Nachtdienst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Re: Nachtdienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:35

Hele nacht mijn handen vol gehad. Vannacht 4/4, blij dat de reeks er bijna opzit.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 04:57

1/4
Niet helemaal fit en heb het vooral koud. Zin in mijn bedje nu al.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 07:34

Ik sluit bij je aan Eloya, duik zo lekker mijn nest in :j 1/6 hier dus ik mag nog even :o
Slaapze zo!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:34

Eloya schreef:
1/4

Dat zijn de mindere nachten. Beterschap!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:46

Eloya schreef:
1/4

Oei dan zijn de nachten lang. Beterschap!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 01:33

Thnx!

Nu 2/4.
Het RS virus gaat rond bij ons op het werk en ik heb vorige week met een cliënt in het ziekenhuis ook gezeten lange tijd voor bekend werd dat het RS virus was. Dus zal dat nu wel onder de leden hebben. Ben niet echt ziek maar ook niet fit. Gelukkig zijn onze nachten niet zo intensief.

Deze nacht wel dikkere trui aangedaan.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 02:28

Ai ja dan denk ik inderdaad ook dat je dat onder de leden hebt.Fijn dat de nachten niet zo intensief zijn, hier een stuk fitter vandaag ook al heb ik weinig geslapen, tot nu toe een rustige nacht :j

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 02:54

Hier is het vooral aanwezig zijn en ondersteunende gesprekjes als er mensen wakker zijn.
Maar afkloppen slapen eigenlijk de meeste mensen altijd goed.
En daarnaast zijn we dan nog verantwoordelijk voor zo'n 60 cliënten die 16 uurs zorg krijgen en in principe zelfstandig zijn in de nacht maar wel beroep op ons kunnen doen in nood. zij wonen dan buiten onze locatie in het dorp.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 11:44

Vanavond ga ik de nacht weer in,
Eerst voor 2 dan 1 dag avond vrij en dan dinsdag erin voor 3

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:23

Dat klinkt een beetje onhandig, heb je dan niet liever in één keer vijf? Ook pittig, maar dan zit je wel in een vast ritme.

Ik verander van baan, ga naar een groter ziekenhuis, en denk dat ik de eerste maand (of twee) nog geen nachtdiensten zal moeten (mogen) draaien. Heerlijk :o . Het hoort erbij en ik zet me 100% in, de ORT is ook mooi meegenomen. Maar leuk, nou nee.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:28

miereneter schreef:
Dat klinkt een beetje onhandig, heb je dan niet liever in één keer vijf? Ook pittig, maar dan zit je wel in een vast ritme.

Ik verander van baan, ga naar een groter ziekenhuis, en denk dat ik de eerste maand (of twee) nog geen nachtdiensten zal moeten (mogen) draaien. Heerlijk :o . Het hoort erbij en ik zet me 100% in, de ORT is ook mooi meegenomen. Maar leuk, nou nee.

Normaal draai ik geen 5 nachten alleen heb ik geruild met een collega daarom dat het beetje onhandig is maar is even niet anders en maken we het beste ervan.

Spannend nieuwe baan!

Maar 2 maanden geen nachtdienst lijkt mij niks

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 04:23

Leuk een nieuwe baan Miereneter, veel plezier en succes!

Hier wel altijd een blok van 6 en dan een week vrij, vind het heerlijk

Sinds deze week een nieuwe opname dus de nachten zijn weer lekker pittig nu met nog een man erbij die alles onder plast, met poep gooit en agressief is. Wat is dat toch met die dementerende kerels dat ze allemaal als wilde beesten overal tegenaan staan te urineren en met ontlasting gaan gooien :o

Uiteraard reageert de hele afdeling erop dus zit nu net voor het eerst sinds 23:00u even :o

Gotta love it :') :+

3/6 nu dus ben net op de helft 8-)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 04:51

Leuk Miereneter een nieuwe baan! Veel plezier en succes straks.

Pfoe respect hoor cheytjuh. Lijkt mij toch ook wel weer hele andere manier van werken met mensen met dementie.

Hier 3/4. rustig nachtje en lijk niet zieker te worden dan deze verkoudheid en gewoon blegh. dus goed te doen. Vannacht vooral vast wat taken voor de vroege dienst opgepakt wat kan omdat die het druk hebben nu met meerdere cliënten met RS virus.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 08:08

Wat een nacht zeg,
3 mensen die slecht liggen waaronder 1 cliënt erg onrustig is en in een delier zit.

En eind van de dienst gaat brandalarm ook nog af wat vals alarm blijkt te zijn

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 08:43

Oef Cheytjuh en nardash, geen rustige nachten voor jullie. Hoop dat jullie heel goed kunnen slapen.
PG is niets voor mij. Ik kan het, heb er stage gelopen, maar ik wil niet. Eeuwig respect voor de mensen op de PG-afdelingen, echt.

