Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:57

Wat fijn dat je toch geslaagd bent, dat is weer een mooie meevaller! :D

Inmiddels heb ik contact met ze kunnen krijgen (het duurde even haha), maar ze willen alles pas last minute doen, omdat ze herkansingen etc. hebben. Nu zit ik dus een beetje in de stress. := Ben bang dat ik mij erbij neer moet leggen en zelf maar het voortouw moet blijven nemen om ervoor te zorgen dat alles op tijd klaar is. Groepsopdrachten.. niet mijn cup of tea.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:37

Wat irritant zeg, Grumpycat. Groepsopdrachten zijn ook niet echt mijn ding haha, wij hebben ook veeeeeeel problemen gehad. Maar voor 1 opdracht hadden we een 8.5! :D Andere krijgen we binnenkort nog terug.

Ben weer hard aan het leren, a.s. maandag beginnen de tentamens weer.
Geloof dat bij ons komende periode weer vol met projecten zit, hebben dacht ik maar 1 tentamen in blok 4, verder opdrachten e.d.

M'n excellentie valt een beetje tegen helaas, maak het wel af, maar die docent is zo warrig 8)7
Hoop maar dat dat goed komt haha, ga volgende week beginnen met het echte betoog schrijven. Als dat voldoende is, dan mag ik het tentamen maken (ook een betoog maar dan in de tentamentijd).

Nog maar 3 maandjes en dan hebben we al vakantie! Vinden jullie de tijd net zo snel gaan als ik? Vind het echt bizar hoe snel :):)

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:48

Nou ik heb ook weer wat leuks .....
voor maandag moet een verslag afzijn. , 2 kwartalen in en groep aan gewerkt krijgen we feedback donderdag dat er niks van klopt en ons onderwerp fout is !!! Eigenlijk is het groepswerk maar :
- nummer 1 is Al 2 weken ziek en kan niks doen
- nummer 2 is vorige opgenomen in een instelling
- nummer vertelde gisteren even dat ze ging stoppen

Nu dus van het weekend het hele verslag alleen maken. %)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:57

Wat jammer dat je excellentieprogramma tegen valt, Iselda! Bij ons op school zijn ze ook slecht geregeld, dus ik heb mij er bewust niet voor ingeschreven. Moeten jullie trouwens ook nog ergens in het jaar een taaltoets doen?

Nog 3 maanden inderdaad, het gaat echt ontzettend snel! Ergens ben ik wel blij als dit jaar voorbij is; ik ben toe aan zomervakantie. :')

Jeetje faunty, dat is echt heel erg balen!! Het enige voordeel, is dat je het lekker op je eigen manier kan doen, maar als het veel werk is, is het alleen maar nadelig om het alleen te moeten doen..

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:36

Wat fijn xJurdyWonanx! Heb je al enig idee waar/wat voor stage je wil gaan lopen?
Iselda, goed bezig! Toch fijn dat je hem in 1x gehaald hebt! :D Wel balen dat je excellentie zo tegen valt..
GC wat ontzettend balen van je groepsgenoten! Ik kan daar ook niet zo goed tegen, zeker als je weet dat je herkansingen hebt (en neem aan dat je dat niet pas een week van te voren weet) dan begin je toch op tijd met leren? :o
paljaslaura, gefeliciteerd! Fijn dat je je examen alsnog gehaald hebt en mooi cijfer voor je opdracht! :)
Jeetje faunty... Kan je niet alsnog contact opnemen met je SLBer/tutor? En er iig wel maar aan gaan, maar als het veel werk is kan ik me voorstellen dat dat ook niet fijn is omdat allemaal alleen te moeten doen...

