Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:23

Ik heb een kleine klas (13 personen geloof ik) en tot nu toe bevalt het wel. Vandaag de inleiding voor 1 project gehad en met fotografie bezig geweest, dat was erg leuk!

xSannee

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:24

Balen als je klas niet leuk is :(:)

Mijn klas is wel leuk, groot, 34 leerlingen, maar wel heel leuk :)
Morgen de eerste lesdag :))

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 17:26

Rebeccaa schreef:
Ja het is wel een leuke groep denk ik als je er tussen past, maar het zijn allemaal een beetje het type tokkie, en dan kom ik daar tussen als hockey tutje.. :+

Ah maakt niet uit! Bij ons hebben ook heel veel geen intro gedaan, en ik wel een hele week en ik zit bij niemand van mijn introductie haha!

ooh hmm, daar zou ik ook niet tussen passen hoor.
Nou hopen dat je alsnog overgeplaatst kan worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:27

Mijn SLB klas heeft ook dertien mensen ongeveer :) Mijn tutorgroep uit ongeveer 26 mensen, dat zijn mijn klas + nog een klas.

Nee inderdaad, ik vind dat soort mensen best gezellig hoor, maar niet om altijd mee te moeten samenwerken en zo, dan heb ik toch ook liever mensen die een beetje hetzelfde zijn als dat ik ben haha.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:30

Oh die 34 leerlingen is gewoon m'n SLB klas, die SLBer krijgt t nog druk :')

Ik zou het ook niet helemaal fijn vinden tussen tokkies haha :))

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:34

Ook mijn eerste introductiedag zit erop! Best een leuke klas, met welgeteld 5 jongens (vd. 26) haha, maar dat is te verwachten met de pabo. Morgen workshops, uiteten met de klas en daarna introfeest op de kpz zelf :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:08

Mijn eerste introdag zit er ook op, en het was super leuk! Heb een leuke klas, met 3 jongens ( v/d 11) en het is echt een hele gezellige en leuke klas met veel humor!

Het viel me sowieso wel op dat er veel jongens rondliepen bij de intro, ook bij de andere klassen/opleidingen. Erg tof!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:02

@Lessie, wij hebben vandaag met de docent ingelogd op de hhs maar ons rooster deed het niet, staat er waarsch nog niet op.. dus misschien is dat ook in jou geval zo.

vandaag eerste intro dag gehad.. klas leren kennen en ik ben best blij, 7 meisjes dus dat is ook nog best veel.. in totaal 30 leerlingen in mn klas.
helaas gooien ze de rest vd week alles door elkaar en mag je hopen dat iemand van je klas in je introgroepje zit!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:06

Vandaag eerste dag gehad! Klas valt toch wel mee :')
Heb nog geen rooster gehad.

Wel allemaal huiswerk al ^)

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 19:08

wat namen jullie mee naar jullie eerste dag?

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:22

Agenda, notitieblok en pen. Heb alleen mijn pen gebruikt xD

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:39

Hetzelfde als hierboven, heb helemaal niks gebruikt :')

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:52

Iedereen heeft al allemaal lessen en hoorcolleges en ik heb deze week nog introductieweek :+

Vandaag vooral heel veel info gehad, ook over stage, heb er al helemaal zin in! :D

Morgen gaan we vlissingen in om daar allemaal opdrachten te doen, dus moesten we shirts verven met ons groepslogo :') (pabo :+ ) Het is een kei mooi zonnetje met zee en een bootje en vogels geworden :')

Klas lijkt erg leuk! Helaas maar 3 jongens en dat vind ik wel jammer want ik kan zoveel beter met jongens dan met meisjes maar goed, dat nemen we maar voor lief :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:01

Zo, mijn eerste dag ook gehad. Leuek klas, leuk project groepje, dat is allemaal leuk. Maar het rooster..
Ik ben tot en met november NOOIT een dag voor half 6 klaar.. Sommige dagen les tot 9 uur met gemiddeld per dag 3 tussenuren.. reizen kost anderhalf uur dus dat is even heel lastig. Dansen moet ik mee stoppen, dat red ik niet en paard wordt in de winter ook lastig. Had net even een breekmoment :') Was half 8 thuis en helemaal kapot, en dan dat er ook allemal nog bij. Was even pittig dus.
Kom ook van een tussenjaar dus dit is allemaal even heel erg anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:43

