Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Esmeralda schreef:ach ik heb vrijwel dezelfde postbode, van de zomer heb ik zijn flesjes gevult en in de vriezer gelegt zodat hij ze een half uurtje later weer op kwam halen. Toen het zo vroor een bakkie koffie.
Gewoon omdat het een enorme attente man is.Altijd een vriendelijk woord ect. Maar voor de rest niet meer of minder dan respect dan een ander die hard werkt. Het is je baan, daar heb je voor gekozen dus je weet ook de gevolgen. Leuke en minder leuke dingen.

Natuurlijk kon die man wel een paar stiekjes krijgen, en in ruil daarvoor kreeg ik regelmatig een flesje koelkastkoud water! Aardig he.
Gelukkig niet gewond alleen m'n linkerschouder doet wat pijn bij zijwaarts strekken, maar even niet zijwaarts strekken dan. Gaat wel weer over. Het was in ieder geval heerlijk gleufweer vandaag!
Ben zelf nog niet gegaan, maar mijn fiets wel toen ik 'm bij zo'n nabreng-punt aan het 'herladen' was. Onwijs zware tas en ik kreeg 'm haast niet opgetild. Tijdens het hannessen viel mn fiets dus om, tegen een auto. Fiets stond tegen een lantaarnpaal, naast parkeerplaats. Stom, doe ik nooit meer.
Wel netjes de mensen gewaarschuwd maar er was gelukkig geen ernstige beschadiging. Kon zo weggepoetst worden.
Flosje446 schreef:Ik rijd met een opoefiets en dan mis ik mijn handremmen ook weleens. Met die overvolle fietstassen is het af en toe best moeilijk vooral het wegfietsen wil nog weleens voor problemen zorgen, dan zwiep en zwaai ik alle kanten op en blijft vaak mijn schoudertas onder mijn stuur hangen doordat hij tijdens de opstap/ wegfiets-beweging naar voren wordt geduwd door mijn fietstassen, heeft al heel wat bijna-val scenario's opgeleverd.
Had ik dus blijkbaar proberen vast te pakken om niet te vallen, maar hij was niet zo sterk, hele ding van de muur

Esmeralda schreef:Postbodes moeten gewoon van die moderne bakfietsen hebben.
Kan er niks weg waaien of nat regenen. Plus dat je stabiel blijft staan.
Toekie schreef:Er wordt best veel geklaagd over TNT. Hoewel ik persoonlijk alleen goede ervaringen heb, worden er absoluut ook slordige fouten gemaakt. Dat zal ik niet ontkennen. Maar dit topic is voor de andere kant van het verhaal. Namelijk dat veel postbezorgers wél hun best doen. En wind, regen en kou trotseren om iedereen blij te maken met mooie kaartjes, bol.com-dvd's, tijdschriften en af en toe een vervelende blauwe envelop.Dit topic is om je respect uit te spreken voor DIE postbode!
gr_roos schreef:Ik heb respect voor ieder mens wat zijn werk zo goed mogelijk probeert te doen.
Ik ben zelf 18 jaar postbode geweest, maar heb voor een postbode niet meer of minder respect dan voor een ander. Heb nu collega's die hele dagen in de kou staan om boten te lossen. Die jongens zij ook af en toe tot op het bot verkleumd. Voordeel van postlopen is dat je nog in beweging blijft.