Eindexamens 2018/2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SBravour

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:04

Ik hoop het ook! Had de moed verzamelt om na te kijken, maar het komt er pas maandag op :D

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:09

SBravour schreef:
Ik hoop het ook! Had de moed verzamelt om na te kijken, maar het komt er pas maandag op :D

Ja, inderdaad. Ik denk dat ik de antwoorden allang weer vergeten ben dan. :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:23

Ik meld me hier ook even last minute := Ik doe staatsexamen VWO in nederlands, geschiedenis en Engels.

Ik vond vraag 6 en 7 ook erg verwarrend. Voor mijn gevoel identieke vragen. Heb het maar gemeld bij Laks. Of er nou een verschil zit tussen die vragen of niet, het was gewoon verwarrend en kost tijd.

Vraag 35 vond ik overigens ook een twijfelachtige.

Ben benieuwd naar de antwoorden. 13 mei pas online -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:58

Vraag zes en zeven heb ik al fantastische memes over gezien

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:05

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:06

Ik vond 6 en 7 wel duidelijk… :D Het was toch gewoon de vraag welke argumenten de ene gaf die tegengesteld waren aan die van de ander, en andersom?

Ik zag trouwens op internet dat een hoogleraar wel al zijn antwoorden had gedeeld. Voor 80% ongeveer goed.
https://www.neerlandistiek.nl/2019/05/c ... ntwoorden/

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:05

Athelas schreef:
Ik had vandaag Nederlands. Vond het een lang examen, deed er veel langer over dan al m'n oefen examen.
Maar het zal wel een 6je zijn hoop ik!

Ja dat had ik ook! Ik was bij het oefenen altijd een halfuur of uur eerder klaar, en nu had ik echt al mijn tijd nodig, 1 vraag niet kunnen maken ( voor 2P ) en de laatste tekst en vragen een beetje haastig gedaan...toen raakte ik in de stress namelijk :=

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:08

Incroyable schreef:
Nou ik had wiskunde A vandaag en dat viel me vies tegen. Zaten echt een paar baggeropdrachten tussen en ik vond het echt in de verste verte niet lijken op de examens van eerdere jaren terwijl ik er toch echt een heel aantal gemaakt heb.. Hopelijk een beetje een oké cijfer. Ik ga niet kijken naar de antwoorden, dat vind ik echt paniek maken om niets haha. Is nu toch niets meer aan te veranderen.

2 dagen te laat, maar ben enorm inactief geweest op bokt :+

Het zou denk ik aan mij liggen maar volgens mij ben ik een van de weinige die wiskunde écht makkelijk vond :+ Ik heb mijn cijfer al soortvan uitgerekend, moet (zonder die extra punten voor doorrekenfouten) tussen de 7,4 - 9,2 zitten... Het scheelt alleen dat er niks van exponentiële groei erin zat en heel weinig van breuken herleiden (1 vraag van 3 punten...), zijn mijn 2 slechtste dingen bij wiskunde... en scheelt nou dat daar weinig van naar voren kwam.
Had wel iets van een boxplot verwacht of iets, dat je meer met het formuleblad zou moeten werken zegmaar

bentefoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:50

Calanthe schreef:

Het zou denk ik aan mij liggen maar volgens mij ben ik een van de weinige die wiskunde écht makkelijk vond :+ Ik heb mijn cijfer al soortvan uitgerekend, moet (zonder die extra punten voor doorrekenfouten) tussen de 7,4 - 9,2 zitten... Het scheelt alleen dat er niks van exponentiële groei erin zat en heel weinig van breuken herleiden (1 vraag van 3 punten...), zijn mijn 2 slechtste dingen bij wiskunde... en scheelt nou dat daar weinig van naar voren kwam.
Had wel iets van een boxplot verwacht of iets, dat je meer met het formuleblad zou moeten werken zegmaar

Had jij jouw antwoorden overgeschreven en mee genomen naar huis om alvast na te kijken? Ik wou dat dus gisteren doen met M&O maar mocht opeens niet van de surveillant -O-

Pollywollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:16

Bij ons kan je je klad om 5 uur ophalen.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:16

Ik denk dat als je de antwoorden ziet je je nog wel kan herinneren wat je had ongeveer?

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 01:45

Calanthe schreef:
Incroyable schreef:
Nou ik had wiskunde A vandaag en dat viel me vies tegen. Zaten echt een paar baggeropdrachten tussen en ik vond het echt in de verste verte niet lijken op de examens van eerdere jaren terwijl ik er toch echt een heel aantal gemaakt heb.. Hopelijk een beetje een oké cijfer. Ik ga niet kijken naar de antwoorden, dat vind ik echt paniek maken om niets haha. Is nu toch niets meer aan te veranderen.

Ja en laten die 3 dingen net de dingen zijn die ik goed kan. _O-
Ik heb stiekem toch naar de antwoorden gekeken en valt me alles mee. In elk geval hoger dan een 6.5!

