uitkering 22 jarige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: uitkering 22 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:22

ok gelukkig maar!!! ik bedoelde het niet zoals jij het las in elk geval!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:05

LimaMambo schreef:
maar TS.. heb je nu dan een uitkering aangevraagd?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:25

Werk vinden is idd niet heel gemakkelijk helaas :n
Helemaal niet als je net niet de goede ervaring of opleiding hebt.
Juist omdat er zo ontzettend veel mensen werk zoeken, kunnen
ze kiezen. En is het niet meer nodig om de mensen maar aan te
nemen want dan is mijn plek vol :+

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:09

Er zijn heel veel studie's die een februari instroom hebben, dan kun je nu meteen beginnen met studeren en krijg je stufi.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:14

bij veel dingen heb je geen ervaring nodig.. zoals bij de Mc Donalds ofzo.. die zoeken eigenlijk altijd wel mensen
stap gewoon een paar warenhuizen binnen en ze kunnen je altijd wel ergens voor gebruiken ;)
zo moeilijk is het echt niet.. je moet alleen wel WILLEN ;)

maar nogmaals vraag aan TS.. heb je nu een uitkering aangevraagd?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 00:16

nee ik heb geen uitkering aangevraagt omdat dit niet kan in mijn situatie. wel ga ik nu meer voor de catering werken en rustig verder zoeken

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 03:20

LimaMambo schreef:
bij veel dingen heb je geen ervaring nodig.. zoals bij de Mc Donalds ofzo.. die zoeken eigenlijk altijd wel mensen

Van 16/17 misschien. ;) Natuurlijk moet je zelf willen, anders wordt het niets. Maar willen alleen is niet genoeg, je moet ook een beetje geluk hebben en soms een beetje geduld.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 08:48

Krijg echt de bibbers van dit topic. Werken voor je geld, word je inderdaad hard van.

Als al die mensen die eigenlijk geen uitkering nodig hebben er eindelijk eens mee ophouden de staat leeg te trekken blijft er tenminste eens meer over voor mensen die het echt hard nodig hebben, en er nu bijna niet meer mee kunnen rondkomen.

En je hebt het niet makkelijk op het moment dat kan, maar daar zijn er meer van, waaronder ikzelf in het verleden. verpieteren met een uitkering op de bank, wordt het alleen maar erger van.

Hoop dat je snel een leuke baan vindt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:04

juline schreef:
nee ik heb geen uitkering aangevraagt omdat dit niet kan in mijn situatie. wel ga ik nu meer voor de catering werken en rustig verder zoeken

toch wel vreemd dat als je geen uitkering krijgen kan, je dan ineens toch wel meer werken kan..........

dan had je de uitkering eigenlijk niet echt nodig, maar was het eigenlijk wel effe makkelijk zo..........

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:16

uitkeringen zijn ook geen vet pot..

Iedereen hoord voor zijn geld te werken.

En voor zij die in een situatie zitten en het niet KUNNEN is er een uitkering.

En daar betalen we allemaal voor. Dus dat mag best streng zijn.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:18

@ juline
wat vesta jij onder een normaal salaris ? (netto)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:19

Er zijn genoeg banen te vinden waar je 0 werkervaring voor hoeft te hebben, dus die vlieger gaat echt niet op.
Ben wel blij dat het zo moeilijk is geworden voor jongeren om aan een uitkering te komen.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:30

Iris82 schreef:
Er zijn genoeg banen te vinden waar je 0 werkervaring voor hoeft te hebben, dus die vlieger gaat echt niet op.
Ben wel blij dat het zo moeilijk is geworden voor jongeren om aan een uitkering te komen.

Denk dat een groot probleem vaak is. Dat heel veel jongeren leven boven hun budget. En niet met geld om kunnen gaan. Dan verdien je nooit genoeg....... (zeg niet iedereen.)

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:59

juline schreef:
het is erg moeilijk om in breda een baan te vinden. thuis zorg moet je achteraf ook nog aan de belasting betalen dus blijft er ook niet veel meer over.

woon momenteel weer thuis dus dat scheelt al wel maar je blijft toch uitgaves hebben.

zodra ik de opleiding ga volgen krijg ik weer stufi maar dat duurt dus nog een poos en daar zullen toch ook de schoolkosten van betaald moeten worden.

het gaat meer om de tijd er tussen. dus van nu tot de opleiding dus augustus ofzo

en pri_lady ik weet niet of jij hard wordt van je eigen kapot werken voor een salarisje van 400 euro per maand? nee daar krijg ik alleen psychische klachten door. mijn leven is niet al te gemakkelijk geweest.

maar iedereen heel erg bedankt voor de reacties. ben nu al weer een stuk verder

Ik mag dus aannemen dat je straks ook alleen stufi neemt, bij de opleiding? Dus geen baan ernaast???

Psychische klachten, laat me niet lachen! Hier krijgen wij hardwerkende mensen klachten van! Dat onze zuurverdiende centjes gaan naar mensen die het niet nodig hebben en te lui zijn om te werken. Hoe durf je uberhaupt te vragen 'of je recht hebt op een uitkering'...

Sorry ik wil graag belasting betalen voor mensen die een uitkering nodig hebben. De mensen die het nodig hebben krijgen veel te weinig, als ik daarvoor harder moet werken zodat zij meer krijgen doe ik dat graag. Maar nee, mensen die 'zomaar een uitkering aanvragen omdat ze kapot gaan van het werken voor 400 euro per maand' die krijgen het geld.

Mensen die het nodig hebben gaan kapot van mensen zoals jij!

En je wordt er niet alleen hard van als je gaat werken, maar het heet ook "je steentje bijdragen aan deze maatschappij"...

