Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 15:44

Stuur hem maar door Wianca :j
Zal er straks dan even naar kijken op mijn gewone pc ( zit nu op de foon haha)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 15:54

Oh Milatje wat is dat rot. Kan geloven dat je hier flink pissed om bent. Het geeft wel mooi weer hoe er jammer genoeg nog veel werkgevers zijn die alleen aan hun eigen winstmarges denken en zich niet interesseren in hun werknemers. Voor jouw maakt het natuurlijk een gigantisch verschil als je vijf maanden werkzekerheid hebt of 25. Hopelijk geraak je tot een oplossing.

Mag ik trouwens even zuchten -O- . Zonder te veel in detail te treden, ik krijg soms echt grijze haren van een collega. Even voor de duidelijkheid, collega werkt op verschillende plaatsen en is maar af en toe op het kantoor.
Toen ik pas begon, dacht ik dat het de bedoeling was dat ik het te veel werk zou overnemen en dat we zouden samenwerken. Intussen heb ik begrepen dat het bedoeling is dat ik gewoon zo goed als alles ga overnemen en hij nog zelden iets gaat doen, wat ik nu ook begrijp.
In die paar maanden ben ik er al verschillende keren achter gekomen dat er zeer belangrijke dingen niet gebeurd waren. Een eerste keer dat dit gebeurde, hem er op gewezen had dat dit dringend in orde gebracht moest worden en toen ik opmerkte dat hij anderhalve week later nog niet eens begonnen was, heb ik het zelf maar opgelost en gezwegen. Omdat ik er nog maar een maand werkte, nog niet goed wist hoe hij aangeschreven staat bij de bazen en ik niet wilde overkomen als "die nieuwe, die haar collega's verklikt en een gatlikker is".

De tweede keer dat er iets ernstigs gebeurde, vroeg ik hem tot twee keer toe hoe het daarmee zat en was het enige wat ik terugkreeg een schouderophalende "dat weet ik niet", waarna hij over iets anders begon want "hij had zelf ook veel werk".
Toen heb ik mijn bazin wèl ingelicht, uitgelegd wat de situatie was en die heeft mij verteld wat ik moest doen. Alles opgelost.

En gisteren was het wéér zover. Bleek hij iets zeer belangrijks niet in orde gemaakt te hebben. Ernstig genoeg om de arbeidsinspectie over de vloer te krijgen -O- . Thank God was die man heel schappelijk en konden we alles uitleggen. Ik moest maar nazien wat er nu wel niet in orde was van een bepaalde werknemer en contact met hem opnemen. Want wat bleek, hij had eens iets aan mijn collega gevraagd over papieren en niets ontvangen. Toen hij het dan maar zelf had opgevraagd, kwam hij er achter dat er iets niet in orde was. Hij heeft midden november een mail gestuurd naar mijn collega met de vraag hoe dit zat, en tot op heden geen antwoord gekregen. En ja dan kwam hij maar langs :x .

Omdat dit echt over iets ernstigs ging, heb ik na zijn bezoek onmiddellijk mijn bazin gebeld en ingelicht. Die viel zowat van haar stoel, mijn collega had dit helemaal tegen haar verzwegen en ze was hier helemaal niet van op de hoogte. Zij heeft hem gebeld, en mijn collega is tegen mij begonnen met een "jamaar dit, jamaar dat..die man had gezegd dat hij alles ging regelen, het is omgekeerd, hij heeft niet op mij gereageerd, ik heb de mails hier ik kan ze u doorsturen...(tot op heden natuurlijk niets ontvangen :Y) ) . Daarop terug telefoon van mijn bazin, en die zei tegen mij "trek het je niet aan, zo is hij tegen iedereen. Het is àltijd iemand anders geweest, het ligt nooit aan hem. Dus dat is ook waarom wij hopen dat jij zoveel mogelijk kan overnemen, want dit is al heel lang aan de gang."

In ieder geval kan ik nu dankzij mijn toffe collega in de al zo drukke eindejaarsperiode en Kerstvakantie volgende week ook nog eens zien dat ik dit zo snel mogelijk opgelost krijg, en hopelijk zonder ernstige gevolgen :Y) . Maargoed, anderzijds ook wel beter voor mij. Doordat hij er zo'n soep van maakt, kom ik er natuurlijk nog beter uit....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:09

Hmm lastig Kwanyin... Wel fijn natuurlijk dat je niet als verklikker gezien word door je werkgever. Je werkgever dit zelf toegeeft dat dit al heel lang speelt...
Zouden ze die lakse collega dan niet eens een officiële waarschuwing geven voor werkweigering ofzoiets?

