Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:04

Ik ben bezig met het maken van een fact sheet. Daar staan wat foto's van mijzelf en steekwoorden op. Dat zou een betere indruk moeten geven bij het solliciteren.

Hebben meer mensen dit gedaan? Nog tips?

Anoniem

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:27

Ik lees ook weer zijdelings mee.. mijn werkgever is gefuseerd met een ander waardoor ieders baan onzeker is. Ik hoef niet persé weg, misschien dat ik niet boventallig wordt, die kans is er, maar ik ga iig ook weer wat rondkijken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:28

Om je heen kijken kan nooit kwaad. Succes.

En mensen die hier actief gebruik maken van Linkedin? Wellicht elkaar toevoegen zodat we ons netwerk kunnen vergroten?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:44

Succes voor alle onzekere hier..

Even niet gereageerd hier op alles en iedereen maar dat had een reden.
Ik heb namelijk een nieuwe baan *\o/* en ik kan 5 januari al beginnen!!!
Super bedrijf, collega's, arbeidsvoorwaarden etc. En het is die hele gewilde baan waar er 600 mensen op hadden gesolliciteerd en ik ben dus nummer 1 geworden *\o/*

En heb het ook nog kunnen regelen op mijn oude werk :D

*\o/* *\o/* *\o/*

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:24

Wat goed! Proficiat ! :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:29

Super!! *\o/*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:51

O Dungen wat goed!!
Gefeliciteerd!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:52

Fijn Dungen!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:15

Top! Wat voor functie ga je uitvoeren?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:42

Proficiat Dungen!!

Ik heb - eindelijk - een positieve reactie gehad op een sollicitatie. Mijn CV en werkervaring sluiten aan!
Maar... ze kunnen alleen iemand plaatsen dmv proefplaatsing.. en ik kan daar alleen op vrijwillige basis aan de slag gaan.. helaas pindakaas dus :(

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:53

Proficiat Dungen!

Ik kreeg vandaag een brief. Dat ik "helaas weerhouden ben".
Van een sollicitatie 3,5 maand geleden _O- . Ja dat had ik intussen ook wel door :') .

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:42

Helaas niet weerhouden dan toch zeker? :P

Dungen: super proficiat!!!!

Anneert: jammer zeg, valt er niks te regelen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:51

Aja, niet weerhouden natuurlijk, dat komt door de emotionele schok, ben er nog niet goed van :') .

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:20

Praat er hier gerust over, stort je hart uit!! Hou het niet binnen!! :P

Maar jeetje, 3,5 maand later......... %)

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:08

Ik ben gisteren op gesprek gegaan bij een dierenarts voor de functie van dierenartsassistente en dit is heel aangenaam en goed verlopen. Ze was aangenaam verrast zei ze, alleen mijn frans was niet zoals gehoopt. Ik ben benieuwd, ze heeft al heel veel verschillende kandidaten langs laten komen dus we zijn ook met een hoop. Dat verkleint de kansen natuurlijk.

Vandaag ook weer een afwijzing in mijn mailbox voor een tijdelijke functie in een dierenspeciaalzaak. "Rekening houdend met jouw competenties en ervaring enerzijds, en de huidige aanvragen van onze klanten in deze regio anderzijds, kunnen wij je op dit ogenblik niet verder helpen." :+

Kwanyin, na drie maanden pas een afwijzing ? Die vacature was je waarschijnlijk zelf al lang uit het oog verloren :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:14

Ik moest inderdaad even in mijn geheugen (en hotmail :+ ) graven :+ . Het kan natuurlijk nog erger. Ik heb ooit een brief gehad van een stadhuis dat mijn aanvraag tot stage niet goedgekeurd was. Tot de dag van vandaag weet ik nog steeds niet wanneer ik ooit voor dat stadhuis gesolliciteerd heb, maar had toen al maanden een andere plaats dus niet meer achter gevraagd :+ .

Fijn trouwens dat het gesprek goed ging. Frans is bij mij ook altijd een hekelpunt en heb zo al wat solliciaties verloren. Terwijl het best redelijk is, maar om alle specifieke bedrijfstermen nu te kennen... Nu werk ik in een bedrijf met veel anderstalige collegas en moet ik mijn Frans ook eens bovenhalen. Meestal heeft de andere partij ook een ander moedertaal en dus spreken we wel een Frans met heel veel haar op en veel gebaren, maar we verstaan ons wel :') .

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:19

Terug van vakantie en ik lees dat er een hoop mensen een nieuwe baan hebben! Gefeliciteerd allemaal.
Iedereen die zich hier heeft aangemeld: welkom en succes met solliciteren.

