Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:28

Georgette, siraden maken leeft wel degelijk, maar de paardentrutjes zijn meer met andere dingen bezig. :D :D

In mijn omgeving zijn er genoeg die zelf siraden maken, naar dat soort party's gaan en een kennis van mij geeft zelf die party's. Maar zij hebben..... juist....geen paarden. :D :D
Als je siraden hebt om je paard en tuig op te leuken, zal je wel klanten hier gaan krijgen....een andere doelgroep dus. :D

Georgette

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:50

Kaisa en russel, uiteraard ga ik niet alleen af aan het niet-aantal reacties hier op bokt op m'n commerciele advertentie, al oogt dat wel uit m'n post van gisteravond.
Ik heb wel wat meer research gedaan, ook op sieradenfora. Daar zitten gróte webwinkels bij aangesloten, en als ik hun assortiment zie, kan ik daar nooit tegenop boksen. Daarbij gerekend dat het inkopen dus in grotere aantallen moet, dat zie ik niet zo zitten. Dan duurt het me te lang om een volwaardig assortiment op te bouwen, wat me wel essentieel lijkt. Ik moet het van uit privégeld gaan investeren.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:51

Kaisa hallo :wave:
Een jonge meid die zoveel onderneemt en erg ook zoveel enthousiasme in steekt. Toppie!

Meikemarieke, je kunt nog meer gerichte meta tags toevoegen.
Mrs Pie staat er bv nog niet tussen. Probeer er nog eens 4 te verzinnen?
Ook in de teksten op je website moet je meer schrijven. Ik heb niet gekeken hoe je site is opgebouwd, maar steekwoorden in de teksten kunnen ook belangrijk werken.

Georgette ik had het al eerder gezegt, voor een kralen en onderdelen webshop moet je andere dingen bieden dan andere.
Er zijn zo ontzettend veel van deze shops en de shops die net dat extra bieden zijn de shops die lopen.
Denk aan marande.net
Edelsteen, zoetwaterparels, swarovski, zilver, goud, allemaal spulletjes die je in de doorsnee webshop niet ziet.
Zou jij iets aanbieden wat iedere shop aanbied, dan zul je heel hard moeten boxen voor een klantje.
Het is dus niet dat het niet werkt, het is dat je er uit moet springen.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:11

Georgette schreef:
Kaisa en russel, uiteraard ga ik niet alleen af aan het niet-aantal reacties hier op bokt op m'n commerciele advertentie, al oogt dat wel uit m'n post van gisteravond.
Ik heb wel wat meer research gedaan, ook op sieradenfora. Daar zitten gróte webwinkels bij aangesloten, en als ik hun assortiment zie, kan ik daar nooit tegenop boksen. Daarbij gerekend dat het inkopen dus in grotere aantallen moet, dat zie ik niet zo zitten. Dan duurt het me te lang om een volwaardig assortiment op te bouwen, wat me wel essentieel lijkt. Ik moet het van uit privégeld gaan investeren.

Aha, dat kwam idd niet zo over :+ Waar je evt. wel mee zou kunnen uitbreiden is haar accessoires ;)

@ Holy: dank je wel :) (de rest ook trouwens, had ik nog niet gezegd :P )

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:18

ik lees al een hele tijd mee in dit topic, heb nog geen eigen bedrijfje, werk gewoon veilig in loondienst, al gaat dat misschien wel veranderen als de kleine er straks is. Ik wilde alleen even waarschuwen ivm het taartenbakken. Ik heb namelijk weleens gehoord (heb het zelf nog niet verder uitgezocht) dat je moet voldoen aan de HCCP als je er daadwerkelijk een bedrijfje in wilt beginnen. Dat betekent dan dus dat je keuken/werkplek ineens aan allerlei hygiene-eisen moet voldoen. (kruipt weer terug onder de meeleessteen :Y) )

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:25

holly schreef:
Kaisa hallo :wave:
Een jonge meid die zoveel onderneemt en erg ook zoveel enthousiasme in steekt. Toppie!

Meikemarieke, je kunt nog meer gerichte meta tags toevoegen.
Mrs Pie staat er bv nog niet tussen. Probeer er nog eens 4 te verzinnen?
Ook in de teksten op je website moet je meer schrijven. Ik heb niet gekeken hoe je site is opgebouwd, maar steekwoorden in de teksten kunnen ook belangrijk werken.

