Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kabwan schreef:Ik kom even binnenvallen...
Ik heb sinds kort ook mijn eigen bedrijf en 1 week na inschrijving heb ik hekken gekocht bij een particulier. Het is wel een fiks bedrag en mijn vraag aan jullie is of je dan nog wat kunt terugvorderen aan BTW als het bij een particulier is gekocht? Het is sowieso goedkoper om het bij die man te kopen dan bij een bedrijf, maar als het kan is het natuurlijk mooi mee genomen.
Alvast bedankt.
Leedebee schreef:kabwan schreef:Ik kom even binnenvallen...
Ik heb sinds kort ook mijn eigen bedrijf en 1 week na inschrijving heb ik hekken gekocht bij een particulier. Het is wel een fiks bedrag en mijn vraag aan jullie is of je dan nog wat kunt terugvorderen aan BTW als het bij een particulier is gekocht? Het is sowieso goedkoper om het bij die man te kopen dan bij een bedrijf, maar als het kan is het natuurlijk mooi mee genomen.
Alvast bedankt.
Welkom
Nee, als je van een particulier koopt kan je geen btw terug vorderen. Wel kan je de kosten in je administratie verwerken, dus dat drukt de winst. Zorg er wel voor dat je iets hebt waar op staat van wie je het gekocht hebt, datum en voor hoeveel.
Citaat:Welkom
Nee, als je van een particulier koopt kan je geen btw terug vorderen. Wel kan je de kosten in je administratie verwerken, dus dat drukt de winst. Zorg er wel voor dat je iets hebt waar op staat van wie je het gekocht hebt, datum en voor hoeveel.
Citaat:Oke bedankt, ik ga het sowieso in de administratie meenemen, ook qua de verzekering. Helaas heb ik geen factuur gemaakt, maar zal er zo spoedig 1 maken waar alles netjes op staat, daar hoeft natuurlijk geen handtekening op te staan van die meneer.
cissy schreef:Als jouw boekhouder jou adviseert om zelf bonnetjes te gaan maken dan zou ik een andere gaan zoeken...
Op mijn werk wordt er altijd gevraagd om bonnetjes (liefst met BTW) en anders krijgen mijn collega's niet uitbetaald als ze declareren, de belastingdienst is hier heel strikt in.
Zou wat zijn als ze allemaal zelf bonnetjes mochten gaan maken.....