Werk nu in de geriatrie, ook veel patiënten met dementie, en het is een van de redenen dat ik een nieuwe baan heb gezocht (ik ga naar oncologie). Naast het feit dat ik dat zelf het interessantste vakgebied vind, ben ik toe aan een meer diverse doelgroep.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:53

Pff, pittige nachten zo te lezen. Slaap lekker allemaal.

Heb oneindig veel respect voor mensen in de zorg op dergelijke afdelingen. Echt geen makkelijk werk, al kan ik me wel voorstellen dat het wel heel mooi werk kan zijn ook. Sowieso dat jullie reeksen nachten hebben van 6 vind ik al veel - wij mogen maximaal 4 nachten en dat wordt al amper gepland. Meestal heb ik 2 nachten, vind ik zelf ook het fijnst. Hopelijk kunnen jullie goed uitgeslapen de komende nachten in!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 11:20

Ik ben dit weekend afgeweken van mijn vaste nachten en draai late diensten.

Moet zeggen voor een keer ook heel leuk maar doe mij toch maar weer de vaste nachten.

Zo te zien waren vannacht pittige nachten voor jullie! Hopelijk komende nachten rustiger.
Ik ga er woensdag weer in voor 5.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 07:22

@Eloya : fijn dat je niet zieker lijkt te worden ! Taken oppakken voor om de dag/avonddienst te ontlasten is altijd fijn, doen wij inderdaad ook waar mogelijk in de nacht.

@nardxash : Oh jeetje wat een nacht was dat ! Daar moet je er ook geen meerdere van hebben, hopelijk heb je een beetje kunnen slapen

rest reageer ik later bij, dacht het even rustig te hebben maar helaas :o

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 08:52

Cheytjuh schreef:
@Eloya : fijn dat je niet zieker lijkt te worden ! Taken oppakken voor om de dag/avonddienst te ontlasten is altijd fijn, doen wij inderdaad ook waar mogelijk in de nacht.

@nardxash : Oh jeetje wat een nacht was dat ! Daar moet je er ook geen meerdere van hebben, hopelijk heb je een beetje kunnen slapen

rest reageer ik later bij, dacht het even rustig te hebben maar helaas :o

Ja gelukkig goed kunnen slapen.
Afgelopen nacht gelukkig stuk rustiger op war kleine dingetjes na.

Zo lekker slapen en dan morgen de nacht weer in voor 3

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 03:48

Hier 1/2.

Ik verveel me :+ Het was heel even druk aan het begin (bij ons merk je gewoon verschil of er een goede avonddienst heeft gestaan ja of nee), maar nu is alles rustig.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 03:58

verveelde ik me maar :+

Hier 6/6 en dan vanmiddag een spoedvergadering aangaande de nieuwe opname, daarna lekker een weekje vrij. Ben doodmoe na dit blok :o

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 04:42

Cheytjuh schreef:
verveelde ik me maar :+

Hier 6/6 en dan vanmiddag een spoedvergadering aangaande de nieuwe opname, daarna lekker een weekje vrij. Ben doodmoe na dit blok :o

Dat klinkt pittig!

Ik ben blij dat het eens een keer rustig is hoor, begrijp me niet verkeerd (gezien ik nog steeds niet topfit ben, was vorige week ook ziek...), maar soms verwacht ik wat meer reuring en gebeurd er niks :+

Dus ik ben nu alvast mijn minor die in februari start aan het voorbereiden en wat notulen van een overleg van vorige maand aan t uitwerken

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 06:23

Ik snap je helemaal hoor, de afgelopen maand was het bijna dodelijk saai bij ons in de nachten. Dan kon ik gewoon zo 3 uur serie kijken zonder belletjes.

Maar dit was wel heel pittig en als je er dan 6 hebt , merk je dat lichamelijk wel ff.

Wel fijn dat je dan zulke dingen vast kunt doen in de nachten. Dat probeer ik dan ook altijd als het rustig is, scheelt een heleboel :j

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 07:44

Cheytjuh schreef:
Ik snap je helemaal hoor, de afgelopen maand was het bijna dodelijk saai bij ons in de nachten. Dan kon ik gewoon zo 3 uur serie kijken zonder belletjes.

Maar dit was wel heel pittig en als je er dan 6 hebt , merk je dat lichamelijk wel ff.

Wel fijn dat je dan zulke dingen vast kunt doen in de nachten. Dat probeer ik dan ook altijd als het rustig is, scheelt een heleboel :j

Ik voel me wat dat betreft echt gezegend met altijd maar 2 of 3, als het dan eens chaotisch is, ben je er toch al gauw weer uit :+

Maar ik kan me wel heel goed inbeelden hoe je je voelt na 6 pittige nachten (tijdje terug had ik 3 pittige, dus dubbel zo slecht als hoe ik me toen voelde gok ik zo..)

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 19:05

Na drie pittige nachten met Oud&Nieuw lag ik er al af hoor, en toen moest ik er nog eentje. Zes is dan wel heel zwaar. Te rustig vind ik ook niks, ik ben ook niet gemakkelijk :D .