VWO 4 - 2015/2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:52

Oe oeps! Ik zou nummertje 3 zijn... maar leuk beestje om te zien hoor, Marlies!

Ik ben marrit niet, maar Ik heb ook ckv ;)
culturele kunstzinnige vorming

Bij ons heb je elke periode en andere discipline. Ik had afgelopen periode muziek&dans en wat ik nu krijg is eem verrassing. Naast opdrachten en 1 keer een toets moeten wij ook een bepaald aantal culturelw activiteiten doen en inleveren in combinatie met een verslag!

Kimmie25501

Re: VWO 4 - 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:07

De praktijk lijkt me leuk, maar de rest :r
Wij hebben alleen kcv: klassieke culturele vorming.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:23

Het rijden vandaag was nog verschrikkelijker dan normaal!
Hij was zo sloom, echt niet normaal meer.
Na ongeveer 10 rondjes ben ik er maar weer afgestapt, het was echt niet leuk meer.
Het is nu zelfs zo erg dat ik er om moest huilen, (kan ook door maandelijkse feestje komen haha).
Maar ik heb nu eigenlijk helemaal geen zin meer om te gaan rijden, zo erg is het.
Gelukkig ga ik morgen het bos in, en ik heb aan iemand gevraagd of zij hem misschien woensdag kan rijden. Zij kan een stuk beter rijden dan ik, dus ik dan kan ik zien of het aan mij ligt of niet.

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:39

Even wat minder serieus gaan trainen dan Kim! Wel balen zeg, maar het komt vast goed!

Gisteren was ik ook gaan rijden, want ik moest de paarden binnen zetten. Mijn instructrice was namelijk weg. Paardlief was al aan het miepen aan de achterkant vd bak. Toen gingen ze daarachter ook nog met van die quads rijden. Beest helemaal bang, dus toen hij redelijk te rijden was maar weer afgestapt -O-

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:21

Kimmie25501 schreef:
Marrit, bij wat is ckv bij jullie? Ik ken alleen kcv haha.
Joëlle, ik weet niet of fietsen met een paard van 1.87 m. een goed idee is :')
Succes Lobke!
Leuk paardje Marlies! (je eerste reactie is al binnen)

Doe jij gymnasium? De mensen bij ons die dat doen hebben ook iets anders, volgende mij KCV idd. CKV gaat gewoon over kunst, zoals muziek, architectuur, theater etc. Daar krijg je dan les over en moet je vooral opdrachten rondom maken. In de 2e periode krijgen we ook een toets, in de 1e had ik die niet.

edit: zie dat er al op gereageerd is, sorry!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:04

Elise, wat moet ik dan doen? haha
Vervelend!
Marrit, ja ik doe gymnasium inderdaad.

Ik ben vandaag ook nog de stad in geweest. Ik heb een vest (in de winkel noemen ze het hoodie) en een sportbh gekocht (ook nodig haha). Daarna ben ik ook nog naar mijn opa en oma geweest. Het is echt zo'n raar gevoel, om kwart over vijf werd het al donker. Ik hou toch meer van de zomertijd.

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:47

Kimmie25501 schreef:
Elise, wat moet ik dan doen? haha
Vervelend!
Marrit, ja ik doe gymnasium inderdaad.

Ik ben vandaag ook nog de stad in geweest. Ik heb een vest (in de winkel noemen ze het hoodie) en een sportbh gekocht (ook nodig haha). Daarna ben ik ook nog naar mijn opa en oma geweest. Het is echt zo'n raar gevoel, om kwart over vijf werd het al donker. Ik hou toch meer van de zomertijd.

Balkjes draven, een keer springen, naar buiten, paard losgooien, longeren of gewoon zonder zadel? Ik weet niet of zoiets mogelijk is hoor, maar dat maakt jou en je paard misschien wat enthousiaster ;)

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:31

Het ging idd al haast schemeren toen ik om 16.00 uur vrij was. Houd hier ook erg van de zomertijd, hoewel deze tijd me ook een gezellig gevoel geeft.
Nu muziek aan het leren, best moeilijk! Meer mensen hier die muziek hebben?

