Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:43

Hier nog een werkzoekende. Heb wel een baan, maar dit is uiteindelijk weer niet wat ik echt wil. Heb een contract tot eind september. Net weer mijn CV ge-update en gereageerd op meerdere vacatures.
Vorig jaar zat ik ook zonder werk. Tig keer gereageerd en meer dan de helft reageert nooit terug. Of ze vinden je opleiding niet goed, of je hebt te weinig ervaring.
Mijn leeftijd werkt ook niet mee, ben 32.
Ik reageerde vandaag op een vacature en kreeg binnen een uur een afwijzing. Was een vacature voor een call center. Word ik afgewezen, omdat ik geen ervaring heb. Hallo mensen daar, ik werk bij de Telefoongids. Ervaring genoeg lijkt mij.
GRRRRRR

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:16

Babsiej schreef:
Kun je niet zelf een mail naar de man toesturen of het bedrijf dat het salaris Echt onderhandelbaar is...

in welke richting van salaris moet ik denken, dat hij het te hoog vind?

Salaris office manager ligt tussen de 2000-2500 bruto pm obv 40/week. Obv laatste werkgever de indicatie doorgegeven (2289 bruto pm obv 36/week) aan het bureau. Net nog even aan het rekenen geweest en heb naar het bureau een nieuw voorstel gedaan. Dat is meer conform de bouwsector en was volgens het bureau een heel goed voorstel voor het bedrijf. Verschil zit hem meer in het bruto uurloon; voor mij scheelt het netto relatief niet zo heel veel. Als ik daar 12 uur/week zou werken, verdien ik evenveel als nu 20 uur WW.
Het bureau zou het nieuwe voorstel meteen doorbellen. Voordeel is natuurlijk dat ik geen reiskosten heb. Nadeel is dan wel weer dat ik een dure auto voor de deur heb staan :+. Ik hoop dat het bedrijf met dit voorstel akkoord gaat. Ik hoef echt niet een giga salaris te hebben maar wel wat meer dan het minimum hoor. Tenslotte breng ik ook 20 jaar ervaring mee. Bovendien was het bedrijf nog steeds heel positief over het kennismakingsgesprek en ziet hij nog steeds de voordelen van iemand op kantoor. Misschien hoor ik nu iets eerder wat nu ik een nieuw/beter voorstel heb gedaan......

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:05

Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik het niet echt vreselijk veel vind op basis van fulltime :o

Wat verwacht hij dan ? Idd voor t minimum is het ook de moeite niet..

joyce2

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:08

Ik vind tussen de 2000 - 2500 obv 40 uur, ook een vrij normaal salaris voor zo'n functie. In elk geval niet extreem hoog!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:05

Ik had zelf een misrekening gemaakt met de uren. Scheelt natuurlijk of je berekening maakt obv 36 of 40 uur :o. Minimum is 1435 dus er zit nog een heel verschil tussen de ondergrens van 2000 en het minimum. Ik heb nu de berekening doorgegeven obv de ondergrens, lager ga ik niet. Die 2289 was trouwens voor een functie als receptioniste/telefoniste en niet voor office manager ;).

Edit: ik ben helemaal niet thuis in de salarissen voor de bouw. Zit een verschil tussen de belastingen. Ik heb een site doorgekregen waar je bruto-netto salaris uit kunt rekenen met de diverse CAO's. Er zit echt een giga verschil met belastingen tussen het zkh (waar ik hiervoor werkte) en de sector waar ik nu voor ga werken (mogelijk dus).

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:50

Weer een ellendige dag gehad... zo met migraine op bed.. :( Ik heb maar besloten dat ik over 2 week, als mijn ouwe baas werk heeft, stop bij dit bedrijf..

Ik kan namelijk niet met mijn collega overweg.. waar ik de schoonmaakploeg mee hoor te leiden!!!

Hij is arrogant, loopt te koop met geld en vind zichzelf vreselijk lekker en enorm geestig. Denkt dat ie alles maar kan maken en dat ie de koning van de wereld is, dat is opzich nog niet zo erg, maar laat nogal regelmatig merken dat hij mij als minderheid ziet, zowel uiterlijk als op intelligentiegebied..

