Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:48

nee, het betekent dat ze niet willen dat een bv een UZB hun gaat benaderen met potentiele kandidaten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:49

Glitterstar schreef:
Oh ik heb begrepen dat ze daarmee bedoelen dat ze het niet op prijs stellen als je zelf contact met het bedrijf opneemt omdat hun het te druk hebben om alle sollicitatie's aan te nemen en het daarom via een 'bemiddellaar ' doen (denk bijv aan uitzendbureau)

Nee, acquisitie heeft echt betrekking op bedrijven die naar aanleiding van de vacature het bedrijf gaan benaderen uit reclamedoeleinden of sponsoring etc.

Glitterstar

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:58

:D oh ok haha dan al die advertentie's maar weer terug zoeken die ik hierdoor heb laten gaan hahah...

Vroeg het net aan mijn man ... die lag dubbel van het lachen !! .... mm wat een steun haha..

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:01

haha je bent nooit te oud om te leren Glitterstar!

Glitterstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:03

:D nee indd..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:21

JG, ik ben in de horeca wel gewend dat gesprekken op de werkvloer worden gevoerd, dus in het restaurant, of even snel ergens in een hokje/kantoortje etc, maar ja, als je gesprekspartner dan niet te verstaan is etc dan werkt dat idd niet in een drukke/rumoerige ruimte :n

wat betreft vragen etc, zodra ze iets vragen over loon etc , probeer ik altijd een reactie te geven dat ik er nog niet echt over nagedacht heb, maar benieuwd ben wat zij in gedachten hebben, ik laat eigenlijk wat dat soort vragen betreft nooit merken dat ik het geen 1ste gesprek vraag vind, vaak zijn horeca gesprekken etc (gewoon de reguliere niet heel luxe bedrijven) 1ste en enige gesprek en ben je dan binnen of niet ...
mijn ervaring is , laat buiten de ongepaste vragen (die niets met werk te maken hebben en waar ze gewoon echt niets mee te maken hebben) nooit merken dat je het een rare vraag vind.

maar sowieso balen dat het niets is geworden...

ik ga zo om half negen eerst maar eens bellen of ik nog mag werken vandaag :+
normaal krijg ik in de laatste week van de periode de werkstaten voor de volgende periode binnen(4 weken)
maar ja, vrijdag eind van de middag niks binnen, zaterdag ook niet ,
normaal heb ik dus 1 vaste cliënt +oproep/invalwerk...
maar ja, na de overname door andere/moeder organisatie + nieuwe contracten tekenen , weet ik dus ook niet of mijn cliënt nog mijn cliënt is , weet eigenlijk helemaal niets :n
dus zo eerst om half negen de planning bellen en even checken hoe het zit...voor mijn vaste cliënt ook niet tof als er opeens iemand anders staat...dat valt meestal niet fijn bij ouderen die wat minder geheugenvast aan het worden zijn...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:50

oeh, opgelost, heb nog steeds een vaste cliënt :+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:54

Oh, dat scheelt alweer. Zou een mooie bak zijn trouwens, dat het ineens weggekaapt zou zijn?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:02

Ik lees allemaal leuke en ook minder leuke verhalen..

Jolliegirl, wat ontzettend vreemd zeg! Laatst ook een gesprek gehad in een restaurant, maar idd in een rustig restaurant wat beter werkt. Snap ook echt niet dat er vreemd werd opgekeken dat je niet naar het salaris vroeg, het is een eerste gesprek, dan doe ik dat ook nooit?! Sowieso zitten we nu niet echt in een markt waarbij het salaris het belangrijkst is :Y). Het is niet bepaald dat je daar eisen in kan gaan stellen..

Femke_tweety, zo, 200x gesolliciteerd! Hopelijk vind je een leuke baan. Heel herkenbaar, dat hetze weinig scheelt en idd het is en blijft een nee en met zo'n closecall vind ik dat vaak nog meer balen.

Ik zie heel veel mensen die hetzelfde dilemma hebben als ik, graag willen doorleren maar die kosten hè.. Toch ga ik ervoor! Maar ik wil vanaf volgend jaar dan een deeltijd studie gaan doen.

Ik heb een leuke vacature voor de mensen die in omgeving Amsterdam wonen.
http://www.depworks.nl/sites/depworks/v ... php?id=841

Ik heb er zelf op gesolliciteerd maar helaas afgewezen vanwege de kilometers die ik moet maken hiervoor. Jammer!! Het is echt voor een leuke stichting overigens :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:28

Ik kan even een adviesje gebruiken.
Eind november heb ik gereageerd op een vacature, daar heb ik een afwijzing op gekregen omdat deze al vervuld was. Dit was een "junior" functie.
Nu is bij hetzelfde bedrijf een zelfde vacature, alleen nu niet junior. Ik wil hier op reageren maar pak ik dezelfde brief (vandaag een maand geleden de afwijzing gekregen) of maak ik een nieuwe/pas ik mn brief aan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:32

Een nieuwe sturen! Specifieker op die functie! :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:35

ik zeg ook een nieuwe maken :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:37

Ik zou ook een nieuwe maken :j Stel dat dezelfde persoon je brief in handen krijgt dan zal hij/zij toch denken dat je er niet zoveel moeite in wilt steken als je twee keer dezelfde brief instuurt. Je kunt de basis wel gebruiken denk ik, maar zou het evrder ook specificeren op de functie.