Overdaad schaad. Probeer niet te veel metatags toe te voegen. En nogmaals, dat maakt tegenwoordig nog amper uit voor wat google oppakt. Google kijkt veel meer naar inhoud, relevante links, etcetera.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:36

LHO, je geeft hier goed tips wbt het gevonden worden op Google! Maar heb je misschien ook nog tips die specifiek uitvoerbaar zijn als je via mijnwebwinkel werkt :o ? Ik kan namelijk niks aan mijn paginanaam doen en in de technische opbouw heb ik volgens mij ook weinig invloed. Kan ik er iets aan doen om gevonden te worden op woonaccessoires+ mijn woonplaats? Ik ben wel vindbaar op woondecoratie+woonplaats, maar ik denk dat woonaccessoires een meer gebruikte zoekterm is. Woondecoratie laat ik vaker op mijn site terug gekomen dus daar zal het denk ik aan liggen dat ik daar wel vindbaar op ben?
Ik heb mij 2 weken terug ofzo bij google places aangemeld, maar volgens mij werkt dit nog niet terwijl ze aangeven dat het binnen een paar dagen op wordt genomen. Wat heb ik fout gedaan?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:41

Dat is ook zo LHO, maar ik maak graag gebruik van allerlei mogelijkheden, dan zoekt google zelf maar uit welke ie eruit pikt.
Ik heb dus ook meta tags, maar daarvan is, vind ik, wel belangrijk dat je goede woorden uitkiest, want anders heb je er in mijn ogen nog niets aan.
Toch?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:44

Verander je titel in de titelbak in Sierlantijn woondecoratie & woonaccessoires. Probeer daarnaast een aantal links te krijgen zoals ik net opgebouwd heb. Dus naar jouw website, maar met woonaccessoires als woord in de link.

Probeer ook zelf wat links in je openingstekst te verwerken. (Vermijd daarbij "klik hier" en dergelijke, zoveel mogelijk inhoudelijke tekst/keywords gebruiken :) ).

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:46

holly schreef:
Dat is ook zo LHO, maar ik maak graag gebruik van allerlei mogelijkheden, dan zoekt google zelf maar uit welke ie eruit pikt.
Ik heb dus ook meta tags, maar daarvan is, vind ik, wel belangrijk dat je goede woorden uitkiest, want anders heb je er in mijn ogen nog niets aan.
Toch?

Eens, en de aanwezigheid van metatags is niet verkeerd. Maar het 12e metatag keyword zal google echt niet meer oppakken, en in sommige gevallen kan het zelfs averechts werken. Als je één keyword overmatig promoot, maar google (op inhoud) dit keyword niet relateerd aan jouw website, dan kan het script ook besluiten dat dit keyword juist niets met je pagina te maken heeft, en dat je probeert de boel voor de gek te houden. Dan werkt het beter om je inhoud wat aan te passen :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:53

Wat ik verder nog opmerk Michelle, is dat je niet vast moet houden aan je woonplaats.
Tevens ipv het woord producten in het menu, denk ik dat het uitnodigender is om daar de categorieen al zichtbaar voor keuze te hebben.

LHO, ik neem even Meikemarieke's meta tags.
Ik mis daarin Mrs Pie, maar zie daar in tegen wel Meike.
Dat lijkt mij verkeerd om gekozen.
Ik had idd ergens gelezen dat je niet te veel woorden moet gebruiken, omdat dat weer tegen werkt.
Toch, ik heb er aardig wat en heb nog niets negatiefs gemerkt eigenlijk.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:56

LHO schreef:
Verander je titel in de titelbak in Sierlantijn woondecoratie & woonaccessoires. Probeer daarnaast een aantal links te krijgen zoals ik net opgebouwd heb. Dus naar jouw website, maar met woonaccessoires als woord in de link.

Probeer ook zelf wat links in je openingstekst te verwerken. (Vermijd daarbij "klik hier" en dergelijke, zoveel mogelijk inhoudelijke tekst/keywords gebruiken :) ).

