Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:11

En wat is de reden dat je teruggezet bent naar die uren?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:13

Dat weet ik niet, het is in ieder geval niet persoonlijk, maar iets vanuit het hoofdkantoor, iedereen is op zijn contracturen teruggezet.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:18

Konstantine schreef:
Ik werkte gemiddeld zo'n 30 uur per week, maar ben nu teruggezet naar mijn contracturen (12).
Er was me een groter contract beloofd, maar die belofte werd met een onterecht excuus verbroken.
Volgens de wet heb ik recht op dat contract en als ik het eis in plaats van er lief om te vragen weet ik zeker dat ik het krijg, maar om heel eerlijk te zijn heb ik daar weinig trek meer in.
Ik was sowieso al van plan om ander werk te zoeken, nu moet het alleen met net iets meer haast, omdat ik van die contracturen natuurlijk niet kan leven.

Je hebt recht op het gemiddelde aantal uren die je de afgelopen 3 maanden gewerkt hebt.
Ik heb dat ook eens aan de stok gehad en werkte uiteindelijk tot mijn laatste dag het aantal uren waar ik gewoon recht op had.
Maar leuk was het niet meer nee.
Maar goed....je moet ook wel kunnen blijven eten.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:23

Dat snap ik en ergens zou ik dat contract ook willen eisen omdat ik vind dat ze hier niet mee weg moeten komen, maar ik heb er aan de andere kant gewoon bar weinig zin in om dan nog een hele maand lang die 30 uur per week te werken als ik opzeg.
Nu zou ik iets anders kunnen aannemen en dit er nog eventjes naast kunnen houden tijdens de proeftijd van dat andere, voor het geval dat... Dan kan ik dus bij wat anders direct beginnen en heb ik toch nog een beetje zekerheid, want dit contract is wel voor onbepaalde tijd.

Ik heb er vanavond een sollicitatie uit gedaan naar een kledingzaak, vacature voor 38 uur, dat zou echt heel mooi zijn. :D
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 08-12-14 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:51

Wie o wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken?.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:03

Stuur maar hoor emr

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:16

Ja pb maar :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:35

Wat jammer Konstantine dat dat zo moet lopen -O- succes in ieder geval alvast +:)+

Ik heb weinig toe te voegen over ww heb er nog nooit in gezeten :o

Ik heb vandaag weer een gesprek gehad en ging eigenlijk wel goed. :) Deze week nog 1 gesprek en als het goed is van het gesprek van vorige week en van vandaag uitslag.
Wat een verschil zitten er in gesprekken en bedrijven zeg! (beide super netjes maar gewoon eigen manier.) heb wel een voorkeur dus ben benieuwd met de uitslagen :o

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:40

Ik heb net heel brutaal op een afwijzing van een open sollicitatie gereageerd met een heel betoog waarom ik wél geschikt ben voor de functie terwijl hij vond van niet. Ben benieuwd :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:44

Haha dapper Roodzonnetje :D laat je weten of het gewerkt heeft?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:47

Uiteraard :D Heel bla bla verhaal over dat beperkte ervaring geen belemmering hoeft te zijn, dat kennis, vaardigheden en persoonlijkheid veel doorslaggevender zijn enzo. Merk dat ik het op het randje vond, maar ik kon het niet laten.
Ook nog even 5 andere open sollicitaties de deur uitgedaan. Kansen moet je creëren toch, niet afwachten :P

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:52

Wauw, wat knap van je! Ik vond het al dapper van mezelf dat ik na twee weken belde waarom ik nog niets had gehoord terwijl ze met spoed iemand zochten, maar jij hebt pas echt lef! Hopelijk mag je alsnog op gesprek komen. :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:54

Goed bezig Roodzonnetje! Ik heb ook weer 4 sollicitaties eruit vandaag.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:09

Konstatine; welkom en succes!

