Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 14:04

Daar valt ook anders op te reageren, dus "doe het zelf liever ook niet" trap ik eventjes niet in. ;)
Je kunt ook bv. kiezen vooral NIET te reageren. Als jij voor een medische/comfort reden je muts op wil houden moet die docent dat respecteren, zo niet, loop je gewoon naar je mentor/mentrix. :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:08

probleem is dat mijn mentor niks doet.
heb er de vorige keren heel normaal op gereageerd maar kreeg de hele tijd opmerkingen van ' ja ik ben ook blind aan het worden!' ' ja ik drink nu wat omdat ik iets aan mijn maag heb!' ' ik ga even liggen want ik heb lekkende hartkleppen!' ' ik ga even het raam open doen want ik heb astma!'

tja hoor dat maar eens 1 week aan, je wordt er niet vrolijker van.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 14:09

Dan ga je naar de volgende hoge pief, namelijk de rector. Luistert die ook niet, schakel je ouders in.
Maar als je onvolwassen reageert, kun je er donder op zeggen dat je onvolwassen reacties terugkrijgt of niet serieus genomen wordt.

Ja, ik weet het, van een puber vragen volwassen te reageren is erg veel gevraagd, want dat is het van een volwassen persoon ook al. :')

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:41

Onze Frans leraar had ook anagrammen gemaakt van onze namen, mijn naam werd:
Val aan berenlul
:+

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:42

Haha hoe maak je dat dan?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:43

IloveNikitaa schreef:
Haha hoe maak je dat dan?

je neemt je hele naam en gaat kijken of je woorden ermee kan maken ( denk aan harry potter films met voldemort )

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:44

Hahaha oke grapsig _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:53

Toen vriendin en ik die namen aan onze docent gingen laten zien vond hij ze zo grappig dat we 0,1 extra op onze test kregen :')

Lalee_ schreef:
Onze Frans leraar had ook anagrammen gemaakt van onze namen, mijn naam werd:
Val aan berenlul
:+

_/-\o_ :')

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:35

KimberleyE schreef:
Leuk topic! :)

Docent biologie middelbare school die stotterde nogal
Ik was weer eens niet lief geweest en hij vroeg:
" Ki-Ki-Kimm Komm kom kom eens hier! " Hij liep naar buiten en verwachtte mij daar...
Ik stond op en draaide me in de deur opening nog even om richting de klas en zei ..
" Ki-Ki-Kim He he heb je eeeev eeven hal hal half uur voor me... wi wi wil een gesp gesprek me me metje van van 5 min minuuten"

nja toen was ik wel beetje de sjaak,,, maar vond hem wel leuk ! :)

Ik vind dit persoonlijk ronduit schandalig, vooral toen ik je leeftijd checkte in je profiel. Zullen we bij jou iets zoeken waar je niets aan kunt doen en dat even lekker belachelijk gaan maken?
Ik heb hier werkelijk geen goed woord voor over!

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:39

:n
Had een vriendin die stoterde maar die word er alleen nog maar onzekerder van en vind het zelf vreselijk ! :n

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 07:52

M3lisss schreef:
KimberleyE schreef:
Leuk topic! :)

Docent biologie middelbare school die stotterde nogal
Ik was weer eens niet lief geweest en hij vroeg:
" Ki-Ki-Kimm Komm kom kom eens hier! " Hij liep naar buiten en verwachtte mij daar...
Ik stond op en draaide me in de deur opening nog even om richting de klas en zei ..
" Ki-Ki-Kim He he heb je eeeev eeven hal hal half uur voor me... wi wi wil een gesp gesprek me me metje van van 5 min minuuten"

nja toen was ik wel beetje de sjaak,,, maar vond hem wel leuk ! :)

Ik vind dit persoonlijk ronduit schandalig, vooral toen ik je leeftijd checkte in je profiel. Zullen we bij jou iets zoeken waar je niets aan kunt doen en dat even lekker belachelijk gaan maken?
Ik heb hier werkelijk geen goed woord voor over!