Ik heb er nu Sierlantijn woondecoratie & woonaccessoires van gemaakt, maakt het veel uit als ik dat 'welkom bij' weglaat? Anders wordt het zo lang. Ik moet eigenlijk ook eens opzoek naar goede bedrijven (met website) in de regio (of op internet) om een link uit te wisselen, maar weet niet zo goed watvoor bedrijven ik moet benaderen.
Met links in je openingstekst bedoel je dat als ik bijv over thuisparty's schrijf van het woord thuisparty een link maak die verwijsd naar de thuisparty pagina op mijn website?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:00

poeh dat google is nog niet zo makkelijk :)
Blij dat ik hier goede tips krijg :D
De teksten op mn website ga ik nog uitbreiden indd, moet ik nog even de tijd voor nemen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:07

Zien jullie die banner helemaal bovenaan de pagina van bokt?
Wisten jullie dat je dat kunt regelen via google adwords?

Je kunt ook adverteren op bokt.
bokt.nl/adverteren voor meer info.

Met een beetje creativiteit komt je een heel eind hoor.

Denk ook aan startpagina's, of andere link pagina's die iets met jouw branche te doen hebben.
Bij B9 kun je je ook aanmelden bv.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:16

holly, ik begrijp wat je bedoeld, maar nogmaals, dat plan is van de baan.

Kaisa, haaraccesoires verkopen lijkt me nou helemaal niks. Het moeten natuurlijk wel artikelen zijn die me zelf erg aanspreken.

Om te kosten te drukken, is het misschien handiger als ik de tassen integreer in m'n huidige webwinkel, alleen vind ik de naam dan niet meer zo passend.
Als ik een losstaande webwinkel open, komt daar weer Kvk inschrijving, webhosting kosten, visitekaartjes kosten en dergelijke bij...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:34

Georgette waarom zou dat niet passen? Wellicht is het toch een mooie oplossing om eerst een periode te polsen hoe de tassen lopen (haha lopende tassen), voordat je er idd geld in investeerd.
Een nieuwe kvk inschrijving hoef je er iig niet voor te doen.
Of je past je sieraden omschrijving aan naar sieraden en tassen verkoop(even simpel gezegt), of je voegt een handelsnaam toe.
Daarvoor download je formulier 14 en doe je op de post. Kost je dus alleen invul, print en envelop moeite.

:)* ik wil een agenda zoals carglass mee adverteerd op tv. Zou dat gemaakt kunnen worden met een cms systeem (zoals drupal) LHO?
Lijkt me zo handig als de klant met de agenda bij de hand meteen kan checken welke datums en tijden er vrij zijn en zelf kan prikken.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:37

Holly, ik verkoop nu al tassen, die staan ook op m'n website. Dat verkoopt best leuk, vandaar het idee om het apart te doen.
Misschien is het inderdaad beter er even mee te wachten. Ik wil te graag :D

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:38

Vanmiddag kom ik weer fanatiek meekletsen, maar eerst heb ik ff dressuurles!

Goeie tips, en ook een hoop waar ik iets mee kan. Ga ook eens kijken naar dat drupal. Het klinkt goed.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:54

Georgette schreef:
Kaisa, haaraccesoires verkopen lijkt me nou helemaal niks. Het moeten natuurlijk wel artikelen zijn die me zelf erg aanspreken.

Om te kosten te drukken, is het misschien handiger als ik de tassen integreer in m'n huidige webwinkel, alleen vind ik de naam dan niet meer zo passend.
Als ik een losstaande webwinkel open, komt daar weer Kvk inschrijving, webhosting kosten, visitekaartjes kosten en dergelijke bij...

Dat iets je niet trekt, kan uiteraard :P

Je zou ook je bedrijfsnaam lichtelijk aan kunnen passen naar accessoires ipv sieradenwinkel ;) Maar dat is iets wat je heel zorgvuldig moet overdenken, ipv de naamsbekendheid die je nu al hebt opgebouwd ;)
En je kan inderdaad altijd je bedrijfsomschrijving zo aanpassen bij de KvK :j
Zelf sta ik ingeschreven onder mijn eigen naam met 3 handelsnamen ;)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:15

joyce2 schreef:
Maar ik heb het idee dat een groothandel een tussenstap is... Als ik bijv. naar de groothandel ga, waar mn ouders regelmatig heen gaan, zie ik bijv. flessen wasmiddel staan, die ietsje goedkoper zijn dan bij de Appie, maar daar haal je alleen voordeel uit omdat je de BTW af kan trekken. Maar de groothandel & de appie moeten die inkopen toch ook ergens doen? Je zou toch zeg maar rechtstreekser in moeten kunne kopen, of zie ik dat verkeerd?

