Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:40

Zo ik spring hier weer even in, weinig bokttijd en zin gehad even :-)
Zal proberen hier ook weer wat meer te reageren.

Helaas nog veel regelmatige bezoekers hier in t topic, jammer he dat t zo *(*$&% is gesteld met t aanbod van werk momenteel (en vooral de grote hoeveelheid mensen die er dan op solliciteert).
Dungen ik duim ook voor je! Je klinkt heel positief dus hoop dat t van hun kant ook zo voelt.
Rudina jij nog gefeliciteerd met je nieuwe baan! Misschien heb ik er over heen gelezen, maar wanneer begin je?
Ruitje bijzonder tijdstip inderdaad, solliciteer je op een interne functie? en wat voor werk doe je?
Winged sterkte nog de laatste paar dagen, respect voor je dat je je opvolger zo netjes inwerkt.

Vraagje: hoe beginnen jullie je motivatie als je op de website van de aanbieder van de functie zo'n invulblokje hebt? Ook gewoon met geachte heer etc. of gewoon direct wat normaal je eerste alinea van je brief zou zijn?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:29

Ik begin gewoon met Geachte, en dan blablabla. Meestal schrijf ik mijn motivatiebrief eerst in Word en kopieer daarna naar het invulblokje.

Spannend Dungen! Hopen dat deze functie het wordt :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:32

Geachte gebruik ik niet meer (of het moet echt aan een herr prof dr zijn :') ).

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:35

Haha, ik stuurde juist altijd naar profs iets van Hallo, ... tot mijn vriend mij erop wees dat dat echt niet kon :') omhooggevallen gedoe, achja.

Vandaag een goede sollicitatiedag, 5 brieven kunnen versturen. Oa een hele coole internationale functie op zee (wordt vast een afwijzing :P ) en de rest sloot gelukkig ook goed aan bij m'n diploma, ook weer eens leuk, passende vacatures :D

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:51

fargo schreef:
Nou dat kan helaas altijd nog ;-) Maar we houden gewoon de moed er in Dungen. Ik had een tijdje terug gesprek waarin na 1e gesprek, er al 2 vervolggesprekken beloofd waren zo blij waren ze met me, maar na 2e gesprek toch niet geworden uiteindelijk. En het leek zo mooi te zijn ;-)

-O- dat is niet grappig... Maar kreeg net weer een belletje van de 4 eerste gesprekken 1 afgewezen, 1 nog niets gehoord en een voor 2de gesprek geweest en hoorde net dat ik bij een andere baan ook voor 2de gesprek mag! *\o/* (Die stond ook nog eens op nr. 2 op mijn verlanglijstje :o _O- )

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:53

Gaat goed Dungen :D Nu moet er toch wel iets gaan bijzitten he!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:58

*\o/* met deze vibe moet het lukken!

Overigens begin ik wel altijd met geachte :o heel soms als ik weet dat het een -je-moet-in-pak bedrijf is dan wil ik het nog wel eens een nog officiëler maken...
Maar ik ben er wel achter dat brieven schrijven toch een slechtere kant is van mij dan ik had gedacht. En dat terwijl er door omgeving er goed op gereageerd word :Y) Ik moet het echt van mijn CV dus tips over brieven laat ik toch maar achterwege -O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:18

Ik kreeg gisteren een functie doorgestuurd... Nu is het net zo dat mijn zus bij datzelfde bedrijf werkt (hey hebben we een kruiwagen? :)) ) en zij heeft mij daar aanbevolen. Functie gaat helaas wel via een uitzendbureau dus daar alvast mijn gezicht laten zien en ik mag mijn CV even doorsturen met motivatie (plus wat aandachtspunten en tips van hen meegekregen :D). Manager die bij het bedrijf zit heeft mijn zus haar tip inmiddels bekeken en gaf aan dat ik goede ervaring heb. Dat geeft best wel hoop.... :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:19

Dungen zet hem op!!

Ik vond je brief echt wel goed... maarja ben er ook geen ster in... Doe mijn best :+
Ik begin mijn brieven wel met geachte... Liefst uiteraard met een contact persoon waar hij heen moet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:20

winged, een kruiwagen is echt top om aan een baan te komen. succes!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:31

Winged klinkt goed ik ga ook voor jou duimen!

:o durf het bijna niet te zeggen maar net weer gebeld en heb ook nog een eerste gesprek bij een ander bedrijf :o

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:39

Lekker bezig dungen! En winged ook een mooi opstapje :-)

Waarmee begin je dan als je geen geachte doet? Ik vind dat wel zo netjes staan en zou eigenlijk ook niet weten wat ik dan zou moeten gebruiken.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:20

vuurneon schreef:
Geachte gebruik ik niet meer (of het moet echt aan een herr prof dr zijn :') ).