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:09

Ik heb het 3 jaar gehad. Ik ken alleen de basis; stukje musiekgeschiedenis, maatstrepen, noten, vormschema's etc. Ik ben verder niet muzikaal...
wat jammer van het rijden Kim! Spring je ook met hem?

Watske gaat weer beter! Ze had een enorme terugval maar nu loopt ze best aardig! :) ze draaft weer rond!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:46

Balkjes zou ik wel kunnen doen ja, het nadeel is alleen dat ik niet precies weet hoe ver ze uit elkaar moeten.
Springen doe ik in de springles, ik durf het nog niet zo goed alleen te doen, omdat ik bang ben dat ik dan ineens te hoog ga ofzo.
Paard losgooien doe ik vaak.
Longeren krijg ik nog hulp voor haha.
Gewoon zonder zadel is voor mij niet heel gewoon. Ten eerste kom ik er niet op in mijn eentje, en ten tweede zit hij heel verschrikkelijk.
Maar toch bedankt voor de tips! Ik ga ze zeker uitvoeren.
Marrit, ik heb altijd muziek opstaan eigenlijk. Behalve als ik echt teksten moet leren.
Wat fijn Femke!

Sylvia_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:51

Oeps heb al een tijd niet meer gereageerd zie ik hahah, ook ik heb volgende week toetsweek -O-
Ben al wel begonnen met samenvatten, maar sommige vakken zijn echt ontzettend veel.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:54

Veel succes Sylvia!

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:27

bestekhaha (wat was je naam ookalweer?), ik heb ook muziek! :D Ik vind het een erg leuk vak, ook al zie ik wel op tegen het algemene kunsttheorie-gedeelte dat in de tweede helft van dit jaar begint... is dat bij jou ook zo?

Succes iedereen die binnenkort toetsweek heeft! +:)+

Ik heb de cijfers van mijn eerste toetsweek al terug, ben er echt heel blij mee, geen enkele onvoldoende :D.

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:57

Marrit ;). Ik heb nu ook al theorie. Volgende week dinsdag heb ik een toets. Moet best wel veel leren…Ben al begonnen…(ik weet dat sommigen dit misschien raar vinden, maar ach, na de toetsweek heb ik tijd over en ja, het is dus veel. :P )
Maar wees niet ongerust hoor! Het is wel te doen. M'n docent legt goed uit en ik heb goed boekje om uit te leren. Ik heb nu trouwens ook praktijk, zingen & spelen. Halve les theorie, halve les praktijk. Hoe werkt dat bij jou?
Enne, hoe heet jij? :o

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:16

Supergoed Erin!
Wat voor theorie zit er dan in je toets Marrit?

Oreo was zo blij op bosrit! Hij ging echt keihard! Met de galop ging het alleen niet zo goed, hij crosste iedereen voorbij haha.

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:47

Veel begrippen als 'hemiool' en 'tactus,' theorie over ritme en maatsoorten, begrippen over tempoaanduidingen: allegro = snel, andante = gaande etc. Sommige begrippen moet je ook toepassen. De allermoeilijkste hoef ik gelukkig alleen te weten. :)

verder nog toepassing en als opschrijven welk instrument je hoort, en een dictee over welke noten je hoort.

Klinkt leuk, Kim! Hoe combineer je je paard eigenlijk met school? Zelf ervaar ik niet sUper veel vrije tijd naast school, en een paard lijkt me best veel tijd/energie kosten!

