Ik ga via een organisatie.Ik heb ook een school doorgestuurd gekregen, als het me wat lijkt, mag ik me er aanmelden zeiden ze. Nu zit ik te kijken, want het is geen normale school zeg maar. Het is een college, dus je kiest wat je gaat doen. Dingen die ze hebben zijn oa Hairdresser, Childcare en Horeca. Er bestaan geloof ik ook college's die meer op onze universiteiten lijken.
Ik zit nu te twijfelen of dit wel bij me past, ik ben veel meer van de theorie. Voor mijn idee is deze te vergelijken met het MBO. Niet dat dat me tegenstaat, maar ik ging ervan uit dat ik daar gewoon naar een 'normale' school zou gaan (dus Engels, wiskunde, enzo). Ik heb me daarom ook aangemeld voor het High School year. Hier ga je nml 3 dagen per week naar school en die andere 2 doe je dan bv vrijwilligerswerk. Ik ben alleen bang dat ik: Hier minder sociale contacten kan opdoen op school. En ik het beroepsgericht leren niet zo leuk vind.
Ik vind het natuurlijk super leuk, maar het kost veel geld, dus ik ga denk ik dan liever voor een gewone Highschool en dat ik dan 5 dagen naar school ga, omdat dat gewoon veel meer bij me past.
Ze zeiden dat ik mee mag aanmelden bij die school als het me aanspreekt, maar is het ondankbaar als ik ze bel om te vragen of er geen plek is op een high school? Omdat ik niet zo praktijk gericht ben...
Ik vind het wel echt super leuk dat ze al zo snel een gastgezin hebben kunnen vinden
Ik heb hem volgende week denk ik...