Ik word al misselijk aan de gedachte dat hij terugkomt.. dus maar verder met obsessief solliciteren :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:42

Iemand geïnteresseerd in een baan als medewerker Intake & Service (Utrecht of Amersfoort)?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:13

Patpen :Y) Ik vind je geweldig dat je banen via deze weg aanbied!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:37

@kaatje77: stél dat die baan in het dorp voor mij doorgaat, dan ga ik jullie verlaten. Zou je me missen voor de "aanbiedingen"? ;)

Het leek mij wel een leuke baan alleen te veel uren. Zeker niet slecht betaald :$, opleiding erbij, bij gebleken geschiktheid vaste aanstelling. En dat voor een kantoorfunctie......
Ik krijg ze ook maar via de mail. Deze moet ik aan mij voorbij laten gaan maar je weet maar nooit of er andere zoekenden zijn die geïnteresseerd zijn!

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:42

Ik heb nu paar maanden nieuw werk maar kreeg gister gewoon nog een mailtje dat ze mij deze week probeerde te bellen( heb nu ander telefoonnummer) voor een vacature waar ik 5 maanden geleden op gereageerd had....

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:43

@ patpen, ik ben wel geinteresseerd, kan je me de vacature pben?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:58

Patpen jij bent gewoon geweldig!
Ik heb nu ook een fulltime baan maar blijf ook rondkijken voor anderen, je weet het niet :o

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:27

@Suuskipje: vacature is doorgestuurd!

@kaatje77: :o :o :o

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:34

Zojuist contact gehad met nieuwe werkgever contract en dergelijke wordt nu toegestuurd, dus zal ik morgen in huis hebben. Ik moet nu dan maar de andere werkgever een mail sturen dat ik afhaak. ( op advies vriendlief hier even mee gewacht tot hier ook t contract etc van gemaakt wordt ).

Heb jij zelf al meer nieuws Patpen?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:35

Dankjewel patpen, ik denk dat ik me vanavond eens ga wagen aan een sollicitatiebrief :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:18

@Babsiej: nee, nog geen nieuws. Gisteren middag is het nieuwe voorstel gedaan. Eigenaar moet op dit moment zowel het kantoor draaiende houden als buiten helpen met zijn personeel (op locatie). Ik kan me dus voorstellen dat hij er op zijn vroegst gisteravond pas naar gekeken heeft. Maar hoop uiteraard wel op een spoedige reactie, iig deze week. Anders bel ik zelf vrijdagmiddag naar het bureau of ze al wat gehoord hebben. Even de vinger aan de pols houden!
Advertentie op MP staat er nog op en ik kreeg net een reactie daarop :P. Eerst even googlen want er stonden geen gegevens in het mailtje, alleen een telefoon nummer. Wrs gaat het om een fietsengroothandel in naburig dorp. Denk dat ik een mailtje stuur met de vraag om wat extra informatie....
En ik heb nog even gereageerd op de nog steeds lopende vacature voor roosterplanner. Sluitingsdatum was 25-7 en ik had 22-7 bericht gekregen dat mijn gegevens waren doorgestuurd naar de betreffende afdeling die verdere stappen zou ondernemen. Oké, er zijn (helaas) veel bedrijven die niets meer van zich laten horen na een sollicitatie. Maar dat kan ik mij bij deze organisatie eerlijk gezegd niet voorstellen, past niet bij hun grondslag (LdH). Er is daar eind juli brand geweest, misschien dat daar een/de oorzaak ligt. Kan me voorstellen dat ze dan andere dingen aan hun hoofd hebben.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:50

patpen, wat ben je toch een lieverd dat je hier de banen zo neerzet :(:) :D

Ik heb net 3 solliciaties de deur uitgedaan :D

Het zal mij benieuwen!

@Patpen, jammer dat je nu nog stees niets gehoord hebt!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:45

Weer 2 afwijzingen vandaag.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:54

Cowgirl schreef:
Weer 2 afwijzingen vandaag.