En dat je het niet makkelijk hebt gehad, vind ik heel rot voor je, echt waar... maar je denkt dus dat de mensen die werken voor een karig loontje het niet moeilijk genoeg hebben gehad? Je wil dat wij niet oordelen omdat je het niet makkelijk hebt gehad lijkt me (anders benoem je het niet zo expliciet), maar je vergeet dat je gelijk een oordeel klaar hebt over anderen.

Schop onder je kont, dat is wat je nodig hebt...

ff een uitkering totdat mn studie weer begint...? Ook tijdens je studie moet je werken hoor!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 11:29

Ik denk dat de TS tijdens haar studie een lening van de IB erbij gaat nemen.
Een stufi is écht niet genoeg om van rond te komen.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:13

Nee dat weet ik idd, maar dan hoor je er eigenlijk bij te gaan werken :j

En bijlenen kan ik inkomen, maar niet alleen maar en verder niets doen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:18

Ik heb daar ook heel bewust niet voor gekozen.
Ik heb een €0,- lening en werk 9 uur per week erbij om rond te komen, aangezien ik ook geen recht meer heb op stufi (4 jaar opgebruikt).

Die lening heeft wel hele gunstige voorwaarden (niet meegenomen in hypotheekaanvraag bv, of pas afgebetalen als je genoeg draagkracht hebt), maar als ik straks aan het werk ben, wil ik graag zélf kunnen bepalen waar ik mn centen aan uitgeef ipv vast te zitten aan een lening.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:25

KiWiKo schreef:
juline schreef:

toch wel vreemd dat als je geen uitkering krijgen kan, je dan ineens toch wel meer werken kan..........

dan had je de uitkering eigenlijk niet echt nodig, maar was het eigenlijk wel effe makkelijk zo..........

idd.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:34

Lenen vind ik alleen een optie als echt niet anders kan.

Betalen moet je toch. En als je al meot lenen.
Is het nog handig om erbij te werken zodat je het bedrag wat je leent laag kan houden.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 14:44

ik ben zeker niet van plan om te gaan lenen

en mensen die nu weer komen dat ik lui ben of zoiets, ik weet heel goed hoe moeilijk het is voor de mensen die het nodig hebben.
mijn moeder is ongeneselijk ziek en mijn gelukkig inmiddels weer vriend zit al jaren op een houtje te bijten met uitkeringen en schuldsaneringen dus ik weet heel goed waar ik over praat.

ik kan nu weer meer gaan werken voor de catering omdat ik mijn bazin is bevallen en afgelopen maand dus niet veel kon regelen.

maar dan nog mag ik met 200 euro in de maand blij zijn met dit werk. het is namelijk hooguit in het weekend dus geen 5 dagen per week.

wat ik onder een normaal netto salaris vindt vallen? tja toch rond mijn huidige salaris van 8 euro per uur. maar toch wel minimaal 7 euro per uur. is dit te veel gevraagt?

en tuurlijk zijn er altijd wel banen maar sorry hoor ik ga niet bij de mac donalds werken en daarbij nemen ze liever 3 16jarig aan dan 1 22er. evenals bij supermarkten. en sorry zoals is al eerder heb uitgelegt ga ik niet voor 5 euro per uur in de winkel staan. heb dit een jaar gedaan waar ik dus 4,5 per uur kreeg wat naar verhouding van het werk veel te weinig was.

de catering zal ik altijd blijven doen ook tijdens mijn opleiding. en tja als ik tijdens mijn opleiding thuis zal moeten blijven wonen dan is dat maar zo.

morgen ga ik de fabrieken hier benaderen of ik daar terecht kan aangezien zelfs met bellen en langs gaan ik bij de meeste uitzendbureaus niet terecht kan.

zoals eerder door iemand anders al gezegt is het inderdaad zo dat ze veelal vacatures op hun site hebben staan die al vergeven zijn of niet bestaan.

ik begrijp dat jullie ook hard moeten werken voor jullie centen maar dit is waarschijlijk wel in het vak waar je voor gestudeerd hebt of je erg leuk vindt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:53

meisje................... ik wil liever ook niet werken, en ik heb helemaal niet gekozen voor het werk wat ik nu doe.......

En sorrie hoor, als jij de mac en de supermarkt beneden jouw stand vind, dan heb je met recht geen recht op een uitkering......

Een beetje van de staat willen leven en dan nog hoog van de toren blazen ook :D :D :D op zich wel knap :)

misschien een beetje je doelen voor dit jaar bijstellen..........

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:55

als het niet anders kan, dan zul je toch écht voor het minimumloon ergens moeten gaan werken.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:59

Het knappe in het leven is van iets stoms iets leuks te maken, dus maak je 'domme' baantjes zoals bij supermarkt of mac toch nog tot iets leuks! Bedenk dat het toch leuk kan zijn, je hebt misschien gezellige collega's, gevoel dat je iets nuttigs doet. Van thuis hangen en sip doen krijg je alleen maar een chagrijnig en tegenwerkend gevoel.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 15:00

ik zeg niet dat het beneden mijn stand is. ik zeg dat ze toch de 16jarige aannemen en niet mij.
denk niet dat ik het nooit geprobeerd heb....

maar zoals ik al aangaf ga ik moren de fabrieken proberen
en als ik mezelf te goed zou vinden zou ik dat ook niet doen...........

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:04

Vergis je niet dat je in bijna elk bedrijf wel kan groeien ;)
Misschien je lat eens wat lager leggen ( en dus een wat lager salaris en functie ) en dan doorgroeien in een bedrijf.
Kunnen je opleidingen ook nog eens door je baas betaald worden.

Uitkering moet er alleen zijn als vangnet. En alleen voor mensen die dat echt nodig hebben!