Nog zoiets flikken en je ligt eruit... Zou ik zo denken, want als zelfs de inspectie langs komt, dat is niet niks :=

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:19

Milatje, dus niks anders ondertekenen tot 1 januari! Krijg je ook niks anders aangeboden dan is het contract wat je al hebt ondertekend gewoon rechtsgeldig.

Of iemand tekeningsbevoegd is kan de bond niet weten. Geloof me, er zijn er genoeg die van alles ondertekenen waar ze niet bevoegd voor zijn. Dit zou ik wel even uitzoeken want anders ben je straks mooi de klos. Telefoontje naar P&O moet meer duidelijkheid geven.

Kwanyin, als jouw bazin daar ook zo mee zit........dan had ze in de tussentijd gewoon eens een mooi dossier moeten opbouwen om die vent te ontslaan. Dit is bijv een mooie aanleiding voor een officiele waarschuwing. Alles wat volgt en gebeurd vastleggen in zijn dossier. Daarmee kan je uiteindelijk mooi ontslag aanvragen.
Sterkte!

Ik heb gister weer 2 solli's verstuurd. Ik blijf het lastig vinden. Voor een baan op mijn niveau lig ik er al té lang uit en word ik gewoon niet uitgenodigd. Maar datzelfde geldt als ik een stapje lager solliciteer. Dan ben ik te zwaar, te ervaren, te oud etc.
Dus het is zo vet lastig om dan te motiveren dat ik graag een stapje terug doe.

Hoe zouden jullie dat omschrijven in een brief? Iemand een tip? Dat ik het niet erg vind om een stapje terug te doen en blij ben met een leuke baan en ik geen carriere hoef na te jagen......
Hoor het graag! Alles is welkom!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:37

Oh het "wegwerken" zal het probleem niet zijn :j . Hij werk zelfstandig en komt verschillende bedrijven bijstaan en helpen in het opstarten en in het verwerken van de administratie. Dus als ze morgen zeggen je hoeft niet meer te komen, is het gewoon gedaan. Ze zijn nu dus volop bezig met mij stuk voor stuk alles aan mijn takenpakket te laten toevoegen en hem zo te laten afvloeien. Om zo hopelijk met de minste schade verder te kunnen. Het is nu alleen natuurlijk niet zo aangenaam werken, want hij beseft zelf natuurlijk ook goed genoeg dat ik zijn job aan het "inpikken" ben ;) . Ik heb daarmee dan ook al vaker de indruk gehad dat er dingen zijn die hij voor mij probeert te verbergen en tegen te houden, zodat hij ze zelf zo lang mogelijk kan blijven doen. Maar dat lukt hem toch niet zo goed :+ .

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:48

Sukkel :')
Gooit zijn eigen glazen in, jammer voor hem :evaw:

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:09

Onwijs leuke baan gezien, meteen gesolliciteerd. Morgen maar even nabellen.
Merk alleen dat ik onwijs dichtklap als ik moet gaan bellen. Weet niet meer wat ik moet vragen...... %)
Voorheen deed ik dit soort dingen zonder slag of stoot en nu voel ik me zo onzeker door alle afwijzingen........ ^)

Heeft iemand tips?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:13

Schrijf van te voren op een blaadje wat je wilt vragen. Als je het niet meer weet kun je even spieken.
Zo doe ik dat ook tijdens sollicitatiegesprekken zelf. Ik heb verschillende dingen over het betreffende bedrijf op papier staan en ook bijvb vragen die ik kan stellen aan mijn interviewer.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 16:36

Voor het gesprek doe ik dat meestal wel. Maar wat vragen jullie over de vacature als jullie van te voren bellen? Ook al is een vacature tekst heel duidelijk?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 17:11

Niks, is alleen maar hinderlijk als mensen bellen om het bellen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:31

Ruim een week geleden een sollicitatie verstuurd. Nog geen reactie/ ontvangstbevestiging ontvangen.
Op indeed staat de vacature nog wel, op hun eigen site is die verdwenen.
Maar even achteraan bellen denk ik, of zal dat drammerig zijn?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:21

dimple, ik zou alleen bellen als ik echt iets te vragen heb , niet bellen om het bellen zelf :n
als de tekst duidelijk is en je zelf niet eens weet wat je zou willen vragen, zou ik het bellen lekker laten zitten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:33

