Nachtdienst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:52

Bedankt voor de lieve woorden..

Het gaat mij idd ook vooral om stuk veiligheid. Én we hebben met elkaar minimale bezetting voor de nacht afgesproken. En zelfs daar houden we ons nu niet aan.
Zolang er niks gebeurd red je het wel. Maar daar mag je toch niet op gokken in de acute ggz :')

Succes fid met weer een nieuwe manager!
Zou leuk zijn als ze eens écht op de vloer mee zouden kijken.

Fid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:59

miereneter schreef:
Fid schreef:
En dan begint de nieuwe manager, lees manager nummer 11 in 10 jaar, te zeuren dat we minder meeruren moeten gaan draaien. Hmmmm dat gaat ook lekker zo

|o

Gaat hij de handen uit de mouwen steken dan? Ik acht de kans nihil.

Ik geloof niet dat madam haar handen laat wapperen. Ze is net nieuw en we hebben vorige week een overleg gehad op haar verzoek. Ze liegt meerdere keren en als je haar erop aanspreekt banketstaaf ze erover heen. Ben er nu al klaar mee. En dan raar vinden dat ik haar niet vertrouw.
Was wel grappig. Later zegt ze dat heb ik niet gezegd. Ik: nou dat kunnen we terug luisteren aangezien ik het hele overleg heb opgenomen. Dat gezicht van haar…… goud

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Nachtdienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 01:30

2/4 hier nu en begint rustig. Ben benieuwd of het zo gaat blijven.

Hier blijft het ook een discussiepunt of de 2e nachtdienst wel nodig is, toch jammer want het is gewoon zoveel prettiger om met 2 te zijn, ook al is het rustig. Soms denk ik wel eens dat ze beter op andere zaken (lees : manager uren minderen want die zitten vaak weinig te doen hier op kantoor) kunnen bezuinigen dan op de zorgbezetting.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 03:10

nou 5/5, straks lekker een dag even niks doen en dan morgen weer een avonddienst :o

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 03:38

Hier 1/2. Eigenlijk ben ik vanochtend om 06.30 klaar en zou ik om 18.00 uur weer moeten beginnen, maar een collega neemt die van me over en dan kan ik een normale nacht draaien. Beter :D

Fid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 05:04

1/2
Is niet echt lekker weer om rond te rijden. Ik val tijdelijk in bij het verpleegtechnische team snachts. Geplande en ongeplande zorg.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 05:18

1/2 ik ben een keer geen ploegleider :P

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:00

Fid schreef:
1/2
Is niet echt lekker weer om rond te rijden. Ik val tijdelijk in bij het verpleegtechnische team snachts. Geplande en ongeplande zorg.

O nee, brr, het is vies weer. Hoop dat je nu in je warme bed ligt. Klinkt wel als interessant werk voor de nacht, vind je het leuk om te doen?

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 00:09

2/2
wachten op de sneeuw :o

Fid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 00:16

O nee, brr, het is vies weer. Hoop dat je nu in je warme bed ligt. Klinkt wel als interessant werk voor de nacht, vind je het leuk om te doen?[/quote]

Super leuk om te doen. Vooral de afwisseling en het onverwachte. Je weet nooit wat je achter een voordeur tegen komt als je een alarm krijgt waarbij mensen niet reageren. Meestal zijn ze doof en horen ze niet wat er gevraagd word maar het kan ook ernstig zijn.
Dit vind ik een ideale combi samen met terminale nachtdienst.

Vannacht word het weer slecht weer ik ben benieuwd. Afgelopen nacht kon ik met de dienstauto driftend over de rotonde hahahaha

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 01:40

Begint in Oostrum ( noord limburg) te sneeuwen, en best veel :\

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 01:58

Zij we weer 1e van 3
En wederom de hele reeks als enige vaste die in de systemen kan :P
Maar wel bekende uitzendkrachten dus we redden ons vast wel.
We liggen ook helemaal vol. dus ook geen opnames als het goed is.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 03:26

Hier ook 1/3! Mag een collega inwerken. Eens gezellig met 2 ipv alleen :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 08:02

Hier uiteindelijk nog wel druk geweest na een valpartij van een patiënt met een hoofdwond tot gevolg met iemand met bloedverdunners op de andere afdeling. Verder rustige nacht.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 02:10

2/3
1 patiënt wakker, die slaapt gewoon niet en reageert slecht op begrenzing door vrouwen.
Altijd jammer dat je dan weekend moet overbruggen zonder beleid omdat het weekend is..

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 04:06

1/1
Dubbele dienst, vanavond al avonddienst gedraaid en nu dus extra nacht ivm zieken.

Avond wel lekker bezig geweest, nacht is tot nu toe rustig.
Weet nog niet of ik komende nacht ook weer werk, anders ga ik er maandag weer in voor 4

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 05:22

pff heftig dubbele dienst Lis_ol!
Zover is het hier gelukkig nog niet gekomen dat we dubbele diensten hebben.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 07:08

Hier gebeurt het wel vaker, collega 2 weken terug in t weekend ook dag+laat gedraaid.
Maar weekend een nacht opvullen wordt wel heel lastig..

