een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:28

Ik zou het ook ontzettend graag willen, alleen het geld... Verder hoor ik verhalen dat het na je VWO eindexamen niet meer mag, weet iemand daar iets van? (ik zou het leifst eerst examen doen en dan pas gaan ipv volgend jaar al, dan moet ik als ik terug kom nog examen doen)
Enneuh, nog een puntje, de paarden. Ik hoorde dat er ook een organisatie was die je plaatste bij mensen met paarden, of iig in de buurt van een geledenheid om te blijven rijden?

Anoniem

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:46

In oa Amerika is idd die regel, omdat je dan 'teveel jaar onderwijs' gehad hebt, en dat het daarom te snel een pretjaar zal worden.
Overigens heb ik een klas overgeslagen, en zou ik dus aan die regel ontkomen, ondanks dat ik wel vwo doe. Dus als je ook een klas hebt overgeslagen, dan kan het sowieso.
In elk ander geval is het vaak zo dat organisaties vrij weinig vwo-scholieren aan zullen nemen, omdat die moeilijk te plaatsen zijn.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:05

Djoni, tja, het is keuzes maken.
Mijn sportpaard gaat weg, en mn pony blijft en die rijd mn moeder en bijrijder.

Enne, dat hebben idd sommige organisaties. maar bij sts waren 2 meiden en die hadden beide vwo al gehaald.

Ik heb dinsdag gesprek, volgende week :):)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:39

inderdaad jammer van die regel van VWO ik was een week of 3 geleden op een info bijeenkomst van TA, en daar had een meisje al 3 jaar uit lopen kijken om na d'r VWO te gaan, stond ze daar en zeiden ze dat ze niet meer kon, meisje barstte in huilen uit :(:)

Interview was soms wel lastig! ze vroegen mij bijv wat mijn sterke/zwakke punten waren, in welke situatie ik mezelf nou echt volwassen vond, wat ik wilde gaan doen na high school en of wij een familie waren van een last-minute of maanden van tevoren boeken :P
Die engelse test was echt SUPER makkelijk, voor de grap een googlen op SLEP-test en dan de eerste link (pdf) daar staat een toets, easy-de-peasy!

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:12

Tsja, geen jaar over geslagen hier, wel jonge leerling, maar of dat helpt :+ Ik mail wel even een organisatie. Ik zou des noods natuurlijk ook kunnen proberen of ik na mijn examen een jaar ergens in amerika stage kan lopen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:32

Had vandaag dat gesprek, heb alle inschrijfformulieren gehad met uitleg ed.
Daarna gesprekje van 20 minuten, de eerste 5 minuutjes nederlands, verdergegaan in't engels.
Best wat rottige vragen, maar ging super, kon overal antwoord opgeven en nog wat doorpraten erover, gelachen, en hij zei dat ie aangenaam verrast was over mn engelse taal, want ja, 4VMBO pas, en hij zij, ik zie vaak VWO 6 mensen en die kunnen vaak lang niet zo goed engels dat ze nog goed moeten bijsleuten. Dus was wel stiekem beetje trots haha. Voelde net als een toets zo. :+
Maar wát een inschrijfformulieren haha, lekker invullen maar. :D

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:34

ik ga het volgend jaar waarschijnlijk doen.
via travel active.
mijn zus werkt daar dus krijg ook nog eens korting.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:46

haha die inschrijfformulieren schrik je je echt dood van ja :P

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:33

Inderdaad, een vriendin van me gaat volgend schooljaar een jaar
naar de vs, maar als ze terug is, moet ze gewoon haar 5 atheneum(edit) doen
die ze zou hebben gedaan als ze niet zou gaan.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:07

Ik heb de tuberculose test al gehad, viel me alles mee, maar nou moet ik de hepatitis A+B gaan halen, weet iemand of die veel pijn doen? (ben nogal een schijterd :o )

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:56

Ik vertrek in Augustus (Na mijn VWO eindexamen) ook voor een jaar Highschool in Engeland met EF!
Die verhalen van EF zijn (grotendeels) onzin. Je leest ook zoveel goede verhalen (o.a op vorige pagina), maar deze worden veel minder op internet gezet. Ik heb die site zelf ook gelezen en vaak zijn het dingen zoals: Ik kreeg heel laat te horen wie mijn gastgezin was. Dit wordt van te voren gezegd dat dit kan gebeuren, en tja als je dat vervelend vindt kies je maar een andere organisatie.

Ik zeg niet dat er soms rare dingen gebeuren bij EF, maar voor sommige mensen is NIKS goed! Die lopen altijd wel over iets te zeuren. Alles klakkeloos geloven wat op die site's staat is ook erg naief, want je hoor natuurlijk maar 1 kant van het verhaal ;)! Ik ben gelukkig heel makkelijk, het komt me allemaal wel aanwaaien! Dus ik verwacht geen problemen bij EF. Tot nu toe trouwens echt topgevoel over EF. Mijn interview was echt erg leuk en gezellig en hele aardige mensen en ze communiceren erg goed met me.

