Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:12

Ik ga 'm zeker invullen Susanne!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:47

Misschien een beetje offtopic, maar aan de andere kant ook weer niet.

Ik heb een sintkadotje nodig, ik heb het zelf niet in mijn assortiment. Ik dacht 'wellicht 1 van mijn mede topic genoten wel'. Ik gun het jullie meer dan de agradi of de ruitersportzaak 'om de hoek', dus ik probeer het eerst even hier :)

Ik zoek: een haarnetje met strik.
Zoiets als dit : http://cdn.agradi.nl/media/products/pic ... 002628.jpg

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:59

Daar kan ik je niet aan helpen helaas ;)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:24

Wij ook niet, jammer :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 15:48

Dat is een netje van Harry'sHorse als ik me niet vergis?

Ik had ideal via de bank, maar poeh, ik heb dat sisow zo eens bekeken en dat scheeld toch een paar centen zeg.
Zie dat voor aanmelding daarvan er ook weer een uitreksel van de kvk nodig is. Welke versie hebben jullie daarvoor besteld? De papieren versie, of de versie die je per email ontvangt?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:23

Kun je niet je eerste uitreksel inscannen, Holly?
Dat heb ik gedaan toen ik net begon en als ik deze een keer nodig heb, dan print ik hem opnieuw uit. Vandaag nog een keer ingeleverd en die print wordt gewoon geaccepteerd.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:29

Ik heb gewoon mijn uitreksel gekopieerd, dat accepteren ze ook :j .

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 20:44

Ze vragen om niet ouder dan 3 maanden.
Mijn allereerste is wel een tikkie ouder dan 3 maanden hoor 11A :+
Het vervelende is dat veel bedrijven (bv groothandels) het ook zo vragen. En zo krijg je dus een verzameling uittreksels. En nu dus alweeeeer één 8)7

De papieren versie kost 11,-
De electronische versie (zoals ze dat noemen) kost 7,50.

Je snapt, doe mij maar de electronische dan. Plus daarbij, de eerste is gratis.
Punt is alleen, niet iedereen accepteerd deze.

Rinske ik geef inderdaad ook alleen een kopie, de orginele hou ik in mijn eigen map.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:11

ik heb net een cadeautjesoptie toegevoegd in de webwinkel :D voor een klein beetje meer kan je je aankoop meteen mooi laten inpakken en rechtstreeks naar diegene voor wie het bestemd is sturen (zonder prijskaartjes of factuur uiteraard)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:24

Leuk idee kynshiri!

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:32

Ik kom even binnenvallen...
Ik heb sinds kort ook mijn eigen bedrijf en 1 week na inschrijving heb ik hekken gekocht bij een particulier. Het is wel een fiks bedrag en mijn vraag aan jullie is of je dan nog wat kunt terugvorderen aan BTW als het bij een particulier is gekocht? Het is sowieso goedkoper om het bij die man te kopen dan bij een bedrijf, maar als het kan is het natuurlijk mooi mee genomen.
Alvast bedankt ;) .

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:37

kabwan schreef:
Ik heb sinds kort ook mijn eigen bedrijf en 1 week na inschrijving heb ik hekken gekocht bij een particulier. Het is wel een fiks bedrag en mijn vraag aan jullie is of je dan nog wat kunt terugvorderen aan BTW als het bij een particulier is gekocht? Het is sowieso goedkoper om het bij die man te kopen dan bij een bedrijf, maar als het kan is het natuurlijk mooi mee genomen.
Alvast bedankt ;) .

Welkom ;)

Nee, als je van een particulier koopt kan je geen btw terug vorderen. Wel kan je de kosten in je administratie verwerken, dus dat drukt de winst. Zorg er wel voor dat je iets hebt waar op staat van wie je het gekocht hebt, datum en voor hoeveel.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:41

Goed idee, kynshiri!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:44

@kynshiri
Goed idee! Mensen zijn lui tegenwoordig, dus als iets voor ze gedaan kan worden, dan doen ze dat ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:06

@Kynshiri: Goed idee, ik heb het ook in mijn webshop verwerkt zitten. Tot nu toe is er pas 1x gebruik van gemaakt, maar mensen vinden het prettig om te weten dat ze de mogelijkheid hebben. Speciaal voor de feestdagen heb ik de cadeauservice gratis gemaakt, een mooie mogelijkheid voor de mensen om er eens kennis mee te maken!

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:11

Leedebee schreef:
kabwan schreef:
Alvast bedankt ;) .

Welkom ;)

Nee, als je van een particulier koopt kan je geen btw terug vorderen. Wel kan je de kosten in je administratie verwerken, dus dat drukt de winst. Zorg er wel voor dat je iets hebt waar op staat van wie je het gekocht hebt, datum en voor hoeveel.