Gelukkig rustig geweest, wel behoorlijk wat patiënten wakker gezien maar niet vervelend iod.
Bij jou nog gaan slapen?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 07:51

Nee patiënt is gehele nacht wakker geweest.
En met de nacht dat hij niet slaapt hoe verder hij decompenseert.

Op HIC ook 2 mensen hele nacht wakker dus wel bezig geweest.
1 patiënt die geen NL of Engels spreekt en achterdochtig is naar google translate of tolk dus heel lastig communiceren.

prutsmuts krijgen wij het meestal met uitzendkrachten nog wel dicht en wij hebben nu een poultje uitzendkrachten die regelmatig komen.
Maar sta je wel zoals ik nu ook weer als enige vaste aangevuld met uitzendkrachten / zzp'ers.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 02:50

Meestal als ze niet slapen idd :))

Ja hier wordt ook met extern opgelost, maar in de nacht moeten er 3 vpk zijn en waren er maar 2. Dus soms moet het team het dus echt zelf oplossen.

Nu ook weer extra, zou morgen toch al de nacht in gaan dus lekker doorpakken.
Nu dus 2/6 dan :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 03:30

Wel een beetje goed kunnen slapen na je dubbele dienst?

Hier 3/3
Patiënt is wederom wakker maar iets milder door zo nodig medicatie van de late dienst. Maar daarom is die wel boos op hun :P

Wel fijn hoor met 3 verpleegkundige! Op hoeveel afdelingen staan jullie dan?
Wij hebben nu minimaal 1 verpleegkundige en dat is soms niet eens iemand van het vaste team :')
Maar als er een agogische collega staat word er een externe vpk ingevlogen als dat al lukt.
In totaal hebben wij 4 collega's in de nacht en 1 terrein beveiliger. Voor 1 HIC en 2 langdurige intensieve afdelingen. En dan hebben we nog een woonafdeling zonder nachtdienst, maar zijn wij wel verantwoordelijk voor in nood of medicatie vragen.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 03:47

Nou niet heel veel eigenlijk _O-
Van 10.00 tot 16.00, dus vond dat best weinig na 25 uur wakker zijn.

Oh, naja fijn dat het er iig in zit! Hopelijk gaat die er straks toch nog aan toegeven.

Wij zitten met 5 op 33 bedden, verdeeld over 3 units, dus daarom 3 vpk, op de HIC. Zijn ook nog de beoordelingslocatie voor dit deel van de regio, dus dat is ook nog best veel extra werk.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 03:54

Ohja dat is dan wel een fijne bezetting.

wij hebben eigenlijk 1 vpk nodig op de HIC en dan aangevuld met een fzb/uitzendkracht/agogische collega (de 2e collega daar was oorspronkelijk voor onze 2e HIC unit maar die is wegens te weinig aanwas van patiënten en personeel gesloten. Maar we kunnen niet een poppetje afschalen in de nacht dus staan er daar 2). zij hebben 13 patiënten.

En dan een vpk op de intensieve opname afdeling. en een uitzendkracht/beveiliger/agogische collega op de andere intensieve unit (die doet geen opnames).
De vpk op de intensieve is ook verantwoordelijk voor de woonafdeling. dus die heeft dan 3 afdelingen onder zich met ongeveer 35 patiënten.

Dit zodat er voor zowel de HIC als de intensieve afdelingen een vpk beschikbaar is.
Maar wat mij nu hebben is 1 vpk voor al die afdelingen en dan als je geluk hebt een bekende vaste agogische collega en veel vaker aangevuld met zorgbeveiligers en zzp'ers (die 99 van de 100 keer geen vpk zijn)
Somatisch en medicatie ben je dan verantwoordelijk voor 48 mensen.
Dat is wel onhandig.

Wij zijn ook de beoordelingslocatie voor regio apeldoorn. Deventer heeft een eigen.
Maar wij hoeven in principe niet veel met de beoordelingen omdat de crisis dienst dat regelt en politie als die betrokken is moet er ook bij blijven. Alleen soms als iemand dusdanig in de war is of boos etc worden wij er wel bijgevraagd.

Maar liggen nu vol. Dus komen sowieso geen opnames deze kant op. Wijken als het goed is uit indien mogelijk.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 05:08

Zo das idd wel een flinke verantwoording als je als enige vaste/bekende vpk aan t werk moet.

Snap je frustratie daarom dan zeker!

Oh das ideaal dat jullie dan weinig hoeven te doen voor de beoordeling.
Wij moeten dat wel altijd zelf doen, vanaf de deur tm opname/gesprek arts/overplaatsing of weer retour vervoer regelen.
Dus kan best voor wat extra werk zorgen :))

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 08:11

Dat klinkt dan idd wel als meer werk.
wij komen pas in beeld als er een opname geïndiceerd word. Vanaf dan zijn wij er wel bij voor zaken regelen en opname gesprek etc.

Hier uiteindelijk toch nog met de wakkere patiënt geëscaleerd dus even druk mee geweest.