Hou moed! De aanhouder wint en ooit komt er de juiste baan voorbij :(:)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:02

Hier even mijn reactie op de vacature van roosterplanner:
22-7 bedrijf
Citaat:
Geachte mevrouw X,
Hartelijk dank voor uw antwoord. Wij hebben uw gegevens inmiddels doorgezonden naar de betreffende afdeling van waaruit verder actie zal worden ondernomen.
Met vriendelijke groet,

24-8 ik
Citaat:
Goedendag,
Graag zou ik willen weten wat het verdere verloop is van de sollicitatieprocedure. Na deze mail heb ik namelijk niets meer vernomen.
Met vriendelijke groet,

24-8 bedrijf
Citaat:
Beste X,
Naar aanleiding van je sollicitatie spijt het ons je te berichten dat de vacature inmiddels is ingevuld.
Wij danken je voor de getoonde interesse en wensen je van harte succes met eventuele verdere sollicitaties.
Met vriendelijke groet,

24-8 ik
Citaat:
Beste X,
Eerlijk gezegd had ik ook niet verwacht dat de vacature nog beschikbaar was. Ik had het echter op prijs gesteld als ik hier eerder over was geïnformeerd. Tenslotte heb ik netjes en snel gereageerd op de vragen van het (bedrijf). Het is toch een kleine moeite om de sollicitanten te informeren over het verloop? Of door middel van een afwijzing (zoals nu nadat ik zelf gereageerd heb) of door een uitnodiging. Valt me eerlijk gezegd een beetje tegen van het (bedrijf) om blijkbaar onverschillig met sollicitanten om te gaan, althans het komt onverschillig over.
Met vriendelijke groet,

Lijkt mij een duidelijk verhaal. Groot bedrijf wat landelijk werkzaam is. Had toch wel iets netter om kunnen gaan hoor met sollicitanten. Heb al eens eerder overwogen om daar te solliciteren maar dit valt mij toch behoorlijk tegen.....

Voor degene die een baan vinden dankzij een tip van mij: over de commissie worden we het wel eens _O- _O- _O- _O-
Grapje natuurlijk! Laten we met zijn allen hopen dat dit toppic binnenkort gesloten kan worden omdat iedereen de droombaan heeft gevonden :D

@Cowgirl: :(:). Het moet jou toch ook een keer gaan lukken?! Even flink balen vandaag maar niet de moed opgeven hoor!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:35

Ik meld mij ook maar weer. :\

Ik werk in de schoonmaak en heb gebroken diensten. Ik kom ongeveer op 32/33 uur in de week uit. Maar nu gaan er vanaf volgende week weer uren af. 5 nog wel. Ik werk elke middag 3 uur bij het CBR maar dat wordt dus minder en waarschijnlijk vanaf januari helemaal niet meer. En dan mis ik dus nogal wat uur. En er komt gewoon een te groot gat tussen.

Ik heb geen diploma want ik heb geen opleiding gedaan en ik heb alleen 8 jaar Hema ervaring (kon daar alles), wat werk op een stal gedaan en nu dan de schoonmaak. Dus veel opties heb ik niet...Ik wil fulltime werken maar dat is zowat niet te vinden. Ik zat te denken om die uurtjes bij het CBR helemaal op te geven en dan er iets bij te zoeken van 1 tot 6 ofzo. Ik werk namelijk het laatst tot 11.00 in de ochtend dus kan prima daarna nog werken. Maar ja, vind dat maar...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:04

Bellatrix: er is heel veel FT werk te vinden. Wat zou je willen doen? FT in de schoonmaak?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:11

Nee, ik wil niet meer in de schoonmaak. En ik kan het hier in de buurt trouwens ook niet vinden. Daar komt bij dat er volgens mij in mijn contract staat dat ik niet bij een ander schoonmaakbedrijf mag werken binnen zoveel km omtrek. Maar ik kan mijn contract even niet meer vinden :o dus nakijken kan ik het niet.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:21

Wat zou je dan wel willen Bellatrix?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:22

Op zich vind ik een winkel ook wel leuk maar ik wil gewoon maandag tot vrijdag van 8 tot 5 werken zeg maar. Niet op vrijdagavond en in het weekend want ik jureer vaak in het weekend.

Maar het maakt mij eigenlijk niet uit, als het maar fulltime is en geen schoonmaak... :')