Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:27

Ik zou het gewoon proberen. Bij zon administratieve functie is branche-ervaring niet heel belangrijk, maar zoeken ze meestal een bepaald type/persoon met ervaring van zelfde soort werkzaamheden. Of is branche-ervaring een harde eis? Is het via een bureau?

Hier zijn verbazingwekkend veel leuke vacatures, dus flink aan het solliciteren!

Ineke2

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:44

Wieldop deze functie was niet via een bureau en de contact persoon vertelde dit verhaal dus... Ze werken met het computerprogramma Native ( ken ik niet) en krijgen tientallen reacties die 100% matchen en van mensen die dat programma al wel kennen. Na 1 dag al... Dus tja dan vind ik het een beetje zonde van mijn tijd / moeite om daar dan nog op te solliciteren.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:03

Een specifiek programma eisen is wat anders als branche ervaring inderdaad, dan zou ik het laten als het een eis is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:11

Dat stond trouwens niet in de advertentie ( dat computerprogramma) maar vertelde hij aan de telefoon.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 02:46

Lastig Ineke. Ik zou me dan ook de moeite van de brief besparen.

Ik ga morgen denk ik alsnog even bellen naar Heerenveen, wat inside informative gehoord en doe toch maar een poging. En misschien komt er 1-1 nog een nieuwe vacature bij in een ander ziekenhuis :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 11:26

Zo even in uurtje tijd 4 sollicitaties gedaan. Waarvan er gelijk al 3 via werk.nl en 1 van website bedrijf. :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:02

/Ego: Kruiwagentjes zijn fijn :D Morgen op gesprek :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:07

Mooi! :D succes!

Ik ben gebeld door een recruiter voor een leuke functie, recruiter had mijn cv op een vacaturesite zien staan. Dus hopelijk komt daar ook wat uit :)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:40

Leuke berichten komen hier voorbij +:)+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:47

Ik ga zo onderweg op intake bij uzb nr 21 :#
Ik moet trouwens mijn CV ook in het engels hebben... Nog niet eerder nodig gehad dus dat word even een kluif.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:24

Ik zit in een lastig parket en weet niet wat ik moet doen. Heb mijn werkcoach maar een mailtje gestuurd met mijn lichtelijke frustraties.
Toen ik ging solliciteren via de site kwam ik uit op een urenaantal van 20 tot 25 uur per week. Dat was ook de reden dat ik voor die functie ging.
Tijdens het gesprek kwamen de uren 12 tot 20 langs...
Nu begonnen op maandag en daar kwamen de uren maximaal 12 voorbij...

Er is mij dus minder uren beloofd dan in het gesprek... ik wil ook niet nu al gaan miepen over het urenaantal heb het er erg naar mijn zin en ik hoop gewoon dat ik dadelijk na mijn proefplaatsing meer kan gaan werken...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:27

Niet meteen paniekeren Purny. Ik zou even de reactie afwachten van de jobcoache, wellicht kan die even om terugkoppeling vragen bij je werkgever.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:03

Yayyy, ik had gesolliciteerd voor een waanzinnige functie (Account Executive bij een communicatiebureau) en ik kreeg net bericht dat ik maandag op gesprek mag! Het is bij het bedrijf waar een heel goede vriendin van me ook werkt en ik had hen opgebeld voor meer info over de functie, en mijn vriendin vertelde gisteren dat de HR manager zei dat ik een erg positieve indruk had gemaakt tijdens het gesprek :D Ben erg benieuwd, maandag moet ik gaan voor een interview en moet meteen ook een paar testen afleggen.

Spannend, vuurneon! Altijd leuk als je zelf gebeld wordt :)

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:16

Vanavond moet ik meekijken n.a.v een gesprek, ben benieuwd lijkt me echt de ideale functie voor mij.
Wel net een uitnodiging gehad voor een gesprek a.s maandag , wel blij mee anders als het van vandaag niks wordt had ik geen gesprek gepland meer staan, dit geeft toch een lekkerder gevoel.

