Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:35

Met klanten mailen wij ook alleen eigenlijk (bellen kan wel, maar wordt dus niet gebruikt), maar met zakelijke connecties (zoals leveranciers) wordt veel gebeld :)

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:54

wij hebben gewoon meerdere nummers. (terug bellen is ook geen probleem heb onbeperkt bellen dus)

ik vind bellen soms ook prettiger.
maar mailen kan ook, maar net waarvoor het is.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:28

Ooooh. :') :)) ...mannen.

Ik heb een aantal freelancers "in dienst" op de fitness en ze mogen uiteraard zelf klanten aanbrengen,
één daarvan is een jonge kerel net klaar met zijn opleiding en ik heb hem wat advies gegeven.
Wat gebeurt er daarna, hij doet precies het tegenover gestelde van wat ik hem heb aangeraden.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:02

Grappig dat hullie het hebben over bellen. Ik heb zelf ook niets met bellen...en dan vooral zelf bellen.
Best veel mensen hebben dat, en het is soms echt lastig.

Zojuist heb ik ook een belletje gedaan richting iemand vd gemeente om een afpraak te maken om 'bij te praten'. Die man kent mij zelfs, maar toch vind ik dat enorm lastig. Het is dat ik weet dat een ambtenaar bijna geen nee kan zeggen, anders vind ik het NOG moeilijker :+

Mijn projecten lopen terug, dus ik moet ook weer aan de bel, koud aquireren dus, bah! Iemand tips ;) ?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:37

Wat ik je voornamelijk als tip wil geven is werken aan je marketing ipv koud gaan aquireren. Ook wanneer je wel genoeg projecten hebt, want anders blijf je in die achtbaan zitten dat je iedere keer rustige en drukke periodes hebt, wat dan ook geldt voor je geld.
Wanneer je marketing goed loopt, dan hoef je dat niet te gaan doen, want dan bereik je je klanten toch wel.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:07

Morgen klusje in België maar mn auto staat in de garage en gisteren is de bliksem in geslagen en er was stroomstoring..... Mn auto staat op de brug en die kon niet naar beneden zonder stroom. Nu zit ik zonder auto, niet handig. Hopelijk morgenochtend weer auto klaar maar ben nooit om 11 uur in België! Ergens moet ik er wel om lachen, maar vervelend is het wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:55

Och jeetje, dat is ook stom zeg!

Dat lijkt toch ook een hele slechte smoes als je dat aan een klant vertelt als reden waarom je niet op tijd kunt zijn :))

Hopelijk is het snel weer opgelost :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:07

Ha dat dacht ik ook meteen pmarena :D Hoop dat je toch nog enigszins op tijd komt cissy!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:35

tja slechte smoes vind ik niet, was groots op nieuws dus tja..
soms kan je echt niks aan dingen doen.

succes hopelijk ben je op tijd:)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 12:15

Het is gewoon frut als je dit moet vertellen aan je klant. Dat doe je ook niet expres.
Hopelijk was je er toch nog enigszins op tijd Cissy.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:12

ehm, ik ben nog steeds autoloos... zaterdag was de garage ook dicht omdat ze dachten dat het wel het hele weekend zou duren die stroomstoring. Ik zit me nu stierlijk te vervelen thuis en ik mag toch hopen dat ze m morgen wel klaar hebben anders kom ik m persoonlijk van die brug duwen!

Het voelt inderdaad ook als een k*tsmoes maar zoiets verzin je toch niet..... Ik moest er eerst ook om lachen maar toen had ik ook nog niet gehoord dat ik mn auto vrijdag niet terug zou krijgen _-:(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:41

Pffffft wat duurt dat lang man !!!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:44

Heb je hem nou nog steeds niet?! Schandalig zeg...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:42

Wat is een mens nog zonder auto he, heel erg lastig!

Intussen ben ik goed bezig met het contacteren van leveranciers. Krijg vaak leuke antwoorden, alleen de chiquere merken willen wel eens een beetje 'arrogant' uit de hoek komen..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:34

Erg he, dat arrogante gedoe... Om welke merken gaat dat dan? Of wil je dat hier liever niet openbaar zetten (wat ik ook goed kan begrijpen).

