Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:00

Balen vuurneon!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:00

Recruiter van het uitzendbureau vind mij ook zo goed, dat ik wel op de voorgrond blijf daar. Dus dat vond ik wel fijn om te horen :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:07

Balen Vuurneon... Pff dat is zo moeilijk, enorme teleurstelling dan.

Ik heb weer wat sollicitaties eruit gedaan.
Nog geen terugkoppeling gehad op mijn gesprekken vorige week.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:10

Yep, uren studie erin gestoken en dan toch nog stranden... Maar ja, niet aan te doen en ik zou het ook niet anders hebben gedaan.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:30

Wel fijn dat je er een goed gevoel bij hebt dat je het niet anders gedaan zou hebben :).

Ik ben nog steeds niet gebeld, had kwart over zelf gebeld toen voicemail maar niet ingesproken, dacht dat ze wel bezig ermee zouden zijn. -O-

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:14

-O- vuurneon.. heel zuur. :(:)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:33

Balen Vuurneon. Zeker als je zo hard je best gedaan hebt.

Inmiddels is mij een vast contract aangeboden. Echter het salaris wat zij mij aanbieden is ver onder het niveau van toen dit bedrijf nog onder een CAO viel.
Zij hebben destijds zelf besloten om hier uit te stappen.
Hetgeen wat mij geboden is, is het salaris van een 22-jarige uit 2009.'
Inmiddels zijn ze iets omhoog gegaan op basis van mijn argumenten, maar bij het narekenen zijn ze nu naar het niveau van 22-jarige uit 2013 gegaan.
In het handboek staat dat het bedrijf een concurrerend salaris bied aan het personeel.

Volgens mij is het niet heel normaal dat er zoveel onderhandeling nodig is, maar ik wil niet voor het 3e jaar op rij als een ''koopje'' gezien worden

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 02:01

Lastig Annastasia!

Balen vuurneon :(:) Heel zuur als je er zo dichtbij zit en het toch niet wordt.

Ik heb vandaag ziekenhuis en IC bekeken, positieve indruk. Nu maar weer afwachten...

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 10:56

Vandaag eindelijk weer wat leuke nieuwe vacatures. *\o/*

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:20

Jammer Vuurneon, heb je nog andere solli's lopen?

En om even op mijn 1e bericht terug te komen.......ik ben een redelijk zeikerd als het gaat om professioneel gedrag. Geen koffie/thee aanbieden vind ik niet professioneel. Mij in de gang (lees: even groot als onze gang thuis) neerzetten en de vorige kandidaat voor mijn neus uitlaten vind ik ook niet pro.

Maar ook rare dingen als de klusjesman die ons gesprek invalt omdat hij spullen uit de vergaderruimte nodig heeft. Tijdens dat zelfde gesprek komen 2 kinderen hun tante (waar ik blijkbaar mee in gesprek zit) even een kusje geven. Schiet mij dan maar lek, ik ben dan al weg.

Dames bij de receptie die over klanten praten terwijl ik ze kan horen...........ook niet professioneel. Nou en ga zo maar door.

En zoals ik nu heb begrepen van mensen/recruiters die wel de moeite nemen om even te bellen (ook al is het aan afwijzing) heb ik een vrij seniore CV. (of komt dat door mijn leeftijd? ^) )
Maar omdat ik er al zolang uit ben solliciteer ik ook 'lager'. Ik bedoel........ik MOET gewoon een baan hebben anders kan ik mijn paard straks de deur uit doen.
Dus een stapje lager boeit mij niet. Carriere maken hoeft van mij niet meer zo. Maar ja.....dan kan je in gesprek belanden met iemand waar ik in vorige banen dus leiding aan gaf...... Dat zijn niet de meest leuke gesprekken omdat ze blijkbaar moeite hebben met vragen stellen.

