Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:14

Ik heb de Pabo gedaan en geef nu al weer bijna 7 jaar les op een basisschool. Naast het lesgeven ga ik weer beginnen met studeren, ik ga Onderwijskunde toen aan de Open Universiteit. Heb er erg veel zin in!!

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:50

Fijn om te lezen dat jullie allemaal zulke leuke/ambitieuse plannen hebben. Hopelijk zijn ze straks bij mij op de opleiding ook zo want dat valt op het MBO nog wel eens tegen en dat is toch sfeerbepalend.. }:0

Urielle

Re: Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 08:34

In het eerste jaar HBO worden de slampampers wel uitgefilterd :o

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 13:37

Urielle schreef:
In het eerste jaar HBO worden de slampampers wel uitgefilterd :o

Ja, klopt, dat filter is keihard! veel uitval voor 1 feb. Ook dit jaar weer. En dan kan de school ook nog het selectiemiddel van het BSA hanteren :+ Ook regelmatig toegepast op sommige studies ;)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:23

bij ons ook aan het einde van het 1e jaar. daar is ook bijna de helft afgevallen van de mensen die zijn begonnen (zijn begonnen met 42 man, nu nog 16 over)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 14:24

Vorig jaar hier: geloof 28 begonnen, 7 zijn door, 3 hebben een P :+

Ik zit in mijn eerste jaar, ben benieuwd wie volgend jaar van deze groep er nog is. Er zijn al wel mensen gestopt waarvan ik het niet had verwacht...

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:16

Wij waren in de eerste met 45. Nu nog met 24. Dus is toch nog best veel! Maar na het eerste jaar waren er ook nog maar 3 met hun P. Ik had alle studiepunten, maar mn P nog niet, omdat ik nog een klein dingetje moest doen waar geen studiepunten voor stonden :+

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 17:04

Ah dat is balen, heb je toch je punten en geen P :+ Had ik niet grappig gevonden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:24

Ik wist niet eens dat dat mocht!
Heb net op de voicemail gehoord dat ik uitgenodigd ben voor het tweede gesprek, moet dan ook een proefles geven. Dat vind ik wel spannend hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:04

verana schreef:
Haike wat jij doet is dus meer op dieren gericht lesgeven om het zo even te omschrijven?

Klopt, mag dus straks in het groen onderwijs les gaan geven en dierhouderij ed trekt me wel het meeste. Ook klasgenoten die nu lesgeven aan deurne, die dus echt alleen maar paard maar ik vind wel leuk om breed te houden.
Vandaag weer opstart gehad van de 2 andere vakken die ik moet gaan volgen, lijken me echt erg leuk en een gezellige groep ook!

Urielle: fijn dat op 2de gesprek mag, succes!!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:36

ik start in september met de opleiding hbo paardenhouderij in dronten, vandaag mijn eindexamen gehad in deurne mbo paardensport.. Heb erg veel zin in volgend jaar

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 07:50

hey luxet, leuk paardenhouderij, wil je dan ook les gaan geven op het MBO paardenhouderij?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 08:56

jah inprincipe wil ik dat wel. ben bezig met het clusius als daar een vacature zou zijn wil ik het in deeltijd gaan doen en daar werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:08

Is ook leuk luxket!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 11:11

Inderdaad leuk, dan kan je aan het werk en je studie doen, kan je alles wat je leert ook meteen toepassen, dat is wel fijn :)

En Urielle nog succes met je 2e gesprek! :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:14

Lijkt me wel heel erg leuk, lesgeven over paarden :))

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 20:04

Urielle schreef:
Lijkt me wel heel erg leuk, lesgeven over paarden :))

Klopt, maar ik zal toch liever bio geven o:) Ik heb erg zitten twijfelen over STOAS, maar ik vind juist het veelzijdige karakter van bio zo leuk! :)

Maar goed lesgeven over paarden aan paardenmensen is natuurlijk heel tof: Gedeelde passie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:07

MarjonTampon schreef:
Op verzoek van MLoeser aanwezig hier ;).

