Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:22

horselove154 schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen dus sorry als mijn vraag al gesteld is...
Hoe kijken jullie naar patiënten?
Denken jullie na een operatie wel eens na over de patiënt?
Alvast bedankt voor jullie reactie!

hoe je kijkt naar patienten? tja gewoon als patient, weet het niet uit te leggen.. en natuurlijk denk je weleens aan een patient na een operatie (tenminste ik vind het wel natuurlijk, als je een beetje menselijk bent) maar vooral de minder leuke dingen blijven je bij. Maar gelukkig kan ik zulke dingen wel redelijk makkelijk van me af zetten. En daarom is verpleging niet wat voor mij, ik zou me alles van de patient teveel aantrekken.

row_bow

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:22

Hallo allemaal!
Ik heb even een vraag aan jullie.
Ik heb nog geen sollicitatiebrieven geschreven, omdat ik pas net weet dat ik de opleiding tot operatieassistent wil gaan volgen. Nou vroeg ik me af, ben ik nog wel op tijd voor de sollicitatierondes voor de opleiding die per 1 september begint?
Of is het verspilde moeite om nu nog te gaan beginnen met solliciteren, en kan ik beter even wachten en solliciteren voor de opleiding die 1 maart begint.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:58

Toen ik wist dat ik deze opleiding wilde gaan doen was het maart :+ En ik ben ook nog aangenomen. Lekker schrijven dus!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:00

Shaar schreef:
Toen ik wist dat ik deze opleiding wilde gaan doen was het maart :+ En ik ben ook nog aangenomen. Lekker schrijven dus!

same here :+

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 09:37

Ik heb informatie gekregen wat betreft het loon.
Even wat info vooraf; ik heb al tien jaar een kantoorbaan, maar de opleiding voor OK ass. trekt nog steeds. Omdat ik nu een bepaald salaris gewend ben, en de nodige vaste lasten (en uitgaven voor leuke dingen), wil ik vooraf het financiele plaatje in beeld hebben.

Ik kom gewoon in het leerlingensalaris, iets van 1300 euro bruto, voor een 36 urige werkweek.
Dit kan ik gewoon echt niet trekken in mijn situatie. Helaas.

Ik had gehoopt, maar daar ga ik nog wel achteraan, dat ik nog twee dagen mijn kantoorbaan zou kunnen houden (om mijn totale inkomsten toch nog ongeveer gelijk te krijgen dan dat ik nu heb).
Even heel zwart/wit:
Maar 36 uur (opleiding) plus 16 uur (kantoorbaan) is, 52 uur in de week, dat gaat geen mens jaren volhouden.

Ik denk niet dat ze me aannemen voor drie dagen in de week, voor hetzelfde leerlingensalaris.

Ik vraag me uberhaupt af, of de opleiding te doen is drie dagen in de week.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 09:51

Maar dan zul je toch eigenlijk nooit meer een andere werk/leer opleiding kunnen doen als je er niet (tijdelijk) op achteruit kan en wil gaan?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:06

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker bereid om het tijdelijk met minder geld te doen. Maar ik moet ergens beginnen om het financieel plaatje helder te krijgen, en daar zal waarschijnlijk uitkomen dat ik er X euro op 'achteruit' zal gaan. Daarna heb ik wel de baan die ik graag wil, dat besef ik me maar al te goed.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:59

Als ik het goed heb, mag je niet minder dan 89% werken tijdens je opleiding. Dat komt neer op 32 uur.
Maar je zou natuurlijk kunnen onderhandelen over je salaris. Logisch dat je die stap terug niet zomaar kunt maken.
Bij ons zijn er ook mensen vanuit een andere baan overgestapt met behoud van hun salaris.
Ikzelf ben operatie-assistent en nu naar de anesthesie overgestapt. Ook met behoud van mijn salaris want voor een leerlingensalaris had ik dat echt niet gedaan.

