Eindexamens 2018/2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:01

_Floortje schreef:
Elvirawortel schreef:
Bij Nederlands heb ik de oriëntatietoets gemaakt, examenbundel verder doorgelezen en een proefexamen gemaakt. Voor Engels ga ik ook proefexamen maken en de lijst van Leiden leren

Wat is de lijst van Leiden? :)

https://sslleiden.nl/files/voorbereidin ... ijsten.pdf
Deze

Lestrange01

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:46

Verkeerd gelezen

Mijn worst had niet een diameter van 96 mm, maar van 96 cm :+ :+

Ik hoop dat de mensen die het nakijken erom kunnen lachen. En ik dacht nog "wauw dat moet dan wel een hele dikke worst zijn" _O-

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:10

96 cm, om die te pasteuriseren op 78 graden zal er wel wat meer tijd nodig zijn dan 2,5 uur haha. Ach, klein foutje. Kan gebeuren, en de correctoren zullen er vast om kunnen lachen! (Ik wel in ieder geval :D )

P0lly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:12

Die klachten bij scheikunde nemen maar toe haha, hier ook iedereen geklaagd....
ik besefte me net dat dit (als het goed is) mijn allerlaatste scheikunde examen/toets/stof ooit was en dat geld voor de rest van de vakken net zo, nu is mijn slechte mood wel weer een beetje bijgetrokken haha

Succes allemaal met de rest van de examens!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:14

Ik durf ook niet na te kijken met scheikunde… Denk dat ik dat maar achterwege laat :D Nog even wat dingetjes doornemen voor NL en dan ben ik daar klaar voor. Ga morgenochtend maar even de paarden doen, vind de ochtenden anders te lang duren.

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:19

Ik ga ook niks nakijken van de toetsen die ik heb gemaakt, hoor het vanzelf als het zo ver is. En die worst van 96cm, geniaal _O- dat maakt mn dag weer ietsjes beter :')

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:22

Ik denk dat ik dat nakijken ook maar opgeef want van die bereken je cijfer tool op scholieren.com word ik niet enthousiast ofzo. 4,7 - 6,7 voor wiskunde, laat mijn gemiddelde bij een 4,7 nou net onvoldoende zijn...

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:30

Misschien is het wel een 5,7 :D

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:32

of een 6,7 :j

lara1510

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:00

Een beetje laat maar ik meld me ook! :+
Vandaag ook scheikunde gehad (vwo) en ik kom op zo’n 39 punten uit. Verder is de n-term afgelopen 5 jaar niet lager geweest dan 1,5 dus met een beetje geluk haal ik boven de 5,4 zodat m’n gemiddelde 5,5 blijft. :=
Ik weet niet zo goed wat ik er van vond, ik ben normaal echt bagger in de scheikundetoetsen van mijn docent maar ik kon me vandaag wel bijna overal uit praten en enigszins binnen de tijd, ik bleef vooral haken bij die melkvragen en ik heb verder heel veel geluk gehad (nucleofiel/elektrofiel puur (goed) gegokt). Succes met de rest van de examens iedereen, ik duim voor jullie! Ik ben vooral heel bang voor natuurkunde...

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:08

lara1510 schreef:
Een beetje laat maar ik meld me ook! :+
Vandaag ook scheikunde gehad (vwo) en ik kom op zo’n 39 punten uit. Verder is de n-term afgelopen 5 jaar niet lager geweest dan 1,5 dus met een beetje geluk haal ik boven de 5,4 zodat m’n gemiddelde 5,5 blijft. :=
Ik weet niet zo goed wat ik er van vond, ik ben normaal echt bagger in de scheikundetoetsen van mijn docent maar ik kon me vandaag wel bijna overal uit praten en enigszins binnen de tijd, ik bleef vooral haken bij die melkvragen en ik heb verder heel veel geluk gehad (nucleofiel/elektrofiel puur (goed) gegokt). Succes met de rest van de examens iedereen, ik duim voor jullie! Ik ben vooral heel bang voor natuurkunde...

Met 39 kom je zeker ruim op een voldoende uit hoor!
Vorig jaar waren er evenveel punten te behalen en toen was 28 punten een 5,5. N-term was toen 1,7.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:56

Nou ik had wiskunde A vandaag en dat viel me vies tegen. Zaten echt een paar baggeropdrachten tussen en ik vond het echt in de verste verte niet lijken op de examens van eerdere jaren terwijl ik er toch echt een heel aantal gemaakt heb.. Hopelijk een beetje een oké cijfer. Ik ga niet kijken naar de antwoorden, dat vind ik echt paniek maken om niets haha. Is nu toch niets meer aan te veranderen.

Pollywollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 23:08

Incroyable schreef:
Nou ik had wiskunde A vandaag en dat viel me vies tegen. Zaten echt een paar baggeropdrachten tussen en ik vond het echt in de verste verte niet lijken op de examens van eerdere jaren terwijl ik er toch echt een heel aantal gemaakt heb.. Hopelijk een beetje een oké cijfer. Ik ga niet kijken naar de antwoorden, dat vind ik echt paniek maken om niets haha. Is nu toch niets meer aan te veranderen.

Precies dit.

