Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:08

Tele2 gaat een eigen netwerk uitrollen en daar vragen ze best veel mensen voor.
Projectmanagers, contractmanagers, noem maar op.
Zie op hun eigen site veel vacatures voorbij komen maar ook via detachering bureaus op Linkedin

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:12

vuurneon schreef:
Ik ga in nette pantalon, blouse met bijpassende blazer :)
Haar laat ik bewust los (maar wel gestyled), lichte make up op, leuke oorbellen in, ketting om en hakjes aan ik kan op weg haha :D staat mij juist hartstikke professioneel en volwassen :) en ook vlot.
Kokerrok staat mij totaal niet, dan ben ik net een stewardess en daar solliciteer ik niet op :')

Voor mijn eerste bijbaan liep ik er overigens wel uiterst casual bij; als order picker was 'representatief' totaal niet van toepassing haha

Haha, dat van die kokerrok heb ik dus ook :')
Misschien toch maar eens voor een mooie pantalon met bijpassende blazer gaan kijken dan.
Heb jij nog kleur in je outfit, of ga je echt zwart/wit/grijs?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:14

Ik heb donkerblauw, met een lichtblauw licht krijtstreepje :) en lichtblauwe blouse.
Maar ook grijs :j (grijze broek met zwart jasje, of zwarte broek met grijs jasje)

Helemaal zwart doe ik alleen met een zacht roze blouse eronder om het geheel toch wat vrolijk te houden :)

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:25

Even een stille meelezer hier. In aug. afgestudeerd als paraveterinair. Wil der niet in verder omdat ik het niet zo leuk vond als ik dacht. (En er is geen werk in te vinden en geen droog (brood mee te verdienen haha) Nu al een jaar aan t wachten totdat de cursus gebitsverzorging bij paarden in Deurne nou is begint. Werk in de zomer bij een aarbeien kwekerij in de buurt en zoek iets voor der bij (aangezien t bijna alleen een zomer baantje is) (goh). Gesolliciteerd bij de V.rijbuiter hier in het dorp. Op hoop van zegen dan maar.

Enne over de outfit. Ligt er aan waar je solliciteert. Als serveerster zou ik me netter kleden dan iets op een camping of iets dergelijks.

Zo hier mijn hele levensverhaal hahah :+

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:28

Ik had gister aan: een blauw/zwart rokje, boven de knie, zwart shirtje en zwart colbertje. Niet standaard zwarte rok dus, wel wat meer casual. De gene met wie ik het gesprek had, was zelfs in spijkerbroek, voelde me niet underdressed iig. Een pantalon/rok, blouse en standaard colbert staat mij niet en voel ik me ook niet prettig in :n

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:30

Bedankt voor de reacties. Ga zo vast wat rondneuzen in de stad, heb nog wel tijd om eventueel iets aan te schaffen. Zal het vast nog kunnen hergebruiken (helaas :+ ) haha

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:53

Hey nog een paraveterinair :P

Ik heb vaak een spijkerbroek en een blazer aan als ik solliciteer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:00

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:57

marjo_elise schreef:
Even een stille meelezer hier. In aug. afgestudeerd als paraveterinair. Wil der niet in verder omdat ik het niet zo leuk vond als ik dacht. (En er is geen werk in te vinden en geen droog (brood mee te verdienen haha) Nu al een jaar aan t wachten totdat de cursus gebitsverzorging bij paarden in Deurne nou is begint. Werk in de zomer bij een aarbeien kwekerij in de buurt en zoek iets voor der bij (aangezien t bijna alleen een zomer baantje is) (goh). Gesolliciteerd bij de V.rijbuiter hier in het dorp. Op hoop van zegen dan maar.

Enne over de outfit. Ligt er aan waar je solliciteert. Als serveerster zou ik me netter kleden dan iets op een camping of iets dergelijks.

Zo hier mijn hele levensverhaal hahah :+

Gebitsverzorging kwam ik laatst ook tegen klinkt wel leuk! Maar voor mijn rug lijkt het me niet handig. Wanneer begint die opleiding?

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:12

Tip voor iedereen die chaos in haar hoofd heeft, niet weet wat ze wil, dromen heeft maar niet weet hoe je die moet waarmaken of toe is aan een carriereswitch: het boek: JIJ BENT AAN Z

Echt een fantastisch boek! Ben vandaag de hele dag met opdrachten bezig geweest (het is echt een doe-boek) en zit te stuiteren van enthousiasme! Zoveel openbaringen... echt geweldig! Voor iedereen die maar op van alles aan het solliciteren is, echt een aanrader!!