Mijn brieven moeten meestal naar de voorzitter van de raad van bestuur dus ik pers er dan uit voorzorg toch maar een 'Geachte weledelzeergeleerde heer ...' uit. Als ze erg aan hun titel gehecht zijn trap je ze anders bij de eerste zin al op de tenen :+

Goede voortekenen Winged!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:30

Gesprek werd vervroegd, goed gevoel, vrijdag hoor ik wat :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:34

Lekker bezig Dungen :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:34

Ik meld me helaas ook maar weer. Heb de afgelopen 3 maanden een fantastische job gehad ter vervanging van een vrouw die met zwangerschapsverlof was, maar nu is ze terug en ondanks dat ze graag willen dat ik blijf is er geen budget -O- 16 december loopt mijn contract af en ik kijk er zooo ontzettend tegenop om weer te gaan solliciteren. Is al de derde keer dit jaar. |o

Ik heb nu via een goede vriendin een sollicitatie lopende bij een communicatiebureau waar zij werkt voor een waanzinnige functie, had HR gebeld en zij waren erg enthousiast over mijn ervaring en zeiden dat ik waarschijnlijk wel op gesprek mag gaan omdat ze mensen als mij goed konden gebruiken. Vrijdag gaan ze de uitnodigingen voor een eerste gesprek uitsturen dus ik wacht vol spanning af. Heb gisteren ook nog gesolliciteerd voor een organisatie die me heel erg aanspreekt en een functie die me erg uitdagend lijkt, maar ik denk dat ik daar nog wel even moet wachten op antwoord. Ughhhhh ik haat het nu al -O-

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:38

Dungen schreef:
fargo schreef:
Nou dat kan helaas altijd nog ;-) Maar we houden gewoon de moed er in Dungen. Ik had een tijdje terug gesprek waarin na 1e gesprek, er al 2 vervolggesprekken beloofd waren zo blij waren ze met me, maar na 2e gesprek toch niet geworden uiteindelijk. En het leek zo mooi te zijn ;-)

-O- dat is niet grappig... Maar kreeg net weer een belletje van de 4 eerste gesprekken 1 afgewezen, 1 nog niets gehoord en een voor 2de gesprek geweest en hoorde net dat ik bij een andere baan ook voor 2de gesprek mag! *\o/* (Die stond ook nog eens op nr. 2 op mijn verlanglijstje :o _O- )

Nee dat was helemaal niet leuk idd, maar jij hebt voorlopig mooi al 2e gesprekken te pakken, gaat vast goed komen!!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:29

Hier ook een uitnodiging voor een eerste gesprek. En een afwijzing voor een andere functie ivm afstand, dus teruggemaild dat ik ging verhuizen(even wat verder kijken,staat er duidelijk in..), kwam ik wel in aanmerking maar er gingen al anderen op gesprek. Tsja, niet zo handig?! 8)7

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:25

Ik weet niet of hier iemand toevallig iets zoekt in een winkel?
Equidrome in Venlo zoekt verkopers en bbl leerlingen. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:43

Ik heb volgende week woensdag weer een gesprek!
Gesprek van maandag ben ik helaas afgewezen wat ik al dacht. Te weinig ervaring in wat ze zochten en omdat het een tijdelijke functie is willen ze daar geen extra tijd in steken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:53

Pff ik zit even in een dipje... Ik kan gewoon geen nieuwe vacatures meer vinden. Net wel 1, maar niet in de branche waar ik ervaring in heb. Wel iets dat ik zeker zou kunnen. (administratief werk, heb ik ook een diploma voor) Dus ik heb eens gebeld... stond 1 dag open die vacature... nu al ruim 300 reacties... De brieven / CV's die niet 100 % aansluiten worden weggegooid omdat ze zoveel keus hebben. Met andere woorden helaas pindakaas.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:18

300 reacties!? Dat is echt heel veel binnen 1 dag..

:(:)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:30

300 reacties op één dag :wow: Wat voor functie is dat dan? Dat is echt bizar veel!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:34

Een administratieve functie, inkomende orderverwerking, facturatie en telefoon beantwoorden. O.a.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:16

Das het k*t eraan hé, meestal als jij denkt "hé maar dat lijkt me nu eens echt leuk werk om te doen", denkt het halve land hetzelfde....