Dungen; Ik heb nu bij zeven verschillende organisaties gesprekken gehad en ik merk dat bij ongeveer de helft van de gesprekken de gesprekspartners niet capabel waren.
Ik ben zelfs één keer met zo'n rot gevoel naar buiten gegaan. De manier van vragen stellen en hoe ze in het gesprek zaten, voelde ik me na afloop zo klein. Zelfs lichtelijk ongeïnteresseerd kwamen ze over, terwijl deze organisatie toch een vrij bekende naam heeft en ik niet vind dat je dat kan maken tegenover de kandidaat.

Daarnaast heb ik eigenlijk bij de meeste sollicitaties terug gehad, dat ik of te veel werkervaring had of niet de juiste persoonlijkheid was die ze zochten (een andere kandidaat paste net wat beter).

Roodzonnetje; Knap hoor! Ik weet alleen niet of het een positief effect heeft. :))

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:20

Heb ik ook veel gehad wieldop mensen die gewoon niet met mensen om kunnen gaan of enig inzicht hebben -O- (Ook een van een groter bedrijf trouwens welke zeer goed bekend staat!)

Maar dit waren twee gesprekken waar ik ook al een 'kijkje in de keuken' mocht nemen direct na het gesprek. De gesprekken gingen goed, ik heb goed mijn beeld af kunnen geven en ik heb een duidelijk beeld van hun. Beide MKB bedrijven zonder p&o maar echt gesprekken die ik blijf herinneren als positief (ook als ik word afgewezen) +:)+ kunnen de meeste grote bedrijven een puntje aan zuigen zeg maar :Y)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:48

Nu toch wel nadeel dat we maar met 3 personen op een locatie zitten. Zeker als er dan tijdelijk een collega weg valt.

Beter gezegd heb nu de avond (hopelijk ook echt tot 8 uur), want heb nu ook de ochtend (openen om 4.00 uur).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:03

Ik mag vrijdag ook op gesprek, dus deze week 2 gesprekken :)

Ik heb dat trouwens gehad Wieldop... Voor 1 gesprek was de interviewer zelfs te laat op het werk... En daardoor was ik dus al eerder aanwezig dan de interviewer.... Daarna vroeg hij aan het eind van het gesprek een vraag die ik al had beantwoord aan het begin van het gesprek. Daar heb ik dan ook ( netjes) wat van gezegd.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:21

Pittig Marcella! Hopelijk kun je op tijd weg :j

Hier geen nieuwe vacatures. Enige vacature waarvoor ik in aanmerking kwam wacht ik nog op bericht. Sloot 27-11 en binnen 3 weken daarna verder bericht.
Ben me al voorzichtig op Engeland aan het orienteren, daar zou ik evt nog wel heen willen emigreren. Iig een stuk liever daar in mijn vak aan het werk dan hier in een callcenter....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:18

Ga nu bed in. :O :Z

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:11

Merken jullie het ook dat de laatste dagen zo rustig is met nieuwe vacature's?
Gister nog wel een gesprek gehad, heb er niet echt een gevoel bij dus even afwachten kan alle kanten op. :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:15

:j is door het einde van het jaar denk ik.

In België zijn er momenteel om de haverklap stakingen van het openbaar vervoer, en natuurlijk is er een staking wanneer ik een sollicitatiegesprek heb >;) wordt nog spannend om er op tijd te geraken...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:24

Hier is het hetzelfde met vacatures: 3 x niks :+
Ik zoek nu ook in andere hoeken en daar lijkt wel iets meer te zijn :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:26

Er staan inderdaad maar weinig vacatures online. :j
Wel steeds dezelfde, jammer dat het absoluut niet mijn soort werk is (aan de telefoon bij een uitkeringsinstantie, daarbij lopen de gemoederen hoog op).

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:32

Ik denk dat het even een decemberstop is met de vacatures. Veel kandidaten maar ook opdrachtgevers zijn afwezig ivm vakanties e.d. waardoor het plannen van gesprekken toch lastiger wordt, ik hoop dat het in januari dus weer aan zal gaan trekken!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:39

Ik hoop het ook maar!