Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:57

Wat naar Missy! Vooral dat de opdrachtgever niet tevreden is... Heb hier wel gemerkt dat dat echt zwaar weegt in de beoordeling. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.

Marrit, een 5.4 is inderdaad wel heel sneu... Wat waardeloos dat je nog zo lang moet wachten zeg. 1 van de 16 is inderdaad wel erg weinig...

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:00

Even een egopost. Ik moet om 12 uur verdedigen. Ik schijt 7 kleuren :wow:

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:05

Succes, je kan het *\o/* *\o/* *\o/*

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:18

Jeetje Marrit dat is echt heel vervelend!

Krishna: Ja en ze hadden het ook veel eerder aan kunnen geven want ik heb vaak genoeg mijn scriptie opgestuurd en ze hebben nooit feedback gegeven. Maarja, vandaag maar even rondbellen en dan vanaf volgende week weer aan de slag..

Succes amandananana!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:23

Succes Amandanananana!

Jeetje Marrit wat een rotcijfer. Wat raar dat jullie het ook pas weer in augustus mogen inleveren :=

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:24

Hoe bereiden jullie je eigenlijk voor op je verdediging?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 09:27

Gefeliciteerd aan alle geslaagden!

Kirsha, gefeliciteerd met je baan.

Succes amandananana!

Marrit, wat een ontzettende rotcijfer.

Missy, wat vervelend! Ben benieuwd wat je opdrachtgever gaat zeggen.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:03

Gefeliciteerd aan alle geslaagden en degenen met een baan! *\o/*

Jeetje Missy, dat meen je niet. -O- Wat flauw dat ze je nooit eerder feedback hebben gegeven dan ook zeg.. 8)7

Succes amandananana!

Anna schreef:
Jeetje Marrit wat een rotcijfer. Wat raar dat jullie het ook pas weer in augustus mogen inleveren :=

Wij hebben dat ook. Ook geen concept, of verdediging. In mei is het de allereerste keer dat een docent het onder ogen krijgt en als het niet goed is, is het ook 10 augustus opnieuw...

Marrit, dat klinkt net als bij ons. Wat waardeloos zeg! En wat een verschrikkelijk rot cijfer. -O- :(:) En ook echt door één foutje in de literatuurlijst.. :roll:

Ik heb weer een beetje de motivatie kunnen vinden om het te verbeteren. Baal wel als een stekker nog steeds. Nu ik er mee bezig ben, zie ik hoe simpel het is dat ik aan moet passen. Als we nou gewoon fatsoenlijk begeleid waren, had ik dat geweten en had het in één keer goed geweest. :roll:

Bij ons heeft iedereen het nu terug, verhouding is ongeveer 15 voldoende/65 onvoldoende. 8)7 Volgens mij zegt dat meer over de begeleiding dan over ons... :=

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:10

Afgestudeerd met een 7 :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:13

Gefeliciteerd *\o/*

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:45

gefeliciteerd *\o/* ook voor alle andere afgestudeerde en degene met een baan

Linoleum succes met je laatste toetsen!

Marrit89 wat balen zeg!

Missy wat rot dat je nooit feedback hebt gekregen! Nog even doorzetten, je kunt het!

Ik heb gisteren mijn rapport opnieuw ingeleverd, kreeg vandaag bericht dat zn mn presentatie alvast willen inplannen op 29 juni dat is dus over 10 dagen! (als mn scriptie nu dus wel wordt goedgekeurd). Dat betekend dat ik volgende week mijn uitslag krijg of ik mn scriptie heb gehaald of niet.
Helaas ben ik voor mn eerste sollicitatie afgewezen :( dit weekend de volgende versturen hopelijk mag ik daar wel op gesprek komen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:55

Gefeliciteerd!!!!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:57

Gefeliciteerd Amandananana!
En wat jammer lauwie. Volgende keer beter toch :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:21

Krijg net mail binnen dat ik mijn toets van dinsdag niet gehaald heb |( Dus dat sowieso nog een halfjaar door.

Missy, wat rot dat de opdrachtgever het niet goed vind. Zeker als ze al vaker het hebben kunnen lezen en het hadden kunnen zeggen.

Marrit, een 5.4 is wel echt een rotcijfer. Enige voordeel eraan is dat je niet veel hoeft aan te passen om een voldoende te halen.

Amandananana, gefeliciteerd :D

Wij mogen het zo vaak als we willen laten lezen aan onze begeleider van de studie. Wordt juist aangeraden. Losse hoofdstukken of volledige concepten. Hoe meer hoe beter.

