Examenjaar HAVO 2015/2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:22

Huh Danitia mag je tijdens de toetsweek geen cijfers terug krijgen, hoezo niet?
Succes met leren Ilse!

Wij moeten de 28e ons PWS inleveren, ik zou echt niet weten welk lettertype en de grote is :+ Zal vast wel ergens staan, als je het niet weten even aan je begeleider vragen?

puck12345

Re: Examenjaar HAVO 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:52

Dat is een regel bij ons op school geloof ik, heel raar, ze denken dat je dan stress krijgt ofzo...
Volgensmij staat het lettertype niet vast, maar denk dat dat per school verschild dus zal het even aan je begeleider vragen :)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:35

Vandaag ingeschreven voor 3 opleidingen en het profielwerkstuk bijna afgemaakt.
Morgen nog de laatste dingen en dan vrijdag eindelijk inleveren.
En dan focussen op de se-week die woensdag begint :(

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:41

Welke opleidingen zijn het geworden? Succes met de toetsweek!

Ik heb morgen Duits mondeling maar ben mn blaadje over het vrije onderwerp kwijt en kan het nergens op de computer vinden. Ik weet het 100% dat ik het overgetypt heb :(

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:55

Heey! Hebben jullie ook een practicum van Biologie deze SE-week? Zo ja, waar ging die van jullie over? :D

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:03

Sabine, Afwachten op het cijfer dus..
Dreamheart, Geen idee of daar regels voor zijn. Wij hadden calibri in 11.
En hier geen practicum voor biologie.
Joy_Mennings, Fijn dat je PWS bijna afgerond is, en alvast succes met je se-week!
Sabine, Oeh succes dan maar morgen. Hopelijk heb je het inmiddels gevonden!

Hier nog een 4,4 voor natuurkunde :( . En een 6,6 gemiddeld op NLT. Dus alle verslagen, de presentatie en de SET.
Deze week ben ik echt heel goed bezig voor school al zeg ik het zelf :') .

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:15

Joy wat fijn dat je je in hebt kunnen schrijven! Bij mij gaf dat namelijk echt een opluchting, dat ik me daar in ieder geval niet meer mee bezig hoefde te houden.
Sabine, dat is wel echt super zuur... Heb je niet heel toevallig een versie in dropbox oid? Succes!
Dreamheart, ik krijg m op 29 januari! Geen idee waar het over zal gaan, we moeten in ieder geval het hoofdstuk Onderzoek (ofzo) leren en de 'bereken blablabla' (vaardigheden) opdrachten uit het boek doen.
Christa, wat jammer van natuurkunde! Kan je de toets herkansen? Of lukt het ook door volgende toetsweek een goed cijfer te halen? Een 4.4 is wel zuur nu je richting de examens gaat.. Die 6.6 lijkt er natuurlijk meer op :) En goed bezig! Dat had ik ook graag over mezelf gezegd, maar helaas :o

Hier 2 mooie cijfers gehaald voor Engels en Duits, voor eco helaas een 5,1. Afwachten wat de andere cijfers zijn want ik moet goed gaan nadenken hoe ik mijn herkansingen ga indelen. Wel al een mooie 9,0 binnen voor het individuele onderdeel van het Duits mondeling!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:56

Sabine het zijn de opleidingen
Communication en multimedia design bij Avans, Vormgeving bij AKV St Joost (Avans) en fotografie bij HKU geworden.

Dreamheart, ik heb geen practicum voor biologie dit blok. Misschien wel het volgende blok.

123diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:42

haaaii, ik ben weer lekker actief geweest de laatste tijd hier! niet dus... :')

vorige week toetsweek gehad, heel erg blij dat dat nu achter de rug is. *\%/*
tot nu toe 3 cijfers terug, natuurkunde had ik al niet zo'n goed gevoel over, maar toen ik het cijfer zag viel het me toch wel wat tegen... nu hopen dat de rest een beetje goed is zodat ik natuurkunde kan herkansen :)

12 februari hebben we presentatie van ons pws, ben benieuw wat dat gaat worden!

123diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:52

dreamheart schreef:
Heey! Hebben jullie ook een practicum van Biologie deze SE-week? Zo ja, waar ging die van jullie over? :D

wij hadden vorige toetsweek wel een bio practicumtoets, dit ging toen over evolutie, het tekenen van een cel, iets met het tellen van organismen ofzo en iets over erfelijkheid. van alles wat dus :D

wij krijgen altijd elke periode een half punt bonus op ons practicum cijfer (meestal een verslag ofzo) als we alle opdrachten hebben gemaakt, dus zo ook deze periode. maar we hebben alleen een snijpracticum van het hart gehad waar we geen cijfer op kregen, dus ben benieuwd wat er nou met die bonus gebeurt, vind het namelijk ook helemaal geen probleem om bonus op m'n toetscijfer te krijgen! :')

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:18

Klinkt goed Joy, hopen dat het ook leuk is!
@123diezel, ben je blij met je cijfers?
Jeetje Dionne een 9 voor mondeling, toppie! Jammer van Economie, maar geen diepe onvoldoende.

Vandaag Duits mondeling gehad, ging redelijk.. Wilde ik Fur zeggen, zeg ik from, lekker Engels praten ,why not :+ Kon echt helemaal niks meer over het artikel vertellen :( Zo balen, vanavond staat het cijfer erop. Voor economie heb ik een 4,1 sta nu een 4,88. Ik baal zo gvd erg, heb eigenlijk maar 2 voldoendes gehoord dus ligt weer niet aan mij.. Opzoek naar iemand die bijles wil geven, misschien ''een vriend'' van mij. Weet niet wat het is maar ik zit er echt even helemaal doorheen, of het komt gewoon door de winter (I hope).

Jullie nog cijfers terug?

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:28

Ik had lettergrootte 11en calibri hoofdtekst gebruikt voor het pws. Maar dit kan natuurlijk per school verschillen. Bij ons waren hier geen regels voor.

De laatste loodjes Sabine, dan lekker klaar! :)

Succes met leren Joy, leuke opleidingen!

Heb je het briefje nog gevonden? Vervelend altijd zoiets!

Nee ik heb geen bio dreamheart :)

Mooie cijfers Dionne!!

Hopelijk valen je cijfers mee 123diezel!

Wat balen van economie Sabine :( Hopelijk kun je boede bijles vinden... Ik hoop voor je dat je een goed Duits cijfer hebt! Weet je het inmiddels al? Kwam het door de stress dat je niets over het artikel kon vertellen?

Zo ik heb weer iets minder stress, lekker het pws ingeleverd!! :D Hoe gingen jullie luistertoetsen? Duits ging bij mij wel goed,maar Engels ging echt slecht :(

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:51

Dionne, Uhm 26 februari hebben we weer herkansingen. En mag er dan volgens mij maar 1 herkansen. Dus moet nog even zien welke dat gaat worden...
Fijn dat je goede cijfers hebt, en knap die 9! _/-\o_ . En balen van economie...
Hoeveel mogen jullie herkansen?
123diezel, Bonus is altijd goed :j .
Sabine, hahaha oeps. Ik heb dat ook wel eens gehad. Had ik in dezelfde week een engels en frans set. Nou ik ging alles wel zo door elkaar halen toen ik ging leren, heb me echt rot gelachen :') . Balen dat je niets meer over het artikel kon vertellen, door de zenuwen oid? Weet je je cijfer al?
En oeh wat balen van je economie :(:) . Zegt ook wel genoeg als er maar 2 voldoendes zouden zijn. Hopelijk vind je snel iemand die je bijles kan geven! Is er geen docent bij jullie op school die bijles geeft? Wij hebben sinds vorig jaar inloopuren, echt ideaal!
IlovePuk, Fijn dat je pws is ingeleverd! Heerlijk is dat *\o/* .
Bij mij ging Engels nogal slecht :') . Engels is sowieso niet mijn sterkste vak, en dat kijken en luisteren al helemaal niet helaaas.... Jammer dat jouw Engels ook niet goed ging...