Hier gaat het op zich wel goed :) Eind februari is mijn andere opa overleden dus de hele vakantie zijn we alleen maar bezig geweest met de crematie en heb ik niet echt lekker bij kunnen tanken.. Merkte dat ik de eerste 3/4 weken daarna ook echt geen zin meer had om wat voor school doen.. Gelukkig wel een blok met relatief weinig lessen, het gaat over het ziekenhuis dus ik hoop dat ik met een beetje logisch nadenken al een heel eind kom en veel van de ziektebeelden hebben we in groepsverband uitgewerkt dus die moet ik alleen even goed leren voor de examens.. Dus dat was op zich wel een geluk bij een ongeluk.. Tot nu toe ook alle examens wel gehaald en ik sta er goed voor. Misschien dat ik nog cum laude mijn P kan halen, maar dat is niet echt een doel dus als het niet lukt is dat ook niet erg.. Ben al lang blij als ik gewoon in 1 jaar mijn P haal :') En sowieso, als die stomme HBT taaltoets ook meetelt dan kan ik cum laude sws al afschrijven want ik denk niet dat ik daar een 7 of hoger voor ga halen *D

Ik baal alleen een beetje van de organisatie op dit moment.. op zich is het een hele prima school, alleen omdat onze stage blijkbaar niet lekker uitkomt voor hun planning hebben ze de 2 grootste theorie-examens van dit blok maar even 2 weken naar voren gehaald, direct na de lesweken en voor de vakantie, en tussen de praktijktoetsen door. Op zich fijn dat we dan de vakantie vrij zijn, maar ik had er in eerste instantie eigenlijk ook op gerekend dan goed te kunnen leren aangezien dat dan de laatste 2 toetsen waren en het het halve blok zo in het rooster heeft gestaan..
Daarnaast moeten we een verslag maken voor ethiek, maar dat hoorcollege hebben we vorige week pas gehad (terwijl over iets meer dan een week onze examens beginnen), onze leraar/coördinator ethiek is per 1 april gestopt, we moeten een casus analyseren maar omdat we nog geen stage-ervaring hebben is dat eigenlijk ook niet ideaal (want het was eigenlijk de bedoeling iets te analyseren wat je zelf in de praktijk hebt meegemaakt) én onze tutor zei dat er voorgaande jaren veel onvoldoendes zijn gevallen.. Dus we balen er met de hele klas een beetje van dat dit niet aan het begin van het blok al kenbaar is gemaakt en dat er nu dus heel veel dingen aan het samenvallen zijn... Hebben we gister ook wel aangegeven en ze gaan het meenemen voor volgend jaar, maar daar hebben we nu niet zoveel aan :\
Oja, en ze kwamen er vorige week ook ineens mee dat het eigenlijk wel de bedoeling was voor a.s. maandag een dag meegelopen te hebben op de poli of een afdeling in het ziekenhuis omdat we dan maandag workshops moeten geven.. Maar daar gingen wel wel pas gister de rollen/afdelingen naar verdelen.. :? |o

Gelukkig is het na dit blok wel even gedaan met het leren :D Volgend blok stage dus hebben natuurlijk wel de stageverslagen, een presentatie, SLO en nog wat kleine dingen, maar als ik alles nu in 1x haal is het enige waar ik nog voor hoef te leren die HBT toets :)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:08

Nog gecondoleerd Blacky94. Knap dat je alles nog weet op te pakken, ondanks deze nare gebeurtenissen. De slechte organisatie herken ik wel.. bij ons is alles ook rommelig geregeld, vooral omdat we bezig zijn met een nieuw curriculum; eigenlijk zijn we dus proefkonijnen en dat is te merken! Wat leuk dat je volgend blok gaat stage lopen; even wat anders dan lessen! Waar ga je precies stage lopen?

