Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:48

Iets niet gedaan krijgen is mijn grootste frustratie. Ga morgen bellen waar ik het af kan geven op kan sturen

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:53

Ik ben opzoek in de omgeving westland naar een baan voor in de thuiszorg/schoonmaak of iets dergelijks. T maakt me niet zoveeel uit

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:54

Doubtless schreef:
Hier zakt de moed me even in de schoenen :\ Niks anders dan afwijzingen & de leuke/kansmakende/geschikte vacatures zijn voor nu even op lijkt wel.

Mensen die tips hebben om een dagritme aan te houden en zo een beetje nuttig de dag door te komen? Heb nu zowat geen reden om een beetje op tijd m'n bed uit te komen...

I agree! :(

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:03

michelle933 schreef:
Ik ben opzoek in de omgeving westland naar een baan voor in de thuiszorg/schoonmaak of iets dergelijks. T maakt me niet zoveeel uit

Je hebt toch wel al minimaal 20 jaar ervaring he??
En je opleiding is ook minimaal HBO??? :+

Anders geef ik je weinnig kans :')

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:17

quartel schreef:
michelle933 schreef:

Sorry? Xd
Laatst bijgewerkt door Hieperdi op 05-02-15 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:17

Hahahaa nee ik heb geen hbo en ook geen 20 jaar ervaring haha

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:19

quartel schreef:
michelle933 schreef:

LET OP: alleen sollicitaties van kandidaten die aan ALLE bovengenoemde eisen voldoen nemen wij in behandeling! }:)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:23

Zag pas een vacature staan voor in een hotel, bediening voor het ontbijt. Ik dacht oo leuk. Stond er in de beschrijving minimaal 3 jaar ervaring (mensen zonder ervaring vooral niet reageren)

Je wilt niet weten wat een woede

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:30

Ik had na 11 jaar in de winkel en meer dan 2 jaar in een pompstation toch ook nog niet genoeg ervaring?? :')
Dus ik dacht....laten we er eens 20 jaar van maken.....wie weet helpt het :+

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:55

Pffff

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:06

michelle933 schreef:

Careyn? PietervanForeest? HWW Zorg? TSN?

Zijn enkele organisaties die thuiszorg bieden maar of ze mensen nodig hebben weet ik niet

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:07

Uiteindelijk maar het formulier geprint en gekopieerd en gaat nu per post...

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:26

purny schreef:
michelle933 schreef:

Careyn? PietervanForeest? HWW Zorg? TSN?

Zijn enkele organisaties die thuiszorg bieden maar of ze mensen nodig hebben weet ik niet

ja allemaal al geprobeerd :(

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 21:00

Purny, de aanhouder wint :D Goed opgelost. Was dat misschien onderdeel van de test? *D

Sommige recruiters hebben niet het idee dat ze zo belachelijk overkomen :')

Morgen weer een nieuwe dag.........

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:32

Dimple schreef:
Lous, je kunt toch refereren aan de periode dat je daar stage hebt gelopen? Benadruk de kwaliteiten waarvan JIJ al weet dat je die daar nodig hebt. Je hebt een stap voor op de rest. Zorg dat je dat goed laten merken in je brief. :j

Alleen focussen op het positieve en niet op het negatieve. Iedereen heeft zijn leerpunten, hoe oud je ook bent ;)
Succes! Er zijn vast mensen die je brief willen controleren mocht je twijfelen.

Je bedoelde mij, bedankt voor je tips +:)+ Ga het zeker positief houden!

blingpiggy schreef:
Goed dat je gebeld hebt Yvonne! Ik zou de brief dan een tikje informeler schrijven, aangezien je er al bekend bent. En uitgebreid ingaan op je ervaring.

Ja wat informeler dacht ik zelf ook al, bedankt!

Ik wil het zo graag, wil echt een goede brief schrijven. Vacature staat nog lang open, dus dat maakt het extra spannend :=

En jaa jongens, die vacature-eisen steeds. :wow: Zo kan niemand toch meer ergens op reageren..

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:42

Wij zijn wel serieuze concurrenten van elkaar, Yonne.. spannend! Niet dat we dadelijk ook nog uit het zelfde dorp komen he..

Vandaag een brief geschreven die totaal anders was dan anders, met mn geupdate CV erbij, hopen dat het iets wordt

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:53

idinn schreef:
Blijven ademen purny! Misschien kan hier iemand je helpen die daar handig mee is?

Ik heb wat gesleuteld aan mijn linkedin. Mijn samenvatting:
Citaat:
Door allerlei omstandigheden heb ik besloten niet verder te gaan met de master diergeneeskunde. Vanwege die beslissing ben ik momenteel op zoek naar een nieuwe uitdaging in het leven. Van laboratoriumwerkzaamheden tot werk in de dierhouderij. Een combinatie van mijn beide opleidingen zou natuurlijk een droombaan zijn! Ik sta open om nieuwe dingen te leren en cursussen te volgen. Als single kan ik gaan en staan waar ik wil, waardoor verhuizen geen probleem is. Mijn uitdaging kan zich dus bevinden in omgeving Gent of ergens in Nederland of Scandinavië.

Even snel in elkaar gedraaid. Moet er nog eens wat dingen aan veranderen. Maar mocht iemand nu mij googlen en in de "omg vrouw + 28" paniekmodus hangen.. ik ben single dus voorlopig niet zwanger *niet dat ik dat ooit zou willen, maar dat is nog steeds wat men van je verwacht, als vrouw moet je je voortplanten*

Ondertussen moet ik nog steeds een brief maken voor een vacature. Maar heb er echt even geen zin/puf voor. Als deadline heb ik besloten dat die dit weekend de deur uit moet. Dan ben ik nog steeds ruim voor 20 februari. En komende week ook even rondmailen voor vrijwilligerswerk. Om bezig te blijven en staat altijd weer goed op CV. Nog even twijfel of ik iets met mensen of dieren wil gaan doen.

