't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:49

SaskiaB schreef:
Birkenstocks naar een sollicitatie.... je maakt een geintje zeker :')

Nee, met de hand op mijn hart: ze had een witte 3/4 legging aan met een lang shirt met korte mouwen en witte Birkenstocks :=. En zó warm was het nou toch ook niet, gewoon redelijk voorjaarsweer. Leeftijd zou ik schatten rond de 25-30 dus ook nog niet de leeftijd waarop ik dat zou verwachten.....

SaskiaB

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:51

Die wilde de baan zeker niet haha!

Dat vind ik in ieder geval echt not done!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:06

patpen schreef:
Dat heb ik nou met een jurk: staat mij echt niet :n. Voel me daar ook absoluut niet prettig in. Dus dat trek ik sowieso niet aan naar een gesprek. Kleding moet wel comfortabel zitten; bij een jurk (of rok, om het even) weet ik mij geen houding te geven en blijf ik maar plukken en trekken.... Schoenen vind ik dan ook veel lastiger.

Degene na mij vanmiddag had een legging aan met Birkenstocks eronder (en een vreselijk chagrijnig gezicht). Dat vind ik nou echt te ver gaan!!! Oké, die slippers lopen heerlijk maar ik vind de temperatuur er nog niet bepaald naar. Ik zou ze misschien wel naar het werk dragen maar dan moet het wel +30 graden zijn.

Superlise: weet je helemaal niet wat voor werk je zou willen doen? Ik zag afgelopen weekend een hele leuke vacature in Driebergen voor locatiesecretaresse. Helaas voor mij net te veel uren en ook iets verder uit de buurt dan ik zou willen.

Ja wel, het liefst werk ik als stalmedewerker of iets in de paarden/dieren. Maar het probleem meer is dat ik nog niks heb qua diploma, ik heb de havo gedaan maar daarvoor gezakt en toen (nu dus) een tussenjaar gestart om te werken. In september ga ik mijn havo via volwassenenonderwijs afmaken maarja alles wat ik zie qua secretaresse oid, daar moet je allemaal afgeronde Mbo's voor hebben..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:12

Fijn om te horen Jans! Gefeliciteerd echt leuk :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:19

Astaloca hopen dat je op gesprek mag komen!

Ik heb ongeveer 30 brieven verstuurd afgelopen 2 maanden zaten ook open sollicitaties bij.
1 gesprek gehad bij een bedrijf en morgen een tweede gesprek.
je moet net geluk hebben dat je uitgenodigd wordt....
Ik ga me nu voorbereiden voor morgen even wat vragen doornemen de standaard vragen beetje.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:30

Succes morgen!

Vandaag weer bij mn moeder gewerkt en morgen ook nog. We zijn de hele winkel aan het omgooien dus ze kan wel hulp gebruiken en ik blijf lekker bezig. Net nog wel 3 leuke vacatures gevonden dus van de week even een briefje typen. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:40

Oef kledingmissers op sollicitaties. Heb ik ook nog een leuke voor:
Zware bottentype in een te strak pak waardoor je alle vetrollen kan zien. Brrr.... En met weglopen tig keer herhalen 'ik wil die baan, ik wil die baan echt, lijkt mij echt heel leuk' tegen de medewerkster die jou aan kan nemen..

Willen jullie voor mij duimen dat ik morgen goed nieuws uit M. hoor? Het loon etc in D. is echt heel goed, alleen ik ga toch liever voor een plek waar ik mij fijn voel. Geld maakt niet gelukkig bladiebla.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:45

superlise schreef:
Ja wel, het liefst werk ik als stalmedewerker of iets in de paarden/dieren. Maar het probleem meer is dat ik nog niks heb qua diploma, ik heb de havo gedaan maar daarvoor gezakt en toen (nu dus) een tussenjaar gestart om te werken. In september ga ik mijn havo via volwassenenonderwijs afmaken maarja alles wat ik zie qua secretaresse oid, daar moet je allemaal afgeronde Mbo's voor hebben..

En als je je nou inschrijft bij http://paardenwerk.nl/index.php?/home/
Misschien kom je daar iets tegen als stalmedewerker. Er worden er 2 gezocht in de provincie Utrecht maar niet gunstig gelegen tov Driebergen. Bovendien is er 1 stageplaats van die 2 vacatures.

Sowieso vind ik te strakke kleding niet mooi! Kleding moet aansluiten of ruim zijn (meer privé) maar ik wurm mij niet in maatje 38 als ik een 42 nodig zou hebben! Soms zie je van de zomer mensen met kledingmaat 50 (minstens) in een legging met een hemdje maat 42 :r

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:19

nou, vanavond een positief gesprek gehad voor de beveiliging, volgende week al het goed is een tweede gesprek waarna de startdatum bekend gaat worden.
Verder vanmiddag gebeld voor een sollicitatiegesprek morgen bij Mitsubishi in Born, voor in het magazijn voor een maand. Zou een mooie tussenoplossing zijn. Dus ben benieuwd.
Hoop dat het wat wordt in de beveiliging, doe ik toch liever dan in een magazijn.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:23

De Gamma heeft me ook niet meer teruggebeld. -O- Vrijdag netjes gebeld dat ze het maandag zouden laten weten want ze hadden nog een gesprek staan die was verschoven.. nog niets gehoord, morgen zelf maar even bellen denk ik!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:25

Ik duim winged! :)

Succes iedereen enzo!