Ik heb wel gekeken naar de antwoorden uit nieuwsgierigheid maar er is inderdaad toch niks meer aan te doen. Nu vooral focussen op het volgende vak en wiskunde achter me laten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 23:23

Ik ben al 28 uur lang misselijk... morgen begin ik om 11:00 uur met VWO Nederlands, wat eerder omdat ik 100% extra tijd krijg. Moet al om 10:00 uur op school zijn om mijn laptop te laten controleren. Alleen dat controleren duurt sws een kwartier en dan moet ik drie kwartier wachten en dan zit ik op school te wachten en word ik alleen nog maar zenuwachtiger :(

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:39

Even een vraagje voor mijn medehavisten met geschiedenis: moet je de kenmerkende aspecten letterlijk kennen, of mag je ze ook iets anders verwoorden? (bijvoorbeeld 'het conflict in de Nederlanden wat leidde tot de stichting van een Nederlandse staat' ipv 'het conflict in de Nederlanden wat resulteerde in de stichting van een Nederlandse staat')

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:43

Incroyable schreef:
Even een vraagje voor mijn medehavisten met geschiedenis: moet je de kenmerkende aspecten letterlijk kennen, of mag je ze ook iets anders verwoorden? (bijvoorbeeld 'het conflict in de Nederlanden wat leidde tot de stichting van een Nederlandse staat' ipv 'het conflict in de Nederlanden wat resulteerde in de stichting van een Nederlandse staat')

Ik geloof dat kleine woordjes zoals dat niet een issue zijn, zolang de kernwoorden er maar wél in zitten. "Conflict in de Nederlanden" "stichting van een Nederlandse staat". Dat is waar het echt om gaat, en als je dan een woordje daartussenin verwisseld zullen ze er niet zo'n probleem van maken.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:03

Nederlands vwo vond ik goed te doen! Was 40 min eerder klaar.

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:09

FlameHorse schreef:
Nederlands vwo vond ik goed te doen! Was 40 min eerder klaar.

Ik ook wel maar vond sommige dingen wel vaag. Vooral die 2de tekst.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:09

Topper!! Ik vond nederlands erg lastig en lang. Maar de talen zijn dan ook echt mijn zwakke punt, dus dat zat er aan te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:19

Ik vond Nederlands goed te doen. Was ruim voor de tijd klaar. Vond het wel een eenzijdig examen: helemaal geen drogredenen nauwelijks argumentatie geen betoog beoordelen op aanvaardbaarheid en ook geen functiewoorden. Had ik iets meer van verwacht want dat zat in de oefenexamens wel. Was eigenlijk alleen maar schema’s invullen en daar hou ik niet zo van, vragen ze om drie aspecten weet je er maar twee dat soort dingen. Ik vond vooral vraag zes en zeven vaag, bij vraag zes vroegen ze om verschillen in mening tussen een man die een boek geschreven had en de moderne psychologie, en bij vraag zeven vroegen verschillende meningen van de moderne psychologie en van diezelfde man. Zat vast een subtiel verschil tussen die twee vragen maar ik snapte het verschil echt niet.
Was wel heel misselijk, aan het begin kon ik echt niks eten dus ik dacht ik ram het examen er in een keer doorheen dan ben ik er maar weer vanaf en dan eet ik niet. Op een gegeven moment voelde ik alle kleur uit mijn hoofd wegtrekken en ik dacht: als ik nu vraag of ik naar de wc mag, ga ik sowieso over mn nek. Dus ben maar blijven zitten. Toen kwam er een surveillant vragen of ik koffie wilde, bij de gedachte aan koffie werd ik alleen nog maar misselijker. Na twee uur was het over en toen heb ik dus maar wat gegeten

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:22

Ik was op de tijd klaar met Nederlands, maar vond het wel erg lastig. (Maar dat vind ik altijd met Nederlands)

bentefoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:24

Kom hier ook even binnenvallen :) Ik doe Havo. Gisteren wiskunde B gehad, super blij met hoe die ging! Vandaag M&O gehad, hmmmm die ging niet zo goed. Had ik al verwacht maar vond hem vrij pittig. Nog meer havisten met M&O?

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:41

bentefoto schreef:
Kom hier ook even binnenvallen :) Ik doe Havo. Gisteren wiskunde B gehad, super blij met hoe die ging! Vandaag M&O gehad, hmmmm die ging niet zo goed. Had ik al verwacht maar vond hem vrij pittig. Nog meer havisten met M&O?

Ik heb vandaag ook M&O gehad. Ik dacht dat het wel goed ging, maar ik had beter niet het antwoordmodel kunnen bekijken :') . Ik hoop op een hoge N-term haha.. maar die is de laatste jaren erg laag geweest voor M&O. Ik hoop op net een voldoende, misschien kan dat als ze rekening houden met doorrekenfouten. Gister had ik wiskunde A en dat ging erg goed.

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:56

Gisteren had ik biologie, geen idee hoe dat is gegaan. Vandaag Nederlands (mavo) gehad, het ging minder goed dat ik hoopte maar we zullen zien..

Edit: misschien heb ik er overheen gelezen maar zijn hier andere mavo leerlingen? Ik hoor hier vooral vwo en havo volgensmij :P

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:09

Ik had vandaag Nederlands. Vond het een lang examen, deed er veel langer over dan al m'n oefen examen.
Maar het zal wel een 6je zijn hoop ik!