Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:55

Hoe gaat het met de sollicitaties? Ik heb net mijn eerste dagje achter de rug. Leuk team en leuke werkzaamheden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:56

Hij klopt ook ;)

Ach, nog 3,5 dag te gaan. Ik ga t redden!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:59

Rudina, gefeliciteerd!

Winged, herkenbaar... Al vroeg mijn baas of ik mijn opvolger wel wou inwerken, want de baas kon ook begrijpen als ik zei; 'stik er in en regel het zelf'. Maar ja, was mijn eer te na. Dan maar zorgen dat diegene goede uitleg krijgt.

Ik ben te oud voor werkervaringsplekken die mij leuk leken (ja, ook voor onbetaald werken kun je te oud zijn dus :') ), maar goed... Er is een alternatief traject mogelijk dus daar ga ik even achteraan :)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:37

Bedankt allemaal!

Ik ga bij een bedrijf werken die samen werken met een groot deel zorginstellingen in noord Limburg (verzorgingstehuizen, groene kruis winkels etc.)
Ik kom als interieurverzorgster bij het verzorgingstehuis in mijn nieuwe woonplaats te werken, en dat wordt uiteindelijk allemaal uitgebreid. Ook fijne arbeidsvoorwaarden. Dus ben heel erg blij! :)

Wat naar Winged! Knuf :(:)

fargo

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:20

Klinkt als een goede ingang, Rudina, fijn hoor dat je aan de slag kan!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:23

Ik meld me hier ook, ik ben sinds oktober op zoek naar een (tijdelijke) baan maar het wil niet vlotten...
Ik ben nog studerende (Spaans vertaler, thuisstudie) en per april kan ik aan het werk als receptioniste op een camping. Maar tot die tijd zit ik thuis... En iets vinden voor een paar maanden valt niet mee, ook al heb ik weinig eisen. Het mag best een wat minder leuk baantje zijn, als ik maar uren kan maken en wat verdien...

Ik houd elke dag de vacaturebank van Zeeland in de gaten, de krant en ik heb al verschillende open sollicitaties verstuurd... Net de post geprobeerd, maar daar kan ik enkel voor zo'n 5 uur per week terecht en dat schiet niet op...

Buitenland is ook nog steeds een optie voor een paar maanden, iets wat ik graag wil maar de stap niet 'durf' te zetten... Weet ook niet zo goed waar ik moet beginnen en waar ik moet zoeken naar werk.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:47

Inschrijven bij randstad? Daar zoeken ze volgens mij Hbo studenten die naast school wat zoeken. En wellicht studentenwerk? En anders bij een plaatselijke winkels solliciteren? Kaasboer, kledingwinkel ed zoeken ze vaak jongere parttimers.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:09

Ik heb een nieuw hoogtepunt: bij de Kijk*shop gesolliciteerd met mij WO-papiertje :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:30

Succes :j .

Ik vond het ook altijd heel moeilijk om te motiveren als je "onder je niveau" solliciteert, en zeker als het iets is wat totaal niet in lijn van je studies ligt. Wat als je bv een diploma rechten hebt, je hebt hier en daar een paar maanden in die sector kunnen werken, maar nu zit je met een onopvulbaar gat van maanden en besluit je te solliciteren als kassabediende/poetsvrouw... Iedereen weet en verwacht dat je zo'n baan alleen aanneemt omdat je werk moet hebben, maar wat moet je dan zeggen om overtuigend over te komen, dat je motivatie verder reikt dan "ik heb hierop gesolliciteerd omdat ik anders geen werk vind en ik heb gewoon iets nodig?"
Ik heb regelmatig gehoord "het is wel niet de bedoeling dat je vertrekt als je iets beters hebt gevonden...". Mijn ex-bazin zei dat ook en ik zei haar dat dat zeker niet de bedoeling was en op dat moment meende ik dat ook oprecht. Kon ik weten wat mij allemaal te wachten stonden :+ .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:37

'Poetsen is écht mijn droombaan, daarom ben ik naar de universiteit gegaan zodat ik kan poetsen mét een titel. Al die kosten die ik heb gemaakt, zie ik als investering in deze zéér uitdagende baan :j'

Natuurlijk ben ik weg als ik wat beters vind :') maar tot die tijd is het wel mooi verdienen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 01:12