Ik duik snel weer mijn boeken in. Morgen heb ik een tentamen verbintenissenrecht en huurrecht en donderdag mijn taaltoets waar ik ontzettend tegenop zie!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 00:03

Dankje!
Hier idd een beetje hetzelfde :) vanaf 2020 een nieuw beroepsprofiel dus wij worden al als niveau 6 opgeleid ipv niv 5. Daardoor lopen we op sommige dingen nog een beetje mee met afgelopen jaren terwijl we met andere dingen al nieuwe programma's hebben..
Ja ben er wel heel blij mee, ben wel klaar met het leren :') ik ga stagelopen op een zorgboerderij :) vooral ouderen met dementie maar ook wat dagbesteding geloof ik. Lijkt me een hele mooie combinatie met de dieren, moestuinen en groen etc, en al helemaal omdat mijn vorige opleiding ook wel een 'groene' opleiding was :) en t is van begin mei tot begin juli dus als het goed is ook mooi weer en hopelijk daardoor ook wat meer activiteiten buiten :) maar dat zullen we wel zien nog allemaal :)

Heel veel succes met leren!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:51

Wat leuk dat je bij een zorgboerderij gaat stagelopen, Blacky! Zo kun je mooi je interesses combineren!

Hoe zijn de tentamens bij iedereen gegaan? Ik heb mijn tentamen van gisteren (taaltoets) echt verpest. Ik denk dat ik blij mag zijn met een 3. Het niveau kwam niet overeen met alle diagnostische toetsen die we gemaakt hebben; het niveau van het tentamen lag vele malen hoger, waar ik absoluut niet op voorbereid was. Dat zal vast en zeker mijn eerste herkansing worden dit jaar.

Herkennen jullie toevallig ook het 'zwarte gat' gevoel? Dat je zo druk bent geweest met leren voor tentamens, dat je nu in een soort gat terecht komt? Mijn klasgenootjes vinden het allemaal heerlijk dat het voorbij is, maar ik mis eigenlijk wel die druk.. :+

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:24

Gisteren afsluiting van dit blok gehad. Waar ik begin dit jaar nog een week van te voren zenuwen had als ik moest presenteren, heb ik vanaf nu een rode kaart haha. Heb al teveel presentaties gedaan en mag komend blok dus niet meer. Het interesseert me nu echt 0,0 wanneer ik moet presenteren dus dat is wel echt fijn.
Tentamens zijn volgende week, maar vandaag moet ik wel mijn referaat (organisatie kunde) over mijn bijbaan afschrijven en uploaden. Volgende week 1 kennistoets en mondeling assesment dus dat moet eigenlijk wel goedkomen.

Dus ik heb nu eigenlijk 3 weken vrij, heerlijk!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:07

Hoi!

Daar ben ik ook eindelijk weer even om te reageren.
Faunty, is het gelukt met je verslag? Irritant he als dat soort dingen gebeuren.. Zeer vermoeiend, maar we ontkomen er niet aan.

GC, ik heb geen taaltoets nee, wat voor taaltoets moest je doen dan?
Hoe waren je verbintenissenrecht en huurrecht gegaan? Grappig dat jij dat nu beide had dit blok. Ik had vorig blok verbintenissenrecht en afgelopen blok huurrecht. Aankomend blok heb ik arbeidsrecht, jij?
Het zwarte gat gevoel ken ik niet hoor haha, ik ben alweer begonnen aan m'n huiswerk en dingen voor aankomende week, gister laatste tentamen gehad.
Dit blok schijnt lastiger/meer/sneller te worden, en meer zelfstandigheid, als aanloop naar de hoofdfase, dus ik ben benieuwd.

Blacky94, klinkt als een hoop gedoe bij je op school. En nog gecondoleerd natuurlijk Y;(
Veel plezier alvast op stage!

xJurdywonanx, kan ik wat van jou leren dan? haha. Ik ben laatst gaan hyperventileren voor ik een debat moest houden :\
Ik zie nu dus al op tegen m'n volgende presentatie oid, ik ben er echt een drama in.
Succes met je tentamens!