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:36

Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:49

yvettt02 schreef:
[ [url=m/MeVYGo.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')

Ik zie zo op tegen morgen. -O- Kan eerst lekker 3 uur geschiedenis gaan maken en dan nog eens 3 uur bio. Ik heb oprecht geen idee hoe ik nog concentratie over ga hebben voor bio?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:52

Athelas schreef:
yvettt02 schreef:

Ik zie zo op tegen morgen. -O- Kan eerst lekker 3 uur geschiedenis gaan maken en dan nog eens 3 uur bio. Ik heb oprecht geen idee hoe ik nog concentratie over ga hebben voor bio?

Ik heb zelf echt zin in geschiedenis. Behalve het vele schrijfwerk dan..

22ste heb ik een dag met twee examens en ik vraag me oprecht af hoe ik dat vol ga houden qua concentratie. Medicatie werkt maar 8 uur dus dat is net niet lang genoeg voor beide examens. En gewoon sowieso, 6 uur lang stilzitten..pff.

Leraren vóór het examen: "plan pauzes in tijdens het leren! Je kan je niet te lang achterelkaar leren want je concentratie raakt op"

Tijdens examen: *zes uur volle concentratie vereist waar je meest belangrijke cijfer van je middelbare school carrière vanaf hangt*

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:56

Athelas schreef:
yvettt02 schreef:

Ajj succes alvast! Dat wordt een zware dag, hoe kunnen ze dat nou doen zo samen op een dag _-:( Mijn concentratie is al op halverwege de eerste toets :') Ik heb morgen ook Bio, na al twee toetsen slecht te hebben gemaakt zakt de moed me een beetje in de schoenen...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:19

Ik heb vorig jaar ook twee examens op een dag gehad. Vond het erg goed te doen verrassend genoeg. Als het goed is heb je een uurtje of twee pauze toch? Dan vooral niet nog gaan stampen maar gewoon ergens in een parkje relaxen. Vond twee examens op een dag juist fijner dan dit gezeur met twee weken lang lijden :Y)

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:19

Ik zie zooo op tegen geschiedenis. -O- Ik heb het de afgelopen jaren echt een rotvak gevonden en het gaat zo erg van de vragen afhangen. Ik moet een 4.2 halen om een 5.5 te blijven staan, maar of ik dat red.. :=

bentefoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:34

Ik heb morgen natuurkunde (havo) vandaag nog wat opdrachten gemaakt maar die gingen opeens toch niet zo goed?! Dus ik gelijk in de stress :') maar moet goed komen, de rest van de oefen examens die ik heb gemaakt van natuurkunde gingen wel goed dus hoop dat het morgen wat mee valt...

Succes allemaal morgen! :)

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:49

Tip voor als je tijdens de toets je concentratie kwijtraak of echt vastloopt: Ga even naar de WC.
Doe daar bijvoorbeeld even een ademhalingsoefening, 4-4-4-4 vind ik een fijne. Dwz, vier tellen inademen, vier tellen adem vasthouden, vier tellen uitademen, vier tellen vasthouden, en dat een paar keer herhalen. Eventueel kun je de vier tellen langzaam langer maken. Of zing even een liedje ofzo :')
Ja, het kost wat tijd om naar de wc te gaan waardoor je misschien de laatste vragen niet kunt beantwoorden. Maar dat is minder erg dan dat je de helft van de toets onzin invult omdat je je niet meer kunt concentreren.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:50

Succes allemaal morgen! :)

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:59

Weet iemand in hoeverre vwo natuurkunde verschilt met havo natuurkunde? Twijfel om morgen nog even op mijn dooie gemak een examen op vwo niveau te maken, omdat ik alle havo examens al heb gemaakt...

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:21

Kairos schreef:
Weet iemand in hoeverre vwo natuurkunde verschilt met havo natuurkunde? Twijfel om morgen nog even op mijn dooie gemak een examen op vwo niveau te maken, omdat ik alle havo examens al heb gemaakt...

Denk meer inzicht en ook o.a. astrofysica en quantum hebben wij erbij. Anders ga je gewoon naar natuurkunde uitgelegd en ga je een paar mechanica opgaves oefenen ofzo? Elektriciteit en dat soort onderwerpen kan ook wel denk ik.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 23:01

FlameHorse schreef:
Kairos schreef:

Denk meer inzicht en ook o.a. astrofysica en quantum hebben wij erbij. Anders ga je gewoon naar natuurkunde uitgelegd en ga je een paar mechanica opgaves oefenen ofzo? Elektriciteit en dat soort onderwerpen kan ook wel denk ik.

Thanks voor de tip. Weet ergens niet of het zo'n goed idee was om nu nog bezig te gaan, want allerlei vragen borrelen op :')

Kan het in het geval van een snaarinstrument een lopende en een staande golf zijn? Of is het altijd een lopende golf, behalve als er staat er treed resonantie op?

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 23:01

Heel veel succes allemaal morgen! _/-\o_ +:)+