Ik zit echt in spanning nu! Straks mn tweede gesprek en ik hoop echt dat het wat gaat worden :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:39

Mri; ik ga heel origineel zijn, maar ook ik raad je aan om nieuwe te maken :j

Mars: succes!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:07

Mars heel veel succes! Ik ga duimen voor je!

Ik zou er inderdaad ook voor kiezen om een nieuwe brief te schrijven.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:25

Hallo, ook ik wil me hier weer melden. Ik heb een 4uurscontract in de zorg maar tot vorige maand steeds een aantal dagen in de week kunnen werken nu is dit ongeveer 1x per week en volgende maand ziet dit er ook zo uit. Dus ben op zoek naar iets erbij in de omgeving Arnhem, Apeldoorn,ede.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:51

Helaas, weer 3 afwijzingen binnen, waarvan ze me bij 2 in de portefeuille willen houden, dat scheelt toch alweer iets. :j

Dat ik voor de 3e functie direct ben afgewezen begrijp ik eigenlijk niet, ik voldeed echt ruim aan alle functie-vereisten. Maf! Zal ik er nog een mailtje aan wagen om te vragen waarom? Of komt dat wanhopig over?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:52

Ik hoorde vanochtend van een bureau wat me nieuwjaar wenste, dat het navragen altijd kan. En als ze je wanhopig vinden, is dat hun probleem (je bent toch al afgewezen)..

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:53

Ik heb na een afwijzing voor een vacature voor een functie bij een bank ook een reactie gegeven. Zij waren van mening dat mijn opleiding niet aansloot, en ik vond van wel. Mocht daardoor toch mooi een ronde verder! Dus altijd proberen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:54

Jodie_ schreef:
Helaas, weer 3 afwijzingen binnen, waarvan ze me bij 2 in de portefeuille willen houden, dat scheelt toch alweer iets. :j

Dat ik voor de 3e functie direct ben afgewezen begrijp ik eigenlijk niet, ik voldeed echt ruim aan alle functie-vereisten. Maf! Zal ik er nog een mailtje aan wagen om te vragen waarom? Of komt dat wanhopig over?

Niet mailen, maar even bellen :j

Mijn medecursist heeft overigens op die manier alsnog de baan gekregen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:55

Amaryllis schreef:
Oh, dat scheelt alweer. Zou een mooie bak zijn trouwens, dat het ineens weggekaapt zou zijn?

het zou zo maar kunnen :+ nadeel van opname van de organisatie in de moederorganisatie (organisatie redde het niet zelfstandig) in combi met 0 uren contract wat overgenomen is, kunnen ze alle kanten op die ze willen... gelukkig is ons team vrij klein en had de moederorganisatie geen enkele vorm van huishoudelijke hulp in het pakket zitten (dat was de zelfstandig geworden organisatie, die het niet redde ) dus de kans dat ik aan het werk kan blijven rond de gewenste uren is vrij groot...maar ja, tis maar afwachten, hoop eigenlijk komende of volgende week te weten of ik kan blijven(contract loopt eind van de maand af, hoop op in ieder geval verlenging van het contract en als het even kan vaste uren+oproep, hoeven er maar 6 vast te zijn eigenlijk, dan ben ik al blij ... zijn op zich maar bijbaan uurtjes natuurlijk, maar ik heb het wel nodig :=
zeker naast studie in september.
(ben verder afgekeurd, dus is voor mij aanvullen uitkering.)

ben nu ook nog steeds aan het verder kijken naar eventueel ander parttime werk voor het geval dat zeg maar en in de tussentijd mik ik dingen die me interessant lijken voor hier , in het topic

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:58

Bellen vind ik ook weer zo wat, ik kreeg een mail dat er erg veel reacties waren en dat ze hieruit een selectie hebben gemaakt en mij niet meenemen naar de volgende ronde. Ik ga er vanuit dat ze het dus druk genoeg hebben, maar ik denk wel dat ik er nog even een reactie aan ga wagen. :) Merci!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:01

En.... Afgewezen. De bekende; 'er waren kandidaten die beter in het profiel pasten' reden.
Nou ja, erg jammer! Maar gewoon weer blik vooruit! :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:04

Je kan het altijd proberen Jodie. Wat heb je te verliezen?

Succes Mars! :D
En Mri: zou een nieuwe schrijven, maar je kan natuurlijk als basis wel de oude gebruiken :).
Balen vuurneon :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:08

Ik baal ook wel even nu; functie was dichtbij, perfect aantal uren en mijn doelgroep. Maar ja, geen ervaring en met zoveel keuze tegenwoordig leg je het toch snel af dan. Helaas!
Maar ja, niets aan te doen! Had al weer wat nieuws gezien in het vacature krantje en dat mijn opleiding niet is wat ze vragen kan ik wel tactisch omheen l*llen cq ombuigen tot wenselijke opleiding hahaha :')