Misschien ligt het aan mij.....daar ben ik ook kritisch in. Laat altijd weten hoe ik gesprekken heb ervaren, praat er thuis over etc. Ik sta open voor dingen die anders kunnen, maar ik heb een scheithekel aan onprofessioneel gedrag :=

Ik heb verder een leuk gesprek met Manpower gehad, super gaaf, precies waar ik me thuis voelde........maar zo'n ontzettend groot gat (denk rond de 900 euro) met mijn voorgaande salaris. Dat ik bij wijze van spreken lager uit kom dan nu met mijn WW uitkering. Daarvan moet er benzine en kinderopvang betaald worden............. Dat levert dan zo weinig op voor een 40 uur werken én een lange reistijd dat ik de gok heb genomen om Nee te zeggen.
Geen idee of ik daar spijt van krijg %)

Dus brand los.............ik leer graag. Alle tips zijn welkom.

En voor de rest: ik solliciteer op alles, van administratief, manager, coördinator, consulent of wat dan ook. :))

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:29

Dimple wat jij verteld kan inderdaad echt niet zeg!
Als je te horen krijg dat je daar niet aangenomen bent zou ik een sneer terug geven denk ik.

Ik heb al eens tijdens een gesprek waarvan ik halverwege al wel wist dat het niks ging worden en ik een vraag voor de 2de keer kreeg, gevraagd of de eerste keer dat ik deze vraag beantwoorde het niet duidelijk genoeg was?

Ik zag mijn gesprekspartner knalrood worden en hij ging er helemaal van stotteren. Tja leermomentje :x

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:31

Ik zou zo'n dingen als kusje komen geven of de klusjesman die even binnenvalt persoonlijk niet storend vinden, maar ik hou ook wel van een meer losse sfeer op de werkvloer :)

Moet ook lastig zijn als je een leidinggevende functie gewend bent en misschien een stapje terug moet doen, kan me voorstellen dat je dan een pak kritischer bent dan.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:22

Stapje terug vind ik niet erg. Ik ambieer geen leidinggevende positie meer. Een goede balans tussen prive en werk vind ik nu belangrijker.

Ik vind het niet prettig om gestoord te worden als ik in gesprek ben. Maar moet ik ook eerlijk zeggen dat ik zo 'opgevoed' ben binnen de bedrijven waar ik gewerkt heb. Ik hou zeker van een ontspannen sfeer, maar ook met respect naar elkaar.

Maar goed..........1,5 jaar is lang. Ik blijf volhouden!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:22

Ik heb nu niets meer lopen, geen tijd voor door alle uren studie voor die andere functie... Voor deze week ben ik er eigenlijk wel even klaar mee :')

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:45

Dat geloof ik helemaal vuurneon.

Ik ga er vandaag nog 2 brieven uit doen, en dan morgen nog 1.. dat is best veel voor mij in 1 week

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:58

Nou ik vind kusjes komen geven tijdens een belangrijk gesprek toch niet nodig. Kan ook als het gesprek afgelopen. De klusjesman is nog tot daaraan toe.

Iets te drinken aanbieden hoort er ook bij. Tot nu toe nooit gehad dat ik dat niet kreeg aangeboden overigens.

Heb al wel gehad dat mijn gesprekspartner 20 min te laat arriveerde voor het gesprek.. Was trouwens hetzelfde gesprek waar 2x dezelfde vraag werd gesteld. :P

Ik ben net gebeld door een bedrijf waar ik vrijdag op gesprek was, wat mijn salarisindicatie is.
Zegt nog niks, maar dat ze het vragen geeft wel een beetje hoop :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:08

Ik snap dat je dingen onprofessioneel vindt, maar dit kan ik dan weer niet rijmen:

Dimple schreef:
Schiet mij dan maar lek, ik ben dan al weg....

Ik bedoel........ik MOET gewoon een baan hebben anders kan ik mijn paard straks de deur uit doen.