Uiteraard, heb ik het goed met hem gepraat.. Je bent in de brugklas jong en onbehouden en dat laat je wel eens zoiets vallen !
Ik ben het met je eens dat het schandalig is.. Maar wat ik zeg; je bent jong en je hebt lol in de klas en dan gebeurd er wel eens zoiets.. En de leraar in kwestie, maakte zelf grapjes over zijn gebreken ( stotteren en loenzend oog)

Ik denk dat leraren van onze tijd als ik het even zo mag zeggen; minder te voortduren hebben (gehad) dan met " de jeugd" van tegenwoordig. Dat vind ik ronduit schandalig! Anyway, terechte opmerking, het is gebeurd, lang geleden.. :j
Ow en btw ... :-) In de tekst staat ook, ik was wel een beetje de sjaak, maar vond hem wel leuk! dat refereerd aan de desbetreffende leraar :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 14:41

Oooh ik dacht dat het op je grap sloeg. :')

Ik denk eerlijk gezegd dat leerlingen toen en nu allemaal stom waren op die bepaalde leeftijd.
Er is ergens een tekst van ik geloof Plato gevonden, en als je niet wist dat ie van Plato kwam had ie ook op de huidige pubers kunnen slaan.

Hij gaat over hoe de jeugd gewend is in luxe te leven en het respect voor hun medemens etc. verliest. Dat dat blijkbaar in weet ik veel hoeveel voor Christus ook al zo was, had ik niet verwacht. :+

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:03

Nemurin schreef:
Oooh ik dacht dat het op je grap sloeg. :')

Ik denk eerlijk gezegd dat leerlingen toen en nu allemaal stom waren op die bepaalde leeftijd.
Er is ergens een tekst van ik geloof Plato gevonden, en als je niet wist dat ie van Plato kwam had ie ook op de huidige pubers kunnen slaan.

Hij gaat over hoe de jeugd gewend is in luxe te leven en het respect voor hun medemens etc. verliest. Dat dat blijkbaar in weet ik veel hoeveel voor Christus ook al zo was, had ik niet verwacht. :+

Maar als je daar even over nadenkt, is dat ergens logisch.
Om een stom voorbeeld te geven: een computer.
Ik ben 21 en zit met m'n laptopje op m'n bureau, terwijl toen m'n vader 21 was hij z'n thesissen door m'n moeder moest laten typen, omdat hij 't zelf niet kon!
Dus: wat voor hen uitzonderlijk is, is voor de generatie 'jonger' normaal.

Idem voor respect, mijn grootouders hadden nog respect voor "meneer doktoor", "meneer pastoor", voor mij zijn dit beroepen als een ander, bij wijze van spreken.

Koppel je dat los van voorwerpen ed, kan je die conclusie trekken voor elke nieuwe generatie.

Zo zal mijn kind een gsm iets doodnormaal vinden, terwijl ik op m'n 14 èlke maand een goed rapport moest hebben om €10 belkrediet te krijgen. En dat was toen best veel.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 00:00

Ik denk ook niet dat jouw kind zoiets nog een gsm zal noemen. :+ Of is dat dan weer normaal in België? Hier is het al ouderwets in ieder geval. :o

Op mijn 14e had ik trouwens niet eens een mobiel!

Waar mijn moeder vandaag pas achter kwam: dat die vlaggen etc. die ze op het water projecteren o.a. bij roeien of zwemmen dus digitaal erop zijn geplakt, en niet echt in het water drijven. :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 00:07

Nemurin schreef:
Waar mijn moeder vandaag pas achter kwam: dat die vlaggen etc. die ze op het water projecteren o.a. bij roeien of zwemmen dus digitaal erop zijn geplakt, en niet echt in het water drijven. :)

Hahaha die is mooi :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:05

Toen straks bij Engels, blij dat die man niet ging schreeuwen want dan had ik de rest van de dag hoofdpijn :') We hebben zo'n smartboard en met dan heb je 4 pennen en 4 vakjes, til je bv de pen van het vakje rood op dan gaat die rood schrijven op dat bord, dus al schrijf je met groen maar is het rode vakje geactiveerd dan schrijf je met rood. Zegt die docent : "Lijkt wel 4 op een rij!!" :+

En net met Nederlandse toets moesten we als 1 onderdeel een persoonlijk verslag schrijven van minimaal 150 tot maximaal 350 woorden schrijven. Had ik precies 300 woorden :')

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:12

DeniseBobby schreef:
Toen straks bij Engels, blij dat die man niet ging schreeuwen want dan had ik de rest van de dag hoofdpijn :') We hebben zo'n smartboard en met dan heb je 4 pennen en 4 vakjes, til je bv de pen van het vakje rood op dan gaat die rood schrijven op dat bord, dus al schrijf je met groen maar is het rode vakje geactiveerd dan schrijf je met rood. Zegt die docent : "Lijkt wel 4 op een rij!!" :+

Wij hebben dezelfde smartboards en soms moet je die kalibreren. Dan krijg je een stuk of 9 kruisjes gelijkmatig verdeeld over het scherm, die je moet aanraken als ze oplichten.