Alweer toe aan het 4e blok, times flies *\o/* Stiekem wel blij als het zomervakantie is, hopelijk kan ik dan zeggen dat ik m'n P binnen heb!
Dit blok staat bij ons in het teken van Arbeid&inkomen. Ben heel benieuwd, ben alvast begonnen, wil goed bijblijven.
Aankomende week een weekje les en daarna lekker weekje meivakantie :D

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:31

De taaltoets is bij ons een echte 'typische' taaltoets met vragen over werkwoordsvormen, zinsopbouw, spelling, etc. Het is bij ons een vereiste dat je deze haalt, anders dan krijg je sowieso je P niet dit jaar. Uiteraard mag je wel herkansen.

Mijn tentamen verbintenissenrecht en huurrecht gingen wel prima denk ik; ik heb er een redelijk goed gevoel over, ondanks dat het best wel een pittig tentamen was. Hoe ging jouw tentamen huurrecht? Wat leuk, volgende periode heb ik ook arbeidsrecht! :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:39

Wat naar zeg dat die oefentoetsen veel makkelijker waren dan het werkelijke tentamen GC. Zoiets hebben wij ook gehad. Als je daar geen voldoende voor had kreeg je bv geen cijfers voor vakken als tekstschrijven etc.

Iselda, oei dat is niet fijn als je zo 'zenuwachtig' wordt zeg.. Ik vind het ook nog steeds wel spannend. Maar wat bij mij helpt is juist als je bv alleen voor je klas moet presenteren juist dat soort kansen nemen. Dan oefen je in een relatief veilige omgeving ipv voor een stelletje vreemdelingen.

Ik heb waarschijnlijk een voldoende voor mijn tentamen online marketing :D Als dat dus zo is heb ik tot nu toe alles gehaald *\o/* Dus op naar blok 4!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 07:37

Grumpycat, ik heb zoiets al in het eerste blok gehad. Dat was bij ons het vak Meesterlijk schrijven.
Huurrecht ging denk ik wel goed! Moet wel voldoende zijn :)

Paljaslaura, nee, niet erg fijn. Ik vind het zelfs voor de klas echt een hel haha.
Fijn dat je alles hebt gehaald!

Afgelopen weekend slecht nieuws gehad, niets met school te maken, maar m'n zadel (die iets meer dan een jaar oud was) is gestolen |(
Het weekend heel veel aan school willen doen, maar daardoor stond m'n hoofd er echt even niet naar..
Dus loop nu meteen al achter |o
Aankomende week maar even hard aan de bak en in de meivakantie alles helemaal goed bijwerken.

Laatste periode is bij deze gestart, succes iedereen! *\%/*

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:08

Jeetje wat erg Iselda! Poeh snap dat je hoofd er dan niet naar stond..

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:29

Gelukkig ben ik inmiddels van de ergste schrik weer bekomen, al blijft het zuur natuurlijk. Nu wachten tot zadelpasser tijd heeft om langs te komen voor een nieuw zadel.

Ik heb 1 vd 4 tentamens sowieso gehaald! Meerkeuze toets, antwoorden gezien op ons intranet en heb maar 2 of 3 foutjes van de 40, dus dat is een fijn gevoel :)
De cijfers komen pas halverwege mei _-:( Dus nog even geduld.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:35

Hier de eindtoets en eindgesprek gehaald. Had me voorgenomen om dit keer echt te gaan leren, maar de avond van te voren van 9 tot 9.24 even doorgelezen en toen dacht ik, het zal wel loslopen. Alles gehaald dus m'n P zit nog in het kansenpakket gewoon dit jaar!

Altijd fijn als je gewoon opgelucht kunt ademhalen als je ziet dat je iets gehaald hebt he, balen dat je nu tot mei moet wachten voor de rest van de cijfers Iselda

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:53

@Jurdy, wat fijn! Scheelt een hoop stress. Geniet van je vakantie! Heerlijk hoor, 3 weken vrij.

@Iselda, wat verschrikkelijk van je zadel! -O-

@ paljaslaura, en? Heb je inderdaad een voldoende gehaald voor je tentamen?

@ Blacky, fijn dat je een stageplek hebt gevonden die bij je interesses past.