Uitgezonderd van de baan waar nog minder mee zou verdienen dan nu, dan kijk je toch door die minpuntjes heen en neem je wat je aangeboden krijgt? Ik wil ook héél veel, als ik àlles wilde hebben wat op mijn wensenlijstje stond moest ik ook niet op mijn huidige baan beginnen, terwijl het zowat de beste plaats is waar ik ooit hebt gewerkt. Maar alles kan je nu eenmaal niet meer hebben, zeker in deze tijd en zéker als je al meer dan een jaar niet meer gewerkt hebt. Of spreek je van ervaringen in het begin, toen je dacht nog meer ruimte om te kiezen te hebben?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:10

Onnodig Storen (en daar valt een kusje ook onder) tijdens vergaderingen of belangrijke gesprekken vind ik echt een no go :n Ik vind een informele omgeving prima, maar dat kan prima hand in hand gaan met een professionele omgeving waar men dus niet binnen komt vallen voor iets simpels bij een belangrijk gesprek.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:14

Ik snap dat dat een nog go is, maar als je zo dringend werk nodig hebt dat je paard bijna de deur uitgaat? Ga je dan echt op zulke dingen zeggen dat je maar liever thuisblijft? Dan heb ik maar één doel voor ogen: zo snel mogelijk geld op de rekening en de rest zien we wel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:17

Die luxe positie heb ik nog niet gehad :') maar als het minder oplevert dan mijn ww en ik heb er geen goed gevoel bij dan bedank ik wel. Zou mij een gevoel geven dat ze de medewerkers niet serieus genoeg nemen daar,

O wacht... Wel callcenter werk afgewezen omdat ik liever mijn paard verkoop nog dan mijn ziel :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:22

:') ok uitzonderingen heb je altijd, en als je je dan steeds beter in de spiegel kunt kijken dan dat je je werk hebt aangenomen... :') .

Misschien komt het omdat ik in volle crisis ben uitgekomen en nooit iets anders gekend hebt dan vechten vechten vechten voor welke job dan ook te krijgen. En dan heb ik van thuis uit meegekregen, een baan vinden is het belangrijkste(edit: waarmee je uiteraard je standaardrekeningen mee kunt betalen), de rest komt vanzelf wel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:39

Ik heb zelf 1x een aanbod afgewezen, maar dat was omdat ik toen in de luxe positie zat dat ik kon kiezen uit 2 banen tegelijkertijd. Van allebei een aanbod gehad.

Voor de rest pak ik wat ik krijgen kan vermits het inderdaad niet minder salaris oplevert dan de ww... Wil graag nog wel normaal kunnen leven. Ik zit nu ook nog niet in de ww. Als dat op zijn einde loopt dan alles liever dan de bijstand!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:42

Soms moet je ook keuzen maken in het belang van gezin. 40 uur werken (andere uren geen optie) en mijn kinderen naar de opvang voor een klein beetje salaris extra per maand.........
Dat ga ik ze niet aandoen. Dan maar paard verkopen en mijn kinderen gelukkig.
Keuze om met OV te gaan ipv auto is ook geen optie gezien het feit dat wij 20 min vanaf eerste station wonen en de bus 1x per uur gaat bij ons in de straat....... }:0

Voor de rest ben ik helaas niet verder gekomen dan 1e gesprek. Helaas.........in mijn vakgebied helaas vaak honderden zoekende met mij.

Maar goed, ik heb hoop in 2015.

Zodra de uitkering stopt heb ik de mogelijkheid iets voor mezelf te doen, dus daar ben ik ook dingen voor aan het uitzoeken.

Maar ik doe dat liever extra buiten een reguliere baan, dan alleen dat.

Vuurneon, eens met dat storing tijdens vergadering ook een no go zijn.

Mag ik vragen welke vakgebieden jullie zoeken? En welke regio? Dan kijk ik mee ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:49

Ook in mijn vakgebied héél veel sollicitanten...

Ik zoek in de Expeditie / Logistiek. ( dan wel kantoorbaan, niet in een loods laden en lossen, dat kan ik gewoonweg niet fysiek gezien)
Of een administratieve baan.
Regio Rotterdam.

Wat zoek je zelf eigenlijk dan?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:50

Ineke2 schreef:
Ik heb zelf 1x een aanbod afgewezen, maar dat was omdat ik toen in de luxe positie zat dat ik kon kiezen uit 2 banen tegelijkertijd. Van allebei een aanbod gehad.

Ik heb ook 1 keer een baan afgewezen, ik had destijds werk en ik ging er qua werkzaamheden absoluut niet op vooruit qua uitdaging.

Andere kandidaten zien vind ik niet zo heel erg. Ben wel eens een oud studiegenoot tegengekomen :)) waren het beide niet geworden