Kan niet genoeg zeggen hoe blij ik ben met dit boek!! :))

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:14

Zou je eens een voorbeeld kunnen noemen van een opdracht?
Ben wel benieuwd naar het boek.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:08

Met gesprekken draag ik meestal een nette spijkerbroek met een truitje en blazer/net vest. Schoenen of lage laarsjes of mijn all stars. Geen hakken hoger dan een paar cm, ik maak al genoeg indruk met mijn lengte zonder :P
Ik zou vooral iets aantrekken waar je je fijn in voelt, dan straal je dat ook uit :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:09

Vraag mij altijd af hoe je je moet kleden als je voor een nudistencamping wilt werken; zo luchtig mogelijk? :')
(Kreeg net toevallig weer een folder van de bloteriken camping haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:17

Spijkerbroek zou ik zeker niet dragen voor een sollicitatie voor een kantoorfunctie.
En voor de nudistencamping :D , ik denk gewoon een vijgeblad en lang los haar voor de borsten gedrappeerd. _O-

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:32

Bedankt voor de tip Gwen09! Klinkt goed :D

Ik wacht de sollicitatie voor groepsbegeleidster nog even af en anders ga ik solliciteren voor medewerkster personeelsadministratie (hoewel ik geen ervaring heb) en verkoopmedewerkster bij Stap.les.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:56

Vrijdag mag ik op intake bij een detacheringsbureau. Hopelijk kunnen die me wat verder helpen.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:04

Ik ga dat boek gelijk bestellen.. Ik weetr ongeveer wel wat ik wil.. maar wat ik wil is niet bereikbaar (er is een grote stop op nieuwe mensen aannemen gekomen :( ) dus zal toch verder moeten kijken.
Nu ik erover denk heb ik ook helemaal geen 'nette' kleding in mijn kast voor een sollicitatie.. Meestal haalde ik een leuke tuniek met een langmouw ding erover aan.. Dat is een keer geweest en was meer een soort intake gesprek.
De overige baantje heb ik al stagaire gekregen en die daarvoor was een zaterdagbaantje en toen was ik 15 dus gewoon nette spijkerbroek..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:35

Gwen09 schreef:
Tip voor iedereen die chaos in haar hoofd heeft, niet weet wat ze wil, dromen heeft maar niet weet hoe je die moet waarmaken of toe is aan een carriereswitch: het boek: JIJ BENT AAN Z

Echt een fantastisch boek! Ben vandaag de hele dag met opdrachten bezig geweest (het is echt een doe-boek) en zit te stuiteren van enthousiasme! Zoveel openbaringen... echt geweldig! Voor iedereen die maar op van alles aan het solliciteren is, echt een aanrader!!

Kan niet genoeg zeggen hoe blij ik ben met dit boek!! :))

Daar ga ik ook eens wat meer over lezen!

rockwitch schreef:
Vrijdag mag ik op intake bij een detacheringsbureau. Hopelijk kunnen die me wat verder helpen.

*\o/*

Vandaag op gesprek geweest bij een accountantskantoor.
Wat een fijn geprek!
Nu maar hopen dat ze me ook de geschikte kandidaat vinden. Ik zal wel eerg veel bij moeten leren.

Trek nooit een spijkerbroek aan naar sollicitatie, maar dat is denk ik ook de branche waarin ik zoek.
Zwarte pantalon, fleurig blousje met watervalhals en zwart jasje

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:44

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:45

Over kleding heb ik trouwens nog een vraag.. Als je nou een maatje meer bent.. wat is dan het mooiste?
Ik vind dan een rok niet echt staan of ligt dat aan mij (ik heb nogal stevige bovenbenen)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:49

Qua kleding hangt het erg van de branche af denk ik :). Ik ben, bij voorkeur, aan het solliciteren bij zorgboerderijen en als je dan in rokje of echt nette kleding aankomt kijken ze je denk ik raar aan. Tot nu toe eigenlijk altijd spijkerbroek en bergschoenen met een shirt/vest. Wel netjes, maar niet té. Maar als je voor secretaresse gaat dan is het natuurlijk wel weer handig om wat écht netjes aan te trekken ;).

Annastasia: Mooi dat je gesprek goed ging! :D Wanneer hoor je iets?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:54

Kleding is echt afhankelijk van branche ja.
Maar voor kantoorfunctie doe ik nooit een spijkerbroek aan. Beter overdressed dan underdressed.

Sting: Over 1 week hoor ik meer. Hij gaf ook aan dat ie het een fijn gesprek vond. En wat ik nog een fijnste aan het gesprek vond was dat hij zichzelf eerst voorstelde over wat ie allemaal deed, hobbie's waren etc.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:59

Dat is wel fijn ja! Dan weet je ook een beetje hun achtergrond enzo, heb je evt iets om op in te haken. En evt nog dingen die overeenkomen :D, altijd handig! Spannend weekje nu eerst dus ;).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:10

Heb alleen maar spijkerbroeken en mijn financiële situatie is nu niet zo denderend dat ik even een andere broek kan gaan kopen. Maar zoals het er nu naar uitziet maak dat toch even niet veel uit en zal toch eerst uitslag HA moeten afwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:12

Ja hoor weer een afwijzing binnen -O-
Weten jullie nog sites speciaal voor werk in de paarden?
Heb al paardenwerk.nl, op marktplaats staat niks in de buurt :\