Goh zou je dan niet beter op kamers gaan? Op den duur heb je zo toch gewoon geen leven meer :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:50

Tsja waar haal ik dat geld vandaan? :+
Het is wel steeds 11 uur pas beginnen. Ik kan alleen maar hopen dat het tweede blok beter wordt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:50

Ik heb ook 1,5 uur reistijd, het went wel :j Vind ik dan, ik ben niet zo moeilijk verder en heb ook geen ingewikkelde overstappen. Alleen op bus - trein.
Heb af en toe ook onmogelijk lange dagen op het MBO gehad (8:15 - 21:30). Voordeel dat het dan lekker rustig is in de trein. Als je het niet trekt is op kamers beter denk ik inderdaad, anders wordt je opleiding er ook niet leuker door als je elke dag gesloopt ben door het reizen.
Wel heel klote dat je met dansen moet stoppen! :(:)

Ik heb nog steeds geen rooster :z We hebben een soort blog en daar staat nu maar per dag op wat we moeten doen/meenemen. Prima :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:56

Ik heb gelukkig maar een half uurtje reistijd en echt een prima rooster.
Ma - 10.30 tot 14.20
Di - 8.30 tot 17.20
Wo - 8.30 tot 13.20
Do - 8.30 tot 14.20

Ik moet alleen ZO veel printen. Echt niet normaal, ben al 2 uur aan het printen en heb nog niet eens alles voor deze week geprint

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 07:31

Hebben jullie ook dat je denkt "heb ik wel dr goede keuze gemaakt, gaat dit wel leuk worden, is dit Iets voor mij?

Gewoon de combinatie van alles, ik ging van een tussenjaar naar fulltime studeren, is even pittig. Dr omslag vind ik heeeeel lastig :+

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 07:32

Hier hetzelfde Marit.. Gisteren dus een dagje naar school geweest en ben nu al kapot..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:09

_Judith schreef:
Hier hetzelfde Marit.. Gisteren dus een dagje naar school geweest en ben nu al kapot..

Ik schrok er ook van hoe dood en dood moe ik was :') en dat na 1 dagje..

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:51

Dat had ik ook hoor. Vooral bij de gedachte dit vier jaar te moeten volhouden :oo.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:41

Zo, ik ben alweer vrij vandaag :))

Mijn SLB klas heeft 15 studenten volgens mij. Vind het wel fijn zo'n klein klasje :j

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:54

Gisteren mijn eerste dag gehad, gelijk een lange dag van 9 tot half 7 (gelukkig de laatste 2 uur SLB en konden we om half 6 lekker weg)
Heb niet echt een heel fijn rooster. Wel steeds laat beginnen (10 of 11) maar nooit eens wat eerder uit. 1 ochtend per week vrij. Had gehoopt op iets lekkerdere tijden maarja..

Begin serieus te denken dat docenten ook niet weten waar je ze over les geven als er een vraag gesteld wordt en de docent antwoorden geeft 'Nee dat weet ik ook niet' 'Ik zie dit ook voor het eerst' 'Daar kom ik later op terug want dat weet ik zo ook niet' denk dat er van de 10 vragen die gesteld zijn misschien 1 of 2 gelijk beantwoord konden worden...
Gelukkig de docent die ik daarna had was een stuk fijner en hoop dat de docent van vanmiddag wel wat weet :) (zou fijn zijn want snap de voorbereiding al niet :+)

Nu eerst even lekker naar de paardjes :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:06

Wat balen voor de mensen die zo een rot rooster hebben. Dacht dat ik een rot rooster had maar als ik dit lees toch niet meer.

Dinsdag 11, 45 tot 16, 45
Woensdag 12, 30 tot 13, 45
Donderdag 12, 30 tot 16, 30 (anderhalf uur er van is wiskunde toets)
Vrijdag 14, 00 tot 14, 45

Elke keer zo midden op de dag. Kan je er voor niks afspreken en er naa ook niet.

Rooster is alleen voor deze week. Verandert heel veel aan het rooster per week.

Klas is wel leuk 13 mensen en 3 jonges maar