En dat snappen zij ook wel natuurlijk :+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 06:22

Ik heb vanavond om 21.30 gesprek, ook een mooie :') . Is bij mijn huidige werkgever, ben benieuwd :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 09:27

vuurneon schreef:
'Poetsen is écht mijn droombaan, daarom ben ik naar de universiteit gegaan zodat ik kan poetsen mét een titel. Al die kosten die ik heb gemaakt, zie ik als investering in deze zéér uitdagende baan :j'

:)) :+

Zou je bijna in een brief zetten en dan ook even cc-tje naar het UWV :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:11

gomir schreef:
En dat snappen zij ook wel natuurlijk :+

Ja daarom verwacht ik hier ook een afwijzing :P

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:56

ruitje schreef:
Ik heb vanavond om 21.30 gesprek, ook een mooie :') . Is bij mijn huidige werkgever, ben benieuwd :)

Wat een tijdstip! :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:35

Winged schreef:
vuurneon schreef:

:)) :+

Zou je bijna in een brief zetten en dan ook even cc-tje naar het UWV :+

Even in een bericht naar de e-coach met eronder; 'ik snap het echt niet dat ze niet voor mij kiezen _O- '

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:44

Of een zin als, ik hou niet echt van uitdagingen, daarom maak ik zo graag schoon ;-)

Nou er zit vandaag weer verdomde weinig zinnigs bij de vacatures helaas. Bah, dat schiet echt niet op.
Heb laatst mijn cv wel aan een kenner voorgelegd en die vond het een goed CV - blij mee , want hij ziet er veel.. Kreeg wel mail van een headhunter binnen die me op Monsterboard tegen was gekomen, me daar misschien maar eens even in verdiepen wat die te bieden heeft..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:48

Nou ik heb dus pas gesolliciteerd op een baan als balansmedewerker, en als motivatie "ik heb een hoog werk- en denktempo en kan nauwkeurig werken" opgegeven, én aangenomen :') Heb er maar 1 dag gewerkt omdat het idiote arbeidsomstandigheden waren (14 uur werken met 30 min. pauze) tegen minimumloon, maar toch, het kan :+

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:26

Onder je niveau solliciteren is zo ontzettend stom -O-
Ik heb ook 1 keer gesolliciteerd als huishoudelijk hulp.. 'omdat ik toch graag de zorg in wil in plaats van een kantoorbaan ' ben niet aangenomen :')

Balansen lijkt me ook niet echt uitdagend werk.. zeker niet 14 uur per dag voor het minimum,

Ik heb gesprek gehad en wow wat wil ik daar graag werken! Leuk bedrijf, leuke mensen, leuke functie, leuke groeimogelijkheden, leuke branche.. <3 ze waren ook erg enthousiast over mij maar aangezien ik pas de aller eerste kandidaat was en ze al afspraken hadden gemaakt met andere voor een gesprek moet ik tot volgende week wachten of ik door ben naar de 2de ronde. Maar heb er een positief gevoel over :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:26

Ik hoop het voor je dungen!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:28

Spannend Dungen!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:34

Ja echt heel spannend :o en dank je wel vuurneon.

Zou er honderduit over willen vertellen maar dat is niet slim en waarom dat niet slim is kan ik hier ook niet neer zetten _O-

Alle vacatures die ik nu zie vind ik niet leuk genoeg om op te solliciteren :o dat is het enige nadeel van die sollicitatie _O-

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:35

Dungen schreef:
Balansen lijkt me ook niet echt uitdagend werk.. zeker niet 14 uur per dag voor het minimum

Is het ook niet :') Maar je moet wat hè :+

Ik ga voor je duimen!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:37

Ja dat is waar.. had er altijd al een hekel aan toen ik in de winkel werkte dat je alles moest tellen. Vooral de diepvries en de koeling :brr:

En dank je wel :D er zijn nu zo veel mensen aan het hopen en duimen draaien dat ik gewoon voor paal zou staan als ik niet word aangenomen :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:22

Nou dat kan helaas altijd nog ;-) Maar we houden gewoon de moed er in Dungen. Ik had een tijdje terug gesprek waarin na 1e gesprek, er al 2 vervolggesprekken beloofd waren zo blij waren ze met me, maar na 2e gesprek toch niet geworden uiteindelijk. En het leek zo mooi te zijn ;-)