Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:11

Wieldop schreef:
En??

Ze haddden nog geen overleg gehad over de 3e die had meegelopen.

Maar vandaag word ik gebeld tegen het einde van de middag dus ben benieuwd. :)

vuurneon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:14

Zo het laatste gesprek, spannend!

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:21

Succes vuurneon :D

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:31

Succes Vuurneon

En nieuwe welkom! Ik ga duimen voor je Pivione.

Hier gaat het iets minder voorspoedig, ondanks de vele gesprekken weinig concreets. Maar we zullen zien en geven de moed niet op :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:38

Dimple schreef:
Rare ervaringen met bedrijven (geen koffie of thee aangeboden krijgen, na 10 min al de vraag krijgen 'heeft u zelf nog vragen want wij weten genoeg, kijkende naar de klok, we hebben een strak schema)

Op zich vind ik dat nog geen rare ervaringen. Koffie of thee krijg ik ook heel zelden aangeboden, lijkt me nu ook niet echt noodzakelijk. Een glaasje water staat er wel vaker en dat vind ik wel fijn omdat ik soms van de zenuwen een droge keel krijg, maar is voor mij ook geen issue om een gesprek als raar te beschouwen als het er niet is.
En als ze de keuze hebben tussen heel veel kandidaten en ze zien onmiddellijk dat jij het niet gaat worden, dan is het ook niet de moeite om je nog een half uur daar te houden. Als het je vaker overkomt, moet je misschien een kijken of het niet ergens aan jezelf ligt dat recruters de tijd niet voor je willen nemen. Ben je te brutaal, te stil, mik je te hoog, straalt je houding grote onzekerheid uit...

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:39

Ik krijg tot nu toe altijd wel wat aangeboden :o tot taart aan toe :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:39

Pfoe anderhalf jaar, ik zou er ook moedeloos van worden. Al helemaal als je met ronduit onbeschofte mensen te maken krijgt... Koffie of thee heb ik tot nu toe wel altijd aangeboden gekregen, maar vind het overigens geen ramp als dat niet gebeurt.
Wat voor functie zoek je?

Succes vuurneon!!

Ik zou vandaag ten laatste wat horen van die functie en ik begin behoorlijk zenuwachtig te worden := Vandaag is mijn laatste dag op mijn huidige werk en ze hadden beloofd om voor het einde van vandaag iets te laten weten. Ze waren erg enthousiast over me maar als ik zo lang moet wachten begin ik echt te twijfelen. Wat als ze intussen iemand anders hebben? Aaaahh :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:45

Volgende week word er een kerstpakket meegenomen (en natuurlijk voor collega's) vanuit Venray en op werkplek afgeleverd. Toch wel weer top geregeld van werkgever en eigenlijk had ik helemaal geen kerstpakket verwacht aangezien ik nog maar net in dienst ben. *\o/*

En salaris betalen kan ook wel, maar er moet gewoon iemand even af en toe herinnerd worden. :+

Tot op heden op al mijn gesprekken wat aangeboden gekregen, maar zelden wat genomen.

Zit alleen nu dat ik de vraag heb gekregen of ik nog beschikbaar ben (ander bedrijf). Aan de ene kant zeg ik ja, maar andere kant zeg ik nee. Het blijf een 0-uren contract wat ik heb.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:35

Anderhalf jaar is al een poos, ik vind het na 5 maanden al steeds lastiger en lastiger!

Ik heb er vandaag en gisteren twee sollicitaties uit gedaan, ben benieuwd!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:14

Spannend allemaal!

Ik zit een beetje met mijn WW aanvraag. Ik heb, ruim voordat ik wist dat ik werkloos zou worden, wintersport geboekt, 10 januari gaan we. Ik wil eigenlijk mijn WW pas laten in gaan op 1 februari. Heb de boekhouder van mijn vriend al gemaild, die heeft lang bij het uwv gewerkt, want zelf kom ik er niet uit. Heb bij de aanvraag wel al vakantie in moeten vullen..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:32

Waarom wil je hem dan pas laten ingaan?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:35

Omdat ik het zonder WW de eerste maand nog red (krijg nog 13e maand uitkering) en dan ben ik meteen een aantal vakantie dagen kwijt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:51

Kan eigenlijk niet bij het uwv omdat je na je laatste werkdag nog maar een week de tijd om je ww aan te vragen. Je kan het toch in laten gaan en gewoon je sollicitatie plicht voldoen? Op wintersport kun je ook wel een netwerkgesprek doorgeven.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:52

Ja dat is waar, ik kan zelfs brieven schrijven op wintersport, maar ik vind het gewoon zonde als die dagen er meteen aan gaan. Want als je met vakantie bent heb je geen sollicitatieplicht, maar dat zou je dan kunnen doorgeven dat je dit alsnog doet. Wat is nu 1 brief schrijven oid tijdens de wintersport..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:55

sollicitatie activiteiten zijn breed he? Je hoeft geen brief te schrijven; alleen netwerk gesprek aangaan is ook een activiteit ;)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:30

Maar telt het dan ook, als je die doorgeeft in de week dat je weg bent? Als ze weten dat je op vakantie bent, snappen ze toch ook wel dat je dat gesprek dan niet gevoerd hebt? Of snap ik het zelf niet :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:45

Als je daadwerkelijk vakantiedagen opneemt dan hoeft het niet inderdaad.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:46

Maar, als ik niet zeg dat ik vakantie heb geboekt en wél ga, en tussendoor een activiteit doorgeef.. wat dan? Als ze dan komen controleren ben je alsnog de sjaak toch

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:47

Hoezo? Even platgelegd kun je ook in de bergen even bellen met iemand uit je netwerk immers :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:50

Snap goed dat je na anderhalf jaar wat de moed begint op te geven, ik vond het na vier maanden al zwaar soms om positief te blijven :\

vuurneon en Yasmine: spannend! Hoop dat het voor jullie alletwee positief afloopt! :)

Hier mijn eerste berichtje op bokt vanop mijn allereerste werkdag! Best overweldigend allemaal :=

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:53

Ik lees allerlei verhalen over dat mensen langs je huis komen om te controleren.. Ik maak me al druk over weekendjes weg. wij hebben een caravan in de ardennen, en zou het echt heel erg vinden als ik vanwege die vakantie dagen niet weg zou kunnen dan, snapje? Terwijl je daar ook gewoon activiteiten kan doen.

Ik ben echt een totale leek als het op deze dingen aankomt..

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:54

Spannend allemaal.

Nog een uur en 7 minuten dan ben ik wel gebeld hoop ik. -O- (Eerste keer van mijn leven dat ik bij de laatste sollictatieronde zit, bij mn bijbaantje mocht ik toendertijd zo beginnen wel 6 jaar gewerkt)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:56

Ik ben het niet geworden helaas.... Ook geen leerpunt erbij want het was echt een goed gesprek en ze hadden gewoon alleen nog toppers over dus de keuze was voor het bedrijf ook lastig.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:57

Jammer vuurneon. -O-

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:58

Spijtig vuurneon :(:) misschien een lichtpuntje: ik was het eerst ook niet geworden maar ben na een maand teruggebeld omdat de 1ste keus het toch niet zo super deed. Als je een goede indruk hebt gemaakt en in de werfreserve zit komt er hopelijk nog een kans!