afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:07

Celiien schreef:
Actieve-direct voice: actief geschreven, dus niet ; de man gaat met de hond lopen, maar; de man loopt met de hond.
Zakelijk, kort en bondig :')

ahh op die fiets, ja dat moeten wij ook. pas vanaf het hoofdstuk resultaten. De rest is in het verleden, weet niet waarom maar school bedenkt altijd weer wat leuks. haha

Heb zojuist m'n scriptie ingeleverd voor de eerste nakijkronde!
Heerlijk gevoel, zo'n heel product inleveren! :D

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:08

leeneliefje schreef:
Celiien schreef:
Actieve-direct voice: actief geschreven, dus niet ; de man gaat met de hond lopen, maar; de man loopt met de hond.
Zakelijk, kort en bondig :')

ahh op die fiets, ja dat moeten wij ook. pas vanaf het hoofdstuk resultaten. De rest is in het verleden, weet niet waarom maar school bedenkt altijd weer wat leuks. haha

Heb zojuist m'n scriptie ingeleverd voor de eerste nakijkronde!
Heerlijk gevoel, zo'n heel product inleveren! :D

Hier moet het ook in de verleden tijd, en dan ook nog eens in derde persoon. "De student heeft onderzoek gedaan".. :')

Laura_

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:47

Ik heb mn hele rapport geschreven in voltooid tegenwoordig tijd. Er is onderzoek gedaan naar dus..

In aanbevelingen enzo heb i meer geschreven met het is aan te bevelen om dit en dit te doen..had eerst overal moeten, maar dat vond mn begeleider niet goed hahaha

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:48

Wij moeten inderdaad ook altijd voltooide tijd, omdat je het al hebt onderzocht :j

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:07

Sorry dat ik nu pas iets van me laat horen. Paar stressvolle dagen :+
Docent had ruim 2 weken terug dus gezegd: 'volgende week krijg je feedback'. Dat was dus vorige week. Toen mailde ik dinsdag middag van: wanneer krijg ik dan feedback deze week? Toen zei ze: vrijdag krijg je feedback. Vrijdag de hele dag zitten wachten, niets, weer gemaild of ik het dan 's avonds zou krijgen. Kreeg ik om 23:50 reactie: 'Sorry het is me niet gelukt. Ik ga er dit weekend naar proberen te kijken'. Door het weekend heen paar keer stagelaptop aan geslingerd om te kijken of ik al iets in mijn inbox had en zo extra tijd te creëren voor het verwerken van feedback. Nou, niet dus.

Afgelopen maandag nog steeds niets, dus weer direct contact proberen te zoeken. Kreeg ik uiteindelijk: Helaas. Onze planningen komen niet overeen. Ik ga vandaag proberen na te kijken.
Uiteindelijk 12.15 een mailtje met wat al 1 onderdeel feedback zou moeten bevatten; bijlage vergeten :')
Uiteindelijk werd dr om 17.05 een bak met feedback leeggestort.

Gisterochtend afgesproken om vragen over feedback te bespreken, nadat ik alles zover mogelijk had verwerkt en alles met mijn bedrijfsbegeleider had doorgesproken. Was een beetje een gek gesprek. Ze zei dat ze het product zelf helemaal niet had willen lezen eigenlijk en alleen geïnteresseerd is in het adviesrapport. Al mijn wijzigingen n.a.v. haar feedback op mijn product hoeft ze ook niet meer te zien zegt ze.

Toen had ik het over mijn eindpresentatie volgende week en dat ik dan het liefst (concept) definitief rapport in wil leveren (n.a.v. presentatie kan er natuurlijk nog iets wijzigen). Toen zei ze dat als ik het gisteravond nog in zou leveren, dat ze het dan dit weekend van feedback zou voorzien. En dat ik dan volgende week nog een paar daagjes zou hebben om het te verwerken en het rapport definitief te maken. Dus gister kei en kei hard gewerkt om dat voor elkaar te krijgen, dan heb ik mij in ieder geval aan mijn zijde van de afspraak gehouden. Hopelijk zij nu ook aan die van haar...

Goed bezig met het inleveren van het definitieve rapport Laura! Spannend!

Thumbs op leeneliefje! :)

Hoop dat het bij iedereen voor de rest wat voorspoediger verloopt dan bij mij! ;)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:11

Jeetje Dide, wat een gedoe zeg! Zou als ik jou was nog wel een klacht indienen bij de school.. vind dit echt niet kunnen! Wel goed dat je nu doorgepakt hebt en feedback hebt gekregen :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:21

Ja zat ik ook al over te denken, hoor ook van alle kanten dat ze dit elk jaar weer doet zo. Ze heeft volgens mij bij een klasgenoot van mij die ze ook begeleid geloof ik al veroorzaakt dat die in ieder geval niet meer afstudeert in juli...

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:29

Pff hier even een flinke klap..

Afgelopen woensdag met de bedrijfsbegeleider besproken dat de doelstelling niet gehaald is en waar dit aan ligt, hij bleef positief en samen hebben we verklaringen gezocht. Nu meldt hij opeens dat hij niet tevreden is met het resultaat en wil dat ik nog meer ga doen om de bezoekersaantallen te halen..

Ik heb nog maar 7 werkdagen voor alles ingeleverd moet worden en deze mededeling trapt mijn zelfvertrouwen even de grond in.. Heb geen idee hoe ik in een week nog die website moet gaan boosten ;(

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:37

Zou het er even met hem over hebben. Misschien dat je voor school met deze resultaten je rapport kan afmaken en daarna gaat kijken hoe de aantallen omhoogb kunnen? Wel verveeld die begeleiders die van mening wisselen!