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:19

Marit, wat jij allemaal op noemt had ik vorig jaar al hahaha. Ik was daae echt zo slecht in he. Ik zat daar dan zo van jaaa ik weer echt niet of dit een c d f of weet ik veel wat voor noot is enzo...
Paard en school combineren gaat bij mij best redelijk eigenlijk. Ik ga meestal op maandag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag en zondag naar de pony's. De ene pony rijd ik 4x per week en de ander wisselend. Maar die is nog jong dus dat maakt ook niet zoveel uit. Verder werk ik op dinsdag en vrijdag/zaterdag. Opzich vind ik het goed te doen en ik heb voldoende tijd voor huiswerk en vriendinnen. Aan de eind van de week ben ik dam bek af maar ik heb liever het gevoel dat ik wat heb gedaan dan dat ik niets heb uit gevoerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:23

Jeeezz, hoe red jij dat in vredesnaam? :oo Dan ben je zeker wel vroeg uit/heb je nauwelijks huiswerk. Want met mijn tijden en hoeveelheid zou je het nooit redden. :+ Ik kan met geluk 2 a 3 keer per week naar de paarden (waarvan 1 of 2 keer vaak in het weekend is! Behalve wanneer er iets uitvalt etc.)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 22:04

Ik heb geen muziek maar mijn vader is muziekdocent, dus ik had alle hulp kunnen krijgen die ik wilde :D

Welkom, Marrit :)

Kim, heel vervelend dat het minder gaat met het rijden... Ik ken het wel, ik heb vroeger ook wel eens gefrustreerd op het paard gezeten. Ik heb even geen tijd om advies te geven want drukdrukdruk, maar ik hoop wel voor je dat het snel wat beter gaat! Zo is het natuurlijk ook niet leuk...

Respect voor jou Lobke, je doet heel wat naast school... Doordeweeks kom ik niet aan mijn pony's toe en in het weekend heb ik vaak geen zin omdat ik zo moe ben... Pony's hebben dan reteveel energie als ik iets met ze wil en kan doen, en das nooit zo handig niet. Ben dus wat mijn ponytjes betreft ook een beetje radeloos, beetje vicieuze cirkel zo :=

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:51

Marrit, nu ben ik blij dat ik het niet heb haha.
Ik ga zelf op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag naar hem toe. Ik rij hem dan op vrijdag, zaterdag en zondag. Mijn verzorgster gaat op maandag, dinsdag en donderdag. Zij rijdt hem dan ook op dinsdag.
Lobke, echt knap dat je dat allemaal kan doen! Dat lukt me echt niet als ik ook al mijn huiswerk wil doen!

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:23

Wahaha in mijn optiek is het helemaal niet zo veel :o . Ik denk dat het er idd mee te maken heeft dat ik kwa leren niet zoveel voor school doe :oo

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:49

Sorry voor het zo lang niet reageren!

Ik combineer school en mijn paard ook vrij gemakkelijk. Ik rij 5/6 keer in de week en ben altijd op zaterdag en zondag de hele dag op stal. Verder nog genoeg tijd over voor een sociaal leven. Moet wel zeggen dat het heel veel scheelt dat ik al veel afkrijg in mijn tussenuren en lessen.

Na de vakantie heb ik nog een week les en dan begint ook mijn toetsweek -O-

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:50

Veel succes Roos (?)!

Vandaag gaat iemand anders Oreo een keertje rijden. Ik ben benieuwd hoe die het dan doet.

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:37

Ik vind het echt knap hoe vaak jullie allemaal rijden in een week!

Ik rijd 3x per week, waarvan 1x in het weekend. Verder tennis ik nog 1 keer per week. Ik krijg wel altijd mijn huiswerk af, door veel in de lessen te doen. Maar omdat ik ook wel veel met vriendinnen afspreek houd ik bijna geen tijd over voor mezelf. Ik ben ook elke dag pas om 17:15 thuis van school, en dat is dan nog zonder tennis/paardrijden/vriendinnen..

Ik heb gelukkig al mijn proefwerkweek gehad, maar iedereen die het nog niet heeft gehad: veel succes!

Laat je ons weten hoe het ging, Kim?

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:25

Ik ben ook wel benieuwd hoe het ging Kim met de andere rijder :)
Wow iedereen hier heeft echt tijd teveel ofzo :')

Aah ik baal echt best wel ontzettend. Vandaag natuurkunde toets gehad en ik wist alles, maar ik heb bij twee van de vier opdrachten dus gewoon verkeerd gelezen of dingen niet gezien.. En we krijgen maar één cijfer deze periode, dus nu even een depressief momentje haha.