Oke bedankt, ik ga het sowieso in de administratie meenemen, ook qua de verzekering. Helaas heb ik geen factuur gemaakt, maar zal er zo spoedig 1 maken waar alles netjes op staat, daar hoeft natuurlijk geen handtekening op te staan van die meneer.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:04

Citaat:
Welkom ;)

Citaat:
Oke bedankt, ik ga het sowieso in de administratie meenemen, ook qua de verzekering. Helaas heb ik geen factuur gemaakt, maar zal er zo spoedig 1 maken waar alles netjes op staat, daar hoeft natuurlijk geen handtekening op te staan van die meneer.

Het is eigenlijk de bedoeling dat jij een "factuur" van die meneer krijgt. Of een mailtje van hem waar alles in staat is vaak ook wel voldoende ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:19

Ik hoef van mijn boekhouder geen facturen aan te maken voor iets wat ik particulier koop. Nou doe ik dat wel als ik iets via de bank koop, maar contact hoeft dat zeker niet. Heb je contant betaald of via de bank?

Zou te zot voor woorden worden als ik op een antiek/rommelmarkt aan elke verkoper een bonnetje moet gaan vragen :') . Ik maak achteraf gewoon zelf bonnetjes die doorlopend genummerd zijn. Maar dat is dan dus wel via het kasgeld, niet via de bank.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:37

ehm jij kunt (en mag) geen facturen aanmaken voor dingen die jij KOOPT, alleen die je verkoopt. Je maakt hier een denkfout, die meneer zal een factuur moeten maken of anderszins iets waaruit blijkt dat jij dingen van hem hebt gekocht.
Als jouw boekhouder jou adviseert om zelf bonnetjes te gaan maken dan zou ik een andere gaan zoeken...

Op mijn werk wordt er altijd gevraagd om bonnetjes (liefst met BTW) en anders krijgen mijn collega's niet uitbetaald als ze declareren, de belastingdienst is hier heel strikt in.
Zou wat zijn als ze allemaal zelf bonnetjes mochten gaan maken.....
Laatst bijgewerkt door cissy op 24-11-11 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:39

Oh sorry, idd, je hebt gelijk :) .
Maar als ik iets contant koop dan hoeft de verkoper dat niet hoor... Zoals ik in mijn voorbeeld al zei, als ik op een retedrukke antiekmarkt/vlooienmarkt (whatever) dingen koop, hoef ik echt niet aan elke verkoper een bonnetje te vragen. Maar dat gaat dus om cash aankopen.

[edit] Ik maak thuis dan wel een bonnetje per vlooienmarkt van mijn aankopen en die doe ik op mijn "bonnenprikker" (en schrijf ik in het kasboek).

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:56

Ik heb het contant betaald en deze meneer woont helaas 1,5 uur rijden van mij vandaan. Jammer dat ik er niet eerder aan gedacht heb. Het maakt ook verder niet zoveel uit, ik kan altijd opgeven dat ik het al voor mijn inschrijving gekocht heb. Dat is maar 1 week verschil. Ik moet er nog even inkomen in alle regeltjes en dergelijke :') .

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:16

Ik zou gewoon een bonnetje maken. Maar goed, daar verschillen de meningen over zie ik :P .

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:20

cissy schreef:
Als jouw boekhouder jou adviseert om zelf bonnetjes te gaan maken dan zou ik een andere gaan zoeken...

Op mijn werk wordt er altijd gevraagd om bonnetjes (liefst met BTW) en anders krijgen mijn collega's niet uitbetaald als ze declareren, de belastingdienst is hier heel strikt in.
Zou wat zijn als ze allemaal zelf bonnetjes mochten gaan maken.....

Bonnetjes bij je baas inleveren vind ik niet meer dan logisch, duh, maar daar gaat het meestal om BTW aankopen bij bedrijven.
Zoals ik al aangaf, ik kan echt niet bij elke particuliere verkoper gaan vragen om een bonnetje.

En tja, als je het zo wil spelen kun je ook je moeder, vader, buurvrouw, buurman, oom, tantes, wie dan ook bonnetjes laten schrijven.......

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:11

Als je totaal geen "bewijs" hebt van je aankoop kan je daar bij belastingcontrole best gezeur mee krijgen hoor. Het bedrag wat je opvoert in je administratie drukt de winst, dus zal je dat toch moeten bewijzen. Wie zegt dat die € 100,- die jij opvoert niet eigenlijk € 10,- was...
Al is het een mailtje o.i.d.

(dan laat ik even achterwegen "wie" de bon dan gefabriceerd heeft)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:23

Leedebee, dat bedoel ik!

Kabwan en Rinske, wat jullie doen moet je zelf weten maar er komt een keer controle en dus gezeik over.
Dan zeggen ze heel simpel dan zorg je maar voor een bonnetje (desnoods neem je zelf een kwitantieblok mee en laat je die mensen zelf een kwitantie schrijven) maar over het algemeen wordt je niet serieus genomen als je op marktplaats of ergens anders je spullen gaat kopen en wel een factuur schrijft als je het spul weer gaat verkopen mét factuur.
Ben je dan een ondernemer of een hobbyist met een uit de hand gelopen hobby?
Je hebt nl geen enkel bewijs en dat vinden ze vaak niet grappig.