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:45

Hadden jullie trouwens allemaal op de middelbare school het profiel N&T of N&G?

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:50

Ik niet :n

;)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:13

ik EM

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:06

Oeff.. 2 febr. heb ik een capaciteitentest.. :=

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 18:40

Weten jullie zo nog vragen die gesteld werden tijdens het sollicitatiegesprek? :)

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 18:50

Ik heb deze week twee gesprekken daarom. Hoop het zooooooo!! Hebben jullie verder nog tips?

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 18:51

Is er trouwens iemand hier de de opleiding doet in het Raboud in Nijmegen?

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:39

Er zijn in dit topic al heel vaak tips gegeven, en vragen die gesteld worden in een sollicitatie gesprek gevraagd worden. Ff terug lezen ;)

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 21:41

Ja heb ik ook gelezen hoor. Heb heel het topic nog eens uitgebreid doorgespit. :D Maar dacht misschien zijn er nog aanvullingen.

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 15:50

Ik vroeg me wat af.

Stel jullie hebben de keus tussen een groot universitair ziekenhuis en een klein ziekenhuis. Wat zouden jullie dan doen? Ik weet dat het persoonlijk is maar ben nieuwschierig!

Bijvoorbeeld de keus tussen het UMC St. Radboud in Nijmegen en een klein streekziekenhuis.

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:57

Dat heb ik mezelf ook heel lang afgevraagt, ik denk dat beide zo zijn voor- en nadelen hebben.. Toch lijkt het mij persoonlijk net iets leuker in een UMC. Omdat het toch net iets groter is, en ze hebben daar meestal ook een groter aanbod qua operatie's.
En jij?

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 18:05

Ja ik vind het ook zo zijn voor en nadelen hebben! Ik vraag me dus af hoe de sfeer is in zo'n groot ziekenhuis. Kwa aanbod van operaties lijkt me een UMC ook veel interessanter!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:29

Perifeer ziekenhuis ;)
Ik moet toegeven; soms vind ik het jammer dat wij niet die grote diversiteit aan operaties hebben, alle 'spannende' dingen gebeuren toch gauw in een groot ziekenhuis. Maar toch ben ik heel blij dat ik in mijn opleidingstijd in een klein ziekenhuis zit. Als ik leerlingen uit mijn klas hoor uit bijvoorbeeld het UMC Utrecht mogen zij veel minder dingen doen, omdat er nog 450 co-assistenten aan tafel staan. Waar ik werk is het heerlijk klein, en wij mogen ook echt altijd aan tafel. Het is inderdaad persoonlijk, ik vind het bijvoorbeeld prettig om zo lekker klein en 'hecht' te beginnen.
Toch denk ik dat ik later zeker eens in een groter ziekenhuis zou willen werken :j

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:31

Ik heb even een vraag.
Ik wil echt heeel erg graag de opleiding gaan doen voor operatie assistent. :D
Ik doe nu de opleiding Dokters assistent is het mogelijk om na deze opleiding tot operatie assistent te gaan doen, want ik hoor van meerdere mensen dat ze niet graag dokters assistente hebben bij de opleiding.

alvast bedankt! ;)

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:34

Het word echt spannend nu ik ga 1 maart beginnen. En nu maar hopen dat het allemaal gaat lukken.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:23

Mo0wtjee schreef:
Ik heb even een vraag.
Ik wil echt heeel erg graag de opleiding gaan doen voor operatie assistent. :D
Ik doe nu de opleiding Dokters assistent is het mogelijk om na deze opleiding tot operatie assistent te gaan doen, want ik hoor van meerdere mensen dat ze niet graag dokters assistente hebben bij de opleiding.

alvast bedankt! ;)

Gewoon solliciteren! Het klopt dat sommigen ziekenhuizen liever geen doktersass. hebben omdat deze opleiding maar 3 jaar duurt en het niveau niet zo hoog is daar, denk aan rekenen enzo.

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:00

Idd gewoon proberen