NHB Deurne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:11

Goede school wil ik het niet noemen maar leuk kan je het wel noemen.

Chantaliiejj

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:13

Okee hoezw niet ?

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:16

Dat kan je vast wel terug vinden op bokt. Naar mijn mening omdat het slecht geregeld is, de theorie lessen vaak tegenvallen en je veel tijd niks te doen hebt op school.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:25

bonzwa schreef:
Dat kan je vast wel terug vinden op bokt. Naar mijn mening omdat het slecht geregeld is, de theorie lessen vaak tegenvallen en je veel tijd niks te doen hebt op school.

Kijk, dat laatste heb ik nou nooit ervaren :P . Wij hadden vanaf de 2e echt een bomvol rooster. Vorig jaar hadden we zelfs op woensdag vrij, zodat we in die tijd aan ons schoolwerk konden zitten. Nou, dat hebben we geweten, echt elke woensdag waren we in het OLC te vinden voor school.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 07:17

Oke misschien toch een groot verschil tussen MBO en HBO dan Dympfke!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:44

MBO en HBO is met andere opleidingen ook echt niet te vergelijken, vind ik. Dus dat zal waarschijnlijk in de paardenbusiness ook wel zo zijn..

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:19

dit jaar is het ook wel aardig aan poten bonnie.

en ik heb mij vorigjaar ook echt niet verveelt was genoeg te doen vond ik. en soms een uurtje vrij was ook wel eens lekker.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:42

Uurtje vrij is inderdaad heerlijk! Lekker bij de rijlessen kijken, even je knollie nog doen, spulletjes poetsen of gewoon lekker nix :P

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:52

Ik heb me vorig jaar wel verveeld maar ik kan me zeker voorstellen dat het dit jaar drukker is!

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 20:24

nou, ik heb het echt druk joh! en dan ben ik op stage hea.. dik huiswerk.. al dat latijn van alle botten leren kennen enzo.. pittig vind ik hoor! maar wel echt heel erg interessant! :D
ook voor het HBO trouwens ;)

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:52

hey ik wil na de middelbare (zit nu in mijn examenjaar) naar NHB Deurne en dan de MBO opleiding Horse & Health :)
ik wou eerst Paardensport gaan doen, maar dat leek me toch maar geen slim idee...
Kan iemand misschien wat meer informatie hierover geven, vooral van mensen die de opleiding doen of gedaan hebben :P
Is het een leuke opleiding?? zijn de stages leuk?? enz. enz.
ik hoop wat antwoord te krijgen :)
heb je trouwens economie nodig voor deze opleiding??
ik heb namelijk economie laten vallen voor Natuurscheikunde ;)

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 22:32

ik doe geen H&H maar ik denk niet dat je economie moet hebben.. heb je al een pakketje aangevraagd met info bij Deurne?

Zeker even naar een informatie EN een "kijkmiddag" gaan dit jaar! Dan leer je de school een beetje kennen en snap je het allemaal een beetje..

Wat ik nog wel wil weten is waarom je geen paardensport wil gaan doen? Ik doe het HBO, dus weet niet echt veel over het MBO, maar op de terugkomdagen hoor ik nooit echt iemand klagen :P

En de stages zijn volgensmij voor H&H als P&S hetzelfde: aanpezen en zelf veel inbrengen dan heb je een topstage.. als jij alleen maar uit je neus vreet en alle stront vies vind heb je een probleem.. ik geloof dat je voor H&H het 1e jaar op een stal moet stage lopen, daarna kan je ook in praktijken geloof ik.. maar dit weet ik niet zeker!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:05

Je mag inderdaad het eerste jaar niet op een kliniek stage lopen maar goed er mag wel meer niet ;)

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:53

Kan iemand mij vertellen wat het dagprogramma is als je op school zit hoelaat je moet beginnen en waarneer je theorie en praktijk hebt enz??