Ben erg blij dat ik voor EF heb gekozen :D!

p.s vriendinnetje van mij ook alleen maar goede verhalen over EF.
Laatst bijgewerkt door Stitatio op 29-10-09 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:02

Ik moet woensdag volgens mij, die test en de 1e prik.
@Aster, gaaf, met zo'n engels schoolpakje :))

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:06

MelanieB schreef:
Ik moet woensdag volgens mij, die test en de 1e prik.
@Aster, gaaf, met zo'n engels schoolpakje :))

hihih ik moet die tbc-prik eigenlijk ook, maar durf echt niet :o! Heb gelukkig nog even om het te doen (A)!
jaa ben benieuwd of ik die aanmoet :D!

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:45

Mij lijkt het ook heel leuk, zo`n jaar High School.
Ik heb ook veel familie in Canada, Amerika en Australie.
Maar dan zou ik toch naar Amerika gaan, in de vierde ofzo.
Maar ik kan best goed Engels, (o.a. door m`n familie enzo).
Werd je nou minder snel toegelaten als je Vwo doet?

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:57

Ew_love schreef:
Mij lijkt het ook heel leuk, zo`n jaar High School.
Ik heb ook veel familie in Canada, Amerika en Australie.
Maar dan zou ik toch naar Amerika gaan, in de vierde ofzo.
Maar ik kan best goed Engels, (o.a. door m`n familie enzo).
Werd je nou minder snel toegelaten als je Vwo doet?

Bij mij was dat geen probleem, als je maar niet veel ouder was dan 18 als je vertrok! :)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:58

Ik was ook super bang voor die tbc, maar ik keek gewoon niet, en flop! verder ook geen last meer van gehad en ben dus ook negatief getest :)
Je voelt eigenlijk alleen het naaldje, maar heel kort ook!
Ben meer bang voor A+B want die moet in je spier! (word dus ook met een snelheidje erin gedaan :Y) en je krijgt er meestal spierpijn van)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:59

Bij Travel Active word je helemaal niet meer toegelaten als je het na je vwo-eindexamen doet, je hebt namelijk je maximaal aantal jaar recht op onderwijs gehad, en je zou maar op heel weinig scholen geplaatst kunnen worden, en je mag eigenlijk nooit aan activiteiten deelnemen

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:45

Fleur_Laura schreef:
Ik was ook super bang voor die tbc, maar ik keek gewoon niet, en flop! verder ook geen last meer van gehad en ben dus ook negatief getest :)
Je voelt eigenlijk alleen het naaldje, maar heel kort ook!
Ben meer bang voor A+B want die moet in je spier! (word dus ook met een snelheidje erin gedaan :Y) en je krijgt er meestal spierpijn van)

Dat stelt me wel een beetje gerust :)!
Ik hoorde van veel mensen dat ze die tbc nog het pijnlijkst vonden van allemaal! Misschien stelt dat jou nog een beetje gerust :D?

Heb er echt zin in! Maarja eerst nog examens :(

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:55

Ha! dat zou mooi zijn :D hoorde idd van de anderen dat ze de tbc het meest pijn vonden (en van A+B niet eens iets voelden) doen, maar ik voelde echt niet veel bijzonders? (terwijl ik een vrij lage pijngrens heb)
en indd, eerst examens := gelukkig sta ik er wel oké voor, en over 1,5 week de eerste toetsweek! gaat er bij de examens vooral om spannen voor wiskunde en geschiedenis

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:00

Krijg je eigenlijk een soort van uitslag, dat je geen TBC had ofzo? Bij mij formulieren vragen ze daar niet om bij EF.
Echt heel erg :o maar zit erover te denken gewoon in te vullen dat ik het niet heb. Durf nog steeds niet naar de dokter :P :o!!!

Mijn examens gingen echt :=.. slecht

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:01

hey, een meisje van mijn oude school is nu een jaar high school doen, samen met een ander meisje
die zit geloof ik in een gezin samen!
als je wil kan ik wel eens voor je wat navragen?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:36

Je kunt invullen of er nog iemand in jou gastgezin geplaatst mag worden, ik heb nee aangekruist, wil enige exchanger zijn :Y) Veel te busy.

Heb net medisch onderzoek gehad, nou dat was niks, maar duurde wel lang al die vragen enzo.

Maandag ochtend prik halen, dan paspoort ophalen, dan smiddags die huidtest doen.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:39

Bij mij komen ze dinsdag op huisbezoek haha :D Leukleuk! Ik ga ook sinterklaas vieren met exchange students die nu in NL op uitwisseling zijn en die in 2010-2011 ook gaan! Superleuk :D Ben benieuwd wat ze van ons sinterklaasfeest vinden haha

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:45

Ik ga waarschijnlijk tussen de 5e en 6e, in 2011 dus, (ik zit nu in de 4e), een jaar high school doen in Amerika :D

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:03

Ik heb in 1999-2000 een high school year in Amerika gedaan.
Zat in Idaho.
De ervaring van mijn leven!
Ik ben met Travel Active geweest. Die was toen relatief goedkoop en dat was incl een 3 daagse reis naar New York.

Kan het iedereen aanraden. Heb er met solicitaties veel aan gehad en was in 1 klap volwassen (was toen pas 16).
Als je de kans krijgt: DOEN! :D

En voor de meiden die gaan; héél veel plezier!
Geniet er van! Dit wordt echt de tijd van je leven!

mocht iemand nog specifieke vragen of ervaringen willen dan lees ik dat wel via pb.