sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arjette

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:17

Gefeliciteerd Goldenflower!!! Ik zou idd ook de baan aannemen, het is altijd weer werkervaring en mocht het je toch niet lekker zitten kun je altijd weer verder solliciteren. Maar nu heb je tenminste iets!

Die salarissen die genoemd worden zijn trouwens wel erg laag hoor! Wat voor vooropleiding zit daar aan vast? Ik weet wel dat ik voor zo'n laag salaris echt niet fulltime ga werken!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:47

Heb zo juist 2 online solli's verstuurd. Ga maar eens kijken of er nog meer tussen zit. Haha!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:49

kaatje77 schreef:
@Goldenflower.
Pak die baan en bewijs dat je meer waard bent.
Het staat ook goed op je cv *LOL*

Ik kon vorig jaar ook een baan krijgen als assistent accountant buitendienst en mijn loon was 1200,= BRUTO, dus je hebt niks te klagen hoor. Vork

Mijn solli ging super.
Erg fijn bedrijf en volgende week hoor ik meer.
Ik hoop zo dat ik terug mag komen. *LOL*

Nam je ook aanbod aan of ging je ergens anders werken? Waarom was het zo laag bij die functie?

WenK schreef:
Goldenflower gewoon doen. Jeetje das best netjes nog hoor! Toen ik, met enkel HAVO op zak, begon te werken verdiende ik 1200 GULDEN per maand voor 40 uur. Langzaam maar zeker ging ik steeds meer verdienen, komt vanzelf, bewijs maar wat je kunt en dan komt de beloning heus wel. En zo niet heb je een mooie ervaring waardoor je bij een ander bedrijf hoger in kan stappen.

Je hebt wel gelijk. Nu heb ik een kans om werkervaring op te doen en dat is wel handig voor later. Ik hoop dat mijn salaris hoger wordt met verlengen van een contract. Maar vind mijn startsalaris wel laag. Het scheelt niet veel van minimumloon. Voor die loon hoef je niet eens te leren! Ze doen het aan halfjarige contracten . Wat voor werk doe of deed je?

WenK schreef:
Ik was indertijd 17, vers van de HAVO af... Dat scheelt nogal. En (sorry als ik het mis heb) maar volgens mij is Goldenflower ook nog geen 23...

Je hebt wel goede geheugen. Knipoog Ik ben inderdaad nog 22, dus val net buiten de groep. Tong uitsteken Verder heeft het bedrijf geen CAO, dus het wordt wel lastig met bepaalde dingen. Maar ik krijg wel 25 vakantiedagen en overwerk wordt uitbetaald.

Soda schreef:
Ik zou het ook doen Goldenflower! Vanuit een baan solliciteren is altijd makkelijker dan als je werkeloos bent. Bovendien verdien je nu wat en als je werkeloos bent niet. Je kan nu rustig uitkijken naar een leukere/beter betaalde baan zonder dat er druk achter zit. En werkplezier en -ervaring is niet altijd uit te drukken in geld (zei de academicus met een mager MBO-salaris die de afgelopen 1,5 jaar ontzéttend veel geleerd heeft op haar werk en daarbij ook supercollega's had Haha! )

Ik weet nu een beetje wat ik wil doen en ik neem deze baan. Ik ga morgen of donderdag naar hun bedrijf bellen en zeggen dat ik volgende week wil beginnen met werken. Het klopt wel dat je tijdens je werk op je gemak naar betere baan kan gaan zoeken als je huidige baan niet bevalt en geld is altijd mooi meegenomen. Maar ik ga morgen wel naar een gesprek van een andere bedrijf. Dat functie lijkt me ook heel leuk. Haha! Maar dan wordt wel lastig ivm aanbod van een baan. Tong uitsteken Maar dat afspraak had ik al 2 weken geleden gemaakt.

Bedankt voor jullie adviezen en felicitaties!! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Goldenflower op 12-03-08 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 00:18

Goldenflower, een dag voordat ik ging tekenen kreeg ik een telefoon om mee te doen aan een project om je eigen bedrijf te beginnen en daar ligt mijn hart.
vandaar dat ik niet getekend heb.

