Het blijft een gekkenhuis, ik heb net even snel gerekend en ik zit al over de €1300,- om aan Serious Request te doneren!
Wow, nice!
Hilda79
Geplaatst: 25-12-12 00:17
Jemig dat is niet meer normaal zeg, wat super.
Ik ga mijn kerst ook goed besteden. Ben vanavond begonnen aan het meer prominent aanwezig laten zijn van de fotogeboortekaartjes. Als iemand nog tips heeft...
Ook vanuit Putten iedereen een hele fijne kerst gewenst.
Net nog even vlug een kleine bestelling geplaatst en bezig geweest met de FAQ. Nu lekker even lunchen en vanmiddag komt m'n schoonmoeder. Blijft ook eten, dus voor vandaag ben ik klaar met werken. Morgen komt er ook niks van, dus donderdag starten we weer.
Hey hallo allemaal! Ik ben even afwezig geweest; druk druk druk! In ieder geval iedereen een heel mooi, gezond en succesvol 2013 gewenst! En gefeliciteerd Joyce!!!! Ik heb even op de website van 3FM gekeken, maar wat een geweldige actie van je!!! Echt goed bedacht.
Hoeveel procent deed je ook al weer naar SR Joyce? Want dan heb je wel een super bedrag omgezet!
Ik heb de twee kerstdagen + maandag ervoor heerlijk vrij gehad. Gelukkig heb ik geen shop ofzo die je een beetje in de gaten moet houden. Dat waren dus fijne dagen. Vandaag na het verlate ontbijt maar weer even aan de slag gegaan. Eerst mijn vriend geholpen met een sollicitatiebrief en daarna facturen schrijven, zeker geen vervelend klusje . Ook mijn to-do-lijst op mijn whiteboard even up-to-date gemaakt zodat ik weer helemaal overzicht heb. Best veel klussen voor het nieuwe jaar, dus de eerste tijd heb ik genoeg te doen.
Fotogeboortekaartjes klinkt leuk Hilda, wat bedoel je precies met prominent aanwezig zijn, op je site bedoel je?
Er gaat 5 euro per verkocht speeltje naar SR, maar omdat de marge op dit speelgoed vrij klein is en ik ook nog de actie had dat vanaf €25,- verzenden gratis is, hou ik (bijna) niets over. Aan de ene kant erg jammer, aan de andere kant, deze actie heb ik opgezet voor SR en daar hoef ik dus zelf ook niet rijk van te worden.
@Joyce: Jammer dat je er weinig aan over houdt, maar weet wel dat je nu wel heel goed bij je eigen doelgroep binnen komt! Via een goede follow-up (dmv een nieuwsbrief oid) kun je ze wel als klanten houden en er dan van profiteren! Dat geeft het je dan ook wel weer.
@Yucca: Nice! Vooral tuin klussen of fotografie klussen?
@Hilda: Leuk zeg! Hopelijk slaat het aan!
Hier is het ook flink druk. Opdrachten voor 2013 beginnen langzaam vorm te krijgen en ben momenteel hard bezig met een strategie/plan uit te werken voor komend jaar, zodat ik wellicht mijn doelen makkelijker haal. Ben daarnaast ook voort aangesloten bij een corporatie in Den Bosch die flexplekken aanbied. Bevalt me echt super goed, omdat je toch een deel gaat uitmaken van een groep ondernemers die elkaar graag helpt en graag met elkaar praat over ondernemen, waardoor je er dus veel van leert. Soms betekend dat minder productief werken, maar heb er ook al opdrachten aan overgehouden, dus dat is het wel waard!
Hier begonnen met de verbouwing van de verdieping tot winkelruimte Mijn vriend had 5 jaar geleden een winkelinventaris gekocht en dat komt nu super van pas! Zie voor foto's mijn facebookpagina in mijn onderschrift
De bestellingen liggen nu weer helemaal stil hoor Maar ik heb toch hele mooie reclame gehad op deze manier en je weet nooit wat dat in de toekomst weer oplevert. Ik heb net trouwens even gekeken en ik heb sowieso 44 nieuwe aanmeldingen voor de nieuwsbrief erbij.
Ik wist trouwens van tevoren al dat ik niet veel over zou gaan houden, omdat ik niet dik wou verdienen op een actie die opgezet is om het goede doel te steunen. Alleen het enige wat niet zo slim was, was dat ik ook de actie had van gratis verzenden bij besteding vanaf €25,-. Ik had (toen ik de actie opzette) natuurlijk niet gedacht dat het op tv zou komen en mensen bestellen dan vaak zo'n fun speeltje voor erbij en dan kom ik er prima mee uit. Maar nu moet ik er dus bij sommige bestellingen op toeleggen omdat ze alleen de speeltjes van de actie kopen en ik dan ook nog de verzendkosten betaal. Maarja, ik kon het moeilijk gaan veranderen, want ik had overal al staan dat ik t/m 24 december de verzendkosten voor mijn rekening zou nemen. Dat is weer een goede leerschool voor een volgende keer
@Duplo: De site van je onderschrift doet het bij mij niet, hij blijft op een wit scherm staan!