Ik heb vandaag voor het eerst sinds tijden weer een bericht gehad van een vertegenwoordiger, of hij langs mocht komen om kennis te maken (ik had eerst steeds contact met Engeland en hij is sinds kort de contactpersoon in NL). Dus ik vroeg al "Je weet toch wel dat ik alleen een webshop en geen stenen winkel heb he?" Want normaal hebben ze dan al geen zin meer om langs te komen. Maar deze man vond dat helemaal geen probleem, dus dat was weer eens een welkome afwisseling ;) Erg leuk om weer eens wat producten in het echt te zien, voordat ik er geld aan uit heb gegeven, haha.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:02

Dat is inderdaad fijn Joyce, als iemand zijn producten wil komen voorstellen! Ik heb morgen ook 2 vertegenwoordigers op bezoek, hier thuis, want mijn pand is nog een bouwwerf :D

Over welke merken het gaat ga ik hier niet op bokt gooien, je weet maar nooit ;) maar laat ons zeggen dat ik over het algemeen veel fijnere reacties krijg van de goedkopere- en gemiddelde merken, en dat die ook veel meer begaan zijn met hun klanten!
Er zijn ook uitzonderingen hoor, dat wil ik dan wel weer posten, Gersemi bijvoorbeeld stuurde me een heel leuk en vriendelijk mailtje terug, idem voor PK international!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:53

Dat is altijd lekker, als merken zich vriendelijk opstellen tegen nieuwe ondernemers. Daar krijg je lekker veel energie van!

Hier gaat het opeens hard met de bestellingen. Ik had een tijdje geleden een mail gekregen of ik een plaatje van de Tick Key wou sturen, voor in het blad Landleven. Nu had ik na het sturen van het plaatje niets meer van ze gehoord en toen het blad vorige maand in de winkel lag, baalde ik als een stekker dat de Tick Key er niet in stond (had nog heel voeten in de aarde gehad om het juiste formaat plaatje aan te kunnen leveren en dat moest ook allemaal binnen een dag gebeuren). Dus ik had de redactie gemaild om te vragen of het nog wel in het blad zou komen te staan en dat was gelukkig wel het geval, alleen dan de editie van juli.

Ik wist niet precies wanneer hij uit zou komen, maar toen ik gisteravond opeens een zwik Tick Key bestellingen binnen kreeg, had ik zo'n flauw vermoeden dat de nieuwe editie uit was. Dus ik heb even gespiekt op de website van Landleven en inderdaad, gister en vandaag zal hij bij de abonnees in de bus vallen en vanaf vrijdag is hij in de winkel verkrijgbaar. As we speak krijg ik weer een bestelling binnen, dus deze gratis reclame is ook nog eens erg doeltreffend! Echt super tof!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:02

Cissy, heb je je auto inmiddels al terug?

Joyce, fijn dat je zulke goede PR krijgt op die manier!

Ik hoor vandaag of ik ben aangenomen bij een parttime baan... zo ja ga ik in september voor mezelf beginnen als ondernemer!!! Hoop dus even heel hard :D maar ja er zijn 4 kandidaten (waar ik er dus 1 van ben) dus ik ga maar nergens vanuit.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:21

Wat spannend, ik ga voor je duimen! Hopelijk heb jij meer geluk dan ik van de week had ;) (ik werd van de 8 kandidaten helaas "gedumpt" voor iemand met meer ervaring)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:29

@ Joyce: dat is nog eens mooie gratis reclame! Het is nu ook hét seizoen om de Tick Key te verkopen, dus lekker dat die bestellingen aardig doorlopen :)

@ Ffortuna: spannend, ik hoop dat je goed nieuws krijgt vandaag!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:47

Super Joyce!

Ik duim voor je mee Fortuna!

Ik heb van de week wellicht ook een nieuwe leverancier gevonden, ga vanavond eens kijken wat ze daadwerkelijk te bieden hebben. Hopelijk geeft dat een boost.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:01

Dat zou mooi zijn Georgette! Hoe loopt het op dit moment bij jou?

Trouwens, ik zit een beetje te dubben over al die bestellingen. Niets ernstigs hoor ;) Maar ik doe normaal altijd een kleinigheidje bij de bestelling met een handgeschreven bedankje erbij, alleen met die tekentangen is het zo verdomd lastig inschatten of mensen het voor hun kat, hond of misschien wel voor zichzelf kopen. Wat zou ik daar nou bij kunnen geven? Ik vind het namelijk nogal suf staan als ik een koekje voor de hond erbij doe, terwijl ze dat ding misschien wel voor een kat of voor zichzelf kopen, haha.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:35

Kun je er niet een kortingscoupon bij doen of iets dergelijks?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:54

Heb ik inderdaad gedaan, dat leek me de beste en de makkelijkste oplossing! Wellicht levert het me uiteindelijk ook nog wat op ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:56

Hee ik dacht dat ik hier had gereageerd, blijkbaar niet... want ik zie mijn post niet meer terug en net nog wel? Anyway: ik ben het niet geworden helaas... was iemand met meer ervaring dan ik (dus Joyce, same story).