Hoe wordt er bij jullie eigenlijk economie gegeven? Werken jullie uit een boek?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:16

123diezel schreef:
dreamheart schreef:

wij hadden vorige toetsweek wel een bio practicumtoets, dit ging toen over evolutie, het tekenen van een cel, iets met het tellen van organismen ofzo en iets over erfelijkheid. van alles wat dus :D

wij krijgen altijd elke periode een half punt bonus op ons practicum cijfer (meestal een verslag ofzo) als we alle opdrachten hebben gemaakt, dus zo ook deze periode. maar we hebben alleen een snijpracticum van het hart gehad waar we geen cijfer op kregen, dus ben benieuwd wat er nou met die bonus gebeurt, vind het namelijk ook helemaal geen probleem om bonus op m'n toetscijfer te krijgen! :')

Wij hadden een bloedpracticum van Sanquin. Niet in de toetsweek trouwens, een paar weken daarvoor.

Mijn toetsweek ging ook wel prima, alleen was ik voor scheikunde mijn rekenmachine vergeten 8)7 Dat word dus mijn herkansing!

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:35

Wij moeten ons PWS volgende week inleveren!

Luistertoetsen gingen mwah, bij engels ging het 2e deel beter en bij duits juist het 1e deel. Ik heb een 4,8 voor duits mondeling. Ik snap er echt helemaal niks meer van, ik wil echt slagen wordt nog strijden dit ;( ;(

Edit: hoe economie wordt gegeven; niet. Die man is zo ontzettend slecht en stuurt ons bijna elke les naar huis, lekker makkelijk geld verdienen. En dan op ons boos worde als we een slecht cijfer hebben...

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:53

Jammer cheidie...

Ohhh, kon je niet van iemand een rekenmachine lenen? Wat balen zeg!

Ik had precies hetzelfde als jou met duits en engels Sabine!

Volgende week heb ik tentamenweek... Sinds ik het pws ingeleverd heb, is alle stress verdwenen :') Ik heb gewoon zo niet het idee dat ik tentamenweek week heb. Ik leer wel gewoon goed hoor, maar het besef moet denk ik nog even komen :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 19:39

Balen Sabina!

Oef das zuur, je rekenmachine vergeten. Ik moet echt nog heilig op zoek gaan naar een niet-grafische rekenmachine. :=

Dat is fijn, als je PWS hebt ingeleverd. Hele zorg minder inderdaad :D

Mijn toetsweek ging wonderbaarlijk genoeg nog best redelijk. 6.7 op biologie (waardoor ik nog steeds een 7 erop sta), 5.1 op scheikunde (hoger dan de vorige keer) en een 6.3 op duits schrijven. Dus al met al mag ik niet klagen.

Wat gaan jullie hierna doen? Ik zit er sterk over te denken om gewoon een jaar als au pair in het buitenland te gaan werken.

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:28

Balen van je Duits mondeling cijfer trouwens Sabine... :( Ik had er overheen gelezen. :o Maar wat sta je nu voor Duits dan? En hoeveel cijfers krijg je nog? Ben je goed in lezen met Duits? Dat wordt uiteindelijk 50% van je cijfer hè. Gaat echt wel goedkomen joh! Niet te veel stressen hoor, dat help ook niets :(:)

Goede cijfers Nayomie! Leuk als au-pair! Voor hoe lang wil je dat gaan doen? :)
Ik wil bij de politie!

Wat was het trouwens heerlijk weer vandaag! Ik vond het afgelopen week maar koud 's ochtends hoor op de fiets :brr:
Kijken jullie ook trouwens Wie is de mol?

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:25

Nette cijfer Nayomie! Ik weet nog echt niet wat ik daarna wil doen..

Ja, ik ben best goed in lezen Ilse alleen ik lees vaak over dingen heen waar ik echt punten mee laat liggen...

