Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:19

Ik vind het bovenste fijner kijken..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 12:21

Ik ook maar theoretisch gezien vind ik het onderste logischer :')

Bij een boek is het ook zoals de onderste. En stel je houdt vlag eerst recht (horizontaal zeg maar) en je laat hem vervolgens hangen, dan is het ook van boven naar onder. Maar het kijkt idd minder prettig, vind ik ook.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:24

Bovenste inderdaad! :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:30

Ik snap je redenatie, alleen regels in de vormgeving zijn er om gebroken te worden, al zal niet iedere docent dit met me eens zijn.. :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:33

Ik zou graag wat meer html leren, wat raden jullie mij aan qua boeken/websites?

Heb nl een ontwerp in m'n hoofd voor een site maar ik wil leren hoe ik het zelf kan doen ipv wordpress te gebruiken.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:44

chimello schreef:

Heb nl een ontwerp in m'n hoofd voor een site maar ik wil leren hoe ik het zelf kan doen ipv wordpress te gebruiken.

'' google ''
Das wat mijn docent zegt... :') Wij zoeken alles op wat we niet weten via Google. Dus je lert correct googlen :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 12:54

Wiwabalia schreef:
Ik snap je redenatie, alleen regels in de vormgeving zijn er om gebroken te worden, al zal niet iedere docent dit met me eens zijn.. :')

Haha dat klopt. En wellicht zal het ook per logo verschillen wat mooier uit komt. Het komt er iig op neer dat er geen regel is, alleen meningen :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:15

Ik vind persoonlijk de bovenste ook fijner kijken maar dat komt denk ik eerder omdat de tekst op de onderste een compleet ander blok is en het eigenlijk tegengestelde richting oogt voor ons om te lezen :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:55

Nou ja, scholen zijn echt waardeloos. Als ik naar school ga vind ik het toch een vereiste dat ik les krijg in waar ik voor studeer... Niet zoek het zelf maar op. Zou mooi worden als ze dat voor dokters ook zo deden. Hoe opereer ik iemand? Google het maar :+

Maar google is niet wat ik vraag. Ik neem aan dat er toch wel iemand een zinnig boek kan aanraden?

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:18

Ik wil niet zeggen dat de lessen waardeloos zijn. Wij krijgen Super les. Veel uitleg en alles. Maar HTML is nou eenmaal iets van het Web. Als wij een code willen weten of leren. Moeten wij dit zelfstandig eerst opzoeken en als het niet werk opzoeken.

Uit boeken leren wij niet.. Ik maak aantekeningne in de les en we hebben Pdf'jes van school

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:37

chimello schreef:

Codecademy? Vind ik persoonlijk erg fijn :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:23

Ik ga niet naar die school. Ik vraag daarom hier voor tips.
Ik wil vanaf het begin beginnen, welke websites zijn dan echt handig?

Ken ook die sites als stackoverflow enzo, maar wat voor sites zijn echt voor mensen die puur basic css, html enz kennen. Kan me niet voorstellen dat iemand die dit dus vaker doet mij geen site kan aanraden ;)

Bedankt, ik zal codecademy eens bekijken :D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:09

Hoi, mag ik ook weer onder mijn steen vandaan komen :D?

Heb me ook ergens aan het begin van het topic ook ergens gemeld, maar toen ook nogal druk gekregen. Ik ben Diëlle, 22 jaar en afgelopen schooljaar afgestudeerd :D Ik deed ook CMD, alleen dan aan de Haagse hogeschool en ik heb voor minor nog een halfjaar in Finland verschillende vakken en projecten in media & art gedaan. Heb een tijdje bij een internetbureau als designer gewerkt en ben nu een beetje voor mezelf bezig/aan het rondkijken wat ik wil/reizen :) Ik ben niet zo heel actief meer op bokt met posten, maar lees nog wel graag mee :)