@ Grumpycat, dat "zwarte gat" gevoel ken ik maar al te goed. Ik heb daar in de zomervakantie vaak last van.

De laatste twee weken had ik ook tentamens. Helaas heb ik één tentamen net niet gehaald (ik kwam anderhalve punt tekort voor een voldoende :+ ). De andere vakken heb ik gelukkig wel met een voldoende afgerond.:) Ook mijn vrijstellingen zijn eindelijk verwerkt in het systeem, waardoor ik nu al best wat studiepunten heb zonder daar echt iets voor gedaan te hebben. :') Ik heb ook recent bericht gekregen dat ik vrijstelling krijg voor mijn eindscriptie. *\o/*

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:09

Ooh dat de cijfers zo lang duren heb ik ook altijd. Heel irritant @Iselda
Wat fijn Jurdy!
Wat balen zeg je ene tentamen. Gelukkig de rest wel goed Adamo!

Ik weet pas over twee weken mijn cijfer. Maar afgaande op het aantal fout zit ik aan de goede kant.
Nieuwe vakken die ik heb zijn best interessant. We leren pitcen, hebben engels en een vak wat 'de wereld van morgen' heet. Gaat om de verschillen tussen landen en identiteit etc. Best filosofisch maar wel heel interessant.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 05:24

Hoi!

Hoe gaat het hier bij iedereen?
Ik gok zo voor iedereen de laatste loodjes..
Ik heb nog 2 weken echt les, daarna deadlines, tentamen en afronding.
Voorlopig sta ik er nog heel goed voor en heb ik alles nog gehaald :j
Ik hoef nu nog maar 2 vd 5 vakken te halen en dan ben ik sowieso over!
Staat iedereen nog op over gaan? Nog wordt het voor sommigen nog spannend?

Succes nog even iedereen :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:16

Hier is het druk..! Heb al mijn examens gehaald, wacht alleen nogsteeds op 2 verslagen...
Mijn stage is heel erg leuk, moet alleen aankomend weekend even gaan zitten voor het uitwerken van wat dingen en mn verantwoordingsverslag want heb over 1,5e week mijn tussenbeoordeling dus moet volgende week mijn verslag, tot dan toe, inleveren.. Maar mijn stagedocent is de laatste stageweek al op vakantie dus moet mijn uiteindelijke verslag sws al een week eerder inleveren dan de rest... -O-
Komt nog bij dat we naast stage ook nog een lesblok van wat de nu 2e jaars dit schooljaar hebben gehad er, in iets andere vorm, bij hebben ivm wijzigingen in het curriculum..
Enige voordeel daarvan is wel dat we volgend jaar een half jaar stage lopen, ipv 1 blok. En de plekken hebben we net afgelopen woensdag gehoord en ik mag een half jaar naar het ziekenhuis *\%/* dus daar heb ik wel heel veel zin in! Dus nu nog even knallen deze laatste 4/5 weken en dan is het vakantie :):)
Ik moet alleen 5 juli die HBT over doen.. zoals het er nu naar uitziet zou ik mijn P makkelijk dit jaar moeten kunnen halen dus ik hoop wel heel hard die niet weer op 1% te missen... :\

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:19

Hier gaat alles goed. Heb tot nu toe alles gehaald
Heb nu nog 3 vakken en SLB wat ik moet halen maar dat gaat wel goedkomen denk ik.

Ik zit komende week in week 5 dus nog 4 weken echt les en dan alles inleveren. Gelukkig geen toetsen meer, alleen praktijkopdrachten.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:37

Hier gaat alles ook vrij goed, ik moet nog 3 tentamens, en 1 verslag waarvan ik vorige week overnieuw begonnen ben dus dat wordt nog wel even pittig. In verband met de cum laude-regeling moet ik hem toch voor 19 juni af hebben, in plaats van half juli pas. :=

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:28

Beetje een late reactie van mijn kant, maar hier gaat het ook voorspoedig! De laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze en dat is te voelen! Wat leuk om te lezen dat het bij iedereen goed gaat. Wat is het jaar toch snel gegaan, vinden jullie ook niet?

