't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:42

@Anneert: Ja ik solliciteer in de gehandicaptenzorg. Heb net mijn sph diploma dus wil graag aan de slag. Heb wel 3,5 flex ervaring maar dat is vaak toch te weinig. En steviger over komen, bedoel ik van stevig in de schoenen staan.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:39

Hier helaas ookw eer een afwijzing binnen -O- niet door naar het 2e gesprek (veel brieven ontvangen en door gegaan met 5 mensen met ervaring)
heb nu weer 3 vacatures uitgezocht waar ik vandaag brieven voor ga schrijven

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:28

Citaat:
Tja, ik weet het ook niet, dat werd mij medegedeeld

:D Ja dat snap ik uiteraard. Maar ik vind het van die werkgevers / detacheerders zo oneerlijk, dat ze dat soort argumenten geven..

JoT schreef:
Cer, al wat gehoord inmiddels? Bel er anders even achteraan. Maar netjes is anders, dat is zeker...

Ik heb besloten om maandag te bellen.. (stom, maar als ik nu bel dan denk ik dat ik het jinx :=)
Maar inderdaad nog niks gehoord..

Eroslover, het maakt niet uit wat ze vinden. Het is een beetje zelfreflectie dat je je bedenkt hoe je overkomt, niks mis mee! Maar voor hetzelfde geldt vinden ze je dan weer te assertief. Laatst werd een kennis afgewezen omdat hij 'te enthousiast overkwam'. Ja gek he, als je aan het werk wil :?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:11

ja gister aan te telefoon zei die teamleidster ook wel dat ik heel enthousiast klonk en dat was ik zeker ook. En ik heb haar toen ook duidelijk gezegt dat ze me maar kort had gezien. en de andere teamleden waren wel tevreden, maar toch twijfels vanwege de leeftijd/ervaring ja dat kan ik niet veranderen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:41

Ik solliciteer ook in de gehandicaptenzorg :) bij mij schort het ook aan werkervaring.. maar ik heb alleen mn stage(s) en werkervaringsplek als ervaring, nog geen flex gedaan

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:18

vervelend is dat he!

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:33

Hihi ik ben zoals verwacht ook afgewezen op mijn sollicitatie vorige week. Wist ik al meteen toen ik daar buiten stapte.

Wel deze week goed nieuws gehad. Zoals het er nu naar uitziet heb ik in elk geval tot half januari minimaal 3 dagen in de week werk, helaas wel op uitzendsalaris maar werk is werk :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:39

Ik kreeg vandaag een smsje van randstad of ik per 21-12 postbezorger wilde worden..
nu heb ik gister net mijn nieuwe contract ondertekend bij de post, dat per 21-12 ingaat voor.. jawel.. postbezorger :')
Baal wel echt dat mijn fijne contract niet verlengt werd bij de post.. nu heb ik dadelijk een 2-uurs contract (per week!) en ga ik ook nog in salaris achteruit.. maar goed het is tenminste iets.. alleen doe ik er weer geen werkervaring op

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:26

Nou, weer een afwijzing binnen...

En op de site van een detacheerder zie ik net een leuke functie. Aangezien ze mij niet benaderen, ga ik daar maandag maar achteraan... -O-

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:26

Cer, jij gaat het nog druk krijgen maandag ;) En fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met maffe bijgeloofjes :o

Postbezorger, betaalt dat nou nog een beetje eigenlijk?

Balen meiden, dat jullie volgens werkgevers ervaring missen. En heb je die ervaring wel, dan ben je weer te duur...

Emm, soms weet je het zelf al dat je het niet gaat worden na een gesprek. Desalniettemin jammer !

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:34

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:36

Als ik het goed lees (even snel) dan zijn diploma's een pré, maar geen vereiste. Gewoon proberen dus, dijk van een brief in elkaar sleutelen, niet geschoten is altijd mis.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:45

Heeft geen zin. Er moet een pas aangevraagd worden en dat word in mijn geval een aspirante pas en deze word maar 1 uitgegeven voor 1 werkgever (en dus stage bedrijf en Ecabo erkend). Pas als je opleiding af heb kan je bij verschillende bedrijven werken en dus van ieder bedrijf een eigen beveiligers pas hebben.