Nou dat was mijn gedachte dus ook, maar iedereen in de omgeving zit zo te pushen dat ik moet bellen. Weet je hoe vaak die recruiters gebeld worden? Dan gaan ze mij echt niet onthouden in de 300 solli's, (uitzonderingen daargelaten)

Thx voor de feedback!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:33

annastasia schreef:
Ruim een week geleden een sollicitatie verstuurd. Nog geen reactie/ ontvangstbevestiging ontvangen.
Op indeed staat de vacature nog wel, op hun eigen site is die verdwenen.
Maar even achteraan bellen denk ik, of zal dat drammerig zijn?

Meestal waag ik er een telefoontje of mailtje aan. Met name bij een functie die ik echt graag wil.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:36

Dimple schreef:
Nou dat was mijn gedachte dus ook, maar iedereen in de omgeving zit zo te pushen dat ik moet bellen. Weet je hoe vaak die recruiters gebeld worden? Dan gaan ze mij echt niet onthouden in de 300 solli's, (uitzonderingen daargelaten)

Thx voor de feedback!

als je echt een scherpe vraag hebt word je wel onthouden denk ik...maar als je moeite moet gaan doen om een dertien in het dozijn vraag te gaan stellen :n
dan ben je dalijk nummer 17 met dezelfde zinloze vraag joh ,

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:14

Bel niet om te bellen iig. Bel als je echt wat wil vragen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:57

Ik ga zo weer weg opweg naar een sollicitatiegesprek. Weer een nieuwe kans :)
Ik heb van het gesprek van vorige week vrijdag nog geen uitsluitsel... Ook nog spannend dus.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:09

We duimen verder Ineke. :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:12

Dankje, gesprek ging goed. Later in het gesprek kwam de manager van de afdeling erbij. Grappige is dat ik van die man les heb gehad een paar jaar geleden tijdens een avond opleiding :D
Hij was gastdocent voor 1 van de vakken toen.

Hij heeft een positieve indruk van mij, maar er is in elk geval nog minstens 1 andere gegadigde. Ze zouden mij volgende week maandag of dinsdag feedback geven. Ben benieuwd.

Qua reizen zou het ideaal zijn, ik woon naast de metro en het bedrijf zit ook direct naast een metro station.

Morgenmiddag nog een gesprek ergens anders.
De rest van de week is het natuurlijk ivm de feestdagen toch niks...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:39

Kreeg vandaag weer een afwijzing, compleet niet verrast, maar deze kan ook weer op de stapel.

Als de kids weer naar school zijn, maar eens met mijn CV onder de arm naar UZB's en zo.

Wil iemand nog reageren op mijn vraag over LinkedIn? Doen jullie daar veel?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:46

Ik zit niet op linkedin. Daar kan ik je dus niet mee helpen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:02

Ik zit wel op linkedin maar doe er niet veel mee. Beetje connecties leggen en zoek ook wel naar vacatures via linkedin :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:05

Nou dat is raar, ik heb net gereageerd op je linked in vraag en nu is die weer weg.
Ik zit ook op linkedin maar de vacatures die daar aan me worden voorgesteld zijn waardeloos en slecht gematched, verder heb ik aangegeven dat ik opzoek ben naar nieuwe uitdaging in mijn uitlatingen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:06

Ik heb mijn linkedin account nieuw leven ingeblazen. Denk nog na over een samenvatting, maar heb daar nog even mee gewacht. Denk niet dat het me heel veel helpt in mijn branche, maar het is wel het eerste wat mensen zien als ze mijn naam googlen. Ben in ieder geval al toegevoegd door iemand met een bedrijf voor waarnemers dus wie weet ;)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:24

Bedankt voor de reacties. Ik ga er mee aan de slag, maar pas als mijn oude contract afgelopen is (na de feestdagen dus). :)

Linkedin heb ik ook. Gebruik het wel voor connecties, mijn CV staat erop maar zoek er niet heel druk mee of zo. Er staat wel op dat ik op zoek ben naar een baan.

Spannend Ineke. :)

En ik bel ook alleen als ik een serieuze vraag heb. Niet om het bellen.

Hier ook wat afwijzingen gehad. Zelfs op vergelijkbare functies als waar ik nu werk. Helaas.