Succes Yasmine :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:30

Cool wat een vooruitgangen hier!
Is het raar om te bellen of een sollicitatiebrief aangekomen is?
Vorige week vrijdag verstuurd op aanraden van degene die de plek aanbiedt (ik heb vorig jaar met hem gewerkt ;)), maar geen bevestiging gehad. Sluitingsdatum was afgelopen maandag.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:59

Ik zou het wel doen, hoor. Dan kan je je meteen spontaan even voorstellen en mensen die telefonisch van zich laten weten maken altijd een heel gemotiveerde indruk :j Je kan gewoon iets zeggen van "ik wou even nagaan of mijn brief goed is aangekomen, want de positie leek me heel aantrekkelijk omdat..." en dan kan je meteen ook even je sterke punten aanhalen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:00

Ik heb inmiddels al gebeld. :)
Het voordeel is dat ik diegene ken omdat ik met hem gewerkt heb in een vergelijkbare functie. Dus hij weet van mijn kunnen en heeft mij zelf geadviseerd te solliciteren. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:29

Winged schreef:
Nou gesprek gehad, en exact wat ik verwacht had kwam eruit: Het was allemaal niet haar schuld.

Leuk zo'n manager. Heb haar erop aangesproken dat het mij niet uitmaakt wie schuld heeft, maar dat ik op zijn minst gebeld had kunnen worden en op de hoogte gebracht had kunnen worden van de functie in de eerste plaats.

Maarjah, het is net praten tegen een muur -O-

Vervolg *\o/*

1) Gister fijn gesprek gehad met mijn eigen manager: Heel veel uitgepraat en veel verhelderd.

2)...Manager in bovenstaande quote was vandaag weer bezig, heeft gister onze afdeling de hele dag geterroriseerd maar had schijnbaar geen tijd om mij nog even gedag te zeggen. Krijg je vandaag een e-mail. Met als afsluiter 'geniet van het leven'. WTF.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:30

Geniet van het leven??? :')

Maar goed dat je met de beste man heb gesproken!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:39

Winged, die komt zichzelf nog wel tegen hoor... Zou mij er nu niet meer druk om maken. Ookal kun je die persoon wel wat doen, weet het heel goed omdat ik ook wel een tijd in zo'n positie gezeten heb. Je hebt alleen je zelf er maar mee... Triest zulke mensen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:43

Woehoee, ik mag ook op gesprek :D zoeken 5 mensen, dus hopelijk ben ik daar 1 van!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:37

Spannend! Succes vuurneon!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:50

Ik heb te horen gekregen dat ik er op 11 april of 11 oktober eruit geknikkerd word ivm 24 maanden in dienst regeling .... of een vast contract moet krijgen... maak mij nog niet druk. Ga gewoon kei hard werken om te mogen blijven, en dan maar zien. Ga niet zitten aftellen. Maar hou wel andere vacatures in de gaten!

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:24

Vanmorgen een afwijzing gehad op een leuke functie :(

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:56

Balen ais :(

Voor de rest allemaal positieve berichten, super :D

Hier ook goed nieuws :):) jullie hadden mij laatst advies gegeven om nogmaals te solliciteren bij een bepaald bedrijf waar ik eerder bij de laatste ronde was geraakt. Nu kreeg ik vandaag telefoon, niet voor de nieuwe vacature (waar ik wel op gesolliciteerd had) maar voor de oude! Diegene die ze hadden aangenomen deed het niet goed en omdat ik hoog geëindigd was de vorige keer vroegen ze zich af of ik nog interesse had in deze functie! Natuurlijk :D

Dus donderdag heb ik een gesprek voor de oude vacature! :D Stiekem is dat ook een leukere functie dan de 'nieuwe' vacature dus ik ben héél benieuwd. Ze had de brief voor de nieuwe vacature nog goed ontvangen maar die loopt pas vandaag af dus daar waren ze nog bezig met de screening.

:):)