@LisaFaded: mag ik vragen welke lingeriezaak? Ik werk namelijk ook in een net gestarte lingeriezaak ;)

het is meer een online site. Het is verder niet de bedoeling om reclame te maken! Maar de site staat in mijn onderschrift.

Btw ik vind dit een super topic! Ik wil graag een eigen website beginnen :). Ik doe ook de opleiding internationale groothandel en exportmedewerker. Uit eindelijk krijg ik een diploma voor ondernemer exportmedewerker en commerciele medewerker.

Eerst wou ik exportmanager doen maar het lijkt me ook leuk om ondernemer uiteindelijk te worden. Voor mijn eigen internet bedrijf.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:28

_Michelle_ schreef:
LHO schreef:

Ik heb er nu Sierlantijn woondecoratie & woonaccessoires van gemaakt, maakt het veel uit als ik dat 'welkom bij' weglaat? Anders wordt het zo lang. Ik moet eigenlijk ook eens opzoek naar goede bedrijven (met website) in de regio (of op internet) om een link uit te wisselen, maar weet niet zo goed watvoor bedrijven ik moet benaderen.
Met links in je openingstekst bedoel je dat als ik bijv over thuisparty's schrijf van het woord thuisparty een link maak die verwijsd naar de thuisparty pagina op mijn website?

Dat laatste bedoel ik inderdaad ja :) Dus als je op de welkomstpagina iets hebt over thuisparty, daar het woord in een link veranderen. Zorg voor 2/3 van dat soort links op je homepagina, en google weet ineens de weg een stuk beter te vinden :)

'Welkom bij' is niet te lang hoor :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:34

Oh hee weer wat nieuws geleerd, dat wist ik niet.
Maar mag dat ook een onzichtbare link zijn. Ik bedoel dat het wel een link is, maar dat de hover dat niet toont en het ook niet underlined of gekleurd is, zodat er wel een link staat, maar je hem niet ziet?
Ik vind een pagina vol met "blauwe onderstreepte" linkjes nou niet echt netjes ogen namelijk.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:23

holly schreef:
Oh hee weer wat nieuws geleerd, dat wist ik niet.
Maar mag dat ook een onzichtbare link zijn. Ik bedoel dat het wel een link is, maar dat de hover dat niet toont en het ook niet underlined of gekleurd is, zodat er wel een link staat, maar je hem niet ziet?
Ik vind een pagina vol met "blauwe onderstreepte" linkjes nou niet echt netjes ogen namelijk.

Dat ligt er aan, als je je huisstijl zo maakt dat het wel duidelijk is dat het een link is, wel. Op het moment dat je probeert je links te verbergen, loop je het risico om in pagerank omlaag te gaan :)

Wbt. je vraag voor een agenda, ik weet niet precies wat voor systeem carglass heeft. Er is ongetwijfeld een plugin voor drupal die kan wat je wilt... Alleen ik weet niet precies wat je wilt doen :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:36

@Georgette: Ik vind de naam van je website absoluut niet raar gekozen als je er nog meer tassen bij gaat verkopen. Een tas is tegenwoordig ook een sieraad! Hoeveel vrouwen zijn er wel niet die tig tassen hebben en bij elke outfit of gelegenheid weer een andere tas uitzoeken, om het plaatje kloppend en compleet te maken! Denk dat je heel goed je assortiment aan tassen uit kunt gaan breiden op je huidige website!

@LisaFaded: Ooh, die link heb ik idd wel eens bezocht, leuk!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:46

Nou kijk, ik vind het niet netjes ogen als er hier en daar links in de teksten staan.
Als je ze nou niet zou zien, omdat de tekst gewoon zwart is, niet underlined en als je er met je muis over heen gaat, ook niets doet, dan weet niemand dat er links staan en stoort het ook niet. Maar ik begrijp dus, dat google ze dan ook niet op pikt?

Wat ik wil weet ik nog niet precies hoor. De website waar dit allemaal voor bedoelt is, floepen alleen de ideetjes nog maar door mijn hoofd, ben dus niets aan het bouwen nog.
Ik bedoelde iig dat wanneer een bezoeker een afspraak wil maken, ze niet alleen persoongegevens in moeten vullen, maar ook meteen een datum en tijd kunnen prikken.
Het systeem moet dan wel bijhouden welke datums er dan al vol zitten, anders krijg je kans op dubbele afspraken, of moet je met de hand steeds de agende bij gaan zitten werken.