En ik werk me zuur dus ik ben moe
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hoe doen jullie dat? Ik vind het zo irritant, ik wil gewoon aan de slag maar t wil niet zo goed.
Ik moet een uiteenzetting schrijven als toets en verder dossiers.
Lente schreef:Als je echt te moe bent en 0,0 concentratie hebt moet je er gewoon mee stoppen.

Joolien schreef:Eelmo schreef:Ik breek even in, waarvoor alvast excuses.
Ik heb morgen mijn eerste tentamen al, na krap 3 weken les+practica. Waarvan ik ook nog bijna een hele week ziek ben geweest, en dus totaal niet meer uitkwam met mijn planning. Ik was super gemotiveerd, na een tussenjaar mega veel zin om weer aan de bak te gaan, en nu zie ik het allemaal echt niet meer zitten..![]()
Met een beetje mazzel hebben jullie wat tips voor me.
Ik heb behoorlijk faalangst, wat zich vooral uit in supermegaveel stress voorafgaande aan tentamens. Daardoor klap ik dicht, neem niets meer in me op, en het slokt dus kostbare studietijd op.
Ik heb vandaag echt bergen verzet, en toch, na nog wat gesproken te hebben met studiegenootjes, heb ik totaal niet het gevoel dat ik alles voldoende ken en beheers. Oefentoetsen gingen nog vrij redelijk trouwens; zal gemiddeld rond de 7 gezeten hebben. En tóch wil ik er niet aan dat ik de stof ken/beheers. En dat gevoel is ZÓ demotiverend..
Wat doen jullie op dat soort momenten? Waarop je er echt even doorheen zit? Want op deze manier studeren is echt niet tof.. Hoe krijgen jullie op zulke momenten weer een beetje motivatie om wat te gaan doen?
Mijn studieadviseur heb ik al mee gesproken, komt binnenkort een nieuw gesprek aan
Ten eerste, heel vervelend, ik ken het, maar niet in deze mate. Wat helpt is sowieso een geode planning maken, maar ook daarin goed afvinken wat je al hebt gedaan. zodat je niet enkel ziet wat je nog moet doen, maar ook zien wat je al hebt gedaan. Mij geeft het altijd een goed geveol als ik even tegen mijn vriend zeg 'wow ik ben lekker bezig, ik heb dit en dit al gedaan.' Beloon jezelf, zeg hardop dat je het goed heb gedaan.
Maar als 2e, bij mij op school bestaat er een faalangsttraining, misschien bij jou ook wel? Faalangst is moeilijk zelf af te leren, maar er zijn geode tools voor!
Verder is het ook de moeite om eens te kijken aar je faalangst vandaan komt? Wat maakt dat je bang bent om de mist in te gaan?
Overigens is faalangst een steeds vaker voorkomend fenomeen, doordat we in een cultuur leven waar alles van ons wordt verwacht. Alles moet goed, alles moet snel en alles moet zonder fouten. Dit is zeer ongezond voor eigenlijk iedereen. Er zin maar weinig mensen die op deze angst goed kunnen presteren. Dus je bent zeker niet alleen.
Daarnaast is onze hele straat afgesloten dus ik kan ook nergens heen hahaha. Volgend weekend verjaardagen.. feesten, weekend erna mijn eigen verjaardag.

Missen nog een paar paragrafen, die maak ik dan wel zelf
MarlindeRooz schreef:Ik lig heerlijk op de bank mijn boek uit te lezen, dat wil nog wel maar straks moet ik een feedback verslag maken.![]()
Is het bij jullie ook zo dat als je de leraar niet mag je het huiswerk ook stommer vindt?

Toen kwam ik te laat wat normaal echt garant staat voor een donderpreek en toen was het vet vrolijk "aaaah Marlinde, niet alleen haar naam is prachtig"

voel me echt dom tussen alle TU mensen
Lange teksten lezen als ik moe ben werkt bij mij ook niet echt.