Ik werd de dag voor mijn vakantie gebeld met niet zulk fijn nieuws. Waar een aantal weken terug, tijdens mijn functioneringsgesprek, mijn flex-contract verlengd was met 2,5 jaar is dit nu terug gedraaid naar 5 maanden. Een verschil van zo'n 25 maanden dus. Waarom? De directeur weigert om zijn handtekening te zetten onder de contracten van mij en 4 andere collega's die dus met 2,5 jaar verlengd zijn. Hij vindt het te lang. Dus dan maar 5 maanden..

Contract is al getekend door mij en door manager. Net huurcontract ondertekend voor nieuw huis. Ging dus een dag later op vakantie. Fijne timing. Heb even iemand laten bellen naar de vakbond voor mij, omdat ik dus zelf weg was. Zij zeggen dat dit niet mag. Maar ja, zal ik er veel mee op gaan schieten om dit aan te vechten? Heb overigens geen vernieuwd contract ontvangen, dus niks ondertekend voor het ''5 maanden contract''... Iemand die hier wat van weet?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:19

Ik zou advies inwinnen bij de rechtswinkel.
Heb je een rechtsbijstandverzekering?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:29

Ik zou idd ook even rondje gaan bellen.
Is de nieuwe termijn van je contract al in gegaan?
En is jouw managers tekeningsbevoegd? Dit is vastgelegd in de procedure van het bedrijf. Als je manager tekeningsbevoegd is heeft hij zowiezo geen poot om op te staan.

Verder als jouw nieuwe contract al is in gegaan en jij niks nieuws hebt ondertekend dan kan hij helemaal op zijn kop staan.

Als eerste: NIKS nieuws ondertekenen! Eerst uitzoeken wat je rechten zijn. En even uitzoeken of jouw manager tekeningsbevoegd is.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:33

Ineke2 schreef:
Ik zou advies inwinnen bij de rechtswinkel.
Heb je een rechtsbijstandverzekering?

Yes, val nog onder die van mijn ouders aangezien ik (nog) thuis woon.

Dimple schreef:
Ik zou idd ook even rondje gaan bellen.
Is de nieuwe termijn van je contract al in gegaan?
En is jouw managers tekeningsbevoegd? Dit is vastgelegd in de procedure van het bedrijf. Als je manager tekeningsbevoegd is heeft hij zowiezo geen poot om op te staan.

Verder als jouw nieuwe contract al is in gegaan en jij niks nieuws hebt ondertekend dan kan hij helemaal op zijn kop staan.

Als eerste: NIKS nieuws ondertekenen! Eerst uitzoeken wat je rechten zijn. En even uitzoeken of jouw manager tekeningsbevoegd is.

Nieuwe termijn van mijn contract gaat op 1 januari 2015 in.
Vakbond gaat er vanuit dat als mijn manager daar voor bevoegd is, als ze mij dat contract aanbieden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:43

Advies inwinnen is gewoon gratis. Zsm doen ivm met de feest periode.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 12:41

Dank jullie wel allemaal! Ben er echt super blij mee, het was ook echt de eerste baan waarvan ik zoiets had ja dat past bij mij en lijkt me ook echt leuk. Het is een beetje ingewikkelde functie om uit te leggen wat het nu precies inhoud maar het is een ondersteunende kantoorfunctie met mega groeimogelijkheden (ja niet alleen belooft maar mijn nieuwe collega's bevestigde dat :) )

Ik ben persoonlijk heel blij dat ik wat heb gevonden en dat ik geen noodsprong heb moeten maken naar een baan die ik 'wel ok' zou vinden zodat ik weg zou zijn bij huidige werkgever. Ik heb ook nog steeds het idee dat ze gaan bellen en het afzeggen :o zit echt nog even in de wolken zeg maar :') _O-

Milatje inderdaad gewoon rechtshulp zoeken :j

En altijd fijn die hele hele hele late afwijzingen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 14:53

Is er iemand hier heel goed in Engels die mijn brief door zou willen lezen? Ik ben ook aan het solliciteren hoewel ik nog wel een baan heb. Maar mijn contract loopt af in augustus en ik weet niet of ik ook een vast contract krijg. Dit is mijn derde contract en ik ben liever iets te vroeg dan te laat..

Alleen laat ik nou net een baan vinden in het buitenland die ik helemaal het einde vind. Mijn Engels is zeker niet slecht (hoop ik:+), maar een extra paar ogen die het even doorleest is nooit verkeerd denk ik.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 15:17

Mijn Engels is praktisch gezien prima, maar in het schrijven vind ik het vaak ook lastig :o

Ik zie net de volgende eis in een vacature voor een basisarts bij een verpleeghuis: In verband met ANW-diensten; in het bezit van rijbewijs BE.
Ben wel heel benieuwd waarom je als dokter met een aanhanger op stap zou moeten in de dienst :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 15:19

Patiënten vervoeren :j

Jammer haha. Spreken gaat mij ook beter af, twijfel altijd over grammatica