Ga je dat echt op je linkedin zetten? Of was het nou een grapje?

Positief nieuws.. Ik ben uitgenodigd voor een eerste gesprek. Maar goed zoals jullie weten hoeft dat niets te betekenen. Ik was geloof ik een vd 6.... :Y)

Zit te denken om mijn cv uit te breiden met mijn 'projecten' . Wellicht dat nog meer aanspreekt.. Maar vind het dubbel want het zijn, vind ik, meer mijn werkzaamheden. Heeft iemand dit?
Oja, en naast morgen het huis kuisen, nog even flink solliciteren!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:01

Anneert schreef:
Wij zijn wel serieuze concurrenten van elkaar, Yonne.. spannend! Niet dat we dadelijk ook nog uit het zelfde dorp komen he..

Vandaag een brief geschreven die totaal anders was dan anders, met mn geupdate CV erbij, hopen dat het iets wordt

Ja echt he := Ik kom uit een "stad", dus dat waarschijnlijk niet haha. Schrijf jij ook op werkervaringsplaatsen?
Hopelijk vinden we beide snel iets leuks *\o/*

Heb mijn CV vorige week ook weer aangepast, vind het wel beter zo :)

Zou denk ik niet in je brief verwerken dat je geen kinderwens hebt hoor, is toch ook een beetje raar?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:06

Aah nee, ik kom uit een echt dorp. Ik schrijf niet op werkervaringsplekken. Te weinig geld en wordt vaak niet als echte werkervaring gezien. Zou t wel willen hoor, als ik geen particulier huurhuis hoefde te betalen en nog thuis woonde bv

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:13

Eerlijk gezegd, denk ik, dat er niet heel veel rekening wordt gehouden met het feit of je als vrouw zijnde kinderen wilt. Je hebt natuurlijk de uitzonderingen met kleinere bedrijven waar de directeur anti vrouwen is. Maar dat zijn meestal de bedrijven die minder flexibel (kunnen) zijn.

Meestal komt een afwijzing door het feit dat je simpel gezegd niet de persoon bent die ze zoeken. Of je past niet binnen het team, of niet de juiste ervaring, past niet binnen de organisatie, geen goed gevoel etc. etc. Maar het kan ook simpel gezegd de omstandigheden zijn (gesprekspartner heeft het te druk of kan het gesprek niet goed leiden), maar als nog denk ik dat dit dan alsnog een combinatie is met niet het juiste persoon voor die functie zijn.. :)

Qua sollicitatiebrief & cv moet je ook degene zijn in de brief die hen aanspreekt. Dat is echt per bedrijf verschillend. Meestal zoeken ze een ervarener type in de kleine organisaties. Ze hoeven je niet in te werken en je bent goed breed inzetbaar door je ervaring. En de starters kunnen makkelijker in een grotere organisatie doorstromen met uitzonderingen natuurlijk daargelaten.
Kortom, je moet net geluk hebben om het juiste bedrijf, contactpersoon, functie ed te treffen.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:28

Hier helaas al een paar dagen geen nieuwe vacatures. Hoop binnenkort mijn rijbewijs te hebben, dan kan ik ook wat verder zoeken in plaats van echt in mijn eigen regio.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 10:16

Kreeg gister een afwijzing van een sollicitatie die ik gestuurd heb op 19 december.........
Dat was dat bedrijf waar ik al eerder een gesprek heb gehad en zelf heb terug getrokken wegens onprofessioneel gedrag. Denk dat ik er goed aan heb gedaan dat te doen en dat gevoel wordt nu bevestigd......... :Y)

Verder nog een afwijzing vandaag van een solli op 23 december.

Denken deze mensen nu echt dat ik er nog op zit te wachten om uitgenodigd te worden? :+

En dan de zin: Helaas moeten wij je meedelen dat je voor deze vacature niet in aanmerking komt.
_O-

Mijn profiel sluit onvoldoende aan bij de vacature..........nou volgens mij is het 100% match, maar zal aan mij liggen.

Maar hé, ze waren wel onder de indruk van mijn brief en CV dus ik mag in de pot blijven zitten *\%/*

:')

Goed, valse modus uit en weer druk in de weer voor een leuke baan.

Succes vandaag meiden! (en mannen)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:51

Gisteren avond een sollicitatie verstuurd, vanmorgen direct de bevestiging gehad. En niet eentje die begint met Geachte mevrouw, maar Dag Anne, en vervolgens informeel dat mn brief is ontvangen en dat ik op korte termijn reactie kan verwachten.
Van zo'n aanhef word ik blij, het voelt voor mij veel persoonlijker aan dan Geachte mevrouw blabla.
Scheelt ook wel dat het een "privé" praktijk was en ik de brief direct aan de directie heb gericht (van hen heb ik ook reactie terug). Op deze wijze krijg ik het idee dat mn brief serieus wordt gelezen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:21

zucht... ik heb gisteren ww aangevraagd. Had zo gehoopt dat het niet nodig was. Maar tot nu toe afwijzing na afwijzing. Net nog 2 sollicitaties verzonden. Afwachten maar weer!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:29

Jup, afwachten idd, hier ook.

Vanmorgen ook weer een afwijzing, ze hadden ruim 70 brieven ontvangen. Dat vind ik dan nog wel meevallen in mijn branch, maar snap inderdaad dat daar gerust 10 mensen in zitten met meer ervaring en dan val je erbuiten..

Weet iemand wat een gebruikelijk aantal is om uit te nodigen voor een gesprek?