Dus zo'n (best wel oude :+ ) leraar doet dat, en een vriendin van mij: "Nederland in beweging! *\o/* *

De leraar keek ernstig beledigd :') Maar hij kon er wel om lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:17

Had laatst ook een leuke...

Wij hebben een docent en die is zo heilig als iets. Over vriendjes mag je niet praten en over seks al helemaal niet.
Nu hebben we van haar net van die lessen waarbij het allemaal daar over gaat.. (JEEEJ!)
En het ging over gevoelens en ze vroeg aan ons wanneer wij sirieus over iets wilde praten en een ander niet luisterde.
Nu riep iemand van mijn vriendinnen; Eeej juf! Voel je je wel eens sirieus genomen?!
Ze zei heel sirieus; Ja!!
Iedereen van onze klas begon me toch te lachen. En zelf snapte ze het niet.. Na 2minuten wel hoor. Ze begon te blozen..

De volgende dag hadden we haar ook. En toen was de klas heel druk en niemand was aan het opletten.
Toen zei iemand; Ja juf nu word je niet sirieus genomen he..
En weer iedereen begon te lachen.
Docent werd boos en we konden de les uit, hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:13

Haha ja dat kalibreren ken ik ja, ohh dat is zo grappig soms :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 13:52

Fresley, spel het in het vervolg maar als serieus*. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:48

Vandaag ging de Engelse docent de namen doen, en hij bij iedere naam het kind in de klas zoeken roept die Tessa. Komt ie bij mij. Juist ja ik heet toch echt gewoon Denise dacht ik. Even later riep die de naam Kim en zocht ie weer komt die weer voor me staan. "jij bent dan kim".. Dus alweer duidelijk gemaakt dat ik niet zo heette, eindelijk zei die denise en was het wel goed. :') Bij dat de dacht dat ik tessa heette dacht ik zo : zou ik mijn naam veranderen, paardrijinstructeur noemde me soms ook tess of tessa :+

[Edit:] En iemand uit de klas (die in mijn tafelgroepje zit) de pet van een ander te pakken en over mensen hun hoofd te doen :+ Zo zat ik echt uitgebreid te praten tegen vriendin over van alles en nog wat tijdens natuur/scheikunde want die vrouw zegt er ook echt niks van :+ Wordt ze ineens vreselijk stil en kijkt met andere ogen naar me. Ik denk : Zal wel en l*l vrolijk verder... Stond er iemand achter me die een pet over mijn hoofd deed :+ Bij vriendin deed die dat ook nog keer en volgende week was zijn stomste actie om die pet over mijn hoofd te krijgen maar hij probeerde het al bij vriendin en hij zat schuin tegenover me en probeert zo over die tafel te buigen om mij die pet op te krijgen. Juist dat lukte hem dus echt niet :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:30

Nemurin schreef:
Ik denk ook niet dat jouw kind zoiets nog een gsm zal noemen. :+ Of is dat dan weer normaal in België? Hier is het al ouderwets in ieder geval. :o

Op mijn 14e had ik trouwens niet eens een mobiel!

Ja, hier noemen we het gewoon nog gsm :j

Ik kreeg op m'n 14e m'n eerste gsm. Een Nokia, onding werkt nog _O-

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 17:35

Als je die laat vallen heb je een deuk in je vloer! :D

Oh dat is een idee. Een oude nokia op die vochtbult in onze parketvloer donderen...

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:01

Nemurin schreef:
Als je die laat vallen heb je een deuk in je vloer! :D

Oh dat is een idee. Een oude nokia op die vochtbult in onze parketvloer donderen...

_/-\o_ That might work _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:49

Nemurin schreef:
Fresley, spel het in het vervolg maar als serieus*. :)

Moet toch wat beter op gaan letten :\