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 23:04

x_spekkie_x schreef:
Ik heb ook leuk nieuws :)
Ik ben dankzij Bokt aan een baan gekomen! Een tijdje geleden stond er in dit topic namelijk een vacature voor een medewerker educatieve kinderboerderij in Soest. Ik zag al via dit topic dat er meer mensen gesolliciteerd hebben, maar vandaag kan ik met zekerheid zeggen dat ik ben aangenomen! +:)+
Ik heb er erg veel zin in en zal binnenkort ook die richting op verhuizen. Als er iemand nog tips heeft voor woonruimte in de regio tussen Utrecht en Amersfoort dan hou ik mij aanbevolen! :)

Ik weet niet of je een grote ruimte zoekt, maar op mijn school was een advertentie van twee kamers in Wageningen. De ene was iets van 8m2 en de andere 12m2. De kleine was 300€ en de grotere 350€. Wil je wel een pb sturen als je er wat aan hebt. Met 3 of 4 3e jaars die allemaal iets met paarden deden volgens mij. Ze vroegen tenminste om iemand die affectie had met paarden en tja, jij zit op bokt dus neem aan dat dat wel oké is ... :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 23:13

ik wíl die baan waar ik nu net op heb gesolliciteerd! := past perfect bij me :=
het móet. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

hoop ik dan, duimen jullie mee?! :D

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:57

ik meld me hier ook maar , ben sinds begin maart me baan kwijt .
ben nu hard op zoek naar een nieuwe baan als jullie nog iets weten in noord holland , hoor ik het graag .

voor de gene die vandaag op gesprek gaan succes .

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:02

Dankjewel heb al kriebels in me buik ik ben drama.
Nu nog even aan het werk en zo weer richting huis omkleden
ga voor je duimen astaloca

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:06

Succes vandaag meiden! Ik ben ook best in spanning... :+

beenjesshar: Wat voor werk zoek je ongeveer?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:13

Succes iedereen!!

Ik hoop vandaag toch echt wat te horen van de Gamma. :')

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:17

het liefste in een winkel ben in bezit van het vakdiploma drogist , maar de horeca of de zorg trekken me ook wel .
nieuwe opleidingen volgen zijn ook geen probleem ...

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:21

SpikkelFire schreef:
Succes iedereen!!

Ik hoop vandaag toch echt wat te horen van de Gamma. :')

Hier hetzelfde verhaal van nog niks te hebben gehoord.... Heb al 2 gesprekken gehad bij een bedrijf voor een HR functie en het was allemaal zeer positief maar zij hebben nog niks laten horen terwijl ze dat begin van de week zouden doen.... Het is nu midden van de week en heb ze net maar gemaild :+. Vervelend vind ik het als zij de afspraken niet nakomen!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:24

Ja irritant is dat he?! -O- Bedoel, wat is er nou moeilijk aan om even te bellen..

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:27

SpikkelFire schreef:
Ja irritant is dat he?! -O- Bedoel, wat is er nou moeilijk aan om even te bellen..

Idd! Ik heb ze net maar even gemaild en hen erop gewezen dat ze iets zouden laten weten... Ideetje voor jou ?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:41

Wat zijn websites of kranten waar jullie in kijken? Ik heb nu al verschillende uitzendbureau's aangeschreven, houd werk.nl in de gaten, cv.nl, met monstërboard wou ik nog wat doen vandaag...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:46

www.indeed.nl kijk ik ook wel vaak. Ik heb binnenkort ook een gesprek en wat zijn zo'n beetje de vragen die ik kan verwachten bij een eerste gesprek?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:50

Paula1990 schreef:
SpikkelFire schreef:

Idd! Ik heb ze net maar even gemaild en hen erop gewezen dat ze iets zouden laten weten... Ideetje voor jou ?

Ik ga vandaag zeker even contact opnemen. :j

Ik kijk voornamelijk op www.tin.nl , voor mij een handige website met theatervacatures, op www.uitzendbureau.nl voor tijdelijk werk en monsterboard.nl. Als ik dan uitgebreid bezig ben kijk ik vaak nog op website van interessante bedrijven zelf.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:38

Via wat intressante bedrijven heb ik net ook één en ander verzonden... Maar vind het lastig, ik heb op dingen gereageerd die misschien voor 20% aansluiten bij mijn opleidingen... Doen jullie dat ook?