Ik ben er vanavond weer voor maar 2. En dan mag ik met kerst alle nachten draaien. Wel oud op nieuw vrij.
Grit
Geplaatst: 16-12-24 10:29
Leuk dit topic weer voorbij te zien komen, lang geleden dat ik hier heb gepost. Maar ik werk ook nog steeds alleen maar nachtdiensten.
Mijn slaapritme overdag is slecht, standaard in de ochtend na anderhalf uur wakker, nog moe, maar vergeet het maar dat ik weer in slaap val. Past schijnbaar gewoon niet in mijn bioritme. Tussen twee nachten blijf ik op, eet rond 11u en ga tussen 12-13u slapen tot 19u-20u. Wel een verloren dag zo, maar meestal kwalitatief betere uren slaap. En er staan genoeg vrije dagen tegenover. Als ik uit de nachtdienst kom, slaap ik ook maar kort.
Mocht je nog iemand weten die in de omgeving van Sint-Anthonis (Noord-Brabant) een nachtdienst functie zoekt, we hebben een vacature . Gehandicaptenzorg met in de nacht zowel zorg als uitluisteren/domotica.
miereneter
Geplaatst: 16-12-24 11:06
Wat werken jullie veel nachten, ik kan daar helemaal niet meer tegen . Krijg mijn ritme moeilijk omgedraaid. Ik werk er nu twee of drie per maand, afgelopen tijd wat meer wegens ziekte van collega's.
@Grit, als het maar werkt voor jou, toch. Iedereen slaapt anders na de nachtdienst. Ik wil meestal meteen mijn nest in, en dan slaap ik tot ongeveer 14u-15u. Heel soms doe ik nog twee uurtjes in de avond erbij, als het lukt om in slaap te vallen.
Met Oud&Nieuw mag ik weer, ik werk meestal die nachten zodat ik met kerst vrij mag .
Totaal niet voorgeslapen (op mijn powernapje vanmiddag na dan), dus gaat wat worden Ik heb er bewust voor gekozen niet om de hoek te werken. Ik heb tussen de 35-45 minuten reistijd. Werk officieel tot 7:15, als er weinig over te dragen is, ben ik vaak wel sneller weg (gezien ik dat ruimschoots compenseer met overwerk wat ik niet altijd schrijf, vaak dingen die toch net 10 min langer duren etc). Is redelijk te doen. Met energydrank en ADHD medicatie (op voorschrift) en alles een beetje gunstig timen, ben ik oplettend genoeg in de auto en begint het uit te werken tegen de tijd dat ik thuis aankom.
Lis_Ol
Geplaatst: 17-12-24 23:04
Ik heb 30 minuten reistijd en vind dat altijd wel lekker, kan ik even m’n hoofd leegmaken voor ik thuis ben.
Vandaag geslapen van 9.30-14.15 en vanavond nog even een uurtje op de bank
Shaya_
Geplaatst: 18-12-24 00:35
Ik heb alleen van 9 tot 13.40u geslapen. Maar laatste nacht en dan weekend en tijd om bij te komen.
Ik werk net wel heel graag kortbij. Maar ligt ook denk ik wel in welke setting je werkt. Bij ons is vrij=vrij en indien er nood aan de man is wordt eigenlijk altijd eerst onze baas gebeld die dan komt uithelpen. Is een kleine privé zorgsetting wat een groot verschil maakt.