Helaas gaat het niet zo makkelijk je zit aan allerlei wetsregels vast.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:54

JoT schreef:
Cer, jij gaat het nog druk krijgen maandag ;)!

ja ik had vanmiddag echt geen zin meer -O-
Dus na t weekend maar weer met frisse moed aan de gang :j

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:55

Balen...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:04

Ik ga morgen met frisse tegenzin aan mn brieven zitten -O-

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:10

Weekend is weekend, ook voor een werkloos miepje. Ik schrijf niet in het weekend (tenzij de nood echt heel hoog wordt)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:12

@ jot, volgens mij krijg je als je 23 jaar of ouder bent iets van 8,60 of zo, nu krijg ik nog 9,50. Als je jonger bent verdient het echt slechter als bv zaterdagmedewerker

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:32

JoT schreef:
Weekend is weekend, ook voor een werkloos miepje. Ik schrijf niet in het weekend (tenzij de nood echt heel hoog wordt)

ik zou het eigenlijk vanaf doen, maar na mn afwijzing had ik ff geen motivatie meer.
1e gesprek was echt heel leuk.. Maar mag dus niet door naar 2e. Moet morgen dus echt van mezelf in de pen kruipen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:19

Anneert schreef:
@ jot, volgens mij krijg je als je 23 jaar of ouder bent iets van 8,60 of zo, nu krijg ik nog 9,50. Als je jonger bent verdient het echt slechter als bv zaterdagmedewerker

Dat is echt weinig... Verdiende bij mijn bijbaantje zo'n 10 euro per uur... Als 22 jarige! Gewoon supermarktwerk. Maar daar wil ik echt naar terug (gestopt omdat ik ben gaan reizen...)

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 02:44

Marcella schreef:
Heeft geen zin. Er moet een pas aangevraagd worden en dat word in mijn geval een aspirante pas en deze word maar 1 uitgegeven voor 1 werkgever (en dus stage bedrijf en Ecabo erkend). Pas als je opleiding af heb kan je bij verschillende bedrijven werken en dus van ieder bedrijf een eigen beveiligers pas hebben.

Helaas gaat het niet zo makkelijk je zit aan allerlei wetsregels vast.

balen dat het daardoor niet kan lukken, moet je nog lang met je stage anders kan je dat aangegeven. en het als nog proberen. klinkt wel als een mooie werkplek.

ik heb me eerste 2 dagen er op zitten, 1 studie dag en een installeer/kennismaak weet ik veel wat dag. moet zeggen dat het weer ff wennen is.

succes allemaal

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:20

Minimaal 250 uur en afhankelijk van wanneer je er klaar voor ben. Praktijkexamen schijnt nogal pittig te zijn, maar je stageboek is er ook een belangrijk onderdeel van.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:11

Ik heb vandaag een brief met afwijzing én uitnodiging gesprek gekregen (in 1 brief dus). Ik had gesolliciteerd voor een functie maar nu staat er in de brief dat ze op zoek zijn naar mensen die flexibel inzet baar zijn binnen wonen en behandeling (gehandicaptenzorg). Nu weet ik wel dat mensen flexwerker kunnen zijn op een woongroep of dagbesteding, maar vraag me wel af wat het inhoud bij behandeling..

van de week maar even bellen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:32

Zaterdag een dagje meegelopen met de thuiszorg. Ik belde vanmorgen naar het uitzendbureau of ik morgen en aankomende vrijdag en zaterdag een dienst kon draaien. Maar omdat ik gewoon weinig ervaring in de zorg heb met tilliften is het nog niet zeker dat ik kan werken. Ik snap dat echt gewoon niet, ik wil werken maar ik kan niet werken omdat ik niet zelfstandig met een tillift heb gewerkt. Waarom is het zo moeilijk dan om gewoon geld te gaan verdienen?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:48

Iemand belangstelling voor planner/ administratief medewerker, vaste parttime functie voor 5 OCHTENDEN in Woerden. Je bent werkzaam in een zelfstandige functie, maar wel binnen een leuk team.