Advies is ingeleverd, maar de komende maand zit ik nog wel op stage. Heb de opdracht gekregen om mn aanbevelingen concreter te maken en eigenlijk een soort van zelf te van implementeren op papier. Heel leuk maar echt verrekt lastig nog wel. Ik ben ook echt super moe en de motivatie ontbreekt momenteel nog een beetje. Hoop dat ik in het weekend beetje kan bijslapen en vanaf maandag er echt vol tegen aan kan. Zou het wel leuk vinden als ze er uiteindelijk echt iets mee gaan doen. Dus genoeg redenen om de laatste maand zo optimaal mogelijk te gebruiken. Dat vergroot uiteindelijk de kans dat ze er wat mee gaan doen alleen maar meer!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:19

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:36

Ik heb vandaag om 3 uur mijn eindgesprek, de tijd kruipt echt voorbij.. Bizar dat ik waarschijnlijk klaar ben na vandaag!

Iedereen met frustraties: Heel veel succes, jullie kunnen het :)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:37

Succes Missy!

Ik ga vandaag inleveren, hele mijlpaal :')

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:26

@Celien, ik deel je leed! Hier komt ook alle ellende opeens in de laatste week..
Hele weekend overstuur geweest door het gedoe met de bedrijfsbegeleider afgelopen vrijdag, en vandaag deed hij net alsof er niks aan de hand was.

Daarnaast feedback van de docent gekregen waar ik al bang voor was. "Waarom heb ik de video niet getest bij de klant, nu lijkt het alleen maar of je in belang van het bedrijf gedacht hebt". Pff, hier was ik dus al bang voor en vind het moeilijk daar een antwoord op te bedenken. Weet wel dat het cruciaal is want ik ken iemand die gezakt is omdat ze de klant niet betrokken heeft.. ;(

@Suus_pepper, heerlijk! Dan ben je er vanaf :D
@Missy, succes! Ik duim voor je!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:58

@Laurahh, ik denk als je op een goede manier kan verantwoorden dat je de klant niet betrokken hebt, het niet z'n ramp is.... maar dan moet je wel een goede en logische verklaring hebben..

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:01

Laurahh. Ik drnk dat het inderdaad dat als je het kan verantwoorden, het wel meevalt!

Ik krijg uiterlijk morgen mn cijfer terug! Klasgenoot heeft het iig al niet gehaald.

Nog 1 dagje in spanning!!

Suus: lekker hoor dat je het ook gaat inleveren! Wanneer krijg jij je cijfer dan terug?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:38

c_esther schreef:
@Laurahh, ik denk als je op een goede manier kan verantwoorden dat je de klant niet betrokken hebt, het niet z'n ramp is.... maar dan moet je wel een goede en logische verklaring hebben..

Klant is gewoon vrijwel niet te benaderen. Heb ze voor mijn onderzoek ook telefonisch geïnterviewd en dat ging al met pijn en moeite. Allemaal mensen uit het hoge management die geen tijd/zin hadden om een studentje te woord te staan. Laat staan dat ze een video gaan kijken en ik ze daarover ondervraag..

Voor a/b testen was te weinig tijd, daarvoor moet zoiets wel een tijdje online staan.

Docent gaf al aan dat ik in de aanbevelingen op kan nemen dat het bedrijf wel de video's nog moet testen bij de doelgroep. Maar toch maak ik me er nu wel zorgen om :=

@Laura, super spannend! Helemaal nu je klasgenoot 't niet gehaald heeft..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:48

Ik heb zojuist m'n bachelorscriptie ingeleverd, nu hopen op het beste :') _O-

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:16

Ik kreeg net een mail van mn begeleider. Ik dacht daar komt mn cijfer.. Nee gaat het over een bijeenkomst van donderdag

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:31

Mijn eindgesprek is beoordeeld met een 6.6 dus ik ben afgestudeerd! :D

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:33

Gefeliciteeeeeerd! *\o/* *\o/*

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:44

Laura_ schreef:
Laurahh. Ik drnk dat het inderdaad dat als je het kan verantwoorden, het wel meevalt!

Ik krijg uiterlijk morgen mn cijfer terug! Klasgenoot heeft het iig al niet gehaald.

Nog 1 dagje in spanning!!

Suus: lekker hoor dat je het ook gaat inleveren! Wanneer krijg jij je cijfer dan terug?

Over ongeveer 2 weken!
Voor jou ook spannend!

Gefeliciteerd Missy! Super!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:13

Missy_ schreef:
Mijn eindgesprek is beoordeeld met een 6.6 dus ik ben afgestudeerd! :D

Gefeliciteerd!! Heel fijn gevoel zeker?

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:36

Jaa enorm opgelucht en het voelt ook wel een beetje gek! Nu alleen nog mn diploma ophalen en dan is het helemaal klaar :D

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:19

Ga je nog verder studeren Missy? Of ga je aan het werk/op zoek naar werk?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:21

Gefeliciteerd Missy! *\o/*

Ik ben het inmiddels mijn school echt spuug en spuugzat. Ze heeft zich wederom weer niet aan de afspraak gehouden. Als ik het concept vorige week woensdag in zou leveren, zou ze er dit weekend naar kijken. Dus ik kei en kei hard gewerkt om het woensdag's in te leveren en nee hoor; weer niks -:(-
Na wederom een klacht bij de praktijkcoordinator krijg ik te horen dat ik voorloop op de rest en dat dat niet handig is en dat ik wellicht maar gewoon mijn eindpresentatie 2 a 3 weken moet verplaatsen omdat mevrouw het zo druk heeft -:(- -:(- Die staat verdomme al sinds begin april gepland voor aankomende donderdag _-:(

Sorry voor de egopost jongens, maar ik ben de hele dag al zooooo boos. |o