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:24

om half 7 mesten, om half 8 ontbijt en om half 9 school theorie en praktijk doorelkaar heen en pauze is ook verschillend preciese tijden weet ik niet meer en dan tegen 5en tot 6 kun je avond eten wanneer je klaar bent is afhankelijk van rooster en je eventuele dienst

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:15

Okee! En de flat is 10 min met de fiets toch? Ik heb me al aangemeld heb vandaag de rest van de papieren binnen gekregen. Ik ga mijn voorstage in de kerstvakantie lopen waarschijnlijk. En intake enz in Feb :D Iemand die nog een leuke voorstage weet?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:34

Ik zit ehm sinds 3 weken nu op NHB, 2e jaar H&H. "Even snel een opleiding er bij doen", haha. Na deze opleiding vertrek ik namelijk naar Zweden, om daar op een kliniek (paarden) te gaan werken en een eigen stal te beginnen. Daarom is wat extra medische kennis wel gemakkelijk.

Ik vind de opleiding tot nu extreem makkelijk en stelt eigenlijk niks voor. Maar goed ik heb dan al een HBO opleiding gedaan (Applied Science, een laboratoria opleiding). Deze week mijn eerste 3 dagen stage achter de rug en heb een onwijs leuke stage, bevalt me zeer goed! Mag eigenlijk alles wel doen, stallen, rijden, longeren, hengsten los laten springen, enz en in de zomer misschien zelfs helpen op het laboratorium.
Wel grappig, volgende week vrijdag komt mijn stage begeleider van NHB al langs, net 5,5 dag stage er op zitten dan. _O-

Ben wel benieuwd of het inhoudelijke van de opleiding wat meer gaat bieden dan nu, maar we zullen zien.

Bevalt me tot nu toe in ieder geval wel! Lekker alles op mijn gemak doen, zonder er echt iets voor te moeten doen. Ook wel eens fijn na flink wat studie uren. :))

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:16

CasanovaLY schreef:
hey ik wil na de middelbare (zit nu in mijn examenjaar) naar NHB Deurne en dan de MBO opleiding Horse & Health :)
ik wou eerst Paardensport gaan doen, maar dat leek me toch maar geen slim idee...
Kan iemand misschien wat meer informatie hierover geven, vooral van mensen die de opleiding doen of gedaan hebben :P

Heb je niet nodig hoor :)
Had zelf wel economie maar tot nu toe niet nodig gehad..

Of de stages leuk zijn is afhankelijk van welk bedrijf je als stage bedrijf kiest he :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 09:52

daNiielle_ schreef:
CasanovaLY schreef:

Heb je niet nodig hoor :)
Had zelf wel economie maar tot nu toe niet nodig gehad..

Of de stages leuk zijn is afhankelijk van welk bedrijf je als stage bedrijf kiest he :)

en hoe je het er zelf naar maakt ;)

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:02

bonzwa schreef:

Dar is op mijn school ook zo, haha (albeda college, onderwijsassistent)

Ik kom eventjes stiekem meelezen, wat nu niet meer stiekem is trouwens, want ik wil van opleiding switchen.
En aangezien paarden helemeaal mijn ding is, dacht ik waarom ook niet naar NHB Deurne? Haha

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:51

Charmaiineee schreef:
bonzwa schreef:

Dar is op mijn school ook zo, haha (albeda college, onderwijsassistent)

Ik kom eventjes stiekem meelezen, wat nu niet meer stiekem is trouwens, want ik wil van opleiding switchen.
En aangezien paarden helemeaal mijn ding is, dacht ik waarom ook niet naar NHB Deurne? Haha

Je zult er absoluut een hele leuke tijd hebben!

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:38

Oké nou dat is mooi! Ik weet alleen niet zo goed welke mbo opleiding ik zou willen doen.. Haha daar ben ik nog niet helemaal over uit :P

Starten trouwens alle opleidingen in augustus of ook in februari?

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:06

Charmaiineee schreef:
Oké nou dat is mooi! Ik weet alleen niet zo goed welke mbo opleiding ik zou willen doen.. Haha daar ben ik nog niet helemaal over uit :P

Starten trouwens alle opleidingen in augustus of ook in februari?

Denk het niet maar waarom bel je de school niet ;)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:41

Alleen September, ik heb op het aller aller laatste moment bij kunnen/mogen schrijven (echt op de laatste dag, halverwege Oktober was dat).

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:43

Indd, Ik ook Quir. :j Je kan niet meer bijschrijven ben ik bang ;).