Ik heb wel even wat struggles met mijzelf. Ik twijfel al een aantal maanden of deze studie (SJD) wel écht is wat ik wil, ondanks dat ik 100% overtuigd was van mijn keuze. Eigenlijk heb ik de studie puur gekozen, omdat het mij brengt naar de functie die ik in de toekomst ambieer, maar de studie zelf begint me steeds minder te trekken.. Het gedeelte recht in de studie is echt mijn passie: ik haal hoge cijfers en vind dit het mooiste van allemaal. Het sociale (psychologische) deel in de studie trekt mij daarentegen absoluut niet en zorgt ervoor dat mijn motivatie achteruit gaat.. Maarja, zo dicht bij mijn propedeuse, wat is dan wijsheid? Ik weet het even niet meer. Mijn gevoel zegt: overstappen naar hbo rechten (indien mogelijk) of naar WO Recht, maar mijn verstand zegt: blijven en deze studie afmaken. -O-

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:33

GrumpyCat schreef:
Beetje een late reactie van mijn kant, maar hier gaat het ook voorspoedig! De laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze en dat is te voelen! Wat leuk om te lezen dat het bij iedereen goed gaat. Wat is het jaar toch snel gegaan, vinden jullie ook niet?

Ik heb wel even wat struggles met mijzelf. Ik twijfel al een aantal maanden of deze studie (SJD) wel écht is wat ik wil, ondanks dat ik 100% overtuigd was van mijn keuze. Eigenlijk heb ik de studie puur gekozen, omdat het mij brengt naar de functie die ik in de toekomst ambieer, maar de studie zelf begint me steeds minder te trekken.. Het gedeelte recht in de studie is echt mijn passie: ik haal hoge cijfers en vind dit het mooiste van allemaal. Het sociale (psychologische) deel in de studie trekt mij daarentegen absoluut niet en zorgt ervoor dat mijn motivatie achteruit gaat.. Maarja, zo dicht bij mijn propedeuse, wat is dan wijsheid? Ik weet het even niet meer. Mijn gevoel zegt: overstappen naar hbo rechten (indien mogelijk) of naar WO Recht, maar mijn verstand zegt: blijven en deze studie afmaken. -O-

Ik heb ook moeite met de laatste loodjes haha, heb nu arbeidsrecht enzo, ik vind het best pittig!

Ik snap wel wat je bedoelt, ik heb dat met de communicatieve vakken. Wat wil je uiteindelijk voor werk gaan doen? Ik heb ook nog getwijfeld over hbo-rechten of uni, maar ik heb besloten dit af te maken. Dit omdat een nieuwe hbo kost tijd, en ik vind mezelf al oud :+
Uni moet je rekening houden dat je wel VWO Nederlands moet hebben, heb je dit? En heb je je ingeschreven voor 1 mei voor het hbo eventueel?
Anders zit je weer met een tussenjaar..
Ik hoop dat ik misschien wat dingen voor je eigen twijfels duidelijk heb kunnen maken, maar lastig is het sowieso!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:38

Ik heb ook arbeidsrecht nu, is zeker een pittig vak ja! Zoveel uitzonderingen en regeltjes, poeh..

Fijn dat je meedenkt! Ik heb me niet voor 1 mei ingeschreven, maar ik hoorde van een klasgenoot dat overstappen van studie niet vereist dat je voor 1 mei inschrijft (weet dit overigens niet zeker hoor). VWO Nederlands heb ik niet, ik ben met een curriculum doctum op het HBO gekomen. Goed dat je dat zegt, dat maakt de keuze misschien wat makkelijker. Dien je ook VWO Nederlands te hebben indien je eerst je hele HBO afrond en dan je master (en evt. schakeljaar) gaat doen?