Lauwie, is bij jullie de presentatie nadat scriptie is goedgekeurd? Mag bij ons ook van te voren, dan kan je feedback nog verwerken in scriptie. En jammer van je sollicitatie

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:39

de presentatie is inderdaad nadat de scriptie is goedgekeurd je weet dus al dat je bent afgestudeerd als je mag presenteren.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:26

Zo is het bij ons inderdaad ook :j

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:29

Saskiaa_ schreef:
Gefeliciteerd aan alle geslaagden en degenen met een baan! *\o/*

Jeetje Missy, dat meen je niet. -O- Wat flauw dat ze je nooit eerder feedback hebben gegeven dan ook zeg.. 8)7

Succes amandananana!

Anna schreef:

Wij hebben dat ook. Ook geen concept, of verdediging. In mei is het de allereerste keer dat een docent het onder ogen krijgt en als het niet goed is, is het ook 10 augustus opnieuw...

Marrit, dat klinkt net als bij ons. Wat waardeloos zeg! En wat een verschrikkelijk rot cijfer. -O- :(:) En ook echt door één foutje in de literatuurlijst.. :roll:

Ik heb weer een beetje de motivatie kunnen vinden om het te verbeteren. Baal wel als een stekker nog steeds. Nu ik er mee bezig ben, zie ik hoe simpel het is dat ik aan moet passen. Als we nou gewoon fatsoenlijk begeleid waren, had ik dat geweten en had het in één keer goed geweest. :roll:

Bij ons heeft iedereen het nu terug, verhouding is ongeveer 15 voldoende/65 onvoldoende. 8)7 Volgens mij zegt dat meer over de begeleiding dan over ons... :=

Het rotte bij ons vind ik dat we in een experimenteel afstudeerjaar zitten. De pedagogen hebben bijvoorbeeld wel al 2x de scriptie in kunnen leveren, wij als maatschappelijk werkers niet. De verhouding ligt bij ons ongeveer net zoals bij jullie Kirsha, ongeveer 10 van de in begin 95 afgestudeerden zijn geslaagd. Ik baal nog steeds als een stekker, maar ben ook blij dat ik waarschijnlijk weinig hoef aan te passen om een voldoende te behalen. Zure vind ik wel dat mijn klasgenoot waarmee ik eerder samenwerkte maar de samenwerking heb verbroken omdat ze alleen maar meelifte op mijn werk, wél is geslaagd. Ligt denk ik ook aan het feit dat haar scriptie door haar zus is geschreven... :+ Had ik ook moeten doen, een ander vragen mijn scriptie te schrijven }>
Ik ben in ieder geval benieuwd naar de feedback, ik hoop dat het bruikbaar is.

Gefeliciteerd Amandanana!
Klote Linoleum, even balen en dan de moed weer oppakken.
Goed nieuws dus Lauwie! Succes met de presentatie!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:49

Ik heb gelukkig nog steeds heel veel motivatie voor mijn scriptie. Vind het nog steeds erg leuk om er mee bezig te zijn. Scheelt al heel veel.

Nu alleen troubles met het inplannen van presentatie. Mijn begeleiders vanuit opleiding en bedrijf moeten erbij zijn. Begeleidster van bedrijf is heel meewerkend en past zich aan aan mij. Begeleider vanuit opleiding (docent) heeft me 2 mogelijkheden gegeven die voor mij beide totaal niet werken. En als nou veel werk is, hoogstens 3.5 uur incl. reistijd. Heb eerlijk gezegd weinig behoefte om het ergens tussen mijn toetsen te doen voor hem. Eerste bedrijfsbezoek is ook al nooit doorgegaan omdat hij geen tijd had en reageren op mail duurt ook aantal dagen. Als hij geen tijd heeft, moet hij niet iemand gaan begeleiden. Desnoods stel ik voor dat andere docent mij komt bekijken voor presentatie (die mede stagiair van mij hier heeft begeleid).

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:54

Dat is wel zuur Marrit... Op welke school zit jij?

Wat vervelend linoleum..

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:16

Vandaag heb ik mijn presentatie voor mijn opdrachtgever, mijn scriptiebegeleider en mijn docent.. spannend :):)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:30

Succes! :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:32

Dankjewel, ben wel echt zenuwachtig pfff :oo

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:34

Dat zal best ja :)) Gezonde spanning is alleen maar goed! Ik vond het ook doodeng maar het viel eigenlijk heel erg mee.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:42

Ja als ik er over na denk zal het ook wel meevallen, ik heb zó lang aan het onderzoek gezeten dus ik 'weet' waar ik over praat.. Maar goed kritische vragen of dingen moeten verantwoorden kan misschien nog lastig zijn. Vorig jaar ook een presentatie bijgewoond waar iemand volledig door haar docent werd afgebrand.. Gelukkig heb ik niet dezelfde docent maar goed het is wel je scriptie dus je mag wel een bepaald niveau verwachten :j

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:25

Spannend! heel veel succes