Ik kijk normaal wel wie is de mol maar nu weet ik veel.

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:18

Kitlover, Fijn dat je toetsweek goed ging. En wat balen dat je geen rekenmachine had zeg :oo . Mocht je er geen een lenen?

Ah Sabine, wat zonde van Duits :(.
Zijn dus meer scholen met zulke leraren. Onze economie docent praat alleeeeeen maar :') . Zegt ie: dit is het laatste. Vervolgens staat ie nog over 25 dingen te banketstaaf (bokt veranderd het woord, hahaha grappig). En het ergste is dat nooit iemand naar hem luistert, want het is ook niet te volgen. Dus ik ga nu maar naar bijles van een andere goede docent. En dat werkt want had een 6,2 op economie.
Voor Nederlands hebben we ook zo'n rare docent. Ze houdt zich nooit aan de afspraken, dus als iemand een boekvergelijking moet doen en het is niet af: Ooh geen probleem. Ze wou het voor de kerst af hebben, en het is nu nog lang niet klaar. Ik ga hem binnenkort maar in de pauze doen heb ik bedacht :Y) .
En zo'n soort docent heb ik dus ook voor Engels. Ik vraag me soms echt af hoe ik mijn examen ga halen :( .

IlovePuk, Fijn dat je je PWS hebt ingeleverd. En succes met je tentamen week, gaat vast goed komen!
Het was gisteren inderdaad heerlijk!
Ik kijk ook Wie is de mol :).

Nayomie, Goede cijfers!
Leuk als au-pair, wel spannend! Ik ga hierna dier en managment doen bij VHL in Leeuwarden O:) .

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:29

Ik kijk ook widm! Spelen jullie ook het spel op je telefoon?

Bij ons hebben we een bio docent die noooooit stopt met praten en daarbij heeft ze ook niet een fijne stem om te horen. "ik ga een kwartiertje uitleggen" eindigt altijd in een heel lesuur uitleg en verhalen die totaal niet met de stof te maken hebben.

Echt balen van de rekenmachine inderdaad :( We mogen écht geen grafische gebruiken want die had ik wel mee...

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:46

kitlover schreef:
Ik kijk ook widm! Spelen jullie ook het spel op je telefoon?

Op je telefoon meespelen? Is er een widm app?

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:35

Dan gaat het vast goedkomen hoor Sabine! Beetje vertrouwen in jezelf :)
Wie denken jullie wie de mol is? Ik speel het trouwens niet op mijn telefoon.

Waardeloos zulke leraren Cheidie -O- (sorry ik ben je naam kwijt)
Gelukkig kun je les krijgen van een andere docent!

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:53

Ik volg widm niet heel erg, er komt zaterdags namelijk ook ''Weet ik veel" en dat vind ik wel interessant :o

Ik erger me zo dood... Ik moet voor BSM een opdracht doen met 2 andere meiden en vanavond moet het ingeleverd worden. Ik ben de enige die er wat aan doet. Een van de meiden reageert helemaal niet en de ander zegt dat ze er vanavond nog aan gaat werken (zei ze 3 uur geleden, krijg nu ook geen reactie meer)... Zet mooi in de taakverdeling wat ik allemaal heb gedaan, ze bekieken het maar.

Gaan jullie nog carnaval vieren?

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:44

Kitlover, Nee ik speel het niet op mijn telefoon. Vind het wel leuk om te kijken, maar ben niet zo heel fanatiek om de mol te vinden ;).
Vervelend is dat he, als een docent maar blijft praten...

Sabine, Tja in groepen werken. Heel vaak is het zo dat het op één iemand aankomt en de rest maar meelift. Hebben jullie het wel op tijd afgekregen?
Ik vier geen carnaval.

Ik heb gisteren echt maar 3 uur les gehad, waarvan 1 uur een toets. Vandaag viel er ook al een les uit. En morgen ben ik na half 1 al vrij, omdat er open dag is :Y) . Heel vervelend :P .