Fijn trouwens dat de rest het zo lekker druk heeft! Ik zit zelf ook nog te kijken of ik er wat "extra's" bij kan gaan doen. Mijn uitkering stopt bijna en ik heb waarschijnlijk geen recht op bijstand. De banen liggen niet voor het oprapen en ik vind het wel lekker om mijn eigen ding te doen. Dus ik moet nog maar eens goed nadenken of er iets is wat ik nog naast de webshop op kan gaan zetten.
Dat is wel jammer Joyce, maar dat weet je dan inderdaad weer voor het vervolg!
Ik heb vandaag alles klaargemaakt voor de winterkoopjes. Officieel beginnen die pas woensdag maar ja, officieel.. Op de webshop worden de kortingen wel pas vanaf woensdag zichtbaar, was ook nog een hele klus! Nu moet ik alleen nog de losse artikelen die korting krijgen in een koopjesrubriek zetten, maar dat kan ik niet vooraf doen omdat dat direct zichtbaar wordt.
Kan je een bepaalde categorie niet tijdelijk "uitzetten"? Dat kan ik namelijk wel en ik kon het ook ook bij de webshop die die student toen had gemaakt.
Ik had te snel weggedrukt inderdaad! Ik dacht "wit scherm + hij laadt niet = site die niet werk" maar ik heb hem net wat langer laten staan en toen ging hij op een gegeven moment inderdaad door naar de FB pagina!
Ik moet wat meer verkeer op me website krijgen. Hoe doen jullie dat? Zelf vind ik google adwords te duur en betaald zich (in mijn geval) totaal niet terug..
Ja dat kan ik wel, maar dan zijn die artikelen de rest van de week nergens meer zichtbaar, dat vind ik dan ook zonde.. Dan maar op nieuwjaarsdag nog even een uurtje werken
Die geboortekaartjes zijn eigenlijk beetje per toeval ontstaan. Had destijds die van onze dochter ook zelf gemaakt en in dat jaar nog twee. Begin van het jaar vroeg oude vriendin nadat ze bij die online drukkers een slechte proef had gemaakt of ik dan die van hun wilde doen. Zo gezegd zo gedaan. Dat stond ook op mijn site/blog en aan de hand daarvan heb ik er nog 3 morgen de 4de
Voor wildvreemden gemaakt en nog 1 voor een vriendin. Vind het erg leuk om te doen en krijg er hele positieve reacties op. Dus daarom wil ik daar wat meer aandacht aan gaan schenken.
anoniem45673
Geplaatst: 28-12-12 10:43
Jammer Joyce dat je er zelf weinig aan hebt overgehouden. Maar aan de andere kant heb je een gigantische 'gratis' reclamestunt gehouden. Wie weet zijn de mensen erg tevreden en kopen ze nog eens wat. In ieder geval is je nieuwsbrief bestand weer lekker aangevuld. Naar wat voor iets ben je op zoek voor erbij? Nog een webshop, of een baan?
Hilda gaat toffe foto geboortekaartjes doen, leuk!
en Mallootje start alvast officieel onofficieel aan haar actie, waarom niet. Als je zelf baas bent, bepaal je zelf toch.
Hoe zit het met jullie ondernemersvoornemens voor 2013? Nog mensen met specifieke plannen / doelen voor 2013?
Zal ik voor mezelf beginnen? In 2013 ga ik me inschrijven bij de KVK, zodat het ook officieel voor een deel van mij is. Ik word samen met mijn vader een maatschap en is het familiebedrijf officieel een familiebedrijf. Super trots ben ik dat ik op deze manier met mijn vader kan samenwerken en hopelijk kunnen we er samen een goedlopend bedrijf van maken.
Daarnaast is het doel om de webshop verder uit te blijven breiden met aanverwante artikelen, wellicht nog een shop (of enkele) ernaast voor andere leuke ideen die we hebben, zodat het op deze manier voor mij een fulltime baan / inkomen kan generen. Daarnaast is het plan om ook big bags zand e.d. vanuit huis / het bedrijf (wij wonen bij het bedrijf) te gaan verkopen op het moment dat ik fulltime in de ondermening kan treden. Particulieren uit de buurt kunnen dan afhalen. Op deze manier hebben we tevens aanloop van mensen (vind ik leuk) en ook bedrijvigheid aan het terrein. De ruimte hebben we er al voor, nu de tijd nog.
En zo is het doel dus voor 2013 ontdekken of onze ideeen de potentie hebben voor een volledige overstap. Zodat ik van Universitair afgestuurde met een kantoorbaan naar heftruckchaffeuse / zelfstandig ondernemer kan gaan (iemand moet die big bags tenslotte op een aanhanger gaan zetten ).
@Mellis: Nee, niet nog een webshop hoor! Met zoiets is het gewoon niet haalbaar om binnen korte tijd een fulltime salaris eruit te halen. Nee, ik zat meer te denken aan een dienst leveren. Ik ben gediplomeerd instructrice, dus misschien dat ik dat weer op wil pakken. Of misschien iets van een uitlaatservice ofzo... Ik heb nog wel meer ideeën, maar ik moet gewoon kijken wat eventueel haalbaar zou kunnen zijn. Straks is het gewoon een kwestie van alles aanpakken wat je kan om geld binnen te krijgen...