Ja ik zit nu dus in het 3e jaar van de lerarenopleiding bio in tilburg op de Fontys...

Wil hierna misschien nog op het mbo paraveterinair gaan studeren. Daarna kan ik dan eventueel aan de slag als docent dier. Dat was meer voor mij geweest dan biologie (hoewel ik dit ook helemaal geweldig vind!). Ik haat daarom mijn decaan van mijn middelbare. Ik ben totaal niet goed begeleid. Anders was ik namelijk wel meteen naar het STOAS gegaan.........

ik doe dezelfde opleiding als Marjon, zit in hetzelfde jaar op dezelfde school.

Stoas was een betere keuze voor me geweest, maar daar ga ik mijn Minor iig al lopen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 20:10

vonneke schreef:
MarjonTampon schreef:
Op verzoek van MLoeser aanwezig hier ;).

Ja ik zit nu dus in het 3e jaar van de lerarenopleiding bio in tilburg op de Fontys...

Wil hierna misschien nog op het mbo paraveterinair gaan studeren. Daarna kan ik dan eventueel aan de slag als docent dier. Dat was meer voor mij geweest dan biologie (hoewel ik dit ook helemaal geweldig vind!). Ik haat daarom mijn decaan van mijn middelbare. Ik ben totaal niet goed begeleid. Anders was ik namelijk wel meteen naar het STOAS gegaan.........

ik doe dezelfde opleiding als Marjon, zit in hetzelfde jaar op dezelfde school.

Stoas was een betere keuze voor me geweest, maar daar ga ik mijn Minor iig al lopen.

Dat is toch een buitenschoolse minor? Moet je wel op tijd beginnen met regelen, ik ben erachter gekomen dat het geen doen is. Ik weet niet hoe het beleid van jullie school daarin is, maar dat is wel een minpuntje voor Windesheim. Hun beleid ontmoedigt nogal.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:44

Is op zich ook logisch want dan gaat de financiering naar een andere school ;)

Net weer sollicitatie gehad, ging wel fijn. Ik denk dat ik daar ook nog wel een kansje maak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:58

Fijn dat dit gesprek ook goed ging! Hopelijk dan na zo'n lange tijd van solliciteren een leuke baan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:51

buitenschoolse minor is te doen zeggen ze.

Ik heb buiten die minor geen lessen meer op het fontys. Dus ik hoop dat het gaat passen.

Hun kunnen mij niet bieden wat ik wil dus dan maar op een ander.

Vind bio een geweldig vak, maar wil het graag combineren met VMBOgroen. Nu is het gelukkig makkelijker om als bio docent een baan in het groen te krijgen als andersom.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:16

haike schreef:
Fijn dat dit gesprek ook goed ging! Hopelijk dan na zo'n lange tijd van solliciteren een leuke baan!

Ik hoop het echt. Oorspronkelijk was het maar voor een paar uur en tijdelijk, maar er werd al gesproken over uitbreiden (ivm mijn LIO, moet minimaal 15 lesuren hebben) en of ik evt. voor de school mijn eerstegraads zou willen doen met oog op volgende jaren. Dus ben zelf eigenlijk erg enthousiast, hoop dat zij dat ook waren :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 11:43

Urielle: Dat klinkt erg goed, ik zal voor je duimen, hopen dat je de baan krijgt :)

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:38

vonneke schreef:
buitenschoolse minor is te doen zeggen ze.

Ik heb buiten die minor geen lessen meer op het fontys. Dus ik hoop dat het gaat passen.

Hun kunnen mij niet bieden wat ik wil dus dan maar op een ander.

Vind bio een geweldig vak, maar wil het graag combineren met VMBOgroen. Nu is het gelukkig makkelijker om als bio docent een baan in het groen te krijgen als andersom.

Ik inderdaad ook VMBOgroen en dan het liefst dier.. Ik moet nog even kijken voor die externe minor. Anders kunnen we gewoon samen gaan :)