Maar wat goed.
Gefeliciteerd zeg. Ik vind het een goede keuze.
En ik zou ook naar dat bedrijf gaan morgen. Niet geschoten is altijd mis. Vork
Succes hoor. Haha!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 00:37

Oeeehhh... ik zou vandaag of morgen gebeld worden met de mededeling of ik wel of niet aangenomen ben...
Vandaag niet gebeld, dus morgen alleen nu in spanning afwachten hoe laat ze bellen..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 08:05

Hoi Goldenflower, dan is voor jouw het minimum loon ook een stuk lager, dan is 1400 niet zo slecht hoor, wel zou ik met hun bespreken dat je loon of bij verlenging of wanneer je jarig bent wel mee stijgt met de normale verhoging van het minimum op die leeftijd. Wij doen dat hier ook met mensen die iets meer dan het minimum verdienen, die krijgen steeds hetzelfde percentage salarisverhoging, als mensen die het minimumloon verdienen.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 09:52

Ik ben ook druk aan het solliciteren. Heb mijn cv ook op monsterboard gezet, wordt echt helemaal plat gebeld door uzb's. Ondertussen word ik daar echt een beetje gek van.
Ik heb nu tijdelijk werk op een tankstation hier in de buurt zodat ik rustig op zoek kan gaan naar een baan die ik echt leuk vind. Ik zoek nl werk als management assistent / secretaresse. Afgelopen week 2 gesprekken gehad, bij 1 bedrijf ben ik het niet geworden, van de ander hoor ik eind deze week of ik door ben naar de 2e ronde. Vanmiddag heb ik ook nog een sollicitatiegesprek, deze functie lijkt me echt helemaal super, hoop echt dat het gesprek een beetje goed gaat Haha!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:32

Goldenflower. Ik was toen administratief medewerkster bij een hypotheekbemiddelaar. Haha ik weet dat nog zo goed omdat het mijn 1e baantje was. Haha!

25 dagen is overigens wel vrij normaal, hier heb je 24 vrije dagen en 3 atv dagen. Dat overwerk uitbetaald word is heel netjes!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:35

ik heb 24 vrije dagen en tijd voor tijd, dus als ik overwerk mag ik de volgende dag (of een andere dag) uitslapen
maar werk in priniciepe niet over, niet nodig

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:42

Ik hoor het vandaag..
Wachten duurt te lang, helemaal als je niet weet hoe laat iemand kan bellen No Cheer

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:06

Patriciavt schreef:
Ik hoor het vandaag..
Wachten duurt te lang, helemaal als je niet weet hoe laat iemand kan bellen No Cheer

Daar weet ik ook alles van. Knipoog Ik zit ook te wachten op een bedrijf, die lijkt me ook heel leuk.

Je moet gewoon wachten. Geduld is schone zaak, he. Haha! Anders bel je rond 16.00 uur naar het bedrijf of je wacht netjes totdat je gebeld wordt.

Wat voor functie is het?

WenK schreef:
Goldenflower. Ik was toen administratief medewerkster bij een hypotheekbemiddelaar. Haha ik weet dat nog zo goed omdat het mijn 1e baantje was. Haha!

25 dagen is overigens wel vrij normaal, hier heb je 24 vrije dagen en 3 atv dagen. Dat overwerk uitbetaald word is heel netjes!

Hoe oud was je toen? Hoeveel geld kreeg je?

Ik ben ook blij dat overwerk uitbetaald wordt. Ik ga niet voor niks werken als ik geen geld of vrije dagen krijg. Mijn toekomstige loon is ook lachertje. Verdrietig

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:21

Als administratief medewerkster was ik dus 17 en kreeg 1200 gulden.

Toen ik 22 was (en dus al best wat werkervaring opgedaan had) verdiende ik zo'n 1600 euro geloof ik. Overigens heb ik heel veel tijdelijk werk gedaan via het uitzendbureau. Door elke keer een net iets hoger bedrag te noemen ben ik vrij snel gegroeid qua salaris.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:47

Ik ben sinds deze week ook weer aan het solliciteren, werk nu sinds 1,5 jaar als secretaresse maar ben echt aan iets mee uitdaging toe dan heel de dag postpakketjes te maken, dus hup weer aan het zoeken dus!!!
Nu heb ik maandag een brief op de post gedaan voor de functie commercieel medewerker binnendienst, nou ben ik niet echt geduldig met dit soort dingen dus vraag me af wanneer ik een reactie krijg van het bedrijf, wil het heel graag!
Qua opleiding enz zit ik goed dus hoop echt dat ik word uitgenodigd voor een gesprek!