Bij de vlaggenmast zou ik ook voor de eerste gaan. Je staat onder de mast dus kijkt al omhoog, op deze manier gaat de tekst/logo dus mee met de kijkrichting wat het naar mijn mening dan een stuk natuurlijker maakt. Ben benieuwd naar de uiteindelijke uitkomst :))

Voor HTML/CSS zou ik het boek html & css van Jon Duckett aanraden! Heel fijn boek, doet alles stap voor stap, overzichtelijk en duidelijk met veel duidelijke voorbeelden ennnn fijn en leuk vormgegeven :) Wordt al gewerkt met HTML5 dus je bent gelijk up-to-date en hij is nog goedkoop ook. Er is ook een vervolg met Jquery en Javascript maar die schijnt dan weer wat minder te zijn.
W3schools.com is wel handig om daarnaast dingen uit te proberen en mee te spelen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:52

Dankjewel! Ga ik zeker eens bekijken. Boek is toch wel fijn voor de basics. Snap dat die html ooit outdated gaat zijn maar dan heb je dat wel al eens gelezen. Gefeliciteerd met afstuderen trouwens! Neem aan dat je heel wat ervaring hebt opgedaan in het buitenland. Dat zou ik ook graag willen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:55

chimello schreef:
Dankjewel! Ga ik zeker eens bekijken. Boek is toch wel fijn voor de basics. Snap dat die html ooit outdated gaat zijn maar dan heb je dat wel al eens gelezen. Gefeliciteerd met afstuderen trouwens! Neem aan dat je heel wat ervaring hebt opgedaan in het buitenland. Dat zou ik ook graag willen.

Ik had op DMC het boek: HTML & CSS van Jon Duckett

Fijn boek om mee te beginnen maar wil je echt verder, zul je via het web verder moeten.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 10:55

Vandaag mijn eerste officiële logo opdracht afleveren :D Ben er best trots op *\o/*

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:00

Marit schreef:
Vandaag mijn eerste officiële logo opdracht afleveren :D Ben er best trots op *\o/*

Spaaaaannneeeeeeeenddd!! *\o/* *\o/* *\o/*

Mijn opleiding bevalt overigens prima, moet wel nog heel veel doen/maken want lange dagen op school + paard + vriend + werken.. het kan, maar ik moet nog even uitvogelen wat plannen ook al weer was.. :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:03

Wordt elk jaar minder hoor :D Zo druk als je het in je eerste jaar hebt heb je het daarna nooit meer :+ Ik zit nu in 3e jaar en ga echt amper nog naar school, stelt geen hol meer voor _O-

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:04

Marit schreef:
Wordt elk jaar minder hoor :D Zo druk als je het in je eerste jaar hebt heb je het daarna nooit meer :+ Ik zit nu in 3e jaar en ga echt amper nog naar school, stelt geen hol meer voor _O-

Snap ik, maar we zitten er pas 2 weken en ze douwen ons echt compleet vol met werk, info etc. En ik zit nog lichtelijk in de "ik-ben-net-terug-van-vakantie-mood".

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:27

Haha i know, zo voelde ik me na die eerste weken ook. Toen moesten we ook ineens logo's maken en dingen ontwerpen terwijl ik nog helemaal niet wist hoe dat moest :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:25

Ik moest 9 tot 5:30 iedere dag mn eerste twee jaar :P

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:25

Iedere dag?!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:56

Welkom bij de HU :+ Waar CMD het eerste jaar lijkt alsof je de complete opleiding in 1 jaar moet afronden :Y)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:22

Hi ladies, ik ben ook weer terug van weggeweest!

Hier ook behoorlijk druk, maar gelukkig wel in mijn laatste jaar en nu een half jaartje stage. Paarden + stage + vriend + thuis werken + in weekend werken is inderdaad aardig lastig combineren, maar het komt ooit allemaal goed.

Maarja, voor mij nu dus een half jaartje stage bij een tof reclamebureau, daarna examens en klaar is kees! :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:39

Yep, iedere dag! Plus 1 uur heen/terug reizen. Daarna was het stallen mesten en paarden verzorgen. Wat een hel.