 08:48

Haha, ongelukjes heb ik nog niet zo vaak gehoord. Ja, vingers opensnijden met post, en ruzie met brienvenbussen.
Voor ik post liep, liep ik folders. En was ik zo in dromen land dat ik tegen een zonnescherm knalde met mijn voorhoofd, en toen ik mijn ogen weer open deed lag ik op de oprit met het hele zonnescherm op mijn schoot :o Had ik dus blijkbaar proberen vast te pakken om niet te vallen, maar hij was niet zo sterk, hele ding van de muur :o :o :o

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:41

Postbodes moeten gewoon van die moderne bakfietsen hebben.
Kan er niks weg waaien of nat regenen. Plus dat je stabiel blijft staan.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:43

Esmeralda schreef:
Postbodes moeten gewoon van die moderne bakfietsen hebben.
Kan er niks weg waaien of nat regenen. Plus dat je stabiel blijft staan.

Ja of gewoon speciaal ontwikkelde postfietsen, daar kwam de fietshandelaar hier toen mee aan, maar TNT had geen zin om daar aan mee te werken, want hij had dat idee toen voorgesteld. Ik kwam toen nml een fiets kopen die eventueel ook geschikt zou zijn voor post te lopen mocht ik dat ooit weer gaan doen, maar de meeste zijn echt onhandig, te hoge opstap, te onstabiel, niet sterk genoeg... Of je kwam op zo'n oude stevige fiets uit die ik never nooit niet wou hebben :+

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:37

ja precies, de kleding is er al, nu de fietsen nog

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 10:46

Inderdaad! Ben wel beretrots op mijn stalen ros, die na 12 jaar door weer en wind afraggen gewoon die zware tassen nog houdt. :oo :+:

Hahaha Tancreda4... :')

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:38

Ik heb respect voor ieder mens wat zijn werk zo goed mogelijk probeert te doen.

Ik ben zelf 18 jaar postbode geweest, maar heb voor een postbode niet meer of minder respect dan voor een ander. Heb nu collega's die hele dagen in de kou staan om boten te lossen. Die jongens zij ook af en toe tot op het bot verkleumd. Voordeel van postlopen is dat je nog in beweging blijft.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 14:32

Zucht, nogmaals... natuurlijk respect voor iedereen die werkt. Maar lees nou ff goed...

Toekie schreef:
Er wordt best veel geklaagd over TNT. Hoewel ik persoonlijk alleen goede ervaringen heb, worden er absoluut ook slordige fouten gemaakt. Dat zal ik niet ontkennen. Maar dit topic is voor de andere kant van het verhaal. Namelijk dat veel postbezorgers wél hun best doen. En wind, regen en kou trotseren om iedereen blij te maken met mooie kaartjes, bol.com-dvd's, tijdschriften en af en toe een vervelende blauwe envelop. :(:) Dit topic is om je respect uit te spreken voor DIE postbode! *D

Ik heb mijn wijk van vandaag er weer op zitten. *D

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:38

gr_roos schreef:
Ik heb respect voor ieder mens wat zijn werk zo goed mogelijk probeert te doen.

Ik ben zelf 18 jaar postbode geweest, maar heb voor een postbode niet meer of minder respect dan voor een ander. Heb nu collega's die hele dagen in de kou staan om boten te lossen. Die jongens zij ook af en toe tot op het bot verkleumd. Voordeel van postlopen is dat je nog in beweging blijft.

mee eens... ik heb net zo goed zware dagen... ook al is het op een andere manier als deze...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 14:42

Mijn hemel... 8)7 :roll:

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:58

De mensen in dit topic hebben geen respect voor ieder mens, alleen voor postbodes. Nou goed :j :D

Dit is gewoon een topic over de post. Ik ga ook niet in elk 'tnt sucks' topic zeggen: ja maar zus en me zo bedrijf doet dit en me dat fout ;)