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:12

Goldenflower, ik zou idd ook gewoon nog naar het gesprek met het andere bedrijf gaan. Als het goed is heb je ook proeftijd bij het bedrijf waar je nu bent aangenomen, dus mocht die andere baan veel beter zijn, kun je in principe gelijk je baan opzeggen. Ik heb nu ook morgen een gesprek bij een best wel leuk bedrijf, maar kreeg vandaag te horen dat ik in april ook een gesprek heb bij een ander (nog leuker en passender) bedrijf. Mocht ik nou bij het bedrijf van morgen aangenomen worden zit ik ook eventjes in een lastig parket, want ik wil dat gesprek bij dat 2e bedrijf toch ook wel doen!

Patricia, al wat gehoord??

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:14

Nee nog niets No Cheer

Collega belde net, of ik al wat gehoord had want zij waren ook nieuwsgierig.. maar clustermanger is vrij dus ik hoop wel DAT ik nog gebeld wordt..

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:16

anders rond 16.00 ofzo zelf eventjes bellen, weet je gelijk waar je aan toe bent.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:17

Goldenflower schreef:
Patriciavt schreef:
Ik hoor het vandaag..

Daar weet ik ook alles van. Knipoog Ik zit ook te wachten op een bedrijf, die lijkt me ook heel leuk.

Je moet gewoon wachten. Geduld is schone zaak, he. Haha! Anders bel je rond 16.00 uur naar het bedrijf of je wacht netjes totdat je gebeld wordt.

Wat voor functie is het?

Groepsbegeleiding op een crisisgroep, jeugdhulpverlening Lachen
echt onwijs leuk team, leuke groep kids (die wisselt vanwege opvang na crisis)
Heb er vorig jaar mijn jaarstage van het HBO gedaan, helemaal mijn plekje Lovers

Had net stiekem al even gebeld.. telefoon staat wel aan maar ze neemt niet op
Probeer het straks nog een keer Ja

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:40

O duimen, ik zal mee duimen voor je Patricia.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:58

Dank je wel Haha!

Heb inmiddels nog een keer gebeld, maar weer geen gehoor...

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:05

Wachten is vervelend he? Duurt zo lang! Clown

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:07

Yep, iedereen heeft hekel aan wachten. Ik wou net gaan bellen naar het bedrijf en toen ging net een telefoon en mijn moeder zit nu 10 min te hummen. Duivel Nog even en dan ruk ik telefoon uit haar handen.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:29

Ik ben vandaag even langs geweest voor een kennismakingsgesprekje. Het is nog steeds niet helemaal duidelijk wanneer ik precies ga beginnen, maar dat hoor ik deze week. Ik ga meteen volgende week naar Groningen om daar ook de mensen te leren kennen. Iedereen is tot nu toe heel aardig en ik heb er erg veel zin in Ja Ik heb trouwens 32 vakantiedagen per jaar, ambtenaar he? Haha!
Succes voor iedereen die zit te wachten, het gaat helemaal goedkomen, ik voel het!

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:45

Patricia, vervelend zeg, dat ze ook niet opneemt, zul je altijd zien! Snappen die mensen dan niet dat het voor jou zenuwslopend is om zo lang te moeten wachten? Knipoog

Ik heb net m'n sollicitatie van morgen voorbereidt, het is wel een functie die mij past, dus ik hoop dat het deze keer wat verder gaat komen dan alleen een eerste gesprek!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:09

sonjim schreef:
Hoeveel jaarcontracten heb je nu gehad dan?? Na 3 jaarcontracten is het verplicht een vast contract te geven.

Niet helemaal waar.
Na drie tijdelijke contracten of een dienstverband van drie jaar is het verplicht een contract voor onbepaalde tijd te geven. Die verplichting geldt dus ook na drie contracten van een half jaar (drie contracten) of na twee contracten van anderhalf jaar (dienstverband van 3 jaar).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:11

ik heb 3 keer een contract van 3 maanden gehad, daarna onbepaalde tijd